ekpaideytikos
«Είναι σκόπιμο να αποσαφηνιστεί, ότι ο σκοπός των προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών είναι να καλυφθούν έκτακτες ανάγκες, δηλαδή κενά που προκύπτουν στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς»

Κάθε χρόνο, οι προσωρινοί αναπληρωτές εκπαιδευτικοί στη δημόσια εκπαίδευση, έρχονται αντιμέτωποι με σωρεία προβλημάτων. Το βασικότερο πρόβλημα είναι η δυσκολία εύρεσης καταλύματος, το οποίο εμφανίζεται οξυμένο σε τουριστικές περιοχές. Άλλο πρόβλημα είναι οι χαμηλές αποδοχές σε συνδυασμό με την ακρίβεια και τα υψηλά ενοίκια των διαμερισμάτων. Οι προσωρινοί αναπληρωτές εκπαιδευτικοί επιλέγουν να εμπλακούν σε ένα σύστημα που τους εξαθλιώνει και που τους ρίχνει στην κατάθλιψη. Υπομένουν αυτήν την πολύχρονη άθλια καθημερινότητα για να συγκεντρώσουν τα απαιτούμενα μόρια, που θα τους εξασφαλίσουν το διορισμό τους. Δυστυχώς αυτή η κατάσταση βαίνει εις βάρος της χώρας. Ο εξαθλιωμένος εκπαιδευτικός δεν είναι δυνατό να αποδώσει στην εργασία του, με αποτέλεσμα να ζημιώνονται οι μαθητές. Τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι μαθητές βγαίνουν ζημιωμένοι. Μόνο το κράτος κερδίζει από αυτό το σύστημα, καθώς ένας προσωρινός αναπληρωτής εκπαιδευτικός πλήρους ωραρίου "κοστίζει" στο κράτος για 10 μήνες λιγότερο από όσο ένας μόνιμος εκπαιδευτικός για 12 μήνες. Για αυτόν ακριβώς το λόγο, επιλέγεται από την εκάστοτε κυβέρνηση, εδώ και δεκαετίες, οι προσωρινοί αναπληρωτές εκπαιδευτικοί να καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Είναι σκόπιμο να αποσαφηνιστεί, ότι ο σκοπός των προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών είναι να καλυφθούν έκτακτες ανάγκες, δηλαδή κενά που προκύπτουν στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

Η ομηρία των προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών μπορεί να σταματήσει με πολύ απλό τρόπο. Η λύση στο πρόβλημα είναι να μην υποβάλλει αίτηση ως προσωρινός αναπληρωτής κανένας υποψήφιος εκπαιδευτικός, πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς (δηλαδή τον Αύγουστο). Με αυτόν τον τρόπο η κυβέρνηση θα εξαναγκαστεί να καλύψει όλα τα κενά με μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών. Για να πετύχει αυτό το σχέδιο απαιτείται οργάνωση. Γι αυτό είναι καθοριστική η συνέργεια της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ) και της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ). Αν η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ θέλουν να λυθεί οριστικά το πρόβλημα, μπορούν να υιοθετήσουν σε κοινό ψήφισμα την ανωτέρω πρόταση.

ΥΓ: Το καλοκαίρι του 2023 έστειλα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου την ανωτέρω πρόταση στη ΔΟΕ και στην ΟΛΜΕ, χωρίς να λάβω αριθμό πρωτοκόλλου.

Γεώργιος Στεφάνου
Πτυχιούχος Φυσικών Επιστημών ΕΑΠ (BSc)
Διπλωματούχος Πολιτικός Μηχανικός ΑΠΘ (MEng)
ΜΔΕ Σεισμική Μηχανική & Αντισεισμικές Κατασκευές ΕΑΠ (MSc)
ΜΔΕ Ναυτική & Θαλάσσια Τεχνολογία & Επιστήμη ΕΜΠ-ΕΚΠΑ (MSc)
Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής & Διδακτικής Επάρκειας ΑΣΠΑΙΤΕ
Πιστοποιημένος Εκπαιδευτής Ενηλίκων

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

«Κανόνι» σε μεγάλη ασφαλιστική στην Ελλάδα - Χιλιάδες οδηγοί χωρίς κάλυψη από 1η Ιουλίου!

Εθνικό Απολυτήριο: Τέλος στις Πανελλαδικές όπως τις ξέραμε – Τι προβλέπει το σχέδιο για την εκπαίδευση το 2025

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

paideias
Αποσπάσεις εκπαιδευτικών στα ευρωπαϊκά σχολεία: Πλήρης ενημέρωση του Υπουργείου Παιδείας για τη διαδικασία συνεντεύξεων
Οδηγίες για τη συμμετοχή εκπαιδευτικών στη διαδικασία συνεντεύξεων
Αποσπάσεις εκπαιδευτικών στα ευρωπαϊκά σχολεία: Πλήρης ενημέρωση του Υπουργείου Παιδείας για τη διαδικασία συνεντεύξεων
PANELLADIKES
Πανελλήνιες 2025: Οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας για την εξέταση στα Αγγλικά αύριο, 17 Ιουνίου 2025
Από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού υπενθυμίζεται ότι την Τρίτη 17 Ιουνίου 2025 και ώρα 10.00 π.μ. θα λάβει χώρα η πανελλαδική...
Πανελλήνιες 2025: Οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας για την εξέταση στα Αγγλικά αύριο, 17 Ιουνίου 2025
Παύλος Μαρινάκης
Παύλος Μαρινάκης: "Τα Mη Kρατικά Πανεπιστήμια θα αναβαθμίσουν περισσότερο το επίπεδο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα"
Σύμφωνα με την κυβέρνηση, 4 από τα 13 ξένα ΑΕΙ που ζητούν να εγκατασταθούν στην Ελλάδα ξεπερνούν τα ελληνικά στη διεθνή κατάταξη - Τα υπόλοιπα...
Παύλος Μαρινάκης: "Τα Mη Kρατικά Πανεπιστήμια θα αναβαθμίσουν περισσότερο το επίπεδο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα"