katsaros
Με αφορμή τον σοβαρό τραυματισμό του 13χρονου μαθητή μέσα στο σχολείο - Η ευθύνη επιτήρησης κατά τα διαλείμματα

Την ανάγκη αυστηρού καθορισμού των χώρων στους οποίους επιτρέπεται να βρίσκονται οι μαθητές εντός των σχολικών μονάδων, καθώς και της απαρέγκλιτης τήρησης των εφημεριών από τους εκπαιδευτικούς, υπογράμμισε ο γενικός γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής, Ιωάννης Κατσαρός, με αφορμή τον σοβαρό τραυματισμό 13χρονου μαθητή στην Πάτρα.

Μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8, ο κ. Κατσαρός αναφέρθηκε στις ευθύνες που απορρέουν από το ρόλο των εκπαιδευτικών ως επιτηρητών κατά τα διαλείμματα, δίνοντας έμφαση στην ανάγκη εξάλειψης "νεκρών οπτικών σημείων" στην αυλή και τους χώρους των σχολείων.

«Πρέπει οπωσδήποτε να είναι πολύ καλά προσδιορισμένο μέσα στον κανονισμό λειτουργίας του σχολείου ποιο είναι το μέρος στο οποίο πρέπει να βρίσκονται οι μαθητές και μάλιστα με τρόπο που να επιτηρείται με απόλυτη ασφάλεια», επισήμανε ο κ. Κατσαρός.

Ο γενικός γραμματέας σημείωσε ότι σε περιπτώσεις τραυματισμών, όπως αυτός στην Πάτρα, ελέγχεται σε βάθος η τήρηση των καθηκόντων εφημερίας. Ανέφερε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη Ένορκη Διοικητική Εξέταση (ΕΔΕ), προκειμένου να διαπιστωθούν τυχόν παραλείψεις:

«Δεν ξέρουμε αν είναι ένας εκπαιδευτικός ή αν θα αναζητηθούν ευθύνες γενικά στους εκπαιδευτικούς οι οποίοι είχαν εκείνη την ημέρα την εφημερία. Έχουμε δώσει αυστηρότατες οδηγίες επανειλημμένως… Δεν μπορεί να υπάρχει πουθενά, αυτό που λέμε "νεκρό οπτικό σημείο"».

Ο όρος «νεκρό οπτικό σημείο» αναφέρεται σε περιοχές του σχολικού χώρου που δεν είναι άμεσα ορατές από τους επιτηρητές εκπαιδευτικούς. Αυτά τα σημεία μπορούν να αποδειχθούν ιδιαίτερα επικίνδυνα, ειδικά σε σχολεία με πολύπλοκη αρχιτεκτονική ή περιορισμένο προσωπικό.

Παραδείγματα τέτοιων σημείων:

Πίσω από μεγάλα φυτά ή κατασκευές

Σκάλες χωρίς επαρκή επίβλεψη

Περιοχές πίσω από αποθήκες ή γωνίες αυλών

Πού εστιάζει η ευθύνη των εκπαιδευτικών

Η εφημερία των εκπαιδευτικών δεν είναι μια απλή τυπική υποχρέωση. Πρόκειται για θεσμική ευθύνη πρόληψης κινδύνων. Ο κανονισμός λειτουργίας κάθε σχολείου οφείλει να:

Καθορίζει ρητά τα σημεία επιτήρησης.

Κατανέμει δίκαια τους εφημερεύοντες.

Τηρείται με διαφάνεια και συνέπεια.

Σύμφωνα με τον κ. Κατσαρό, οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης έχουν στείλει επανειλημμένα σχετικές οδηγίες και έχουν οργανώσει επιμορφωτικά σεμινάρια, ειδικά στην περιοχή της Αχαΐας.

Το περιστατικό στην Πάτρα έρχεται να υπενθυμίσει, με οδυνηρό τρόπο, πως η σχολική ασφάλεια είναι συλλογική υπόθεση. Όπως ανέφερε και ο κ. Κατσαρός, οι οδηγίες υπάρχουν, αλλά η εφαρμογή τους στην πράξη είναι το ζητούμενο.

Η εμπιστοσύνη της κοινωνίας προς το σχολείο βασίζεται και στη διασφάλιση της σωματικής ακεραιότητας των παιδιών, κάτι που προϋποθέτει τόσο οργάνωση όσο και συνεχή επαγρύπνηση.
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εθνικό Απολυτήριο: Τέλος στις Πανελλαδικές όπως τις ξέραμε - Τι αλλάζει

Το νέο σήμα που μπαίνει στους δρόμους – Τι σημαίνει η πινακίδα με το λουλούδι;

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

βαθμολογητες
Πανελλήνιες 2025: Ολοκληρώνεται η βαθμολόγηση μέχρι την Παρασκευή – Πότε θα ανακοινωθούν οι βαθμολογίες
Τελική ευθεία για χιλιάδες υποψηφίους – Αναλυτικά οι ημερομηνίες ανακοίνωσης και οι τρόποι ενημέρωσης
Πανελλήνιες 2025: Ολοκληρώνεται η βαθμολόγηση μέχρι την Παρασκευή – Πότε θα ανακοινωθούν οι βαθμολογίες
PANELLADIKES
Πανελλαδικές σήμερα Δευτέρα με μαθήματα ΕΠΑΛ: Το alfavita.gr ενημερώνει πρώτο για τα θέματα και τις απαντήσεις
Πανελλήνιες 2025 ΕΠΑΛ: Δείτε τα θέματα και τις απαντήσεις στα Στοιχεία Κλιματισμού, τους Κινητήρες Αεροσκαφών και τα Στοιχεία Σχεδιασμού Θερμάνσεων
Πανελλαδικές σήμερα Δευτέρα με μαθήματα ΕΠΑΛ: Το alfavita.gr ενημερώνει πρώτο για τα θέματα και τις απαντήσεις
paideias
Σκέψεις για μια ονοματοδοσία ενός σχολείου: Η μνήμη δεν είναι λάφυρο
Όταν δίνεις το όνομα κάποιου σε ένα σχολείο, δεν τιμάς μόνο τον ίδιο. Στέλνεις ένα μήνυμα στους μαθητές, στους γονείς, στην τοπική κοινωνία: "αυτός ο...
Σκέψεις για μια ονοματοδοσία ενός σχολείου: Η μνήμη δεν είναι λάφυρο