μπουλ
Οι κοινωνικοί λειτουργοί απαιτούν την αλλαγή και κατάργηση του όρου «υποχρεωτική Κοινωνική Εργασία» στο σχολείο για τους μαθητές που «εκφοβίζουν»

Ο Σύνδεσμος Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδος (ΣΚΛΕ) δημοσίευσε ανακοίνωση σχετικά με τη χρήση του όρου «υποχρεωτική Κοινωνική Εργασία» στο πλαίσιο της Εθνικής Στρατηγικής για την Πρόληψη και Αντιμετώπιση της Βίας και της Παραβατικότητας Ανηλίκων για την περίοδο 2025-2030.

Στο σχέδιο της Εθνικής Στρατηγικής, που έχει δημοσιοποιηθεί, περιλαμβάνεται η πρόβλεψη για την έκδοση εγκυκλίου από το Υπουργείο Παιδείας το 2025, η οποία θα αφορά την παιδαγωγική και συμβουλευτική προσέγγιση της αποβολής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και τη «υποχρεωτική κοινωνική εργασία» στο σχολείο για τους μαθητές που εκφοβίζουν.

Ο ΣΚΛΕ υπογραμμίζει ότι η Κοινωνική Εργασία είναι ένα συγκεκριμένο και διακριτό επιστημονικό και επαγγελματικό πεδίο, το οποίο δεν μπορεί να συνδέεται με την έννοια της «υποχρεωτικής κοινωνικής εργασίας από μαθητές», όπως προτείνεται στο κείμενο της Εθνικής Στρατηγικής. Για το λόγο αυτό, ο ΣΚΛΕ ζητά την άμεση αντικατάσταση του προτεινόμενου μέτρου και την κατάργηση του όρου.

Τέλος, ο ΣΚΛΕ εκφράζει έντονο προβληματισμό όχι μόνο για τις πολιτικές προτάσεις που αφορούν την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας, αλλά και για άλλες πτυχές της Εθνικής Στρατηγικής καθώς και για τις εξαγγελίες που τη συνοδεύουν.

Ολόκληρη η ανακοίνωση του ΣΚΛΕ

«Σχετικά με τη χρήση του όρου «υποχρεωτική Κοινωνική Εργασία» στο σχολείο για τους μαθητές που εκφοβίζουν στην Εθνική Στρατηγική για την Πρόληψη και την Αντιμετώπιση της Βίας και της Παραβατικότητας Ανηλίκων, 2025-2030

Ο Σύνδεσμος Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδος ΝΠΔΔ  με αφορμή τη χρήση του όρου: υποχρεωτική κοινωνική εργασία στις προτάσεις πολιτικής για την ενδοσχολική βία και τον εκφοβισμό, στο κείμενο της Εθνικής Στρατηγικής για την Πρόληψη και την Αντιμετώπιση της Βίας και της Παραβατικότητας Ανηλίκων καθώς και την έντονη αναπαραγωγή του από τα ΜΜΕ, διευκρινίζει τα εξής:

Η Κοινωνική Εργασία αποτελεί εφαρμοσμένη κοινωνική επιστήμη και ακαδημαϊκό, επαγγελματικό πεδίο των Κοινωνικών Λειτουργών. Ο ορισμός για την Κοινωνική Εργασία, όπως αποφασίστηκε από την Γενική Συνέλευση της Διεθνούς Ομοσπονδίας Κοινωνικών Λειτουργών τον Ιούλιο του 2014, αποτυπώνεται ως εξής: “Η Κοινωνική Εργασία είναι εφαρμοσμένο επάγγελμα αλλά και ακαδημαϊκό πεδίο που προωθεί την κοινωνική αλλαγή και ανάπτυξη, την κοινωνική συνοχή και την ενδυνάμωση και απελευθέρωση των ανθρώπων.

Οι αρχές της κοινωνικής δικαιοσύνης, των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της συλλογικής ευθύνης και του σεβασμού της διαφορετικότητας είναι κεντρικές στην Κοινωνική Εργασία, η οποία θεμελιώνεται από τις θεωρίες της Κοινωνικής Εργασίας, των κοινωνικών επιστημών, των ανθρωπιστικών επιστημών και τη γηγενή γνώση και συνδέει ανθρώπους και δομές για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της ζωής αλλά και να ενισχύσει την ευημερία τους.”

Επειδή λοιπόν η Κοινωνική Εργασία αποτελεί συγκεκριμένο και διακριτό ακαδημαϊκό, επιστημονικό και επαγγελματικό πεδίο, ουδεμία σχέση μπορεί να έχει με αναφορές για  «υποχρεωτική “κοινωνική εργασία” από μαθητές», έτσι όπως αποτυπώνονται στο κείμενο προτάσεων πολιτικής της Εθνικής Στρατηγικής για την Πρόληψη και την Αντιμετώπιση της Βίας και της Παραβατικότητας Ανηλίκων  και όπως αναπαράγονται άκριτα από τα ΜΜΕ.

Κάθε περίπτωση εκφοβισμού είναι διαφορετική, απαιτώντας μια ατομική προσέγγιση, αλλά ταυτόχρονα, το ζητούμενο είναι το σχολικό περιβάλλον να μπορεί να διαμορφωθεί με τρόπο που να μειώνει σε μεγάλο βαθμό το φαινόμενο του εκφοβισμού.

Οι κοινωνικοί λειτουργοί εργάζονται για να εκπαιδεύσουν όλα τα μέρη που εμπλέκονται με μια προβληματική συμπεριφορά, να δημιουργήσουν ασφαλή περιβάλλοντα και να εκπαιδεύσουν.

Οι όποιες δραστηριότητες που έρχονται ως πρόταση μέτρου με υποχρεωτικό κοινωνικό χαρακτήρα από μαθητές δεν μπορούν αφενός να φέρουν το όνομα της επιστήμης που υπηρετούμε και αφετέρου να ταυτίζονται με μέτρο επιβολής ποινής σε ανηλίκους, παραχαράσσοντας την αξία της επιστήμης της κοινωνικής εργασίας και των σκοπών που επιτελεί.

Παράλληλα εκφράζουμε τον έντονο προβληματισμό μας όχι μόνο για τις προτάσεις πολιτικής που αφορούν την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας αλλά  και άλλων σημείων της Εθνικής Στρατηγικής καθώς και των εξαγγελιών που τη συνόδευσαν.

Άμεσα θα κατατεθεί και σχετικό υπόμνημα με τους προβληματισμούς και τις προτάσεις μας, όπως άλλωστε εκ του θεσμικού μας ρόλου πράξαμε και κατά τη διάρκεια επεξεργασίας της εν λόγω Εθνικής Στρατηγικής από την αρμόδια επιτροπή.

Επικοινωνούμε διακριτά το θέμα της χρήσης του όρου ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ, καθώς αξιοποιείται με τρόπο λανθασμένο και καταχρηστικό στο κείμενο της Εθνικής Στρατηγικής για την Πρόληψη και την Αντιμετώπιση της Βίας και της Παραβατικότητας Ανηλίκων και χρήζει άμεσης αναθεώρησης.

Για όλους αυτούς τους λόγους ως Σύνδεσμος Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδος ΝΠΔΔ ζητούμε επιτακτικά την αντικατάσταση του προτεινόμενου μέτρου και την απαλοιφή της χρήσης του όρου.»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 7/05

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Μαρία Καρυστιανού
Επίθεση της Μαρίας Καρυστιανού στον Τζιτζικώστα με νέα ανάρτηση - Γιατί τον κατηγορεί

Στο στόχαστρο της Μαρίας Καρυστιανού, προέδρου του Συλλόγου "Τέμπη 2023", βρέθηκε για ακόμη μία φορά η κυβέρνηση, την οποία κατηγορεί ότι...

Επίθεση της Μαρίας Καρυστιανού στον Τζιτζικώστα με νέα ανάρτηση - Γιατί τον κατηγορεί
πρυταν
Η Σύνοδος Πρυτάνεων χτυπά «καμπανάκι»: Ζητούν άμεσα μέτρα για οικονομική και θεσμική ενίσχυση
108η Σύνοδος Πρυτάνεων: Επείγοντα αιτήματα για την επιβίωση των ΑΕΙ
Η Σύνοδος Πρυτάνεων χτυπά «καμπανάκι»: Ζητούν άμεσα μέτρα για οικονομική και θεσμική ενίσχυση