Κενά στα σχολεία: «Είναι καιρός η πολιτεία να επωμιστεί τις ευθύνες της»
«Είναι καιρός η πολιτεία να επωμιστεί τις ευθύνες της και να προβεί άμεσα σε προσλήψεις, ώστε να καλυφθούν τα κενά»

Χιλιάδες διδακτικές ώρες χάνονται στα σχολεία παρά τις διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης για το αντίθετο, όπως καταγγέλλει η Πρωτοβουλία Φιλολόγων.

«Ενδεικτικό της κατάστασης είναι ότι έχουν καλυφθεί περίπου κατά το ήμισυ τα κενά που δηλώθηκαν από τις οικείες Διευθύνσεις εκπαίδευσης» επισημαίνει σε ανακοίνωσή της.

Σε σχέση με τα τμήματα υποδοχής (ΖΕΠ), είναι  γνωστό ότι φέτος ξεκίνησαν τη λειτουργία τους στη β’ φάση, γεγονός που χαροποίησε μαθητές και εκπαιδευτικούς, αλλά «λόγω των αναβαθμίσεων, υπάρχουν αρκετά τμήματα που έμειναν  κενά χωρίς καθηγητές, με αποτέλεσμα οι αλλοδαποί μαθητές να μην μπορούν να συνεχίσουν την προσπάθεια τους για να μάθουν καλύτερα τη γλώσσα μας και να μην έχουν ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση».

Για την ελλιπή κάλυψη των κενών της ειδικής αγωγής, η Πρωτοβουλία Φιλολόγων υποστηρίζει ότι «οι προσλήψεις μέσω της ειδικής πρόσκλησης καλύπτουν μόνο τα κενά που προέκυψαν από τις ήδη υπάρχουσες προσλήψεις της Α΄ και Β΄ φάσης κι όχι το σύνολο των κενών που έχουν δηλωθεί και υπάρχουν από την αρχή του σχολικού έτους έως σήμερα».

«Είναι καιρός η πολιτεία να επωμιστεί τις ευθύνες της και να προβεί άμεσα σε προσλήψεις, ώστε να καλυφθούν τα κενά και να υπάρξει ισότιμη εκπαιδευτική διαδικασία για όλους τους μαθητές» καταλήγει.

Η ανακοίνωση της Πρωτοβουλίας Φιλολόγων

Δυο μήνες μετά την επίσημη έναρξη του σχολικού έτους και παρά τις διαβεβαιώσεις της πολιτικής ηγεσίας πως η τρέχουσα σχολική χρονιά θα είναι η χρονιά του σχολείου, τα εκπαιδευτικά κενά παραμένουν και οι διδακτικές ώρες που χάνονται είναι χιλιάδες! Ενδεικτικό της κατάστασης είναι ότι έχουν καλυφθεί περίπου κατά το ήμισυ τα κενά που δηλώθηκαν από τις οικείες Διευθύνσεις εκπαίδευσης.  Με άλλα λόγια, εν γνώσει της πολιτικής ηγεσίας καταπατάται το δικαίωμα των μαθητών στην ισότιμη και δωρεάν εκπαίδευση και πολλοί συνάδελφοι εκπαιδευτικοί που άλλες χρονιές δούλευαν από την πρώτη ή τη δεύτερη φάση παραμένουν άνεργοι και σε ομηρεία.

  Όσον αφορά τμήμα υποδοχής (ΖΕΠ) ,είναι  γνωστό ότι φέτος ξεκίνησαν τη λειτουργία τους στη β φάση; γεγονός που μας έκανε όλους να αναθαρρήσουμε  ότι τα πράγματα φέτος  γίνονται όπως πρέπει, στην ώρα τους. Δυστυχώς όμως,  η χαρά για τους μαθητές μας δεν κράτησε πολύ, καθώς λόγω των αναβαθμίσεων, υπάρχουν αρκετά τμήματα που έμειναν  κενά χωρίς καθηγητές, με αποτέλεσμα οι αλλοδαποί μαθητές να μην μπορούν να συνεχίσουν την προσπάθεια τους για να μάθουν καλύτερα τη γλώσσα μας και να μην έχουν ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση. Είναι πολύ λυπηρό αυτό και πρέπει άμεσα να καλυφθούν τα κενά που έχουν δημιουργηθεί χωρίς να χάνεται άλλος χρόνος και να γίνονται πισωγυρίσματα , με καθηγητές που θα συνεχίσουν το εκπαιδευτικό τους έργο και θα προσφέρουν σε αυτά τα παιδιά μια καλύτερη ευκαιρία για ένταξη στο ελληνικό σχολείο.

 Ένα άλλο σημαντικό πρόβλημα που βιώνουμε φέτος είναι η ελλιπής κάλυψη των κενών της ειδικής αγωγής. Από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και για ακόμα μια φορά οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αντιμετωπίζουν σοβαρά εμπόδια στη φοίτηση τους. Οι προσλήψεις μέσω της  ειδικής πρόσκλησης καλύπτουν μόνο τα κενά που προέκυψαν από τις ήδη υπάρχουσες προσλήψεις της Α΄ και Β΄ φάσης κι όχι το σύνολο των κενών που έχουν δηλωθεί και υπάρχουν από την αρχή του σχολικού έτους έως σήμερα.  Με την καθυστέρηση της επόμενης φάσης η ειδική αγωγή βρίσκεται σε τέλμα. Ενδεικτικά έχει ήδη ακάλυπτα 438 κενά μετά τη δεύτερη φάση προσλήψεων. Με τη στασιμότητα  αυτή δημιουργούνται προβλήματα στους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες,  καθώς δεν τους δίνεται η εξειδικευμένη βοήθεια που χρειάζονται. Ακόμη τα κενά αυξάνονται λόγω των νέων γνωματεύσεων αλλά και των αδειών των υπηρετούντων συναδέλφων.

Είναι καιρός η πολιτεία να επωμιστεί τις ευθύνες της και να προβεί άμεσα σε προσλήψεις, ώστε να καλυφθούν τα κενά και να υπάρξει ισότιμη εκπαιδευτική διαδικασία για όλους τους μαθητές. Συνεπώς ζητάμε:

1. Την άμεση διενέργεια της επόμενης φάσης αναπληρωτών γενικής αγωγής με σκοπό να καλυφθούν τα εναπομείναναντα κενά που υπάρχουν ακόμη από την έναρξη της σχολικής χρονιάς αλλά και όσα προέκυψαν από αναβαθμίσεις, παραιτήσεις ή άδειες των συναδέλφων

2. Την επιτακτική κάλυψη της ειδικής αγωγής καθώς υπάρχουν εκατοντάδες γνωματεύσεις σύμφωνα με τις οποίες είναι απαραίτητη η παροχή ειδικής και εξειδικευμένης εκπαίδευσης στα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Πρωτοβουλία Φιλολόγων

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 4/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Πολυτεχνείο Κρήτης
Πολυτεχνείο Κρήτης: Πότε θα γίνει η τελετή Aπονομής Διδακτορικών Διπλωμάτων και Διπλωμάτων Mεταπτυχιακών Σπουδών
Τελετή Aπονομής Διδακτορικών Διπλωμάτων και Διπλωμάτων Mεταπτυχιακών Σπουδών του Πολυτεχνείου Κρήτης
Πολυτεχνείο Κρήτης: Πότε θα γίνει η τελετή Aπονομής Διδακτορικών Διπλωμάτων και Διπλωμάτων Mεταπτυχιακών Σπουδών
πατρα
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου: Εκπαιδευτική επίσκεψη σε κορυφαίες βιομηχανικές εγκαταστάσεις
Εκπαιδευτική επίσκεψη φοιτητών του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου σε κορυφαίες βιομηχανικές...
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου: Εκπαιδευτική επίσκεψη σε κορυφαίες βιομηχανικές εγκαταστάσεις
ΥΠΑΙΘ
Απεργία-αποχή από την αξιολόγηση: «Απίστευτη αυθαιρεσία από το υπουργείο Παιδείας»
Αξιολόγηση: Σε ισχύ η απεργία-αποχή της ΑΔΕΔΥ από τις 15 Ιουλίου 2024 – Δεν έχει προσβληθεί δικαστικά
Απεργία-αποχή από την αξιολόγηση: «Απίστευτη αυθαιρεσία από το υπουργείο Παιδείας»