Κάμερα
«Οι εκπαιδευτικοί δεν είμαστε και δεν έχουμε καμία διάθεση να γίνουμε εισαγγελείς και ανθρωποφύλακες»

Η ΕΛΜΕ Ηρακλείου με σχετική της ανακοίνωση δηλώνει την αντίθεσή της στη «καταγραφή εκπαιδευτικών και μαθητών στις σχολικές μονάδες με βιντεοληπτικά μέσα».

«Ο ρόλος των εκπαιδευτικών λειτουργών, από τον διευθυντή της σχολικής μονάδας μέχρι τον σύλλογο διδασκόντων και τους εφημερεύοντες στο προαύλιο, είναι καθαρά παιδαγωγικός και όχι κατασταλτικός», τονίζουν χαρακτηριστικά οι εκπαιδευτικοί.

Ολόκληρη η ανακοίνωση:

Με αφορμή σχετική αρθρογραφία στελέχους εκπαίδευσης της πόλης του Ηρακλείου που δημοσιεύτηκε πρόσφατα σε διαδικτυακά μέσα, η ΕΛΜΕ Ηρακλείου δηλώνει την αντίθεσή της στη καταγραφή εκπαιδευτικών και μαθητών στις σχολικές μονάδες με βιντεοληπτικά μέσα.

Όχι, οι εκπαιδευτικοί δεν είμαστε – και δεν έχουμε καμία διάθεση να γίνουμε – εισαγγελείς και ανθρωποφύλακες, ούτε χρειαζόμαστε εξελιγμένα εποπτικά μέσα προκειμένου να «διαλευκάνουμε υποθέσεις» ως επίδοξοι αστυνομικοί ντετέκτιβ. Ο ρόλος των εκπαιδευτικών λειτουργών, από τον διευθυντή της σχολικής μονάδας μέχρι τον σύλλογο διδασκόντων και τους εφημερεύοντες στο προαύλιο, είναι καθαρά παιδαγωγικός και όχι κατασταλτικός. Ακόμη και οι ποινές που επιβάλλονται, έχουν παιδαγωγικό και όχι τιμωρητικό χαρακτήρα, με προφανή σκοπιμότητα την εμπέδωση της ομαλής και ισότιμης συνύπαρξης μέσα στη σχολική κοινωνία. Ο μαθητής θα πρέπει να μάθει να συνυπάρχει και να σέβεται τους κανόνες (που θεσπίζονται με τη συμμετοχή και των ίδιων των μαθητών στη διαμόρφωση του σχολικού κανονισμού) όχι υπό τον φόβο της παρακολούθησης και της… επ’ αυτοφώρω σύλληψης, αλλά ως ελεύθερο άτομο που αναγνωρίζει και αποδέχεται την αξία του αλληλοσεβασμού και της αυτοκυριαρχίας ως προϋποθέσεων για να λειτουργήσει μια οργανωμένη κοινωνία.

Για αυτούς ακριβώς τους λόγους, τα σχολεία δε χρειάζονται… διευθυντήρια που να λειτουργούν ως κέντρα ελέγχου, ούτε στελέχη εκπαίδευσης που φαντασιώνονται ότι φορούν τη δικαστική τήβεννο για να μοιράζουν ποινές και για να καταγράφουν τη σχολική ζωή σε έναν σκληρό δίσκο, κι ενίοτε να χρησιμοποιούν αυτές τις καταγραφές ανεξέλεγκτα και για ίδια οφέλη. Για να διαμορφώσουμε, εντέλει, πολίτες με ισχυρή και ελεύθερη βούληση και όχι υπηκόους που θα λειτουργούν και θα πράττουν με κινητήριο μοχλό τον φόβο των ηλεκτρονικών τους δεσμών.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 47.000 υποψήφιους ως 21/5 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 21/05

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

PARASTATIDIS
Παραστατίδης: «Καταλήξαμε να γίνονται τα υφιστάμενα κολλέγια πανεπιστήμια»
Στέφανος Παραστατίδης: «Όχι άλλες παλινωδίες στην Ανώτατη Εκπαίδευση – Ώρα για Εθνική Στρατηγική με Όραμα, Σχέδιο και Συνέπεια»
Παραστατίδης: «Καταλήξαμε να γίνονται τα υφιστάμενα κολλέγια πανεπιστήμια»
panellinies
Πανελλήνιες 2025: Νέα εγκύκλιος για τα μέτρα προστασίας των μαθητών από τον καύσωνα
Πανελλήνιες - Πανελλαδικές 2025: Τα μέτρα προστασίας των μαθητών/μαθητριών από τον καύσωνα - Τι αναφέρει για τα δημοτικά σχολεία
Πανελλήνιες 2025: Νέα εγκύκλιος για τα μέτρα προστασίας των μαθητών από τον καύσωνα
panteio
Πάντειο Πανεπιστήμιο: Ημερίδα «Όταν κυβερνούν οι αριθμοί: Εργασία, Δίκαιο, Δημοκρατία»
Tην Τετάρτη 28 Μαΐου 2025 η ημερίδα προς τιμήν του Alain Supiot: «Όταν κυβερνούν οι αριθμοί: Εργασία, Δίκαιο, Δημοκρατία»
Πάντειο Πανεπιστήμιο: Ημερίδα «Όταν κυβερνούν οι αριθμοί: Εργασία, Δίκαιο, Δημοκρατία»