Ενταση των προγραμμάτων κατάρτισης και ενίσχυσης των ψηφιακών και πράσινων δεξιοτήτων των εργαζομένων το επόμενο διάστημα, με προγράμματα κατάρτισης για ακόμα 200.000 εργαζόμενους το 2025, εξήγγειλε η υπουργός Εργασίας Νίκη Κεραμέως.
Μιλώντας στο πλαίσιο της 8ης Οικονομικής Διάσκεψης της Ελληνικής Ένωσης Επιχειρηματιών που πραγματοποιήθηκε στις, 13 Νοεμβρίου με θέμα «Επαναβιομηχανοποίηση & Δεξιότητες: Χτίζοντας μία ανταγωνιστική & ανθεκτική οικονομία» η Υπουργός Εργασίας, ανέφερε ότι ήδη πάνω από 300.000 άνθρωποι έχουν καταρτιστεί μέσα από τα προγράμματα της ΔΥΠΑ, ενώ στόχος είναι ο αριθμός αυτός να φθάσει τις 500.000 τον επόμενο χρόνο.
Η Υπουργός παρέθεσε στοιχεία σύμφωνα με τα οποία το 55% του πληθυσμού έχει βασικές ψηφιακές δυνατότητες και τον στόχο να είναι να πάμε το 2030 στο 80%. Σημείωσε ότι 1 στους 4 καταρτιζόμενους είναι απόφοιτος πανεπιστημίου, τονίζοντας ότι η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση είναι η απάντηση στις σύγχρονες προκλήσεις για την εξεύρεση εξειδικευμένου προσωπικού.
Γεννήθηκαν μέσα στον ψηφιακό κόσμο, αλλά έχουν χαμηλές επιδόσεις στον Eγγραμματισμό στην Πληροφορική
Ωστόσο ο στόχος για να αποκτήσει το 80% του πληθυσμού βασικές ψηφιακές δεξιότητες μέχριτ ο 2030 φαίνεται δύσκολος. Αρκεί να σημειωθεί ότι ενώ η νέα γενιά έχει γεννηθεί μέσα σε περιβάλλον ψηφιακών δυνατοτήτων με τα έξυπνα κινητά και τους υπολογιστές σε άμεση χρήση, εντούτοις οι Ελληνες μαθητές εμφανίζουν χαμηλές επιδόσεις στη διεθνή έρευνα ICILS 2023, στην οποία έλαβαν μέρος συνολικά 132.998 μαθητές και μαθήτριες από 5.299 σχολεία 34 χωρών/εκπαιδευτικών συστημάτων, καθώς και οι Διευθυντές/τριες, οι Υπεύθυνοι/ες για τις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών - ΤΠΕ
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση του ΙΕΠ με βαθμολογία 460, η Ελλάδα απέχει 16 μονάδες από τον μέσο όρο (476 μονάδες) και κατατάσσεται 23η ανάμεσα στις 31 χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα. Ίδιο αριθμό μονάδων με την Ελλάδα συγκέντρωσε η Κύπρος.
Το 2023 η ICILS εξέτασε τις διαφορές μεταξύ των μαθητών και μαθητριών ηλικίας 13-14 ετών (Β΄ Γυμνασίου) όσον αφορά τον Eγγραμματισμό τους στην Πληροφορική και τους Υπολογιστές (CIL) σε 34 χώρες του κόσμου. Η έρευνα ανέδειξε ενδιαφέροντα αποτελέσματα σχετικά με τον Εγγραμματισμό στην Πληροφορική και τους Υπολογιστές (CIL) στις συμμετέχουσες χώρες. Οι δέκα χώρες με το υψηλότερο επίπεδο εγγραμματισμού σύμφωνα με τα αποτελέσματα είναι: Κορέα, Τσεχία, Δανία, Κινέζικη Ταϊπέι, Φλαμανδική Κοινότητα Βελγίου, Πορτογαλία, Λετονία, Φινλανδία, Αυστρία και Ουγγαρία. Στην περίπτωση της Ελλάδας, οι επιδόσεις δείχνουν την ανάγκη για περαιτέρω ενίσχυση και ανάπτυξη.
Πιερρακάκης: Πιστοποιητικό δεξιοτήτων Πληροφορικής στο σχολείο
Εξάλλου στο θέμα αυτό έχει αανφερθεί και ο διάδοχος της κ.Κεραμέως στο Υπουργέιο Παιδείας. Ο Κυριάκος Πιερρακάκης, έχει δεσμευθεί ότι το επόμενο έτος θα οργανώσει πιστοποιητικό δεξιοτήτων Πληροφορικής στο Γυμνάσιο:
«Η μακροπρόθεσμη πολιτική είναι η ένταξη της αλγοριθμικής σκέψης στο σχολείο: μαζί με ένα νέο βιβλίο της πληροφορικής που θα εισαχθεί, θα αναπτύξουμε ένα πιστοποιητικό δεξιοτήτων που θα μπορούν οι απόφοιτοι Γυμνασίου να το λάβουν, το οποίο θα πιστοποιεί τις γνώσεις τους όχι σε επίπεδο χρήσης υπολογιστών, αλλά σε επίπεδο αλγοριθμικής σκέψης και κώδικα. Η μεσοπρόθεσμη αφορά τις σπουδές Πληροφορικής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Μελέτη του Συνδέσμου Εταιριών Πληροφορικής έδειξε ότι μέχρι το 2030 θα χρειαζόμαστε 16.000 πληροφορικούς τον χρόνο, ενώ σήμερα «παράγουμε» τους μισούς. Άρα πρέπει να βρούμε έναν μηχανισμό άλλων 8.000 πληροφορικών το χρόνο. Σαν γενική κατεύθυνση, θεωρούμε ότι πρέπει να κινηθούμε στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με αύξηση των σχετικών τμημάτων. Η βραχυπρόθεσμη πολιτική θα είναι το reskilling, δηλαδή να αναπτύξουμε προγράμματα ώστε άνθρωποι που σήμερα δεν είναι πληροφορικοί να εκπαιδευτούν σε συγκεκριμένα αντικείμενα τα οποία βρίσκονται σε ζήτηση από την αγορά εργασίας», έχει δηλώσει.
Τις χαμηλές επιδόσεις της Ελλάδας στο θέμα των δεξιοτήτων των εργαζομένων ανέδειξε και ο Σπύρος Πρωτοψάλτης, Διοικητής της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης. «Αν δεν επενδύσουμε, η ψηφιακή εποχή θα αφήσει πολύ κόσμο πίσω», είπε χαρακτηριστικά, σημειώνοντας ότι τον τελευταίο 1,5 χρόνο 200.000 άνθρωποι έλαβαν πιστοποίηση ψηφιακών δεξιοτήτων. Εξήγησε ότι η Ευρώπη έχει θέσει τον πολύ φιλόδοξο στόχο το 60% του πληθυσμού να συμμετέχει σε ψηφιακές δράσεις, μέχρι το 2030, κάτι που για να το πετύχουμε χρειάζεται βούληση και χρηματοδότηση. «Στην Ελλάδα οι επιχειρήσεις πρέπει να αλλάξουν νοοτροπία στην κατάρτιση και την ενδοεταιρική κατάρτιση, ειδικά στη δεύτερη είμαστε ουραγοί. Πρέπει να καταλάβουν ότι η επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό δεν είναι έξοδο, αλλά επένδυση», τόνισε ο κ. Πρωτοψάλτης, εκφράζοντας την αισιοδοξία ότι με τα εργαλεία που έχουμε θα σημειωθεί μεγάλη πρόοδος σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Και μηχανισμός διάγνωσης αναγκών της αγοράς
Επίσης η κ.Κεραμέως αναφέρθηκε στην ενίσχυση του διαλόγου με τους κοινωνικούς εταίρους και τις επιχειρήσεις, δημιουργώντας έναν μηχανισμό διάγνωσης των αναγκών της αγοράς εργασίας, που προσπαθεί να διαγνώσει τις ανάγκες βραχυπρόθεσμα, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα.
«Οι δυνατότητες και τα πλεονεκτήματα του ψηφιακού μετασχηματισμού είναι πολλά, όπως και οι προκλήσεις. Χρειάζεται να προσαρμοζόμαστε στις εξελίξεις και να υπάρχει ευελιξία του θεσμικού πλαισίου με επίκεντρο την προστασία των εργασιακών δικαιωμάτων», συμπλήρωσε η Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 4/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη