zaxaraki sofia
Κάθε κίνηση ενίσχυσης των σχολικών μονάδων, γίνεται με επίκεντρο και το δημογραφικό ζήτημα, με αποτέλεσμα να θέλουμε να δώσουμε ιδιαίτερη έμφαση σε ευαίσθητες περιοχές του χάρτη, που έχουν ακόμη μεγαλύτερες ανάγκες. (Ακριτικές περιοχές, νησιά, κ.α.)

Σε νέα συνέντευξή της στο liberal.gr η υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη έκανε, ανάμεσα σε άλλα, εκτενή αναφορά στις προσλήψεις εκπαιδευτικών καθώς και στις αλλαγές στο περιεχόμενο, τον τρόπο και τα μέσα της διδασκαλίας

Συνέντευξη στη Λίδα Μπόλα - liberal.gr

Δημοσιογράφος: Υπάρχει σχέδιο για νέες μόνιμες προσλήψεις την ερχόμενη χρονιά; Έχετε εντοπίσει τα κενά;

Σοφία Ζαχαράκη: Έχουμε ζητήσει ήδη την έγκαιρη καταγραφή των εκπαιδευτικών αναγκών και των κενών που υπάρχουν, προκειμένου η νέα σχολική χρονιά να ξεκινήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Δεν περιμένουμε τον Σεπτέμβριο, αλλά δουλεύουμε ήδη με τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, με στόχο να μην υπάρχουν ελλείψεις με το «πρώτο» κουδούνι.

Παράλληλα, στοχεύουμε στην έγκαιρη πρόσληψη αναπληρωτών, αλλά και σε νέους μόνιμους διορισμούς. Στο τέλος Αυγούστου, θα προστεθούν επιπλέον 10.000 μόνιμοι διορισμοί στις 38.000 προσλήψεις εκπαιδευτικών που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια. Πρόθεσή μου είναι να υπάρξουν περισσότεροι διορισμοί Νηπιαγωγών, δημιουργώντας νέες οργανικές θέσεις, αλλά και επιπλέον προσλήψεις Ψυχολόγων και Κοινωνιολόγων στα σχολεία μας.

Δημοσιογράφος: Θα υπάρξουν αλλαγές σε βιβλία, ωρολόγια προγράμματα, χρήση τεχνολογίας ή τον τρόπο διδασκαλίας;

Σοφία Ζαχαράκη: Αλλάζουμε το περιεχόμενο, τον τρόπο και τα μέσα της διδασκαλίας.

Ήδη εξελίσσεται ο μεγαλύτερος επανασχεδιασμός σχολικών βιβλίων των τελευταίων δεκαετιών και ταυτόχρονα ενσωματώνουμε τις νέες τεχνολογίες. Πιο συγκεκριμένα, διαδραστικά συστήματα διδασκαλίας έχουν ήδη εγκατασταθεί σε σχεδόν 7.000 σχολεία, ολοκληρώθηκε η παράδοση 117.000 σετ ρομποτικής σε 11.146 μονάδες, ενώ περίπου 150.000 εκπαιδευτικοί έχουν λάβει την ενδεδειγμένη ψηφιακή επιμόρφωση.

Εξετάζουμε βελτιώσεις στα ωρολόγια προγράμματα, πάντα με σεβασμό στην παιδαγωγική ισορροπία.

Πιστεύω πολύ, στην ανάγκη του στόχου για άμεσες και ορθολογικές προσλήψεις εκπαιδευτικών, για το οποίο ήδη γίνεται ένας ρεαλιστικός προγραμματισμός κάλυψης των κενών. Να σημειώσω εδώ, ότι κάθε κίνηση ενίσχυσης των σχολικών μονάδων, γίνεται με επίκεντρο και το δημογραφικό ζήτημα, με αποτέλεσμα να θέλουμε να δώσουμε ιδιαίτερη έμφαση σε ευαίσθητες περιοχές του χάρτη, που έχουν ακόμη μεγαλύτερες ανάγκες. (Ακριτικές περιοχές, νησιά, κ.α.)

Επιπλέον, μέσα από τα εργαστήρια δεξιοτήτων τα οποία εφαρμόζονται καθολικά σε όλες τις βαθμίδες της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, θέλουμε τα παιδιά να μεγαλώνουν σε ένα σχολικό περιβάλλον αλληλεπίδρασης, με πραγματική επιθυμία για μάθηση και προετοιμασία αντίδρασης στις σύγχρονες προκλήσεις.

Τέλος, δίνουμε μεγάλη αξία στους διαδραστικούς πίνακες. Έχουν ήδη αποσταλεί στα σχολεία μας 36.000 πίνακες και αναμένονται ακόμη 2.900. Η βέλτιστη αξιοποίησή τους, αποτελεί μία δυναμική διαδικασία (επιμόρφωση εκπαιδευτικών, προσθήκη ψηφιακών προγραμμάτων κ.α.) που εξελίσσεται διαρκώς, με σκοπό να κάνουμε την μάθηση ακόμη πιο σύγχρονη και «ζωντανή».

Δημοσιογράφος: Ποια είναι τα δύο-τρία βασικά «τρωτά» σημεία που έχετε ήδη εντοπίσει και θέλετε να παρέμβετε πριν επιστρέψουν οι μαθητές τον Σεπτέμβριο;

Σοφία Ζαχαράκη: Όπως προείπα, δουλεύουμε ήδη για την επόμενη σχολική χρονιά, από κοινού με τους 13 Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης.

Πρώτο και βασικό μας μέλημα είναι η έγκαιρη κάλυψη των κενών σε εκπαιδευτικούς. Θέλουμε ο Σεπτέμβριος να μας βρει με το μεγαλύτερο δυνατό ποσοστό κάλυψης.

Προχωράμε σε παρεμβάσεις με ουσιαστικό αντίκτυπο στην ποιότητα του σχολείου. Ένα παράδειγμα είναι το πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου», για την αναβάθμιση 426 σχολικών υποδομών, σε 245 Δήμους όλων των Περιφερειών, με τα πρώτα να παραδίδονται στους μαθητές και στους καθηγητές, τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

Αλλάζουμε επίσης τη φιλοσοφία λειτουργίας των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης, με σκοπό να ενισχύσουμε την παρουσία των διεπιστημονικών ομάδων στα σχολεία, καθώς η συστηματική και ολιστική αξιολόγηση των μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αποτελεί θεμελιώδη προϋπόθεση για την παροχή εξατομικευμένης και αποτελεσματικής εκπαιδευτικής και ψυχοκοινωνικής υποστήριξης. Για τον λόγο αυτό τα εξοπλίζουμε και τα αναβαθμίζουμε, διαθέτοντας ένα ποσό της τάξης των 2,8 εκ. ευρώ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Η διεφθαρμένη διαδικασία εισαγωγής των πλούσιων γόνων σε ελίτ Πανεπιστήμια

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Παραλία στο Φάληρο
Μυστήριο με το νεκρό παιδί στο Παλαιό Φάληρο: «Μόλις έβγαλε ο ιατροδικαστής το μαγιό, έπαθε σοκ»
«Ένα υπερκακοποιημένο παιδί, με χτυπήματα στο μέτωπο, στη μύτη, στα ζυγωματικά και σοβαρό χτύπημα στην ωμοπλάτη»
Μυστήριο με το νεκρό παιδί στο Παλαιό Φάληρο: «Μόλις έβγαλε ο ιατροδικαστής το μαγιό, έπαθε σοκ»
παραλια
Παραλία Αλίμου: Επίθεση σε Ισραηλινό τουρίστα από Σύρο μετανάστη– Τον δάγκωσε και του έκοψε το αυτί
Σοβαρό περιστατικό με διεθνείς διαστάσεις στην Αθήνα – Παρέμβαση από το Υπουργείο Εξωτερικών του Ισραήλ
Παραλία Αλίμου: Επίθεση σε Ισραηλινό τουρίστα από Σύρο μετανάστη– Τον δάγκωσε και του έκοψε το αυτί