ekpaideytikos
«Είναι σκόπιμο να αποσαφηνιστεί, ότι ο σκοπός των προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών είναι να καλυφθούν έκτακτες ανάγκες, δηλαδή κενά που προκύπτουν στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς»

Κάθε χρόνο, οι προσωρινοί αναπληρωτές εκπαιδευτικοί στη δημόσια εκπαίδευση, έρχονται αντιμέτωποι με σωρεία προβλημάτων. Το βασικότερο πρόβλημα είναι η δυσκολία εύρεσης καταλύματος, το οποίο εμφανίζεται οξυμένο σε τουριστικές περιοχές. Άλλο πρόβλημα είναι οι χαμηλές αποδοχές σε συνδυασμό με την ακρίβεια και τα υψηλά ενοίκια των διαμερισμάτων. Οι προσωρινοί αναπληρωτές εκπαιδευτικοί επιλέγουν να εμπλακούν σε ένα σύστημα που τους εξαθλιώνει και που τους ρίχνει στην κατάθλιψη. Υπομένουν αυτήν την πολύχρονη άθλια καθημερινότητα για να συγκεντρώσουν τα απαιτούμενα μόρια, που θα τους εξασφαλίσουν το διορισμό τους. Δυστυχώς αυτή η κατάσταση βαίνει εις βάρος της χώρας. Ο εξαθλιωμένος εκπαιδευτικός δεν είναι δυνατό να αποδώσει στην εργασία του, με αποτέλεσμα να ζημιώνονται οι μαθητές. Τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι μαθητές βγαίνουν ζημιωμένοι. Μόνο το κράτος κερδίζει από αυτό το σύστημα, καθώς ένας προσωρινός αναπληρωτής εκπαιδευτικός πλήρους ωραρίου "κοστίζει" στο κράτος για 10 μήνες λιγότερο από όσο ένας μόνιμος εκπαιδευτικός για 12 μήνες. Για αυτόν ακριβώς το λόγο, επιλέγεται από την εκάστοτε κυβέρνηση, εδώ και δεκαετίες, οι προσωρινοί αναπληρωτές εκπαιδευτικοί να καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Είναι σκόπιμο να αποσαφηνιστεί, ότι ο σκοπός των προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών είναι να καλυφθούν έκτακτες ανάγκες, δηλαδή κενά που προκύπτουν στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

Η ομηρία των προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών μπορεί να σταματήσει με πολύ απλό τρόπο. Η λύση στο πρόβλημα είναι να μην υποβάλλει αίτηση ως προσωρινός αναπληρωτής κανένας υποψήφιος εκπαιδευτικός, πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς (δηλαδή τον Αύγουστο). Με αυτόν τον τρόπο η κυβέρνηση θα εξαναγκαστεί να καλύψει όλα τα κενά με μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών. Για να πετύχει αυτό το σχέδιο απαιτείται οργάνωση. Γι αυτό είναι καθοριστική η συνέργεια της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ) και της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ). Αν η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ θέλουν να λυθεί οριστικά το πρόβλημα, μπορούν να υιοθετήσουν σε κοινό ψήφισμα την ανωτέρω πρόταση.

ΥΓ: Το καλοκαίρι του 2023 έστειλα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου την ανωτέρω πρόταση στη ΔΟΕ και στην ΟΛΜΕ, χωρίς να λάβω αριθμό πρωτοκόλλου.

Γεώργιος Στεφάνου
Πτυχιούχος Φυσικών Επιστημών ΕΑΠ (BSc)
Διπλωματούχος Πολιτικός Μηχανικός ΑΠΘ (MEng)
ΜΔΕ Σεισμική Μηχανική & Αντισεισμικές Κατασκευές ΕΑΠ (MSc)
ΜΔΕ Ναυτική & Θαλάσσια Τεχνολογία & Επιστήμη ΕΜΠ-ΕΚΠΑ (MSc)
Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής & Διδακτικής Επάρκειας ΑΣΠΑΙΤΕ
Πιστοποιημένος Εκπαιδευτής Ενηλίκων

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/10

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα