Και τα Ειδικά Σχολεία «θύματα» των περικοπών: Μόνο σε «εξαιρετικές περιπτώσεις» λίγοι μαθητές ανά τάξη...
Εκτός από τις συγχωνεύσεις και το «ψαλίδι» στα ολιγομελή Τμήματα, προκύπτει τώρα από εγκύκλιο του γενικού γραμματέα του κ.Ιω.Κατσαρού, ότι σχεδιάζει να τερματίσει το όριο στον αριθμό μαθητών που μπορεί να φοιτούν στα Τμήματα των Ειδικών Σχολείων

Δεν έχει όριο η προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας προκειμένου να επιτύχει τον στόχο του για τεράστια μείωση, πάνω και από 50%, του αριθμού των αναπληρωτών που θα προσλάβει εφέτος, ώστε να «ισοφαρίσει» τις μόνιμες προσλήψεις.

Εκτός από τις συγχωνεύσεις και το «ψαλίδι» στα ολιγομελή Τμήματα, προκύπτει τώρα από εγκύκλιο του γενικού γραμματέα του κ.Ιω.Κατσαρού, ότι σχεδιάζει να τερματίσει το όριο στον αριθμό μαθητών που μπορεί να φοιτούν στα Τμήματα των Ειδικών Σχολείων, δηλαδή να δημιουργήσει τάξεις με τον ανώτατο αριθμό μαθητών. Στα Ειδικά σχολεία, επαναλαμβάνουμε...

Αυτό καθώς με τη νέα εγκύκλιο Κατσαρού, δόθηκε οδηγία ότι η μείωση του αριθμού μαθητών/μαθητριών στο κατώτατο όριο που προβλέπει ο νομος, αφορά μόνο σε «εξαιρετικές περιπτώσεις» και μάλιστα ζητείται από τους εκπαιδευτικούς να αιτιολογούν αναλυτικά κάποια περίπτωση που κρίνεται εξαιρετική. 

Να σημειώσουμε ότι η διατύπωση αυτή περί «εξαιρετικών περιπτώσεων» προβλέπεται στον ν. 3699/2008 και δεν αλλάζει κάτι, ωστόσο η πρακτική μέχρι πέρυσι ήταν να θεωρούνται ως τέτοιες περιπτώσεις αρκετές, προκειμένου να παρέχεται ουσιαστική φροντίδα και εκπαίδευση σε αυτά τα παιδιά, εχοντας λιγότερα σε κάθε τάξη. Τώρα η «εξαιρετική περίπτωση» θα πρέπει να αιτιολογείται πλήρως και συνεπώς ο αριθμός μαθητών ανά τάξη θα φτάσει στα άνω όρια:

«Η αιτιολογημένη πρόταση του συλλόγου διδασκόντων, η εισήγηση/γνώμη του ΚΕΔΑΣΥ και η γνώμη του Συμβούλου Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης είναι διακριτά έγγραφα στα οποία θα πρέπει να τεκμηριώνεται επαρκώς ο όρος «εξαιρετικές περιπτώσεις», έτσι ώστε να αιτιολογείται πλήρως γιατί ο/η συγκεκριμένος/η μαθητής/μαθήτρια εντάσσεται στην έννοια της εξαιρετικής περίπτωσης που θέτει ο νόμος», αναφέρει η εγκύκλιος.

Με απλά λόγια θα λέγαμε οτι το ΥΠΑΙΘΑ προσπαθεί να βγάλει κι απ τη μύγα ξύγκι, μόνο που θα όφειλε να σκεφτεί καλύτερα περικοπές που αφορούν σε μαθητές με ειδικές ανάγκες...

Τι αναφέρει η εγκύκλιος

Κατόπιν ερωτημάτων που τέθηκαν στην υπηρεσία μας, σας γνωρίζουμε ότι σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3699/2008 (Α΄ 199): «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες», ισχύουν τα εξής:

Στην παράγραφο 1 του άρθρου 8 του ν. 3699/2008 (Α’ 199), ορίζεται:

α) «Ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τμήμα των Ειδικών Νηπιαγωγείων και των Ειδικών Δημοτικών Σχολείων ορίζεται από κατ’ ελάχιστον τέσσερις (4) έως κατ’ ανώτατο όριο επτά (7) μαθητές. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, ο αριθμός μπορεί να μειώνεται με κατώτατο όριο τους τρεις (3) μαθητές ανά τμήμα, με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ύστερα από εισήγηση του αρμόδιου Διευθυντή Εκπαίδευσης. Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης κατά τη διατύπωση της εισήγησης λαμβάνει υπόψη του σχετική απόφαση του συλλόγου διδασκόντων, καθώς και γνώμη του οικείου ΚΕΔΔΥ και του σχολικού συμβούλου Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης

β) «Ο αριθμός των φοιτούντων μαθητών στα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια ανά τμήμα γενικής παιδείας, τομέα ή ειδικότητας ορίζεται από κατ’ ελάχιστον πέντε (5) έως κατ’ ανώτατο όριο εννέα (9) μαθητές. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, ο αριθμός δύναται να μειώνεται με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ύστερα από εισήγηση του αρμόδιου Διευθυντή Εκπαίδευσης. Η εισήγηση του Διευθυντή Εκπαίδευσης διατυπώνεται ύστερα από ειδικώς αιτιολογημένη πρόταση του συλλόγου διδασκόντων, εισήγηση του ΚΕΔΔΥ και σύμφωνη γνώμη του σχολικού συμβούλου Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.» «Το κατώτατο όριο του αριθμού των μαθητών σε εξαιρετικές περιπτώσεις είναι οι τρεις (3) μαθητές ανά τμήμα.».

γ) Ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τμήμα των ΕΕΕΕΚ ορίζεται από κατ’ ελάχιστον τέσσερις (4) έως κατ’ ανώτατο όριο επτά (7) μαθητές. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, ο αριθμός δύναται να μειώνεται με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ύστερα από εισήγηση του αρμόδιου Διευθυντή Εκπαίδευσης. Η εισήγηση του Διευθυντή Εκπαίδευσης διατυπώνεται ύστερα από ειδικώς αιτιολογημένη πρόταση του συλλόγου διδασκόντων, εισήγηση του ΚΕΔΔΥ και σύμφωνη γνώμη του σχολικού συμβούλου Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.» «Το κατώτατο όριο του αριθμού των μαθητών σε εξαιρετικές περιπτώσεις είναι οι τρεις (3) μαθητές ανά τμήμα.».

Από τη συνδυαστική εφαρμογή των ανωτέρω, προκύπτει ότι:

α) Η μείωση του αριθμού μαθητών/μαθητριών στο κατώτατο όριο αφορά μόνο σε «εξαιρετικές περιπτώσεις».

β) Η αιτιολογημένη πρόταση του συλλόγου διδασκόντων, η εισήγηση/γνώμη του ΚΕΔΑΣΥ και η γνώμη του Συμβούλου Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης είναι διακριτά έγγραφα στα οποία θα πρέπει να τεκμηριώνεται επαρκώς ο όρος «εξαιρετικές περιπτώσεις», έτσι ώστε να αιτιολογείται πλήρως γιατί ο/η συγκεκριμένος/η μαθητής/μαθήτρια εντάσσεται στην έννοια της εξαιρετικής περίπτωσης που θέτει ο νόμος.

γ) Η εισήγηση/γνώμη των ΚΕΔΑΣΥ και των Συμβούλων Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης, όπως και η αιτιολογημένη πρόταση του συλλόγου διδασκόντων, για τις «εξαιρετικές περιπτώσεις» πρέπει να τεκμηριώνεται απόλυτα μετά από επεξεργασία τόσο των γενικών δεδομένων λειτουργίας της ΣΜΕΑΕ όσο και των στοιχείων που περιέχονται στους ατομικούς φακέλους των μαθητών/τριών που προτείνονται να φοιτήσουν σε τμήμα με μειωμένο αριθμό μαθητών/τριών. Ιδιαίτερα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη και να αναφέρονται στην εισήγηση/γνώμη συγκεκριμένες παραπομπές στα Εξατομικευμένα Προγράμματα Εκπαίδευσης των μαθητών/τριών που εφαρμόστηκαν τη χρονιά που προηγήθηκε της εισήγησης/γνώμης και, επίσης, να αναφέρουν συγκεκριμένες προτάσεις για τον σχεδιασμό των νέων Εξατομικευμένων Προγραμμάτων Εκπαίδευσης, ώστε να εξασφαλίζεται η προστιθέμενη αξία του τμήματος με μειωμένο αριθμό μαθητών/τριών. Η απλή επανάληψη των χαρακτηριστικών των μαθητών/τριών που περιλαμβάνεται στις σχετικές διαγνώσεις/αξιολογικές εκθέσεις και η εστίαση μόνο στις «δυσκολίες» των μαθητών/τριών, από μόνη της δεν υποστασιοποιεί την έννοια «εξαιρετικές περιπτώσεις», που τίθεται εκ του νόμου.

Δείτε την εδώ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σοκ με ψωμί του τοστ: Βρέθηκε επικίνδυνο βακτήριο – Ανάκληση σε χιλιάδες συσκευασίες!

Kαμπανάκι από την EFSA για τα δύο πιο τοξικά τρόφιμα της αγοράς στην Ευρώπη

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 9/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

χανια
Πειθαρχικά σε νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς εν μέσω καλοκαιριού - Διαμαρτυρία κατά της αξιολόγησης στα Χανιά
Πειθαρχικά σε δασκάλους εν μέσω καλοκαιριού – Αντίδραση από τον ΣΕΠΕ Χανίων
Πειθαρχικά σε νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς εν μέσω καλοκαιριού - Διαμαρτυρία κατά της αξιολόγησης στα Χανιά
Το μέλος του Ε.Σ. του ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ., ο Καθηγητής κ. Κωνσταντίνος Τσεκούρας, ο Πρόεδρος του Ε.Σ., ο Καθηγητής κ. Αθανάσιος Τσακρής, το μέλος του Ε.Σ., η Καθηγήτρια κ. Γεωργία Ανδρέου και το μέλος του Ε.Σ., ο Καθηγητής κ. Νικόλαος Βάινος. Σχετικά με το ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ. Το Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας & Καινοτομίας δημιουργήθηκε (Ν. 4429/2016) από τη ζωτική ανάγκη υποστήριξης των Ελλήνων και Ελληνίδων Επιστημόνων. Αποτελεί Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου, εποπτευόμενο από το Υπουργείο Ανάπτυξης. Σκοπός του ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ. είναι
Εκλογή Προέδρου και Αντιπροέδρου του Επιστημονικού Συμβουλίου του ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ.
Το Επιστημονικό Συμβούλιο του ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ., προσβλέπει σε μια ουσιαστική και εποικοδομητική συνεργασία, με στόχο τη στήριξη της ελληνικής...
Εκλογή Προέδρου και Αντιπροέδρου του Επιστημονικού Συμβουλίου του ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ.
παδα
Το ΠΑΔΑ ιδρύει το πρώτο κέντρο τεκμηριωμένης πρακτικής JBI στην Ελλάδα - Σημαντική διάκριση στον τομέα της υγείας
Η Ελλάδα αποκτά το πρώτο JBI Affiliated Group μέσω του ΠΑΔΑ
Το ΠΑΔΑ ιδρύει το πρώτο κέντρο τεκμηριωμένης πρακτικής JBI στην Ελλάδα - Σημαντική διάκριση στον τομέα της υγείας