ΙΕΠ: Σχεδιάζει πρόγραμμα επιμόρφωσης νέων εκπαιδευτικών που θα βασίζεται στο θεσμό του μέντορα
Περισσότεροι/ες από 400 διευθυντές/τριες εκπαίδευσης, σύμβουλοι εκπαίδευσης και διευθυντές/τριες σχολικών μονάδων της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Αττικής συμμετείχαν στην ημερίδα

Tον σχεδιασμό ενός εισαγωγικού προγράμματος επιμόρφωσης για νέους/ες εκπαιδευτικούς, που θα βασίζεται στο θεσμό του μέντορα, προκειμένου να υποστηριχτούν στα πρώτα επαγγελματικά τους βήματα και να προσαρμοστούν στην εργασιακή κουλτούρα του σχολείου στο οποίο υπηρετούν, προωθεί το ΙΕΠ.

Αυτό προέκυψε στη διάρκεια ημερίδας με θέμα: «Τα αποτελέσματα της πιλοτικής εφαρμογής του προγράμματος LOOP: Υποστήριξη νέων εκπαιδευτικών και ενδυνάμωση του θεσμού του μέντορα στα σχολεία» που ολοκληρώθηκε με επιτυχία

Περισσότεροι/ες από 400 διευθυντές/τριες εκπαίδευσης, σύμβουλοι εκπαίδευσης και διευθυντές/τριες σχολικών μονάδων της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Αττικής συμμετείχαν στην ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στις 16 Φεβρουαρίου 2024.

Χαιρετισμό απηύθυναν ο Γενικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής κ. Γιάννης Κατσαρός που εξήρε τις σχετικές πρωτοβουλίες, ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και Επ. Καθηγητής του Τμήματος Πληροφορικής του Ιονίου Πανεπιστημίου κ. Σπυρίδων Δουκάκης που αναφέρθηκε στην αξιοποίηση των αποτελεσμάτων του έργου ώστε να αναπτυχθούν προγράμματα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών και ο υπεύθυνος του έργου από το Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου Καθηγητής κ. Κωνσταντίνος Δημόπουλος που τόνισε τη σημασία του έργου για την ενίσχυση του θεσμού του μέντορα.

Η ενημερωτική συνάντηση είχε ως στόχους α) τη διάχυση των αποτελεσμάτων του έργου, β) την ανάδειξη των προκλήσεων που αντιμετωπίστηκαν κατά την πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος LOOP και γ) την παροχή συστάσεων για τη λήψη αποφάσεων στον σχεδιασμό προγραμμάτων επαγγελματικής ανάπτυξης μεντόρων.

Η μεγάλη συμμετοχή αντικατοπτρίζει το έντονο ενδιαφέρον της εκπαιδευτικής κοινότητας για το θεσμό του μέντορα στα σχολεία.

🎯 Το έργο LOOP ολοκληρώθηκε με:

- τον σχεδιασμό ενός εισαγωγικού προγράμματος επιμόρφωσης για νέους/ες εκπαιδευτικούς, που θα βασίζεται στο θεσμό του μέντορα, προκειμένου να υποστηριχτούν στα πρώτα επαγγελματικά τους βήματα και να προσαρμοστούν στην εργασιακή κουλτούρα του σχολείου στο οποίο υπηρετούν,
- την ανάπτυξη ενός επιμορφωτικού προγράμματος για μέντορες, που θα βοηθήσει τους/τις συμμετέχοντες/ουσες έμπειρους εκπαιδευτικούς να αναπτύξουν ικανότητες καθοδήγησης και υποστήριξης νέων εκπαιδευτικών κατά την εφαρμογή του προγράμματος εισαγωγικής επιμόρφωσης,
- την πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος LOOP στα σχολεία του δικτύου και την αποτίμηση των δυο επιμορφωτικών προγραμμάτων,
- τη διατύπωση προτάσεων για την ενσωμάτωση προγραμμάτων εισαγωγικής επιμόρφωσης και προγραμμάτων προετοιμασίας μεντόρων στις εθνικές εκπαιδευτικές πολιτικές που αφορούν στη επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών.

Το έργο LOOP ευθυγραμμίζεται πλήρως με το όραμα και τους στόχους του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ). Το Διοικητικό Συμβούλιο και τα στελέχη του ΙΕΠ συνεχίζουν να ενισχύουν δράσεις και προσεγγίσεις που έχουν θετικό και υποστηρικτικό αντίκτυπο στην εκπαιδευτική κοινότητα.

Συνεχίζουμε «Μαζί για την Εκπαίδευση».

Η ημερίδα αποτέλεσε Δράση Προβολής και Δημοσιότητας του έργου με τίτλο «LOOP – Empowering teachers personal, professional and social continuous development through innovative peer-induction programmes» (Grant Agreement nº. 626148-EPP-1-2020-2-PT-EPPKA3-PI-POLICY) στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος ERASMUS+.

Τι είναι το πρόγραμμα LOOP

Ο γενικός σκοπός του προγράμματος είναι να συμβάλλει προς τη διαμόρφωση μιας ολοκληρωμένης πολιτικής του επαγγέλματος του εκπαιδευτικού σε όλα τα στάδια της σταδιοδρομίας του. Βασικότερη επιδίωξη είναι να αποτιμηθεί ο αντίκτυπος και η δυνατότητα κλιμάκωσης/ευρύτερης εφαρμογής ενός προγράμματος επιμόρφωσης έμπειρων εκπαιδευτικών/μεντόρων και αντίστοιχα επιμόρφωσης νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών με στόχο τη βελτίωση της πορείας σταδιοδρομίας στο επάγγελμα του εκπαιδευτικού.

Το Ι.Ε.Π. σύμφωνα με τα συμφωνηθέντα συνεισφέρει στα κάτωθι επτά (07) πακέτα εργασίας (ΠΕ), ήτοι σε όλα τα παρακάτω.

ΠΕ1: Προετοιμάζοντας το έδαφος
ΠΕ2: Συμμετοχικός Σχεδιασμός Εργαλείων Πολιτικής
ΠΕ3: Επικύρωση μέσω Μελετών Πεδίου σε Πραγματικά Περιβάλλοντα
ΠΕ4: Διαμόρφωση Προτάσεων Πολιτικών με βάση το Πεδίο
ΠΕ5: Παρακολούθηση, Αξιολόγηση και Ποιοτικός Έλεγχος
ΠΕ6: Διάχυση, Αξιοποίηση και Βιωσιμότητα
ΠΕ7: Διαχείριση Προγράμματος

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφτείτε τις σελίδες: https://iep.edu.gr/el/europaika-se-ekseliksi/loophttps://empowering-teachers.eu/el/

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα