Κεραμέως
Φτιάχνοντας το παζλ του Λυκείου της περασμένης τετραετίας, ο μαθηματικός και υπεύθυνος σπουδών, Γεώργιος Μανιάτης, συγκεντρώνει και συνθέτει στοιχεία των τελευταίων ετών, έως και την προεκλογική περίοδο των Εθνικών Βουλευτικών Εκλογών του 2023

Πανελλαδικές, Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, Τράπεζα Θεμάτων, νούμερα, ποσοστά, εκτιμήσεις, συνέπειες, όλα όσα ζυμώθηκαν υπό τη σκιά της Πανδημίας. Ακολουθεί ένα σχεδιάγραμμα παρουσίασης πληροφοριών με αναφορά στα πρωτότυπα κείμενα έγκυρων εφημερίδων και ενημερωτικών σελίδων στο διαδίκτυο, από τα οποία αντλήθηκαν τα κομμάτια αυτού του απαιτητικού παζλ.

Πού οφείλεται η μεγάλη μείωση των υποψηφίων στις Πανελλαδικές;

  • Σύμφωνα με τον μαθηματικό – ερευνητή, Στράτο Στρατηγάκη, κατά τα προηγούμενα 4 χρόνια, έχουμε μείωση των υποψηφίων στις Πανελλαδικές. Συγκεκριμένα, στις εξετάσεις του 2022 προσήλθαν κατά 15% λιγότεροι μαθητές, από εκείνες του 2018. Πού οφείλεται αυτή η μεγάλη μείωση;

  • Στην υπογεννητικότητα δε μπορεί να οφείλεται, καθώς οι μαθητές που συμμετείχαν στις εξετάσεις από το 2018 έως 2022, έχουν γεννηθεί πολύ πριν το 2010, οπότε ξεκινά η οικονομική κρίση.

Πηγή: https://www.naftemporiki.gr/society/1463425/poy-pigan-oi-ypopsifioi-ton-panelladikon/

  • Η απάντηση βρίσκεται στην παραίτηση και αποχή πολλών μαθητών από τις Πανελλαδικές. Συχνό φαινόμενο, άλλωστε, είναι τα τελευταία χρόνια η αυξανόμενη συσσώρευση των μαθητών στα ΕΠΑΛ, ένα μεγάλο μέρος των οποίων αποφασίζει στη συνέχεια να μη συμμετέχει στις Πανελλήνιες, ως υποψήφιοι των ΕΠΑΛ. Γιατί οι μαθητές αποκλείουν τους εαυτούς τους από την τριτοβάθμια εκπαίδευση;

Ενδεικτικές πηγές:

Γιατί πολλοί μαθητές απέχουν από τις Πανελλαδικές τα τελευταία 4 χρόνια;

  • Covid - Πανδημία

  • EBE (Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής)

  • Τράπεζα Θεμάτων

Τρεις παράγοντες που φαίνεται να οδήγησαν πολλούς/ές έφηβους/ες να πιστέψουν ότι είναι μάταιο να προσπαθήσουν…

Covid – Πανδημία

  • Αντί να ληφθεί μέριμνα, ώστε το διάστημα που πραγματοποιήθηκε η τηλεκπαίδευση, ειδικά στο δεύτερο πολύμηνο κλείσιμο των σχολείων (Νοέμβριος 2020 – Μάιος 2021), να υπάρξει ουσιαστική υποστήριξη των μαθητών σε ψυχολογικό, συναισθηματικό επίπεδο, η κυβέρνηση αναλωνόταν σε όλα εκείνα τα νομοσχέδια που αφορούσαν στην υιοθέτηση της ΕΒΕ στις Πανελλήνιες και της Τράπεζας θεμάτων στο Λύκειο.

  • Ακριβώς λοιπόν μετά το 2ο lockdown, οι μαθητές επιστρέφουν στα σχολεία, έχουν να τηρήσουν όλα τα μέτρα προστασίας και καλούνται, επιπλέον, να κολυμπήσουν στα νέα, βαθιά νερά της ΕΒΕ και της τράπεζας θεμάτων.

  • Οι παραπάνω νέες δυσκολίες προστίθενται στα προβλήματα που άφησε η περίοδος της πανδημίας, μεγαλώνουν την απογοήτευση των μαθητών, τους απομακρύνουν περισσότερο από το σχολείο και πολλοί/ές πορεύονται χωρίς καμία φιλοδοξία.

ΕΒΕ (Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής)
Εκτιμήσεις φορέων πριν τις βάσεις του 2021

  • Η Γ' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης το 2021 θα αναφέρει ότι «σε μία χρονιά που τα σχολεία παρέμειναν  τους  περισσότερους μήνες κλειστά και το υπουργείο παιδείας  επιχειρεί να δώσει την εικόνα της κανονικότητας, με την αποτυχία της τηλεκπαίδευσης να καλύψει τις μορφωτικές και κοινωνικές ανάγκες των μαθητών, με όλα τα προβλήματα του εγκλεισμού και το άγχος και την πίεση στο κατακόρυφο, η θέσπιση της ΕΒΕ αποδεικνύει την έλλειψη κάθε ίχνους πολιτικής ηθικής και μια απύθμενη κοινωνική αναλγησία».

  • Τουλάχιστον 25.000 μαθητές, που το 2020 κατόρθωσαν και εισήχθησαν στα ΑΕΙ, το 2021 θα βρεθούν εκτός πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και μάλιστα όχι μόνο μαθητές με χαμηλές επιδόσεις, αλλά και παιδιά με υψηλή βαθμολογία.

Πηγή: https://www.alfavita.gr/panellinies/352186_panellinies-odynires-epiptoseis-tis-ebe-se-hiliades-mathites

ΕΒΕ (Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής)
Μετά τις ανακοινώσεις των βάσεων του 2021

  • Από τις 79.000 περίπου θέσεις εισακτέων καλύφθηκαν περίπου 63.000. Άρα 16.000 θέσεις έμειναν κενές, άδειες, χωρίς εισακτέους, με δεκάδες τμήματα χωρίς φοιτητές.

  • Από τους 103.000 περίπου υποψήφιους, θέση βρήκαν στα ΑΕΙ και στις στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές οι 63.000 περίπου. Άρα 40.000 υποψήφιοι, τα 2/5 του συνόλου των υποψηφίων, έμειναν εκτός. Αποκλείστηκαν! Να ναι καλά η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής….

Πηγή: https://www.alfavita.gr/panellinies/356379_baseis-2021-sok-kai-deos-kerameos-40000-ypopsifioi-ektos-aei

ΕΒΕ (Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής)
Τι πέτυχε η ΕΒΕ τον 1ο χρόνο εφαρμογής της το 2021

  1. Οι 16.000 κενές θέσεις σε πολλές δεκάδες τμήματα Πανεπιστημίων νομιμοποίησαν επικοινωνιακά την αναγκαιότητα εκπαιδευτικών πολιτικών στο μέλλον προς συρρίκνωση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

  2. Στη δεξαμενή των χιλιάδων υποψηφίων που κάθε χρόνο δεν καταφέρνουν την είσοδο τους στη δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση, προστέθηκαν, για πρώτη φορά, επιπλέον 16.000 μαθητές. Αναπόφευκτα, η ζήτηση των Κολεγίων εκτοξεύτηκε.

ΕΒΕ (Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής)
Το 2022 όλα επαναλαμβάνονται

  • Περί τις 11.000 θέσεις έμειναν κενές σε πανεπιστημιακά τμήματα, από τις περίπου 72.000 θέσεις που είχαν οριστεί από το υπουργείο Παιδείας και τα συναρμόδια υπουργεία.

Πηγή1: https://www.naftemporiki.gr/society/1357506/panelladikes-i-ptosi-stis-vaseis-kenes-theseis-pou-yparchei-provlima/

Πηγή2: https://www.cnn.gr/ellada/story/323158/aei-provlimatismos-gia-tis-kenes-theseis-tmimata-xamilonoyn-tin-elaxisti-vasi-eisagogis

Τράπεζα θεμάτων 2022
(Το 2021 δεν έγιναν εξετάσεις στο Λύκειο
)

  • Ενώ η ύλη σε όλα τα μαθήματα είχε ανακοινωθεί από τον Οκτώβριο εκείνης της σχολικής χρονιάς, το υπουργείο για κάποιο λόγο δεν ακολούθησε την ίδια λογική και υπεύθυνη στάση με την τράπεζα θεμάτων, από την οποία για 1η χρονιά θα έμπαιναν αυτούσια τα μισά θέματα σε όλα τα εξεταζόμενα μαθήματα της Α και Β Λυκείου.

  • Μέχρι και λίγα 24ωρα πριν την έναρξη της εξεταστικής περιόδου τον Μάιο του 2022, η τράπεζα διαμορφωνόταν….

  • Δηλαδή μέχρι την τελευταία στιγμή, προστίθεντο νέα θέματα κατά εκατοντάδες συνολικά στα εξεταζόμενα μαθήματα και οι μαθητές δεν είχαν το χρόνο να τα λύσουν με τους καθηγητές τους στο σχολείο και να τα αφομοιώσουν.

  • Το υπουργείο δεν ανακοίνωσε στατιστικά των βαθμολογιών στις εξετάσεις του 2022….κατά γενική ομολογία οι βαθμοί ήταν πολύ χαμηλοί με ένα πάρα πολύ μεγάλο ποσοστό αυτών έντονα κάτω από τη βάση του 10.

Πηγή: https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/380386_trapeza-thematon-ypo-diamorfosi-liges-meres-prin-tis-exetaseis

Τράπεζα Θεμάτων ή Τράπεζα Αλχημειών 2023;

  • Οι μαθητές γνώριζαν την ύλη και την θεωρία των σχολικών βιβλίων, από την αρχή της σχολικής χρονιάς, στην οποία θα εξετάζονταν τον Μάιο, ωστόσο, δε γνώριζαν ποιες θα ήταν οι τελικές – οριστικές ασκήσεις, οι οποίες κατά 50% θα διαμόρφωναν τις εξετάσεις του 2023.

  • Για 2η χρονιά, η τράπεζα θεμάτων διαμορφωνόταν τους τελευταίους μήνες, μέχρι και λίγες μέρες πριν την έναρξη των εξετάσεων του 2023.

  • Εμπλουτισμός δεκάδων νέων θεμάτων ανά μάθημα και αφαιρέσεις αρκετών θεμάτων της προηγούμενης χρονιάς, χωρίς την ύπαρξη ενημέρωσης επίσημης και έγκαιρης για τις αλλαγές που γίνονταν, ώστε οι καθηγητές και οι μαθητές να είχαν την ευκαιρία να ανταποκριθούν. Τα Λύκεια στο έλεος του Υπουργείου Παιδείας.

Πηγή: https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/410921_lykeio-trapeza-thematon-alhimeies-se-baros-ton-mathiton-molis-dyo-mines-prin-tis

*Συγκέντρωση, σύνθεση και παρουσίαση στοιχείων από τον Γεώργιο Μανιάτη, Μαθηματικό και Υπεύθυνο Σπουδών.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα