daskalos
Η επιχείρηση «τρόμος και αθλιότητα στα σχολεία με την εφαρμογή της αξιολόγησης» συναντά περισσότερες αντιστάσεις

Άλλο ένα κατάπτυστο έγγραφο – δείγμα της αντιδημοκρατικής αντίληψης του  «αποφασίζομεν και διατάσσομεν» από το ΥΠΑΙΘΑ με στόχο την τρομοκράτηση των εκπαιδευτικών και την εφαρμογή της αξιολόγησης – χειραγώγησης – κατηγοριοποίησης εκπαιδευτικών και σχολείων. Σύμφωνα με αυτό η συμμετοχή στις διαδικασίες αξιολόγησης αποτελεί εκπλήρωση υπαλληλικού καθήκοντος και υποχρέωση, ενώ απειλεί με σαφήνεια ότι “σε περίπτωση μη συμμόρφωσης ενεργοποιούνται οι προβλεπόμενες από τον νόμο διαδικασίες”. Απειλεί με ποινές όσους -ες  εκπαιδευτικούς δεν αξιολογηθούν ή αξιολογήσουν, αναφέροντας δήθεν πειθαρχικά παραπτώματα και συνέπειες.

Ο Γ.Γ. και συνολικά η ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ και ο διοικητικός μηχανισμός της εκπαίδευσης που λειτουργεί ως βιομηχανία διώξεων επιδιώκουν να διαμορφώσουν εκπαιδευτικούς «άβουλους και μοιραίους», υποταγμένους στον φόβο, σε ένα σχολείο που δε μορφώνει, αλλά «συμμορφώνει» αναπαράγοντας  τους ταξικούς φραγμούς και παράγοντας απασχολήσιμο και μισοειδικευμένο εργατικό δυναμικό ως καύσιμη ύλη στο βωμό της «ελεύθερης αγοράς»

Η επιχείρηση «τρόμος και αθλιότητα στα σχολεία με την εφαρμογή της αξιολόγησης» συναντά περισσότερες αντιστάσεις παρά τη συνθηκολόγηση και τον συμβιβασμό της συνδικαλιστικής γραφειοκρατίας της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ.

Ακούστε καλά κ. Κατσαρέ, κ. Πιερρακάκη και όλοι εκεί στο Υπουργείο Παιδείας:  Το δικαίωμα στην απεργία είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο και δεν μπορεί κανείς να το αμφισβητεί! Η συμμετοχή σε νόμιμη απεργία σε καμία περίπτωση δε μπορεί να θεωρηθεί πειθαρχικό παράπτωμα και να επισύρει οποιαδήποτε ποινή. Είναι γνωστή η γνωμοδότηση που από το 2021 έχει κάνει η νομική σύμβουλος της ΔΟΕ, σύμφωνα με την οποία είναι απολύτως απαγορευμένο, οποιοδήποτε μέτρο αποσκοπεί ή επιδιώκει στον εξαναγκασμό των εργαζομένων, που συμμετέχουν σε απεργία αποχή, είτε με τη μορφή της απειλής ή επιβολής πειθαρχικών κυρώσεων είτε με την μορφή της στέρησης δικαιωμάτων υπηρεσιακής φύσεως, όπως η συμμετοχή σε διαδικασίες επιλογής προϊσταμένων, επισύροντας μάλιστα ποινικές ευθύνες στο πρόσωπο του εργοδότη και των εκπροσώπων του. Τυχόν δε νομοθετική διάταξη, που θα άγει σε πειθαρχικές συνέπειες ή άλλης μορφής κύρωση εις βάρος των απεργών υπαλλήλων και μάλιστα αναδρομικά, είναι πρωτίστως αντισυνταγματική και ως τέτοια ελέγχεται από τα Δικαστήρια.

 

 

Ως  εκπαιδευτικοί έχουμε κάθε δικαίωμα και υποχρέωση να μην επιτρέψουμε να μας μετατρέψετε σε φοβισμένους υπαλλήλους, απλούς διεκπεραιωτές της εκάστοτε εκπαιδευτικής πολιτικής. Να μη συναινέσουμε  στη διάλυση του δημόσιου δωρεάν σχολείου και να υπερασπίστουμε το δημόσιο χαρακτήρα του σχολείου, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και τα εργασιακά δικαιώματά τους.

Ως εκπαιδευτικοί έχουμε κάθε δικαίωμα και ιερή υποχρέωση να αντισταθούμε στον ασφυκτικό έλεγχο του νεο-επιθεωρητισμού, όπως διανθίζεται με τα μέτρα και τους δείκτες σύμφωνα με τα πρότυπα της «ελεύθερης αγοράς». Γιατί «ο δάσκαλος που θα υποχρεωθεί να καταπνίξει τη σκέψη του θα γίνει διπλά σκλάβος ή θα καταντήσει ένας ψυχικά ανάπηρος άνθρωπος, ανίκανος να μορφώσει άλλους» (Δ. Γληνός).

Έχουμε χρέος να συμβάλουμε στη διαμόρφωση ενός μορφωτικού κοινωνικού κινήματος που θα διεκδικεί έναν «άλλο» ρόλο για τον εκπαιδευτικό και την εκπαίδευση. Για ένα σχολείο της ολόπλευρης γνώσης και μόρφωσης και όχι των δεξιοτήτων και της προετοιμασίας του φθηνού ευέλικτου εργατικού δυναμικού. Ένα σχολείο που ο εκπαιδευτικός θα εκπληρώνει το ρόλο του ως παιδαγωγός και όχι ως ιμάντας μεταφοράς πληροφοριών και καταγραφέας επιδόσεων. Με τη συλλογική μας αντίσταση, στέλνουμε μήνυμα ότι ο εκπαιδευτικός έχει χρέος να επιτελεί -με ελεύθερη σκέψη και αίσθημα κοινωνικής ευθύνης- το έργο του δασκάλου και όχι το έργο του σκυμμένου, υποταγμένου υπάλληλου ιδεολογίας.

Για αυτό αναγκαία συνθήκη είναι να συνεχίσουμε αποφασιστικά την απεργία - αποχή και να απέχουμε από κάθε διαδικασία υλοποίησης της αξιολόγησης.  Έχουν χρέος ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να ξεκολλήσουν από το τέλμα τους συμβιβασμού και της υποταγής και να βαδίσουν στον δρόμο της απεργίας - αποχής από κάθε διαδικασία αξιολόγησης – χιεραγώγησης και κατηγοριοποίησης εκπαιδευτικών και σχολείων σύμφωνα με τη βούληση της συντριπτικής πλειονότητας των εκπαιδευτικών.

Οι εκπαιδευτικοί να πάρουμε την υπόθεση του αγώνα στα χέρια μας για να μην επιτρέψουμε στους γραφειοκράτες του ΥΠΑΙΘΑ να μας βάλουν στον γύψο μαζί με το δικαίωμα της απεργίας και τα συνδικαλιστικά δικαιώματα και ελευθερίες

 

 

* Ο Γιώργος Κ. Καββαδίας είναι φιλόλογος στο 3ο ΓΕΛ Κερατσινίου, μέλος του ΔΣ της ΕΛΜΕ Πειραιά, μέλος της ΣΕ του περιοδικού «Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης» του Εκπαιδευτικού Ομίλου.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αναπληρώτρια εκπ/κός: Γιατί ανακλήθηκε η πρόσληψη της και πως σχετίζεται με την παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια

ΕΛΜΕΠΑ: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής για εκπαιδευτικούς

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα