papaioannou
Kατόπιν ερωτημάτων που έχουν τεθεί από Παιδαγωγικά Τμήματα Α.Ε.I., διευκρινίζονται τα ακόλουθα

Διευκρινίσεις σχετικά με την προβλεπόμενη πρακτική άσκηση φοιτητών του άρθρου 69 του ν. 4957/2022 (Α΄ 141) σε σχέση με τα Παιδαγωγικά Τμήματα έστειλε ο Γενικός Γραμματέας Ανώτατης Εκπαίδευσης Νίκος Παπαϊωάννου, με εγκύκλιο την οποία απέστειλε σε όλα τα ΑΕΙ της χώρας, κατόπιν ερωτημάτων που έχουν τεθεί από  Παιδαγωγικά Τμήματα   των Πανεπιστημίων.

Συγκριμένα η Εγκύκλιος ορίζει:

Kατόπιν ερωτημάτων που έχουν τεθεί από Παιδαγωγικά Τμήματα Α.Ε.I., διευκρινίζονται τα ακόλουθα:

1. Στην παρ. 1 του άρθρου 69 του ν. 4957/2022 (Α΄ 141) προβλέπεται ότι «Στα προγράμματα σπουδών πρώτου και δεύτερου κύκλου δύναται να προβλέπεται η διενέργεια πρακτικής άσκησης φοιτητών, ως υποχρεωτική ή προαιρετική εκπαιδευτική δραστηριότητα του προγράμματος σπουδών που στοχεύει στην πρακτική εφαρμογή των θεωρητικών επιστημονικών γνώσεων που αποκτήθηκαν από την επιτυχή παρακολούθηση του προγράμματος σπουδών και την εξοικείωση των φοιτητών με πιθανούς χώρους εργασίας. Η πρακτική άσκηση φοιτητών διεξάγεται σε δημόσιες υπηρεσίες, νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α` και β` βαθμού, νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου και επιχειρήσεις, εφεξής καλούμενους «φορείς υποδοχής», υπό την εποπτεία διδάσκοντος του προγράμματος σπουδών (…)».

2. Σημειώνεται συναφώς ότι η πρακτική άσκηση που προβλέπεται και υλοποιείται από τα Παιδαγωγικά Τμήματα των Α.Ε.I. παρουσιάζει ιδιαιτερότητες σε σχέση με την πρακτική άσκηση που περιγράφεται στο αρ. 69 του ν. 4957/2022. Ειδικότερα, αποτελεί εκπαιδευτική διαδικασία εντός μαθημάτων του οικείου προγράμματος σπουδών, στο πλαίσιο της οποίας οι φοιτητές ασκούνται συνδυαστικά, στο πανεπιστήμιο και στο σχολείο, παρακολουθώντας τη διδασκαλία και εφαρμόζοντας θεωρητικές γνώσεις υπό την καθοδήγηση καθηγητών και εποπτών.

Επιπλέον, πραγματοποιείται κάποια ή κάποιες ημέρες της εβδομάδας καθ’ όλη τη διάρκεια του εξαμήνου ή κάποιες εβδομάδες καθ’ όλη τη διάρκεια του εξαμήνου ή και γενικότερα μέχρι το πέρας των προπτυχιακών σπουδών.

3. Ενόψει των ανωτέρω, καθίσταται σαφές ότι τα χαρακτηριστικά και η λειτουργία της πρακτικής άσκησης όπως αυτή περιγράφεται στο άρθρο 69 του ν. 4957/2022 (Α΄ 141) δεν ταυτίζεται με αυτά της διενεργούμενης πρακτικής άσκησης από τα Παιδαγωγικά Τμήματα, για τον λόγο δε αυτόν δεν υπάγεται στο άρθρο 69 του ν. 4957/2022 (Α΄ 141) αλλά ρυθμίζεται από τον οδηγό σπουδών του κάθε Παιδαγωγικού Τμήματος.

Ο Γενικός Γραμματέας Ανωτάτης Εκπαίδευσης

Καθ. Νικόλαος Παπαϊωάννου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

εκλογες
ΕΛΜΕ Καρδίτσας: Κάλεσμα της Επιτροπής Αγώνα για μαζική συμμετοχή στις εκλογές

Η Επιτροπή Αγώνα καλεί τους εκπαιδευτικούς της Καρδίτσας να συμμετάσχουν ενεργά στις εκλογές για το νέο ΔΣ της...

ΕΛΜΕ Καρδίτσας: Κάλεσμα της Επιτροπής Αγώνα για μαζική συμμετοχή στις εκλογές
trakter_7.jpg
«Απόβαση» των αγροτών στην Αθήνα την Τρίτη 11 Νοεμβρίου
Η Εθνική Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών (ΕΘΕΑΣ) και άλλοι φορείς του αγροτικού χώρου αποφάσισαν να πραγματοποιήσουν συγκέντρωση έξω από το Υπουργείο...
«Απόβαση» των αγροτών στην Αθήνα την Τρίτη 11 Νοεμβρίου
επιτ
Οι σχολικές επιτροπές στο επίκεντρο – Δήμοι και εκπαιδευτικοί ζητούν ουσιαστική συμμετοχή
Ο Δήμος Κερατσινίου – Δραπετσώνας επισημαίνει ότι οι Σχολικές Επιτροπές αποτελούν θεσμό δημοκρατίας και συνεργασίας, που έδινε φωνή σε γονείς και...
Οι σχολικές επιτροπές στο επίκεντρο – Δήμοι και εκπαιδευτικοί ζητούν ουσιαστική συμμετοχή
tzak
«Ήταν πολύ καλός για να τον αντέξουν» – Ο 15χρονος που δεν άντεξε τον σχολικό εκφοβισμό
Ο Τζακ Άλοτ από το Μπάρνσλυ της Βρετανίας έβαλε τέλος στη ζωή του ύστερα από συνεχή παρενόχληση από συνομηλίκους.
«Ήταν πολύ καλός για να τον αντέξουν» – Ο 15χρονος που δεν άντεξε τον σχολικό εκφοβισμό