Με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025, η Υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη προχώρησε σε μια αναλυτική αποτίμηση της φετινής εικόνας, ενώ ταυτόχρονα αποκάλυψε βασικές πτυχές των μελλοντικών εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων.
Η Υπουργός επισήμανε ότι οι βάσεις εισαγωγής στα πανεπιστήμια θα παρουσιάσουν σημαντικές διαφοροποιήσεις, ανάλογα με το επιστημονικό πεδίο και τις επιδόσεις των μαθητών. Ειδικά στο τέταρτο πεδίο, που σχετίζεται με την Οικονομία, παρατηρήθηκε σημαντική άνοδος.
Αντίθετα, στη Νεοελληνική Γλώσσα και στα Μαθηματικά καταγράφηκαν μέτριες επιδόσεις, ενώ η Ιστορία φάνηκε επίσης να προβληματίζει. Παρά τις δυσκολίες, οι μαθητές αντεπεξήλθαν καλά στη Βιολογία, επιδεικνύοντας ισχυρή προετοιμασία.
Η Υπουργός ενημέρωσε πως οι υποψήφιοι θα έχουν περίπου 10 ημέρες στη διάθεσή τους για να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό τους δελτίο, με την έναρξη της διαδικασίας να τοποθετείται μετά τις 8 Ιουλίου. Στόχος είναι να μειωθεί η αβεβαιότητα και να δοθεί στους μαθητές το συντομότερο δυνατό η δυνατότητα να οργανώσουν τα επόμενα βήματά τους.
Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες αποκαλύψεις της Υπουργού αφορά στο μέλλον των Πανελλαδικών. Παρότι οι μαθητές των επόμενων δύο ετών θα διαγωνιστούν με το υφιστάμενο σύστημα, γίνονται ήδη μελέτες για το ενδεχόμενο υιοθέτησης του Εθνικού Απολυτηρίου ως εναλλακτικής μορφής εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Η Υπουργός τόνισε ότι η αλλαγή δεν θα γίνει βιαστικά: "Στην εκπαίδευση χρειάζεται χρόνος και τεκμηρίωση – δεν υπάρχουν μαγικά ραβδιά". Το Υπουργείο εξετάζει καλές διεθνείς πρακτικές και λαμβάνει υπόψη τις απόψεις ειδικών, πανεπιστημιακών και καθηγητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Σε σχέση με τη χρήση οθονών και την επίδρασή τους στη γλωσσική ικανότητα των μαθητών, η κ. Ζαχαράκη παραδέχθηκε πως παρατηρείται μείωση στην ποικιλία της γλωσσικής έκφρασης, φαινόμενο που δεν αφορά μόνο την Ελλάδα αλλά και άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Μάλιστα, αναφέρθηκε στο παράδειγμα της Σουηδίας, που επέλεξε να αφαιρέσει τις οθόνες από την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, διαπιστώνοντας ότι οι μαθητές χάνουν δεξιότητες γραφής και προφορικής έκφρασης. Σε απάντηση, η Ελλάδα σχεδιάζει την ενίσχυση της φιλαναγνωσίας και της παραγωγής λόγου μέσα από τα νέα αναλυτικά προγράμματα σπουδών.
Τέλος, η Υπουργός έκανε ιδιαίτερη αναφορά στις εξετάσεις PISA και τη διαγνωστική αξιολόγηση που εφαρμόζεται από το ελληνικό Υπουργείο Παιδείας, επισημαίνοντας ότι τα αποτελέσματα για φέτος είναι πιο ολοκληρωμένα από ποτέ.
Η επικείμενη δημοσίευση των αποτελεσμάτων από την Αρχή Ποιότητας και οι συγκρίσεις με τα διεθνή δεδομένα αναμένεται να προσφέρουν χρήσιμες ενδείξεις για την ενίσχυση των εκπαιδευτικών πρακτικών.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Πανελλήνιες 2025: Η μαθήτρια που πέτυχε το «απόλυτο 20» στην Οικονομία και πάει για ΑΣΟΕΕ
750 ευρώ σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 25/6
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ