ΜΑΘΗΤΈΣ
Γερμανικά… με το ζόρι και πανελλαδικές χωρίς μαθήματα βαρύτητας: Χιλιάδες χαμένες ώρες στα σχολεία  εξαιτίας των κενών εκπαιδευτικών

Κωμικοτραγικές καταστάσεις λαμβάνουν χώρα στα σχολεία όλων των βαθμίδων στα Χανιά, με τις ελλείψεις εκπαιδευτικών να δημιουργούν προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία τους σε μικρό ή μεγαλύτερο βαθμό.

Αναλυτικά, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν:

  • Στην δευτεροβάθμια υπάρχουν λύκεια όπου ακόμα τα παιδιά δεν διδάσκονται το μάθημα οικονομίας που είναι αυξημένης βαρύτητας για τις πανελλήνιες εξετάσεις, ενώ στα γυμνάσια δεν λειτουργεί ακόμα το πλήρες ωράριο καθώς έχει δοθεί προτεραιότητα της στελέχωσης των λυκείων!
  • Στην πρωτοβάθμια δεν μπορεί να λειτουργήσει το πρόγραμμα κολύμβησης καθώς λείπουν δύο καθηγητές φυσικής αγωγής.
  • Τα ολοήμερα λειτουργούν σε πολλά σχολεία μέχρι τις 3 και όχι μέχρι τις 4 κάθως δεν έχουν τοποθετηθεί ειδικότητες (εικαστικά, αγγλικά).
  • Υπάρχει δημοτικό σχολείο που θα κληθεί να διδαχθεί υποχρεωτικά… γερμανικά αντί για γαλλικά που έχουν επιλέξει τα παιδιά καθώς υπάρχει επάρκεια καθηγητών γερμανικής αλλά όχι γαλλικής γλώσσας.
  • Τα αιτήματα για παράλληλη στήριξη δεν έχουν ικανοποιηθεί αλλά τα παιδιά ομαδοποιούνται άσχετα με την διάγνωσή τους (πχ νοητική στέρηση με σύνδρομο άσπεργκερ)
  • Σχολικός νοσηλευτής για παιδιά με σοβαρά νοσήματα να μοιράζεται σε δύο σχολεία μέσα στην εβδομάδα «λες και η κρίση έρχεται με ραντεβού»

Στην δευτεροβάθμια η ΕΛΜΕ εκτιμά ότι χάνονται κάθε εβδομάδα 1.600 ώρες ενώ ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΕΠΕ) Αντώνης Τσαλαπάκης, σε δηλώσεις του στα ΜΜΕ εκτίμησε ότι «τα κενά αφορούν 140 κενά στην παράλληλη στήριξη, 20 κενά όλων των ειδικοτήτων και άλλα 20 που θεωρούμε ότι θα έπρεπε να υπάρχουν στην διάθεση για να αναπληρώνουν εκπαιδευτικούς που λείπουν»

Λύση για το θέμα της… υποχρεωτικής διδασκαλίας γερμανικών στην οποία οδηγεί το Υπουργείο την Ε’ τάξη του δημοτικού σχολείου Αγροκηπίου ζητούν οι γονείς των παιδιών του σχολείου με επιστολή τους στον Υπουργό Παιδείας, Κυριάκο Πιερρακάκη.

Στην επιστολή τους, εξηγούν στον Υπουργό ότι με αυτή τη στάση στερεί ουσιαστικά από τα παιδιά το δικαίωμα στην παιδεία, υπονομεύει τον θεσμό του σχολείου στα μάτια τους και τους προκαλεί αβεβαιότητα, έλλειψη εμπιστοσύνης, άγχος, αίσθημα υποβιβασμού και εγκατάλειψη.

Η επιστολή των γονέων

Προς: Τον κ. Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

Θέμα: « ’Έλλειψη εκπαιδευτικού γαλλικής γλώσσας »

Κ. Υπουργέ

Με την παρούσα επιστολή θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι δεν υπάρχει εκπαιδευτικός γαλλικής γλώσσας στο σχολείο μας, το οποίο είναι το Δημοτικό Σχολείο Αγροκηπίου Χανίων, βρίσκετε 4 χλμ. από το κέντρο της πόλης. Αυτό το θέμα αντιμετωπίζουν και άλλα δημοτικά σχολεία της πόλης των Χανίων.

Από την διεύθυνση του σχολείου ενημερωθήκαμε ότι όλοι οι μαθητές της Ε’ τάξης που δήλωσαν 2η ξένη γλώσσα τα γαλλικά θα κάνουν γερμανικά για το σχολικό έτος 2023-2024,σύμφωνα με το νόμο που αναφέρει ότι στην περίπτωση που δεν υπάρχει εκπαιδευτικός 2ης ξένης γλώσσας οι μαθητές κάνουν την γλώσσα που ήδη υπάρχει εκπαιδευτικός στο σχολείο. Απευθυνθήκαμε στην Π.Υ.Σ.Π.Ε. Χανίων όπου μας ενημέρωσαν ότι είχαν εισηγηθεί για αριθμό εκπαιδευτικών και διδακτικών ωρών της γαλλικής γλώσσας ικανό να καλύψει τις ανάγκες στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων, κάτι που δεν εγκρίθηκε από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, ούτε στην Α’ φάση ούτε στην Β’.

Ο νόμος που εφαρμόζεται αυτήν την στιγμή ορίζει ότι αφού από 1η Οκτωβρίου δεν υπάρχει εκπαιδευτικός στην γαλλική γλώσσα, οι μαθητές της Ε’ τάξης θα κάνουν γερμανικά. Χωρίς να λαμβάνεται υπ’ όψιν ότι υπήρξε εισήγηση αλλά δεν καλύφθηκε από το Υπουργείο η έλλειψη που υπάρχει. Πρόβλεψη υπήρχε αλλά όχι αντιμετώπιση εξαρχής από τους αρμόδιους φορείς.

Υπάρχουν λοιπόν μαθητές που ενώ περίμεναν υπομονετικά και με ενθουσιασμό τον εκπαιδευτικό τους, έχοντας πάρει και τα αντίστοιχα βιβλία, να βρίσκονται αντιμέτωποι ενός τετελεσμένου γεγονότος. Παιδιά που ρωτάνε τους δασκάλους, την διευθύντρια του σχολείου, τους γονείς τους γιατί δεν έχουν δάσκαλο στα γαλλικά.

Παιδιά της Ε’ δημοτικού που δεν τελείωσαν ποτέ το βιβλίο γλώσσας της ‘Α δημοτικού λόγω του κορονο’ι’ού και προσπάθησαν σκληρά μαζί με τους δασκάλους και τους γονείς να καλύψουν στην Β’ δημοτικού αυτό το κενό. Παιδιά της ΣΤ’ δημοτικού που το προηγούμενο σχολικό έτος έκαναν γαλλικά και φέτος δεν μπορούν να κάνουν τίποτα, ούτε γαλλικά ούτε γερμανικά.

Δεσμεύονται να κάνουν οι μαθητές της Ε’ γερμανικά εξακολουθώντας να επιθυμούν την επόμενη σχολική χρονιά να κάνουν γαλλικά και οι μαθητές της ΣΤ να μένουν μετέωροι.

Καλούμαστε σαν γονείς να εξηγήσουμε τα ανεξήγητα στα παιδιά μας. Γιατί αυτό έχει όχι μόνοι εκπαιδευτικές επιπτώσεις αλλά και κοινωνικές και συναισθηματικές. Αβεβαιότητα, έλλειψη εμπιστοσύνης, άγχος, αίσθημα υποβιβασμού, απογοήτευση, εγκατάλειψη. Το θέμα έχει λάβει και κοινωνικές διαστάσεις. Από την μία θέλουμε να τους περνάμε το μήνυμα ότι η παιδεία είναι αναφαίρετο δικαίωμα τους και από την άλλη το στερούνται, τους μιλάμε για σεβασμό χωρίς να τον λαμβάνουν.

Επειδή όμως είμαστε άνθρωποι και τα λάθη είναι ανθρώπινα και ίσως να έγινε λάθος στον υπολογισμό από πλευράς Υπουργείου ως προς την κάλυψη των αναγκών γιατί άνθρωποι υπολογίζουν πόσες ώρες χρειάζονται για να καλυφθούν σύμφωνα με τις εισηγήσεις και ίσως να μην έχει υποπέσει στην αντίληψη σας κ. Υπουργέ το θέμα, με την παρούσα επιστολή σας ενημερώνουμε ώστε να επιληφθείτε άμεσα για την επίλυση του.

Γιατί δεν θέλουμε να πιστεύουμε ότι ενώ γνωρίζατε για τις απαραίτητες ανάγκες δεν έγιναν οι απαραίτητες κινήσεις για την κάλυψη αυτών, πριν την 1η Οκτωβρίου που ο νόμος ορίζει κάτι που εμείς σαν γονείς που είμαστε ενήλικες δεν γνωρίζαμε, πόσο μάλλον τα παιδιά, διότι είμαστε άνθρωποι με διαφορετικές επαγγελματικές καταρτίσεις, δεν είμαστε νομικοί ούτε εκπαιδευτικοί να γνωρίζουμε τα πάντα.

Κλείνοντας θα θέλαμε να σας αναφέρουμε ότι η παρούσα επιστολή θα προωθηθεί σε άμεσα ή έμμεσα εμπλεκόμενους δημόσιους φορείς, καθώς επίσης και όπου αλλού προβεί απαραίτητο ώστε να υπάρξει ενημέρωση όπου χρειάζεται με σκοπό την επίλυση του θέματος. Ελπίζουμε ότι η επόμενη επιστολή που θα λάβετε από τον σύλλογο μας να είναι ευχαριστήρια για την επίλυση και όχι διαμαρτυρίας.

Με εκτίμηση

Εκ μέρους του Δ.Σ. η πρόεδρος

Μαρία Ντινιόζου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Μάθε τι σημαίνει το όνομά σου στα αρχαία ελληνικά

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panellinies
Πανελλήνιες 2024: Προσοχή στις εξετάσεις! - Πότε μηδενίζεται το γραπτό ενός υποψηφίου
Πανελλήνιες-Πανελλαδικές 2024: Όλα όσα θα πρέπει να γνωρίζουν οι υποψήφιοι για τυχόν μηδενισμό γραπτού
Πανελλήνιες 2024: Προσοχή στις εξετάσεις! - Πότε μηδενίζεται το γραπτό ενός υποψηφίου
αστυνομια
Τραγικό: Ένας νεκρός και ένας τραυματίας από πυροβολισμούς έξω από κέντρο διασκέδασης στο Μαρούσι
Ο 20χρονος που νοσηλεύεται είναι στρατιώτης και δέχθηκε πυροβολισμό στον γοφό.
Τραγικό: Ένας νεκρός και ένας τραυματίας από πυροβολισμούς έξω από κέντρο διασκέδασης στο Μαρούσι