ζαχαρ
Η πραγματικότητα των σχολείων απέναντι στην «εικονική» εικόνα της κυβέρνησης

Η επίσκεψη του Πρωθυπουργού στο Υπουργείο Παιδείας και οι δηλώσεις του, κατά τις οποίες παρουσίασε την κατάσταση στα σχολεία ως βελτιωμένη, προκάλεσαν έντονες αντιδράσεις από τους εκπαιδευτικούς.

Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς-Ιθάκης καταγγέλλει τις δηλώσεις ως απολύτως αποκομμένες από την πραγματικότητα, υπογραμμίζοντας τις σοβαρές ελλείψεις και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι σχολικές μονάδες.

Παρά τις συνεχείς αντιδράσεις, η κυβέρνηση επιμένει στην εφαρμογή της αξιολόγησης, την οποία χαρακτηρίζει εργαλείο αναβάθμισης της εκπαίδευσης, ενώ οι εκπαιδευτικοί αντιτίθενται σε κάθε προσπάθεια κατηγοριοποίησης των σχολείων και εμπορευματοποίησης του δημόσιου σχολείου.

Η ένταση κλιμακώνεται με απειλές και διώξεις προς τους εκπαιδευτικούς που αντιστέκονται, γεγονός που εντείνει την αίσθηση ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να επιβάλει έναν αυταρχικό και τιμωρητικό μηχανισμό αντί για πραγματική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ ΚΙ καταγγέλλει τις πρόσφατες δηλώσεις του Πρωθυπουργού, κατά την επίσκεψή του στο ΥΠΑΙΘΑ, με τις οποίες ισχυρίστηκε ότι, ούτε λίγο ούτε πολύ, όλα βαίνουν καλώς στο δημόσιο σχολείο, ότι υπάρχει βελτίωση και πρόοδος στα σχολεία και ότι το μόνο θέμα που δεν έχει τα «προσδοκώμενα αποτελέσματα» είναι η εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης. Μάλιστα κατέφυγε σε απαράδεκτες απειλές, μην έχοντας κανένα άλλο σοβαρό επιχείρημα για τα αδιέξοδα που έχει οδηγήσει σχολεία, εκπαιδευτικούς και μαθητές η εφαρμοζόμενη κυβερνητική πολιτική.

Απείλησε ευθέως τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που κρατάμε όρθια τα σχολεία στις πιο αντίξοες συνθήκες, επειδή αντιπαλεύουμε, και όπως παραδέχονται συναντούν μεγάλες αντιστάσεις, την προσπάθεια κατηγοριοποίησης, εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης, επειδή διαφαίνεται ότι ούτε η πολιτική των απειλών, των διώξεων και των πειθαρχικών όσων αγωνίζονται δεν έχει αποδώσει τα «προσδοκώμενα αποτελέσματα».

Οι δηλώσεις αυτές συνιστούν ξεκάθαρη επίθεση στους εκπαιδευτικούς και αποκαλύπτουν τις πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης: την επιβολή ενός αυταρχικού και τιμωρητικού μηχανισμού, μακριά από τις ανάγκες του σχολείου και της κοινωνίας. Η κυβέρνηση προσπαθεί για ακόμα μια φορά να εξαπατήσει την κοινωνία, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς εμφανίζοντας μια επίπλαστη «εικονική πραγματικότητα» για την κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία. Επιδιώκει να κρύψει τα τεράστια και εκρηκτικά προβλήματα που έχει δημιουργήσει η πολιτική που εφαρμόζει, να υποβαθμίσει την πραγματική κατάσταση και τα προβλήματα που βιώνουμε οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία.

Ταυτόχρονα επιχειρεί να εμφανίσει την αξιολόγηση ως εργαλείο βελτίωσης και αναβάθμισης της εκπαίδευσης, ενώ στην πραγματικότητα, έχει γίνει πλέον σαφές, ότι μέσω αυτής, προωθεί την κατηγοριοποίηση των σχολείων, τον ανταγωνισμό και την ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης.

Η επίθεση της κυβέρνησης και προσωπικά του Πρωθυπουργού φανερώνει το αδιέξοδο στο οποίο έχει οδηγηθεί η κυβερνητική πολιτική από τη μαζική αντίσταση του κλάδου,  από την επιμονή στη λογική των απειλών και των διώξεων που έχει καταφύγει.

Οι εκπαιδευτικοί δίνουμε ένα μεγάλο αγώνα εδώ και πάνω από τέσσερα χρόνια για να μην περάσει η κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών, για τη διατήρηση της  παιδαγωγικής μας υπόστασης. Αυτός ο αγώνας έχει «αποκαλύψει» τα σχέδιά της κυβέρνησης, που στρέφονται ενάντια στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Οι εκπαιδευτικοί δεν έχουμε υποπέσει σε κανένα πειθαρχικό παράπτωμα, ούτε αρνούμαστε κάποιο υπηρεσιακό καθήκον,  αλλά συμμετέχουμε στις συλλογικές αποφάσεις της Ομοσπονδίας και ασκούμε το απεργιακό μας δικαίωμα.

Συνεχίζουμε τον αγώνα συσπειρωμένοι στις αποφάσεις του κλάδου για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου, για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά των εκπαιδευτικών!

Όλοι στην απεργία της 1ης Μάη! Όλοι στα συνδικάτα, όλοι στον αγώνα!

Όλες – όλοι στην απεργιακή συγκέντρωση στις 10:30π.μ. στην πλατεία Βαλλιάνου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

βιβλία
Τι σημαίνει "ντιλετάντης" και ποιον χαρακτηρίζει αυτή η σπάνια λέξη;
Μια ιταλική λέξη που μπήκε στην ελληνική γλώσσα για να περιγράψει τον ερασιτέχνη της τέχνης και της λογοτεχνίας – Συνδέεται με την ανώτερη τάξη και...
Τι σημαίνει "ντιλετάντης" και ποιον χαρακτηρίζει αυτή η σπάνια λέξη;