kyriakos-pierrakakis
Διευθυντές Δημοτικών - Νηπιαγωγείων: «Το υπουργείο Παιδείας να παρέμβει άμεσα για να ισχύσουν όλες οι ήδη εγκεκριμένες κατατμήσεις  τμημάτων»

Πρόταση για μέγιστο αριθμό μαθητών που φτάνει τους 20 ανά τμήμα για Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία καταθέτει σε επιστολή της προς την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, η Πανελλήνια Επιστημονική Ένωση Διευθυντών/ντριών Σχολικών Μονάδων Π.Ε.

Οι διευθυντές των σχολείων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης παρατηρούν ότι μειώνεται ο αριθμός των  εγγραφών μαθητών/τριών στα νηπιαγωγεία και την  Α΄ τάξη των δημοτικών σχολείων της χώρας τα τελευταία χρόνια, ενώ αυξάνονται οι μαθητές/τριες που λαμβάνουν γνωματεύσεις για αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Τέλος, αναφέρουν ότι δημιουργούνται σοβαρά προβλήματα στην  εύρυθμη λειτουργία πολλών σχολικών μονάδων εξαιτίας ανακλήσεων, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, εγκεκριμένων ήδη κατατμήσεων τμημάτων, λόγω φοίτησης σε αυτά μαθητών/τριών με αναπηρία ή και εκπαιδευτικές ανάγκες

Σε επιστολή τους, την οποία δημοσιεύει το alfavita.gr, οι διευθυντές των σχολείων ζητούν από το υπουργείο Παιδείας να παρέμβει άμεσα για να ισχύσουν όλες οι ήδη εγκεκριμένες κατατμήσεις  τμημάτων, λόγω φοίτησης  σε αυτά μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και εκπαιδευτικές ανάγκες.

Επιπλέον, ζητούν το ΥΠΑΙΘΑ να νομοθετήσει  άμεσα, για τις εγγραφές του σχολικού έτους 2025-2026, που θα πραγματοποιηθούν στα νηπιαγωγεία και την Α΄ τάξη των δημοτικών σχολείων τον Μάρτιο του 2025, ως μέγιστο αριθμό ανά τμήμα τους/τις 20 μαθητές/τριες,  και ως ελάχιστο αριθμό ανά τμήμα  τους/τις 12 μαθητές/τριες.

Επίσης, ζητούν να θεσμοθετήσει άμεσα τη θέση δεύτερου/ης  νηπιαγωγού-δασκάλου/ας σε όλες τις τάξεις σχολικών μονάδων που λειτουργούν σε υποβαθμισμένες περιοχές με ευάλωτο πληθυσμό και να επεκτείνει άμεσα τη λειτουργία Επιτροπών Διεπιστημονικής Υποστήριξης(Ε.Δ.Υ.) σε όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας.

Η επιστολή της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών/ντριών Σχολικών Μονάδων Π.Ε.

«Πρόταση για μέγιστο  αριθμό 20 μαθητών/τριών ανά τμήμα-Να ισχύσουν όλες οι ήδη εγκεκριμένες κατατμήσεις τμημάτων που ανακλήθηκαν  κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού- Θεσμοθέτηση θέσης δεύτερου/ης νηπιαγωγού-δασκάλου/ας σε όλες τις τάξεις υποβαθμισμένων περιοχών-Λειτουργία  Ε.Δ.Υ. σε όλες τις σχολικές μονάδες»

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών/ντριών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, λαμβάνοντας υπόψη:

α. τη μείωση του αριθμού των  εγγραφών μαθητών/τριών στα νηπιαγωγεία και την  Α΄ τάξη των δημοτικών σχολείων  της χώρας, που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια,

β. τη συνεχή  αύξηση του αριθμού των μαθητών/τριών που λαμβάνουν γνωματεύσεις για αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες,

γ. τα σοβαρά προβλήματα που δημιουργούνται στην  εύρυθμη λειτουργία πολλών σχολικών μονάδων εξαιτίας ανακλήσεων, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, εγκεκριμένων ήδη  κατατμήσεων τμημάτων, λόγω φοίτησης σε αυτά μαθητών/τριών με αναπηρία ή και εκπαιδευτικές ανάγκες,  σε εφαρμογή του άρθρου 11 του ν.4452/2017,   

                          καλεί την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας:

1.  Να παρέμβει άμεσα για να ισχύσουν όλες οι ήδη εγκεκριμένες κατατμήσεις  τμημάτων, λόγω φοίτησης  σε αυτά μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και εκπαιδευτικές ανάγκες,  σε εφαρμογή του άρθρου 11 του ν. 4452/2017, οι οποίες ανακλήθηκαν κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, ώστε να μην ανατραπεί ο προγραμματισμός και να διασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων, ενόψει της έναρξης του νέου σχολικού έτους.

2. Να νομοθετήσει  άμεσα, για τις εγγραφές του σχολικού έτους 2025-2026, που θα πραγματοποιηθούν στα νηπιαγωγεία και την Α΄ τάξη των δημοτικών σχολείων τον Μάρτιο του 2025, ως μέγιστο αριθμό ανά τμήμα τους/τις 20 μαθητές/τριες,  και ως ελάχιστο αριθμό ανά τμήμα  τους/τις 12 μαθητές/τριες. Με τον τρόπο αυτό, σε βάθος εξαετίας, και συγκεκριμένα από το σχολικό έτος 2030-2031, σε κανένα τμήμα των νηπιαγωγείων  και των δημοτικών σχολείων της χώρας δεν θα φοιτούν πάνω  από 20 μαθητές/τριες.

Όπως όλες οι σχετικές έρευνες αποδεικνύουν, τμήματα νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων με αριθμό μαθητών/τριών που υπερβαίνει το 20 δυσχεραίνουν, σε κάθε περίπτωση, την εκπαιδευτική διαδικασία, την παιδαγωγική οργάνωσή της και, τελικά, την επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων.

Η μείωση του αριθμού των μαθητών/τριών σε 20 ανά τμήμα, μπορεί να συμβάλει σημαντικά, ώστε να αντιμετωπιστούν οι ελλείψεις, οι δυνατότητες, τα ενδιαφέροντα και, γενικά, οι ανάγκες και οι ιδιαιτερότητες του/της  κάθε μαθητή/τριας στο σχολείο, από άποψη γλωσσική, γνωστική, νοητική, συναισθηματική, πολιτισμική και κοινωνική, μέσω της  δυνατότητας των εκπαιδευτικών για εξατομικευμένη παιδαγωγική και διδακτική παρέμβαση.

3. Να θεσμοθετήσει άμεσα τη θέση δεύτερου/ης  νηπιαγωγού-δασκάλου/ας σε όλες τις τάξεις σχολικών μονάδων που λειτουργούν σε υποβαθμισμένες περιοχές με ευάλωτο πληθυσμό.

4. Να επεκτείνει άμεσα τη λειτουργία Επιτροπών Διεπιστημονικής Υποστήριξης(Ε.Δ.Υ.) σε όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας.

Οι παραπάνω προτάσεις είναι ρεαλιστικές και εφαρμόσιμες και θα συμβάλλουν στην ποιοτική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου που επιτελείται στα δημόσια σχολεία.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Τρόφιμα
Τρόφιμα «χωρίς ζάχαρη»: Υγιεινή επιλογή ή καλοστημένο διατροφικό τρικ;
Οι ειδικοί προειδοποιούν ότι τα προϊόντα zero sugar συχνά κρύβουν τεχνητά γλυκαντικά, παρόμοιες θερμίδες και το επικίνδυνο «φωτοστέφανο υγείας» που...
Τρόφιμα «χωρίς ζάχαρη»: Υγιεινή επιλογή ή καλοστημένο διατροφικό τρικ;
διακριση
1ο βραβείο στο 7ο Γυμνάσιο Ηλιούπολης για το Project «Ρομποτική Ενυδρειοπονία»
Σημαντική Εθνική Αναγνώριση από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας ανάδειξης καινοτόμων ψηφιακών έργων
1ο βραβείο στο 7ο Γυμνάσιο Ηλιούπολης για το Project «Ρομποτική Ενυδρειοπονία»
ΙΕΠ
ΙΕΠ: Αξιολόγηση σχολικών μονάδων – Ενεργοποίηση πεδίων Β. και Γ.
Ενεργοποίηση πεδίων Β. «Υλοποίηση της Δράσης» και Γ. «Αποτίμηση της Δράσης» - Τα πεδία αυτά θα παραμείνουν ενεργά για την καταχώριση στοιχείων έως...
ΙΕΠ: Αξιολόγηση σχολικών μονάδων – Ενεργοποίηση πεδίων Β. και Γ.
patron.gif
Πανεπιστήμιο Πατρών: Ημερίδα με θέμα «Εκφοβισμός και βία στην Εκπαίδευση: Πολιτικές, Θεσμοί και Παιδαγωγικές Παρεμβάσεις»

Την Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου 2025 και ώρα 18:00, στην Αίθουσα Τελετών « Οδυσσέας Ελύτης» του Πανεπιστημίου Πατρών, το Ίδρυμα Ανδρέα Παπανδρέου σε...

Πανεπιστήμιο Πατρών: Ημερίδα με θέμα «Εκφοβισμός και βία στην Εκπαίδευση: Πολιτικές, Θεσμοί και Παιδαγωγικές Παρεμβάσεις»