Η διαδικασία τοποθέτησης εκπαιδευτικών σε οργανικές κενές θέσεις στη Θεσσαλονίκη έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, με δεκάδες εκπαιδευτικούς και συλλόγους να εκφράζουν την αντίθεσή τους στην αδιαφανή διαδικασία.
Ορισμός και ανάγκη κινητοποίησης
Τα οργανικά κενά εκπαιδευτικών αφορούν θέσεις που παραμένουν κενές μετά τις αρχικές τοποθετήσεις και για τις οποίες πραγματοποιούνται οριστικές τοποθετήσεις. Οι ενδιαφερόμενοι έχουν δικαίωμα να υποβάλλουν αιτήσεις ή ενστάσεις, ωστόσο στη Δυτική Θεσσαλονίκη η διαδικασία περιόρισε τη συμμετοχή σε εκπαιδευτικούς με πρόσφατη συμπληρωματική μετάθεση, αποκλείοντας πολλούς με υψηλότερα μόρια.
Η απόφαση αυτή προκάλεσε διαμαρτυρία στις 19 Αυγούστου, με συγκέντρωση στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης.
Καταγγελίες για ανισότητα και παραβίαση κανονισμών
Οι εκπαιδευτικοί υποστηρίζουν ότι η συγκεκριμένη πρακτική παραβιάζει το Π.Δ. 50/1996, το οποίο προβλέπει ταυτόχρονη συμμετοχή όλων με βάση τα μόρια. Σύμφωνα με τους διαμαρτυρόμενους, η εφαρμογή δύο διαφορετικών κριτηρίων δημιουργεί αδικίες, δίνοντας θέσεις σε εκπαιδευτικούς με λιγότερα μόρια σε βάρος άλλων που είχαν υψηλότερη μοριοδότηση.
Παράλληλα, καταγγέλλεται ότι σε άλλες Διευθύνσεις της Κεντρικής Μακεδονίας η διαδικασία ήταν ανοιχτή για όλους, γεγονός που δείχνει την ύπαρξη διαφορετικών στάσεων και εφαρμογών των ίδιων κανόνων.
Απαιτήσεις και στάση της διοίκησης
Κατά τη διάρκεια της κινητοποίησης, οι εκπαιδευτικοί και οι εκπρόσωποι συλλόγων ζήτησαν άμεση έκδοση νέας πρόσκλησης για όλους τους ενδιαφερόμενους, ώστε οι τοποθετήσεις να γίνουν βάσει μορίων και με αξιοκρατικά κριτήρια.
Η αρμόδια Διευθύντρια Εκπαίδευσης, κ. Μπούτσκου, περιορίστηκε να δηλώσει ότι θα υποβάλει έγγραφο ερώτημα στο Υπουργείο Παιδείας για διευκρινίσεις, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο μη τροποποίησης της διαδικασίας εάν οι απαντήσεις δεν έρθουν άμεσα. Η στάση αυτή προκάλεσε νέες εντάσεις και επικρίσεις από τους εκπαιδευτικούς.
Αντίκτυπος και επόμενα βήματα
Οι εκπαιδευτικοί τόνισαν ότι η αξιολόγηση και μοριοδότηση είναι κεντρικά ζητήματα για το Υπουργείο Παιδείας, και η ύπαρξη τοπικών και ασαφών αποφάσεων υπονομεύει την αξιοπιστία της διαδικασίας.
Όπως δήλωσαν οι συμμετέχοντες, θα παραστούν μαζικά στην επόμενη συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ, διεκδικώντας το δικαίωμα να κριθούν με βάση τα μόρια τους και να αποτραπεί κάθε μορφή ανισότητας και αυθαιρεσίας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/8
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ