καθηγητής ΕΠΑΛ στέκεται σε μέσα σε σχολική τάξη
Καταπέλτης η ΕΛΤΕΕ για το Υπουργείο Παιδείας - Απαξίωση της τεχνικής εκπαίδευσης, επαναλαμβανόμενη «θεσμική κακοποίηση» των εκπαιδευτικών

Με σκληρή γλώσσα, η Ένωση Λειτουργών Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης (ΕΛΤΕΕ) καταγγέλλει την αδικαιολόγητη καθυστέρηση έκδοσης της εγκυκλίου εγγραφών στα ΕΠΑ.Λ., που – όπως τονίζει – έχει οδηγήσει χιλιάδες οικογένειες σε ανασφάλεια και αποδιοργάνωση.

Το Υπουργείο Παιδείας, μόλις δύο ημέρες πριν από τη λήξη του σχολικού έτους, δεν έχει εκδώσει ακόμα την εγκύκλιο, με αποτέλεσμα οι εγγραφές να μην έχουν ξεκινήσει, γεγονός που η Ένωση χαρακτηρίζει θεσμικό εμπαιγμό και κοινωνικό έγκλημα.

Παράλληλα, στην ανακοίνωση γίνεται λόγος για υποβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσηςεπαναλαμβανόμενη θεσμική κακοποίηση των εκπαιδευτικών και η απαξίωση της τεχνικής παιδείας, την ώρα που – όπως επισημαίνεται – το ίδιο το Υπουργείο επιμένει να αξιολογεί εκπαιδευτικούς, δίχως να αξιολογεί πρώτα τη δική του συνέπεια.

Η Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. ζητά άμεση έκδοση της εγκυκλίου, ανάληψη ευθυνών και συγκεκριμένες θεσμικές δεσμεύσεις, υπογραμμίζοντας ότι η σιωπή και η αδράνεια δεν είναι πλέον ανεκτές.

Αναλυτικά η ανακοίνωση

«Ντροπιαστική Διοικητική Ανεπάρκεια του Υπουργείου Παιδείας και Εμπαιγμός σε βάρος Εκπαιδευτικών, Μαθητών και Οικογενειών

Για ακόμη μία χρονιά, παρακολουθούμε με απογοήτευση και έντονο προβληματισμό τη συστηματική καθυστέρηση έκδοσης της εγκυκλίου εγγραφών στα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.).

Δύο μόλις εργάσιμες ημέρες πριν την επίσημη λήξη του σχολικού έτους , η εγκύκλιος παραμένει άφαντη και οι εγγραφές των μαθητών στα ΕΠΑ.Λ. ΔΕΝ έχουν καν ξεκινήσει!

Την ώρα που όλοι περιμένουν απαντήσεις και σαφήνεια, το Υπουργείο Παιδείας επιλέγει τη σιωπή, την αδράνεια και την απαξίωση. Στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης και της Ψηφιακής Σύγκλισης αυτή η καθυστέρηση δεν μπορεί να δικαιολογηθεί. Η κατάσταση αυτή δεν αποτελεί απλώς υπηρεσιακή καθυστέρηση αποτελεί θεσμικό εμπαιγμό απέναντι σε μια μεγάλη κοινωνική ομάδα και συνειδητή υποβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης.

Είναι ένα επαναλαμβανόμενο φαινόμενο που δημιουργεί πραγματικές και σοβαρές επιπτώσεις στη λειτουργία των σχολείων, στην καθημερινότητα των οικογενειών και στην αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών.

1. Ακύρωση του οικογενειακού προγραμματισμού

Η αβεβαιότητα και η ανασφάλεια που προκαλεί η απουσία της εγκυκλίου οδηγούν σε ανατροπή της θερινής προετοιμασίας χιλιάδων οικογενειών. Μαθητές και γονείς παγιδεύονται για ακόμη μία φορά σε ένα καθεστώς ομηρίας .

Οι διακοπές τους ακυρώνονται ή αναβάλλονται, οι μετακινήσεις παγώνουν, καθώς δεν γνωρίζουν πότε και πώς θα γίνουν οι εγγραφές. Η ζωή τους αναστέλλεται επειδή το Υπουργείο δεν εκπλήρωσε μια βασική διοικητική του ευθύνη.

Αυτή η κατάσταση δεν είναι τεχνικό πρόβλημα – είναι κατά συρροή κοινωνικό έγκλημα απέναντι σε οικογένειες που προσπαθούν να επιβιώσουν.

Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη γι’ αυτή την καθολική αναστάτωση;

Υπενθυμίζουμε κάτι θεμελιώδες: Ο πρωταρχικός ρόλος του Υπουργείου Παιδείας είναι να υπηρετεί και να στηρίζει. Να στέκεται δίπλα στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο, ιδίως στα ασθενέστερα κοινωνικά στρώματα, στα παιδιά που δίνουν καθημερινό αγώνα επιβίωσης και προόδου μέσα από τα ΕΠΑ.Λ..

2. Σοβαρή επιβάρυνση και απαξίωση των εκπαιδευτικών

Οι εκπαιδευτικοί των ΕΠΑ.Λ. βρίσκονται για άλλη μια φορά αντιμέτωποι με έναν παράτυπο “εθελοντισμό” του Ιουλίου. Με τα σχολεία, επισήμως κλειστά, θα τα ανοίξουν «κρυφά» προκειμένου να εξυπηρετήσουν γονείς και μαθητές που αδυνατούν να ολοκληρώσουν την εγγραφή τους διαφορετικά και προστρέχουν σε αυτούς.

Οι εκπαιδευτικοί των ΕΠΑ.Λ. καλούνται να καλύψουν διοικητικά κενά και ανεπάρκειες του Υπουργείου Παιδείας υπό συνθήκες που παραβιάζουν θεμελιώδη εργασιακά δικαιώματα.

Η επαναλαμβανόμενη αυτή τακτική δεν είναι θεσμική απαξίωση είναι θεσμική κακοποίηση. Εργαζόμενοι καλούνται εκτός υπηρεσιακού πλαισίου να διεκπεραιώσουν καθήκοντα που έπρεπε να έχουν τακτοποιηθεί ήδη από τον Ιούνιο. Το τίμημα το πληρώνουν οι ίδιοι – προσωπικά, οικογενειακά, και επαγγελματικά.

3. Υποβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης

Αυτή η εικόνα προχειρότητας, η διαρκής δυσλειτουργία και η παντελής έλλειψη οργάνωσης και διοικητικής συνέπειας, πλήττουν το κύρος των ΕΠΑ.Λ. και ενισχύουν την κοινωνική απαξίωση της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης.

Πώς να εμπιστευθεί ο νέος μαθητής ένα σχολείο του οποίου οι βασικές λειτουργίες – όπως οι εγγραφές – παραμένουν ασαφείς και πρόχειρες; Η επαγγελματική εκπαίδευση στη χώρα μας αποτελεί κρίσιμο πυλώνα για την κοινωνική κινητικότητα και την οικονομική ανασυγκρότηση, και ταυτόχρονα την κύρια επιλογή μαθητών που ανήκουν στα πιο ευάλωτα κοινωνικά στρώματα. Το Υπουργείο Παιδείας έχει θεσμική υποχρέωση να εξυπηρετεί με προτεραιότητα αυτούς τους πολίτες, διασφαλίζοντας αξιοπρεπείς συνθήκες πρόσβασης, οργάνωσης και στήριξης.

4. Ζήτημα ηθικής τάξης: Αξιολόγηση χωρίς αυτοκριτική

Είναι επιπλέον προκλητικό το γεγονός ότι, ενώ το Υπουργείο αδυνατεί να ανταποκριθεί στις οργανωτικές και διοικητικές του υποχρεώσεις ενώ δεν κατορθώνει να επιτελέσει έγκαιρα τις πιο βασικές του αρμοδιότητες, προχωρά ταυτόχρονα σε επιβολή αξιολογικών διαδικασιών προς τους εκπαιδευτικούς

Η διοίκηση, ως θεσμικός φορέας, οφείλει πρώτα να αποδείξει την επιχειρησιακή της επάρκεια, την θεσμική της υπευθυνότητα, και τη διοικητική της συνέπεια πριν απαιτήσει την αξιολόγηση άλλων .

Κάθε αντίθετη προσέγγιση προσβάλλει το αίσθημα δικαίου και υπονομεύει την εμπιστοσύνη στο θεσμικό πλαίσιο.

Αξιώνουμε – τεκμηριωμένα:

  • Άμεση έκδοση της εγκυκλίου εγγραφών στα ΕΠΑ.Λ..
  • Δημόσια ανάληψη ευθύνης για τις επιπτώσεις αυτής της αμέλειας.
  • Θεσμική δέσμευση ότι δεν θα επαναληφθεί ανάλογο φαινόμενο σε επόμενη χρονιά. με ενσωμάτωση προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος σε επίσημες αποφάσεις.
  • Ουσιαστική υποστήριξη των ΕΠΑ.Λ. και των λειτουργών τους, που αποτελούν κρίσιμο πυλώνα για την κοινωνική συνοχή και την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.
  • Αναγνώριση των ΕΠΑ.Λ. ως σχολείων πρώτης επιλογής

Καλούμε Τον Πρωθυπουργό της χώρας Καλούμε τα πολιτικά κόμματα

Η σιωπή, η καθυστέρηση και η ασυνέπεια δεν είναι πλέον αποδεκτές.

Αναμένουμε πράξεις, όχι απλώς δηλώσεις.

Η αγανάκτηση που εκφράζεται σε αυτή την επιστολή δεν είναι ρητορική.

Είναι απόρροια εμπειρίας, συνεχών δυσλειτουργιών και συσσωρευμένης πίεσης.

Δεν αποτελεί στείρα καταγγελία, αλλά θεσμική υπενθύμιση των υποχρεώσεων της πολιτείας απέναντι στους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειές τους.

Με αγανάκτηση, τεκμηριωμένη απαίτηση και θεσμική προσήλωση, ζητούμε το αυτονόητο. Σεβασμό, συνέπεια και διοικητική αξιοπρέπεια.

Από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. Ανατολικής Θεσσαλονίκης»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλήνιες 2025: Η μαθήτρια που πέτυχε το «απόλυτο 20» στην Οικονομία και πάει για ΑΣΟΕΕ

750 ευρώ  σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 25/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mov-medousa.jpg
Μωβ μέδουσες: Επιστρέφουν απειλητικά στις ελληνικές θάλασσες – Δείτε πού εντοπίζονται
Πού “χτυπούν” οι μωβ μέδουσες: Αναλυτικός LIVE χάρτης παρουσίας στις ελληνικές ακτές
Μωβ μέδουσες: Επιστρέφουν απειλητικά στις ελληνικές θάλασσες – Δείτε πού εντοπίζονται
hands-coffee-smartphone-technology.jpg
Η μικρή τρύπα δίπλα στον φορτιστή του κινητού: Δεν είναι διακοσμητική – Δες σε τι χρησιμεύει!
Τι είναι αυτή η μικρή στρογγυλή τρύπα στα smartphones δίπλα από την υποδοχή φόρτισης;
Η μικρή τρύπα δίπλα στον φορτιστή του κινητού: Δεν είναι διακοσμητική – Δες σε τι χρησιμεύει!