ειδικη
Ίδρυση τμημάτων ένταξης: Νέες προοπτικές για την Ειδική Αγωγή

Ο ΠΑ.ΣΥ.Δ.Ε.Ε.Α. εκφράζει την ικανοποίησή του για την ίδρυση Τμημάτων Ένταξης σε όλη τη χώρα, μια κίνηση που ενισχύει ουσιαστικά την υποστήριξη των μαθητών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Παράλληλα, ο σύλλογος τονίζει την ανάγκη η διαδικασία να ακολουθήσει πιστά την κείμενη νομοθεσία για τις υπηρεσιακές μεταβολές (άρθρο 34 του Ν. 4823/2021), ζητώντας την επανενεργοποίηση του συστήματος μεταθέσεων ώστε οι εκπαιδευτικοί να έχουν δίκαιη πρόσβαση στις νέες οργανικές θέσεις και να διεκδικήσουν επιστροφή στον τόπο μόνιμης κατοικίας τους.

Αναλυτικά η επιστολή:

Αξιότιμη κα Υπουργέ,

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής (ΠΑ.ΣΥ.Δ.Ε.Ε.Α.) χαιρετίζει με ιδιαίτερη ικανοποίηση την απόφασή σας για την ίδρυση Τμημάτων Ένταξης σε όλη τη χώρα, μια πρωτοβουλία που ανταποκρίνεται σε πραγματικές και διαρκείς ανάγκες των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Επιπροσθέτως, θα θέλαμε να εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες προς τον Διευθυντή Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας, κ. Ιωάννη Μπουσδούνη, για την ουσιαστική και έγκαιρη ενημέρωση που μας παρείχε αναφορικά με το πλάνο ίδρυσης των Τμημάτων Ένταξης. Ο ίδιος είχε παρουσιάσει με σαφήνεια τον σχεδιασμό, τον οποίο επρόκειτο να εισηγηθεί, με απώτερο στόχο την υλοποίησή του και την ουσιαστική ενίσχυση της υποστήριξης των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η συνέπεια λόγων και πράξεων επιβεβαιώνεται σήμερα, καθώς βλέπουμε το σχέδιο να εφαρμόζεται στην πράξη, με τρόπο που αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά τις εκπαιδευτικές συνθήκες και να προσφέρει στους μαθητές πρόσβαση σε δομές και υποστήριξη που μέχρι πρότινος υπολείπονταν.

Ωστόσο, επισημαίνουμε πως η διαδικασία θα πρέπει να ακολουθεί απαρέγκλιτα την κείμενη νομοθεσία που διέπει τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το άρθρο 34 του Ν. 4823/2021, καθώς και τις σχετικές εγκυκλίους του Υπουργείου, η κάλυψη των οργανικών και λειτουργικών κενών σε σχολικές μονάδες οφείλει να γίνεται με την ακόλουθη σειρά: μεταθέσεις, αποσπάσεις, και στη συνέχεια διορισμοί. Καθώς τα νέα οργανικά κενά που δημιουργήθηκαν με την ίδρυση των Τμημάτων Ένταξης δεν είχαν προβλεφθεί στις δηλώσεις προτίμησης κατά την περίοδο των μεταθέσεων, πολλοί μόνιμοι εκπαιδευτικοί δεν είχαν τη δυνατότητα να τα διεκδικήσουν. Ως εκ τούτου, αιτούμαστε την καθολική επανενεργοποίηση του συστήματος μεταθέσεων, με δυνατότητα νέας υποβολής δηλώσεων προτίμησης για τις θέσεις που προέκυψαν, ώστε οι συνάδελφοι να έχουν τη δυνατότητα να διεκδικήσουν τις οργανικές θέσεις, με σκοπό —όπως είναι εύλογο και θεμιτό— να επιστρέψουν κάποια στιγμή στον τόπο μόνιμης κατοικίας τους. Αναμένουμε, λοιπόν, την έναρξη της διαδικασίας εκ νέου, με επίσημη ανακοίνωση και καταγραφή όλων των νέων οργανικών κενών που δημιουργήθηκαν, σύμφωνα με τις διατάξεις της ισχύουσας νομοθεσίας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Οδήγηση τέλος για ηλικιωμένους: Ποιοι χάνουν το δίπλωμα στα 65 και ποιοι στα 67

Voucher ΔΥΠΑ 750 ευρώ: - Πότε οι πληρώνεστε και που ξεκινάτε πρώτοι

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 25/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Χριστίνα Σαρρή
Χριστίνα Σαρρή: Η τυφλή ψυχολόγος που γκρέμισε τα στερεότυπα – Σπούδασε, ταξιδεύει μόνη, αγαπά και γράφει
Από το “δεν θα πας ποτέ σε κανονικό σχολείο” στο πτυχίο με άριστα – Η Χριστίνα Σαρρή νίκησε τις προβλέψεις και μοιράζεται την ιστορία της
Χριστίνα Σαρρή: Η τυφλή ψυχολόγος που γκρέμισε τα στερεότυπα – Σπούδασε, ταξιδεύει μόνη, αγαπά και γράφει
opsyd
Ειδική Αγωγή: Αντιδράσεις για τη μοριοδότηση τέκνων στις προκηρύξεις ΑΣΕΠ – Αίτημα επανεξέτασης στο Υπουργείο Παιδείας
Εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν ασάφειες και άνιση μεταχείριση – Κινδυνεύουν με αποκλεισμό από τους πίνακες των προκηρύξεων 1ΕΑ/2025, 2ΕΑ/2025 και 3ΕΑ/2025
Ειδική Αγωγή: Αντιδράσεις για τη μοριοδότηση τέκνων στις προκηρύξεις ΑΣΕΠ – Αίτημα επανεξέτασης στο Υπουργείο Παιδείας