"Ξενιτεμένοι" εκπαιδευτικοί σε αδιέξοδο: Η αποσύνθεση της οικογενειακής συνοχής με υπογραφή
Οι εκπαιδευτικοί εξωτερικού ζητούν άρση αδικιών στις αποσπάσεις

Αντιμέτωποι με ένα νομικό πλαίσιο που, όπως καταγγέλλουν, τους αντιμετωπίζει «σχεδόν εκδικητικά», βρίσκονται οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί σε ελληνόγλωσσες δομές του εξωτερικού, ιδίως όσοι έχουν δημιουργήσει οικογένεια στο εξωτερικό. Με επιστολή τους προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, ζητούν την άμεση τροποποίηση του νόμου 4415/2016, ο οποίος, όπως επισημαίνουν, στερεί από την ελληνόγλωσση εκπαίδευση έμπειρους δασκάλους και καθηγητές, χωρίς επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού.

Ο νόμος περιορίζει τις αποσπάσεις στα έξι χρόνια και απαγορεύει την επαναπρόσληψη όσων έχουν ήδη υπηρετήσει στο εξωτερικό, ακόμη και αν υπάρχουν κενά λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος. «Έτσι, δημιουργείται ένα παράλογο αδιέξοδο: οι ανάγκες μένουν ακάλυπτες, οι έμπειροι εκπαιδευτικοί αποκλείονται και οι οικογένειές μας διαλύονται», αναφέρουν οι υπογράφοντες.

Επισημαίνουν ότι πολλοί εκπαιδευτικοί εξαναγκάστηκαν να πάρουν άδειες άνευ αποδοχών για να μείνουν κοντά στις οικογένειές τους, οι οποίες όμως εξαντλούνται, οδηγώντας είτε σε παραιτήσεις είτε σε νέους αναγκαστικούς χωρισμούς. Ταυτόχρονα, το ισχύον σύστημα δημιουργεί αβεβαιότητα για όσους υπηρετούν ήδη στο εξωτερικό και έχουν οικογένεια εκεί, αφού κάθε χρόνο αγωνιούν για την τύχη τους.

Οι εκπαιδευτικοί προτείνουν τη δημιουργία ενός ενιαίου πίνακα, στον οποίο θα εντάσσονται όλοι οι ενδιαφερόμενοι, ανεξάρτητα από τον χρόνο προηγούμενης υπηρεσίας, και θα επιλέγονται με αντικειμενικά και κοινωνικά κριτήρια. Ζητούν επίσης την κατάργηση του ορίου εξαετίας, τη δυνατότητα επαναπόσπασης και την εξασφάλιση σταθερών τοποθετήσεων με βάση διαφανή κριτήρια, ώστε να αποφευχθούν αυθαιρεσίες και δυσμενείς μετακινήσεις.

Παράλληλα, προτείνουν οικονομικά και διοικητικά κίνητρα, όπως η αύξηση του επιμισθίου κατά 30% και η επαναφορά της αποζημίωσης για τη μεταφορά οικοσκευής, ώστε να γίνει η απόσπαση στο εξωτερικό πιο ελκυστική.

Οι εκπαιδευτικοί τονίζουν ότι οι προτάσεις τους δεν είναι μόνο ζήτημα δικαιοσύνης, αλλά και επιτακτική ανάγκη για την εύρυθμη λειτουργία της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης. «Χωρίς αυτές τις αλλαγές, το πρόβλημα της υποστελέχωσης θα διογκώνεται, οι μαθητές της ομογένειας θα μένουν χωρίς δασκάλους και το ελληνικό κράτος θα συνεχίσει να χάνει πολύτιμο εκπαιδευτικό δυναμικό», καταλήγουν.

Δείτε εδώ την επιστολή

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ChatGpt για όλους: Παρέχεται σε 100.000 υποψήφιους πανελλαδικά ως 20/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

υπουργείο εργασίας και συντάξεις
Συντάξεις: Ποιοι προλαβαίνουν να φύγουν πριν τα 62 – Αναλυτικοί πίνακες για όλα τα Ταμεία
Όλες οι «κρυφές» διατάξεις για άμεση έξοδο, τα ποσά πλήρους και μειωμένης σύνταξης και οι παγίδες για όσους σκέφτονται αίτηση μέσα στο 2025
Συντάξεις: Ποιοι προλαβαίνουν να φύγουν πριν τα 62 – Αναλυτικοί πίνακες για όλα τα Ταμεία
Πανελλαδικές - πανελλήνιες εξετάσεις
Πανελλήνιες: Εκπαιδευτικές «νάρκες» τα Μαθηματικά, η Φυσική και η Ιστορία
Πώς τα μαθήματα αυτά ρυθμίζουν τελικά τον «όγκο» των μαθητών που εισέρχεται κάθε χρόνο στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Πανελλήνιες: Εκπαιδευτικές «νάρκες» τα Μαθηματικά, η Φυσική και η Ιστορία
Δημόσιο
Αναγνώριση στους δημοσίους υπαλλήλους της προϋπηρεσίας εκτός Δημοσίου
Η «ιδιωτική προϋπηρεσία» στο δημόσιο αναγνωρίζεται βαθμολογικά αλλά όχι μισθολογικά - Ζητείται πολιτική λύση
Αναγνώριση στους δημοσίους υπαλλήλους της προϋπηρεσίας εκτός Δημοσίου