Φοιτητές
Ιδιωτικά Πανεπιστήμια: Οι προϋποθέσεις ίδρυσης μεταπτυχιακών και διδακτορικών προγραμμάτων σπουδών - ΦΕΚ

Τα επιμέρους κριτήρια και οι προϋποθέσεις που πρέπει να πληροί κάθε νέο πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών και κάθε πρόγραμμα διδακτορικών σπουδών& του παραρτήματος Νομικού Προσώπου Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (Ν.Π.Π.Ε.)& για την αξιολόγηση και πιστοποίησή τους προβλέπονται σε απόφαση του& Ανωτάτου Συμβουλίου της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (Ε.Α.Α.Ε.)

Η αξιολόγηση αυτή γίνεται σύμφωνα με τα πρότυπα πιστοποίησης ποιότητας, σύμφωνα με το άρθρο 145 του νόμου 5094/2024.

Αυτή η διαδικασία αξιολόγησης και πιστοποίησης στοχεύει στην αναβάθμιση των προγραμμάτων ανώτατης εκπαίδευσης και στην εξασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων σπουδών στην Ελλάδα.

Δείτε το ΦΕΚ ΕΔΩ

Τι προβλέπει το ΦΕΚ:

1. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΠΜΣ)

Τα Παραρτήματα Νομικών Προσώπων Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (Ν.Π.Π.Ε.) θα πρέπει να έχουν περιλάβει στη στρατηγική τους την ανάπτυξη, οργάνωση και εφαρμογή νέων προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών (ΠΜΣ) σε συγκεκριμένα επιστημονικά πεδία μετά από διερεύνηση της σκοπιμότητας και βιωσιμότητας τους. Τα Παραρτήματα Ν.Π.Π.Ε. θα πρέπει να εφαρμόζουν μια πολιτική διασφάλισης ποιότητας για τα νέα ΠΜΣ, η οποία θα αποτελεί μέρος του στρατηγικού τους σχεδιασμού. Η πολιτική ποιότητας θα πρέπει να αναπτύσσεται και να εξειδικεύεται (με τη συμμετοχή και εξωτερικών φορέων) στα ΠΜΣ του Παραρτήματος Ν.Π.Π.Ε. και της ακαδημαϊκής μονάδας. Η πολιτική αυτή θα πρέπει να δημοσιοποιείται και να εφαρμόζεται από όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη.

2. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Τα Παραρτήματα Ν.Π.Π.Ε. θα πρέπει να σχεδιάζουν τα ΠΜΣ μετά από συγκεκριμένη έγγραφη διαδικασία, η οποία θα πρέπει να προβλέπει τους συμμετέχοντες, τις πηγές άντλησης πληροφοριών και τα όργανα έγκρισής του ΠΜΣ. Στον σχεδιασμό των ΠΜΣ καθορίζονται οι στόχοι, το ειδικότερο επιστημονικό αντικείμενο και οι κατευθύνσεις ή οι ειδικεύσεις, τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα και οι προοπτικές απασχόλησης. Κατά την εφαρμογή του ΠΜΣ θα πρέπει να αξιολογείται ο βαθμός επίτευξης των μαθησιακών αποτελεσμάτων. Τα στοιχεία αυτά και τα στοιχεία της δομής των ΠΜΣ δημοσιοποιούνται στο πλαίσιο του Οδηγού Σπουδών.

3. ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ, ΤΑ ΣΤΑΔΙΑ ΦΟΙΤΗΣΗΣ, ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΩΝ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΟΝΟΜΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΣ

Τα Παραρτήματα Ν.Π.Π.Ε. θα πρέπει να καταρτίσουν και να εφαρμόζουν δημοσιευμένους κανονισμούς για όλα τα θέματα και στάδια των σπουδών (επιλογή φοιτητών, στάδια φοίτησης, εκπόνηση διπλωματικής εργασίας, αναγνώριση Σπουδών και απονομή διπλώματος).

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Τα Παραρτήματα Ν.Π.Π.Ε. οφείλουν να διασφαλίζουν το επίπεδο γνώσεων και ικανοτήτων των μελών του διδακτικού τους προσωπικού, να εφαρμόζουν αξιοκρατικές και διαφανείς διαδικασίες για την επιλογή, την επιμόρφωση και την περαιτέρω εξέλιξη τους.

5. ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΠΟΡΟΙ ΚΑΙ ΦΟΙΤΗΤΙΚΗ ΣΤΗΡΙΞΗ

Τα Παραρτήματα Ν.Π.Π.Ε. θα πρέπει να διαθέτουν επαρκή χρηματοδότηση για την κάλυψη των αναγκών της διδασκαλίας και της μάθησης των ΠΜΣ. Αφενός μεν θα πρέπει να διαθέτουν επαρκείς υποδομές και υπηρεσίες για τη μάθηση και την υποστήριξη των φοιτητών, αφετέρου δε να διευκολύνουν την άμεση πρόσβαση σ’ αυτές με τη θέσπιση σχετικών εσωτερικών κανόνων (π.χ. αίθουσες, εργαστήρια, βιβλιοθήκες, δίκτυα, υπηρεσίες σταδιοδρομίας, κοινωνικής πολιτικής, κ.λπ.).

6. ΑΡΧΙΚΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Τα Παραρτήματα Ν.Π.Π.Ε. και οι ακαδημαϊκές μονάδες θα πρέπει να διαθέτουν εσωτερικό σύστημα διασφάλισης ποιότητας, στο πλαίσιο του οποίου θα πραγματοποιούν τον έλεγχο, την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των νέων προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών, έτσι ώστε, να διασφαλίζεται η συμμόρφωση στις απαιτήσεις ποιότητας του παρόντος προτύπου. Στο πλαίσιο των ανωτέρω δράσεων είναι αναγκαία η ενημέρωση όλων των ενδιαφερομένων μερών.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ChatGpt για όλους: Παρέχεται σε 100.000 υποψήφιους πανελλαδικά ως 20/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

η γλώσσα των παιδιών
Η δύναμη του λόγου μας: οι λέξεις που χτίζουν κόσμους μέσα στα παιδιά
«Η γλώσσα δεν είναι απλώς ένα μέσο επικοινωνίας. Είναι το θεμέλιο της σκέψης και της αυτοαντίληψης. Ο Lev Vygotsky (1978) τόνισε πως η εσωτερική...
Η δύναμη του λόγου μας: οι λέξεις που χτίζουν κόσμους μέσα στα παιδιά
δίκη
Η δικαιοσύνη στα χέρια των μαθητών: Υποδειγματικές δίκες στα Χανιά
Μαθητές στα Χανιά «έντυσαν» τις σχολικές αίθουσες με αέρα δικαστικού μεγάρου, δικάζοντας… συμμαθητές τους. Και στο τέλος, καταχειροκροτήθηκαν.
Η δικαιοσύνη στα χέρια των μαθητών: Υποδειγματικές δίκες στα Χανιά
Copenhagen
5 μαθήματα ευτυχίας από την Κοπεγχάγη, την πόλη που «διδάσκει» ποιότητα ζωής
Πώς η Κοπεγχάγη –η πόλη που αναδείχθηκε η πιο ευτυχισμένη στον κόσμο για το 2025– διδάσκει βιωσιμότητα, ισορροπία και μια πιο συνειδητή...
5 μαθήματα ευτυχίας από την Κοπεγχάγη, την πόλη που «διδάσκει» ποιότητα ζωής
εκπαιδευτικοι
Όταν η προστασία μαθητή γίνεται… κατηγορία: Η υπόθεση της Κατερίνας Πανδή και το μήνυμα προς τον κόσμο της εκπαίδευσης
Μία εκπαιδευτικός αθώα στα δικαστήρια, ένοχη στα πειθαρχικά; Η υπόθεση που συγκλονίζει τον χώρο της παιδείας
Όταν η προστασία μαθητή γίνεται… κατηγορία: Η υπόθεση της Κατερίνας Πανδή και το μήνυμα προς τον κόσμο της εκπαίδευσης