βαθμολο
Δεν υπήρξε καμία ενημέρωση για τα αποτελέσματα, κανένα σαφές κριτήριο επιλογής και καμία λογοδοσία από τους αρμόδιους φορείς

Ο μαθηματικός και διευθυντής Λυκείου Χαράλαμπος Τζελέπης αναδεικνύει την πλήρη απουσία διαφάνειας στη διαδικασία επιλογής επικουρικού προσωπικού στα Βαθμολογικά Κέντρα.

Όπως καταγγέλλει, δεν υπήρξε καμία ενημέρωση για τα αποτελέσματα, κανένα σαφές κριτήριο επιλογής και καμία λογοδοσία από τους αρμόδιους φορείς.

Επισημαίνει ότι η επίκληση γενικών δεξιοτήτων χωρίς αποδεικτικά στοιχεία υπονομεύει τη θεσμική αξιοπιστία, ενώ θέτει εύλογα ερωτήματα για τον ρόλο πιθανών "άτυπων" παραγόντων. Υπογραμμίζει πως η διαφάνεια σε δημόσιες διαδικασίες δεν είναι επιλογή, αλλά υποχρέωση, ειδικά όταν κρίνονται εκπαιδευτικές θέσεις ευθύνης.

Ακολουθεί αναλυτικά το κείμενο διαμαρτυρίας:

Πριν από εβδομάδες υπέβαλα αίτηση, μέσω της επίσημης φόρμας Google, για να προσφέρω ως επικουρικό προσωπικό σε δύο Βαθμολογικά Κέντρα της περιοχής μου. Δεν έλαβα ποτέ ειδοποίηση ούτε για την επιλογή μου ούτε για τον αποκλεισμό μου. Τα ονόματα των επιλεγέντων δεν αναρτήθηκαν πουθενά.

Όταν ζήτησα εγγράφως να μάθω με ποια κριτήρια έγινε η επιλογή, έλαβα δύο πανομοιότυπες γενικόλογες απαντήσεις, σύμφωνα με τις οποίες:

1. Δεν προβλέπονται συγκεκριμένα κριτήρια από την Υπουργική Απόφαση.

2. Προτιμώνται όσοι έχουν εμπειρία, αλλά και όσοι... δεν... έχουν.

3. Προτιμώνται όσοι δεν είναι πρόεδροι Λυκειακών Επιτροπών. Γιατί άραγε; Μήπως επειδή πληροφορήθηκαν, μετά την επιστολή μου, οι κ. Πρόεδροι, ότι είμαι Πρόεδρος ΛΕΕ;

4. Προτιμώνται γενικώς όσοι… προτιμώνται.

Εν κατακλείδι:

Ø  Καμία δημοσιοποίηση αποτελεσμάτων.

Ø  Καμία ειδοποίηση στους απορριφθέντες.

Ø  Καμία πραγματική λογοδοσία για το πώς έγινε η επιλογή.

Ø  Καμία αναφορά στα ονόματα όσων επελέγησαν.

ΑΝΑΡΩΤΙΈΜΑΙ: Αν είχα προσπαθήσει με τα γνωστά πλάγια μέσα, θα ίσχυε τίποτα από τα παραπάνω;

Η επίκληση γενικώς "δεξιοτήτων", "ομαδικότητας" και "γνώσης των λειτουργιών Βαθμολογικών Κέντρων" χωρίς αποδεικτικά ή μοριοδότηση θυμίζει περισσότερο προσχηματική διαχείριση παραπόνων, παρά ουσιαστική ενημέρωση.

Αν αυτό θεωρείται "θεσμική κανονικότητα", τότε έχουμε χαμηλώσει επικίνδυνα τον πήχη των προσδοκιών.

Τα πράγματα βέβαια, γίνονται ακόμη πιο απογοητευτικά, αν αναλογισθούμε ότι κάποιοι εκ των προέδρων των Βαθμολογικών Κέντρων, γιατί τα ίδια συμβαίνουν παντού, κλήθηκαν και θα κληθούν να αξιολογήσουν συναδέλφους.

Η διαφάνεια δεν είναι επιλογή, είναι υποχρέωση.

Όταν πρόκειται για δημόσια διαδικασία και θέσεις που καλύπτονται από ενεργούς εκπαιδευτικούς, ΠΡΕΠΕΙ να δημοσιεύονται τουλάχιστον τα ονόματα των επιλεγέντων και τα βασικά κριτήρια επιλογής τους.

Αλλά βέβαια: «Αρχή άνδρα δείκνυσι»

Η για να επικαλεστώ τον Αντονυ Χόπκινς: Δεν είναι η εξουσία που φθείρει, είναι το αληθινό πρόσωπο του κάθε ανθρώπου που αναδύεται όταν δεν φοβάται πλέον τις συνέπειες.

Χαράλαμπος Τζελέπης.

Μαθηματικός ΜΕD

Διευθυντής Λυκείου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Θέσεις καθηγητών σε μεγάλο εξ αποστάσεως Εκπαιδευτικό Project! Απαραίτητη η 3ετής εμπειρία σε σχολείο

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 47.000 υποψήφιους ως 6/6 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 6/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μαθητές που δίνουν πανελλήνιες
Πανελλαδικές 2025 - Δίκτυα Υπολογιστών: Εκτιμήσεις και προτεινόμενες απαντήσεις
Το alfavita δημοσιεύει τις εκτιμήσεις και προτεινόμενες απαντήσεις στις Πανελλήνιες Εξετάσεις 2025 στο μάθημα Δίκτυα Υπολογιστών ΕΠΑΛ
Πανελλαδικές 2025 - Δίκτυα Υπολογιστών: Εκτιμήσεις και προτεινόμενες απαντήσεις
εκπαιδευτικός στην αίθουσα κατά τη διάρκεια των Πανελλαδικών
Πανελλήνιες 2025- Αρχές Βιολογικής Γεωργίας ΕΠΑΛ: Εκτιμήσεις και προτεινόμενες απαντήσεις
Το alfavita δημοσιεύει τις εκτιμήσεις και προτεινόμενες απαντήσεις στις Πανελλήνιες Εξετάσεις 2025 στο μάθημα Αρχές Βιολογικής Γεωργίας ΕΠΑΛ
Πανελλήνιες 2025- Αρχές Βιολογικής Γεωργίας ΕΠΑΛ: Εκτιμήσεις και προτεινόμενες απαντήσεις
Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025
Πανελλαδικές 2025: Οι εκτιμήσεις και απαντήσεις στο μάθημα Ανατομία-Φυσιολογία ΙΙ
Το alfavita δημοσιεύει τις εκτιμήσεις στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025 στο μάθημα Φυσιολογία ΕΠΑΛ
Πανελλαδικές 2025: Οι εκτιμήσεις και απαντήσεις στο μάθημα Ανατομία-Φυσιολογία ΙΙ
Πανελλήνιες εξετάσεις
Πανελλήνιες 2025- Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ) ΕΠΑΛ: Βατά τα θέματα - Δείτε προτεινόμενες απαντήσεις
Το alfavita δημοσιεύει τις λύσεις στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025 στο μάθημα Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ)
Πανελλήνιες 2025- Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ) ΕΠΑΛ: Βατά τα θέματα - Δείτε προτεινόμενες απαντήσεις