Έντονη είναι η αντίδραση των εκπαιδευτικών στο νέο νομοσχέδιο της κυβέρνησης που αποκάλυψε το alfavita.gr για τις αλλαγές στα πειθαρχικά, φέρνοντας απολύσεις και «φρονηματικές δηλώσεις» με τις οποίες η κυβέρνηση «επιδιώκει να υποτάξει τους εκπαιδευτικούς και τους δημόσιους υπαλλήλους.»
Σε ανακοίνωση τους, οι «Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών Σάμου» τονίζουν πως «η άρνηση υπαλλήλου να λάβει μέρος, να διευκολύνει ή να προβεί στη διαδικασία αξιολόγησης είτε ως αξιολογητής είτε ως αξιολογούμενος» χαρακτηρίζεται πλέον ως πειθαρχικό παράπτωμα με βαριές ποινές, ακόμα και την «οριστική παύση».
Αυτό, επισημαίνουν, «μετατρέπει την αξιολόγηση από πολιτική επιλογή της κυβέρνησης σε υπηρεσιακή υποχρέωση “τόσο σοβαρή” που για όποιον αντιδρά τον απειλούν με απόλυση».
Παράλληλα, η ανακοίνωση αναφέρεται στην «συνεχή τρομοκρατία» που επιχειρεί να επιβληθεί στο δημόσιο σχολείο, με στόχο να «μετατραπούμε σε πειθήνιους κρατικούς υπαλλήλους».
Υπογραμμίζει επίσης ότι οι πειθαρχικές διώξεις έχουν ξεπεράσει τις 2.500, ενώ προειδοποιεί ότι «η ποινή της οριστικής παύσης θα αποτελέσει βασικό εργαλείο και απειλή για την εφαρμογή της πολιτικής της κυβέρνησης το επόμενο διάστημα».
Η ανακοίνωση καλεί σε οργανωμένο και μαζικό αγώνα, τονίζοντας πως «δεν “χωράνε” μισόλογα και δηλώσεις υποταγής» και επισημαίνει πως «η μάχη που δώσαμε για να γυρίσει η συναδέλφισα Χρύσα στο σχολείο, και καταφέραμε -έστω προσωρινά και σε αναμονή της δεύτερης απόφασης- να επιστρέψει, είναι πολύ σημαντική και διδακτική».
Τέλος, απευθύνει κάλεσμα σε συγκέντρωση-κινητοποίηση για την πρώτη εκδίκαση πειθαρχικών υποθέσεων, την Τρίτη 30 Ιουνίου στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής, υπερασπιζόμενοι το δικαίωμα στην απεργία και τον συλλογικό αγώνα.
Αναλυτικά η ανακοίνωση
«Νομοσχέδιο για Πειθαρχικά: Με απολύσεις-πειθάρχηση- και φρονηματικές δηλώσεις επιδιώκει η κυβέρνηση να υποτάξει τους εκπαιδευτικούς και τους δημόσιους υπαλλήλους.
Συνάδελφοι-συναδέλφισες,
Βγήκε στη δημοσιότητα το νομοσχέδιο πρόταση της κυβέρνησης για τις αλλαγές στα Πειθαρχικά, και... ήταν αυτό που περιμέναμε και χειρότερο! Άλλωστε έχουν δηλώσει κυνικά «εμείς υλοποιούμε ότι εξαγγέλλουμε»!
Δεν χρειάστηκαν πάνω από 3-4 γραμμές (στις δεκάδες σελίδες του νομοσχεδίου) για να αντιληφθεί κανείς ποια είναι η αιχμή αλλά και η ανάγκη των αλλαγών: «η άρνηση υπαλλήλου να λάβει μέρος, να διευκολύνει ή να προβεί στη διαδικασία αξιολόγησης είτε ως αξιολογητής είτε ως αξιολογούμενος» αποτελεί πειθαρχικό παράπτωμα που φέρνει την ποινή της οριστικής παύσης [...] όταν κατ’ επανάληψη για δύο (2) συνεχόμενες αξιολογικές περιόδους άρνησης υπαλλήλου να λάβει μέρος, να διευκολύνει ή να προβεί στη διαδικασία αξιολόγησης είτε ως αξιολογητής είτε ως αξιολογούμενος[...]
Κατώτερη ποινή το πρόστιμο, ίσο με τις αποδοχές δύο (2) μηνών. Αυτή είναι η ουσία του πειθαρχικού αλλά και η ουσία της αξιολόγησης! Μετατρέπουν την αξιολόγηση, από πολιτική επιλογή της κυβέρνησης σε υπηρεσιακή υποχρέωση «τόσο σοβαρή» που για όποιον αντιδρά τον απειλούν με απόλυση!
Φυσικά αυτό δείχνει και τη γύμνια των επιχειρημάτων τους, και της δυνατότητάς τους να πείσουν για την πολιτική του. Ότι παρόλες τις στημένες δημοσκοπήσεις, τους καλοπληρωμένους δημοσιογράφους, την καθημερινή πίεση και προπαγάνδα, δεν έχουν καταφέρει να πείσουν τους εκπαιδευτικούς για τα «καλά» της αξιολόγησης.
Γιατί εδώ που τα λέμε ζούμε την πραγματικότητα της πολιτικής τους. Τους μισθούς που δε φτάνουν ούτε για ζήτω, τους ταξικούς φραγμούς στη νεολαία, τα εντατικοποιημένα σχολεία με παστωμένους μαθητές μέσα στις τάξεις, τα σχολεία για λίγους και εκλεκτούς (Ωνάσεια, πρότυπα, πειραματικά), την ίδια στιγμή που στήνουν σχολεία σύγχρονα αναμορφωτήρια.
Τη συνεχή τρομοκρατία να μην μιλάμε, να ακούγονται μόνο οι εγκύκλιοι και η φωνή του κράτους! Για αυτό θέλουν και την αξιολόγηση σαν το εργαλείο επιβολής όλων αυτών μέσα στο δημόσιο σχολείο.
Για αυτό έχει στηθεί όλη αυτή η διαδικασία Πειθαρχικών διώξεων που ξεπερνούν τις 2.500! Την ίδια στιγμή επιχειρούν να δώσουν ένα «τέλος» στη μάχη που δίνεται γενναία από συναδέλφους ενάντια στην αξιολόγηση, όπου αποκτά τώρα άλλη σημασία με τις απειλές για απόλυση.
Όλες οι αλλαγές στο νομοσχέδιο για το πειθαρχικό κινούνται στην κατεύθυνση συμμόρφωσης και μετατροπής μας σε πειθήνιους κρατικούς υπαλλήλους.
Άλλωστε και τα πειθαρχικά παραπτώματα που προϋπήρχαν αποκτούν άλλη σημασία με βάση όλες τις εξελίξεις που είδαμε.
Ξέρουμε πλέον ότι όταν λένε για «κακόβουλη κριτική στην προϊσταμένη αρχή», εννοούν να γράφεις δημόσια ότι «η πολιτική του υπουργείου διαλύει το δημόσιο σχολείο».
Όταν λένε «παραβίαση εχεμύθειας», εννοούν ότι δε μπορείς να δημοσιοποιείς ότι διώκεσαι για συνδικαλιστική δράση, δε μπορείς να καταγγέλλεις ότι παλεύεις να δημιουργηθεί επιπλέον τμήμα στο νηπιαγωγείο σου ή ότι δεν υπάρχει ο απαραίτητος σχολικός νοσηλευτής για τον μαθητή σου!
Η ποινή της οριστικής παύσης υπεραναλύεται στο νομοσχέδιο, δείχνοντας ότι θα αποτελέσει βασικό εργαλείο, και απειλή για την εφαρμογή της πολιτικής της κυβέρνησης το επόμενο διάστημα.
Άλλωστε προβλέπεται και για πράξεις που «[...]με τις οποίες εκδηλώνεται άρνηση αναγνώρισης του Συντάγματος ή έλλειψη αφοσίωσης στην Πατρίδα και τη Δημοκρατία».
Δεν είναι να αναρωτιόμαστε, τί εννοεί το σύστημα για «έλλειψη αφοσίωση στην πατρίδα και τη Δημοκρατία»;
Όλα αυτά αποτελούν το μέσο για το προσπέρασμα ακόμα και του Συντάγματος (κοίτα να δεις πως τα φέρνει η ζωή) για την άρση της μονιμότητας. Όπως ακριβώς έκαναν με τα ιδιωτικά πανεπιστήμια!
Οι υπόλοιπες αλλαγές κινούνται στην κατεύθυνση επίσπευσης των πειθαρχικών (με πιο ευέλικτα πειθαρχικά σχήματα, με χρησιμοποίηση τηλεδιασκέψεων, με επιτάχυνση διαδικασιών με εντολή υπουργού ή διοικητικών στελεχών) και κυρίως επιβολής αυστηρότερων ποινών.
Είναι βέβαιο πως η κυβέρνηση έχει βάλει στόχο να εφαρμόσει την αξιολόγηση δια πυρός και σιδήρου.
Τα πειθαρχικά μαζί με ένα πλέγμα οδηγιών, εγκυκλίων, πιέσεων και εκβιασμών της κυβέρνησης, του υπουργείου, των διοικήσεων, δημιουργούν ένα ασφυκτικό περιβάλλον στο οποίο πρέπει να αντισταθούμε.
Είναι επίσης φανερό ότι απέναντι σε αυτή την επίθεση που έχουμε μπροστά μας απαιτείται πραγματική και κεντρική μάχη.
Δεν «χωράνε» μισόλογα και δηλώσεις υποταγής από τις ηγεσίες των ομοσπονδιών και συνδικαλιστικών παρατάξεων σε σχέση με την αξιολόγηση.
Σε σχέση με την αναγκαιότητα απεργιακού αγώνα.
Σε σχέση με το αν η κοινωνία μπορεί να σταθεί δίπλα μας στον αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση.
Η κατεύθυνσή μας πρέπει να είναι καθαρή. Είμαστε και παλεύουμε ενάντια στην αξιολόγηση, που μας θέλει πειθαρχημένους απέναντι στις πολιτικές που διαλύουν τα δικαιώματα στο δημόσιο δωρεάν σχολείο, που χρησιμοποιείται σαν όχημα για το χτύπημα του δικαιώματος στη μόνιμη και σταθερή δουλειά.
Όταν η κυβέρνηση απειλεί 180.000 εργαζόμενους ότι αν δεν δηλώσουν υποταγή θα απολυθούν, δε μπορούμε να σφυρίζουμε αδιάφορα με παραστάσεις διαμαρτυρίας και με ανακοινώσεις για «αιτία πολέμου», που ποτέ δεν κηρύσσεται.
Θα παλέψουμε για να οργανώσουμε τον αγώνα μας και να ανατρέψουμε την επίθεση που έχουμε μπροστά μας.
Η συζήτηση που έχει ξεκινήσει σε σχέση με το αν οι αλλαγές για τα πειθαρχικά μπορούν να εφαρμοστούν αναδρομικά είναι τελείως αποπροσανατολιστική.
Δεν παλεύουμε για να χάσουμε «με ψηλά το κεφάλι».
Παλεύουμε για να ανατραπεί η πολιτική της αξιολόγησης μέσα στο δημόσιο σχολείο.
Προφανώς και όσο η μάχη συνεχίζεται μαζικά τόσο μεγαλύτερη δυσκολία θα έχει η κυβέρνηση, να προχωράει σε τέτοιου είδους κινήσεις.
Για αυτό πρέπει να μπει μπροστά το ζήτημα του Κεντρικού Απεργιακού Αγώνα.
Γιατί δεν δίνουμε μια μάχη «ατομικής στάσης» ενάντια στην αξιολόγηση!
Για αυτό απαιτούνται επιτροπές αγώνα, απεργιακά ταμεία, τακτικές γενικές συνελεύσεις, για να μπορέσει αυτή η Κεντρική Μάχη να πάρει σάρκα και οστά!
Όποιος δε θέλει να δώσει τέτοια μάχη βρίσκει διάφορες δικαιολογίες για να τα αποφύγει!
Συνάδελφοι συναδέλφισες,
Η μάχη που δώσαμε για να γυρίσει η συναδέλφισα η Χρύσα στο σχολείο, και καταφέραμε -έστω προσωρινά και σε αναμονή της δεύτερης απόφασης- να επιστρέψει, είναι πολύ σημαντική και διδακτική.
Για πώς ο ίδιος ο κόσμος μπορεί να γίνει υποκείμενο στην πάλη και να δημιουργήσει γεγονότα που θα πιέσουν το σύστημα και τους μηχανισμούς του.
Πώς μπορεί αυτός ο αγώνας (που υπερασπιζόταν μια συνάδελφο που κινητοποιήθηκε ενάντια στην αξιολόγηση) να αγκαλιαστεί ευρύτερα από την κοινωνία.
Να παλέψουμε για να πάρει τέτοια χαρακτηριστικά συνολικά η μάχη ενάντια στην αξιολόγηση, στα πειθαρχικά και τις διώξεις!
Παίρνουμε την κατάσταση στα χέρια μας! Δεν περιμένουμε από τις συνδικαλιστικές ηγεσίες.
Παλεύουμε για να δημιουργηθεί κλίμα συνελεύσεων, απεργιών και κινητοποιήσεων στο χώρο της εκπαίδευσης.
Στα σωματεία μας.
Είμαστε σε επιφυλακή για κινητοποιήσεις τις επόμενες μέρες.
30/6 το πρωί (10:30) όλοι στην ΠΔΕ Αττικής (Ξενίας 24) για την πρώτη εκδίκαση πειθαρχικών για απεργία αποχή.
Υπερασπιζόμαστε το δικαίωμα στην απεργία.
Έχουμε μεγάλη και μακριά μάχη μπροστά μας! Την προετοιμάζουμε! Την δίνουμε!
Να μην περάσει το νομοσχέδιο για τις αλλαγές στα πειθαρχικά - Όχι στις απολύσεις.
Η μόνιμη και σταθερή δουλειά είναι δικαίωμα για όλους.
Πάρτε πίσω όλες τις διώξεις - κάτω τα χέρια από την απεργία - τα σωματεία - τον αγώνα.
Να παρθεί οριστικά πίσω η αργία της Χρύσας - Κανείς άλλος εκπαιδευτικός σε δυνητική αργία.
Κάτω οι νόμοι της αξιολόγησης αξιολόγηση.
Στην επίθεση απαντάμε με Συνελεύσεις - Απεργίες - Διαδηλώσεις - Επιτροπές Αγώνα -
Απεργιακά ταμεία - Συντονισμός Σωματείων στην βάση των κινητοποιήσεων.»
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Βάζουν τους εκπαιδευτικούς να δουλεύουν... και στις διακοπές!
750 ευρώ σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/6
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ