ekpaideftikos_eidiki_agogi
Ο Σύλλογος Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής (ΣΑΤΕΑ) καταθέτει τη δική του πρόταση για τις επικείμενες προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών

Με αφορμή την εξαγγελία 10.000 μόνιμων διορισμών στην εκπαίδευση, ο Σύλλογος Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής (ΣΑΤΕΑ) καταθέτει πρόταση για το πώς θα πρέπει να διαμορφωθεί το νέο σύστημα, προκειμένου να διασφαλιστεί η ισότιμη συμμετοχή όλων των εκπαιδευτικών και να καλυφθούν ορθά τα κενά στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ).

Όπως επισημαίνει ο ΣΑΤΕΑ, αν και η εξαγγελία των διορισμών και η ίδρυση νέων Τμημάτων Ένταξης κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση, οι ανάγκες για μόνιμο προσωπικό παραμένουν ιδιαίτερα αυξημένες. Η πρόταση του Συλλόγου εστιάζει στην ταυτόχρονη ενεργοποίηση των πινάκων για Γενική και Ειδική Αγωγή, προκειμένου να αποτραπεί ο αποκλεισμός αποφοίτων των τμημάτων Ειδικής Αγωγής (ΠΕ61 και ΠΕ71), οι οποίοι έχουν δικαίωμα διορισμού μόνο στην ΕΑΕ.

Βασικά σημεία της πρότασης του ΣΑΤΕΑ

  • Ταυτόχρονη ενεργοποίηση των πινάκων διορισμών σε Γενική και Ειδική Αγωγή ανά κλάδο, με βάση τον αύξοντα αριθμό ΠΕ.

  • Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: να προηγούνται οι προσλήψεις στη Γενική Αγωγή (ΠΕ60 και ΠΕ70) και να ακολουθούν οι κλάδοι ΕΑΕ (ΠΕ61 και ΠΕ71).

  • Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: να προηγούνται οι προσλήψεις στην ΕΑΕ και στη συνέχεια στη Γενική Αγωγή, εντός του ίδιου κλάδου.

  • Κατάργηση του προσοντολογίου Γαβρόγλου (Ν. 4589/2019) και επανεξέταση της κατάταξης στους πίνακες ΕΑΕ, με πρόταξη των ΠΕ61 και ΠΕ71.

Προτάσεις και για το σύστημα μεταθέσεων

Ο ΣΑΤΕΑ επισημαίνει την ανάγκη εξορθολογισμού και του συστήματος μεταθέσεων, ώστε να μην υπάρχει αδικία εις βάρος των ΠΕ61 και ΠΕ71, που παραμένουν εγκλωβισμένοι μακριά από τον τόπο συμφερόντων τους, τη στιγμή που άλλοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ60ΕΑΕ και ΠΕ70ΕΑΕ) μετακινούνται με σχετική ευκολία από περιοχή σε περιοχή.

Ισοτιμία και μακροπρόθεσμος σχεδιασμός

Ο Σύλλογος αναγνωρίζει ότι η κατάσταση που διαμορφώνεται υπονομεύει την ουσία και τον ρόλο της Ειδικής Αγωγής, καθώς πολλοί εκπαιδευτικοί τη χρησιμοποιούν ως μέσο μετάβασης προς άλλες θέσεις, χωρίς να υπάρχει ουσιαστική δέσμευση ή εξειδίκευση.

«Η Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως “παιδική χαρά”, αλλά ως αναπόσπαστο, ισότιμο και κρίσιμο μέρος του εκπαιδευτικού συστήματος», τονίζει ο ΣΑΤΕΑ.

Η πρόταση του Συλλόγου φιλοδοξεί να συμβάλει σε έναν ενιαίο σχεδιασμό και μακροπρόθεσμη στοχοθεσία στην ΕΑΕ, προς όφελος των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και/ή αναπηρία, αλλά και των εκπαιδευτικών που έχουν επιλέξει να υπηρετήσουν τον ευαίσθητο αυτό τομέα.

Η ανακοίνωση του ΣΑΤΕΑ

ΘΕΜΑ: «Πρόταση για το σύστημα των επερχόμενων διορισμών στην Γενική Αγωγή και Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση»

Αναμφίβολα η εξαγγελία των 10.000 μόνιμων διορισμών στην εκπαίδευση και η ίδρυση των νέων τμημάτων ένταξης μέσα στο καλοκαίρι κινείται προς την σωστή κατεύθυνση για την εξομάλυνση της λειτουργίας του δημόσιου σχολείου, αν και οι ανάγκες για μόνιμο προσωπικό είναι σαφώς περισσότερες.

Φέτος, η εξαγγελία αφορά την κάλυψη με μόνιμο προσωπικό τόσο τη Γενική Αγωγή όσο και την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ). Όπως γίνεται αντιληπτό, ως ΣΑΤΕΑ πάγια θέση μας είναι η πλήρης κάλυψη όλων των κενών που αφορούν την ΕΑΕ, τόσο για τα Νηπιαγωγεία όσο και για τα Δημοτικά σχολεία όπως και η κατάργηση του προσοντολογίου Γαβρόγλου Ν. 4589/2019 και η επαναφορά της πρόταξης των εκπαιδευτικών ΠΕ61 και ΠΕ71 στους πίνακες ΕΑΕ.

Ωστόσο, στην παρούσα φάση με το υπάρχον σύστημα διορισμών, θεωρούμε ότι το σύστημα των προσλήψεων θα πρέπει να τρέξει ταυτοχρόνως στην ΕΑΕ και στη Γενική Αγωγή, ανά κλάδο, με αύξοντα αριθμό ΠΕ. Αν το σύστημα διορισμών τρέξει ξεχωριστά, με την ΕΑΕ να τρέχει πρώτα, θα διοριστούν σε δομές ΕΑΕ εκπαιδευτικοί που κατέχουν προσόντα βάσει των οποίων δικαιούνται διορισμού και στη Γενική Αγωγή. Παράλληλα πολλοί απόφοιτοι ΠΕ61 και ΠΕ71, που έχουν αποκλειστικά δικαίωμα διορισμού στην ΕΑΕ θα αποκλειστούν με αυτόν τον τρόπο από τους μόνιμους διορισμούς, καθώς οι θέσεις θα καλυφθούν από τους ανωτέρω και θα συνεχίζουν να εργάζονται με το στρεβλό καθεστώς του αναπληρωτή.

Πιο συγκεκριμένα, για τις προσλήψεις στους κλάδους της ΕΑΕ της Β/θμιας Εκπ/σης προτείνουμε να προηγούνται των προσλήψεων της Γενικής Εκπαίδευσης, ενώ για τους κλάδους της Α/θμιας Εκπ/σης όπου υπάρχουν απόφοιτοι Πανεπιστημίων Ειδικής Αγωγής (ΠΕ61 και ΠΕ71) οι προσλήψεις στη Γενική Αγωγή να προηγηθούν των προσλήψεων στην ΕΑΕ. Για παράδειγμα σχετικά με τη Β/θμια Εκπ/ση η ροή των προσλήψεων θα ξεκινήσει με τους ΠΕ01.ΕΑΕ, έπειτα θα περάσει στους ΠΕ01, στη συνέχεια στους ΠΕ02.ΕΑΕ και ΠΕ02 κ.ο.κ. Όταν το σύστημα φτάσει στους κλάδους που εργάζονται αποκλειστικά στην Α/θμια Γενική Εκπ/ση όπως είναι οι ΠΕ60/ΠΕ70, να προηγηθούν οι προσλήψεις των ΠΕ60, έπειτα των ΠΕ61/ΠΕ60ΕΑΕ, στη συνέχεια των ΠΕ70 και τέλος των ΠΕ71/ΠΕ70ΕΑΕ. Σε αυτό το σύστημα ροής των προσλήψεων, δίνεται βάση στον αύξοντα αριθμό ΠΕ καθώς τα ΠΕ60 και ΠΕ70 προηγούνται των ΠΕ61 και ΠΕ71 αντίστοιχα.

Αν και είναι αναγκαίο στις ειδικότητες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης το σύστημα να τρέξει για κάθε ειδικότητα πρωτίστως στην ΕΑΕ και έπειτα στη Γενική Αγωγή, για τους Νηπιαγωγούς και Δασκάλους της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, αυτό δεν θα εξυπηρετούσε καμία ανάγκη. Με τον προτεινόμενο τρόπο εξασφαλίζεται η ισότιμη πρόσβαση στην εργασία των ΠΕ61 και ΠΕ71 καθώς οι δύο αυτοί κλάδοι έχουν δικαίωμα διορισμού αποκλειστικά στην ΕΑΕ, βάσει του βασικού τους πτυχίου. Αντίθετα οι ΠΕ70ΕΑΕ, έχουν δικαίωμα διορισμού και στη Γενική Εκπαίδευση βάσει του βασικού τους πτυχίου, αλλά και στην ΕΑΕ βάσει του προσόντος που τους εντάσσει στον κύριο πίνακα της ΕΑΕ.

Ο συγκεκριμένος τρόπος διαχείρισης των διορισμών στις επικείμενες προσλήψεις μόνο θετικά μπορεί να φέρει σε όλο το εκπαιδευτικό σύστημα. Στη Β/θμια Εκπ/ση θα μπορέσουν να καλυφθούν πρωτίστως οι θέσεις στην ΕΑΕ και έπειτα στη Γενική Αγωγή. Αντίστοιχα, στην Α/βάθμια Εκπ/ση θα υπάρχουν συνάδελφοι εργαζόμενοι στη Γενική Αγωγή με γνώσεις ΕΑΕ, οι οποίοι θα μπορούν να υποστηρίξουν και να ενισχύσουν τη συμπεριληπτική εκπαίδευση στις σχολικές μονάδες, συνεργαζόμενοι με τον εκπαιδευτικό ΕΑΕ, ενώ στην ΕΑΕ θα προσληφθούν εκπαιδευτικοί που κατέχουν Βασικό Πτυχίο σε αυτή, -τετραετούς διάρκειας- έχοντας εκπαιδευτεί ολόπλευρα και πληρέστερα σε ό,τι αφορά τον χώρο της ΕΑΕ.

Επιπλέον, θεωρούμε ότι με τον ίδιο τρόπο θα πρέπει να τρέχει και το σύστημα των μεταθέσεων, ειδάλλως δημιουργείται τεράστια αδικία στους συναδέλφους ΠΕ 61 και ΠΕ 71, αφού θα μένουν εγκλωβισμένοι σε περιοχές μακριά από τον τόπο συμφερόντων τους, ενώ την ίδια στιγμή οι συνάδελφοι ΠΕ 60 ΕΑΕ και ΠΕ 70 ΕΑΕ μπορούν να μεταπηδούν από κλάδο σε κλάδο και από περιοχή σε περιοχή με τεράστια άνεση.

Συγχρόνως, όσο διατηρείται αυτή η κατάσταση, παρατηρείται ένα οξύμωρο φαινόμενο οι συνάδελφοι ΠΕ 60 ΕΑΕ και ΠΕ 70 ΕΑΕ είτε να εγκαταλείπουν γρήγορα την ειδική αγωγή και εκπαίδευση, είτε να εισέρχονται με σκοπό να μετακινηθούν πιο κοντά στον τόπο συμφερόντων τους, κάνοντας την ειδική αγωγή και εκπαίδευση να μοιάζει με “παιδική χαρά” και όχι ως ένα αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας προσβάσιμο και ισότιμο για όλους τους μαθητές.

Συνεπώς, όλα αυτά δυσκολεύουν κατά πολύ τον διάλογο ενιαίο σχεδιασμό και την μακροπρόθεσμη στοχοθεσία στον τομέα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, κάτι που όλοι μας θέλουμε να βελτιώσουμε με στόχο την ολόπλευρη στήριξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/8

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

λευκος
Η αλήθεια για τη φωτογραφία των Ευρωπαίων ηγετών στον Λευκό Οίκο που έγινε viral
Πολλοί χρήστες ισχυρίστηκαν ότι οι Ευρωπαίοι περίμεναν «στην ουρά» τον Τραμπ, ως «φτωχοί συγγενείς» της διεθνούς διπλωματίας
Η αλήθεια για τη φωτογραφία των Ευρωπαίων ηγετών στον Λευκό Οίκο που έγινε viral
Σοφία Ζαχαράκη
Σοφία Ζαχαράκη για δίωξη της εκπαιδευτικού Έφη Λάζου: «Η ΕΔΕ διατάχθηκε κατόπιν σοβαρών επώνυμων καταγγελιών»
ΕΔΕ σε εκπαιδευτικό στη Ζάκυνθο για αντιπολεμική θεατρική παράσταση: Τι απαντά η υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη
Σοφία Ζαχαράκη για δίωξη της εκπαιδευτικού Έφη Λάζου: «Η ΕΔΕ διατάχθηκε κατόπιν σοβαρών επώνυμων καταγγελιών»
Εμμανουήλ Μπελαδάκης
ΔΠΕ Ηρακλείου: Σημαντική μείωση του μαθητικού πληθυσμού την τελευταία δεκαετία
«Έχουμε σταδιακή μείωση κατά περίπου 1.200 μαθητές την τελευταία δεκαετία, γεγονός που αντικατοπτρίζει μια βαθιά δημογραφική και κοινωνική μεταβολή»
ΔΠΕ Ηρακλείου: Σημαντική μείωση του μαθητικού πληθυσμού την τελευταία δεκαετία
enoikiazetai
Ο εφιάλτης της φοιτητικής στέγης στην Αθήνα: Υπέρογκα ενοίκια, παράνομες απαιτήσεις ιδιοκτητών και μηδαμινή κρατική μέριμνα
Η φοιτητική κατοικία στην Αθήνα έχει μετατραπεί σε κοινωνική πληγή. Χιλιάδες φοιτητές καλούνται να αποφασίσουν αν θα συνεχίσουν τις σπουδές τους με...
Ο εφιάλτης της φοιτητικής στέγης στην Αθήνα: Υπέρογκα ενοίκια, παράνομες απαιτήσεις ιδιοκτητών και μηδαμινή κρατική μέριμνα