σχολεία
Βαδίζουμε σε σκοτεινή περίοδο; Νέα επεισόδια στο σίριαλ των διώξεων εκπαιδευτικών στον Πειραιά

Μετά το «τελευταίο επεισόδιο» με τη δίωξη πλήθους εκπαιδευτικών με τη λήξη τη σχολικής χρονιάς ξεκίνησε ένας ακόμα κύκλος διώξεων με την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς. Για μια ακόμα φορά στο στόχαστρο του ΔΙΔΕ Πειραιά οι φιλόλογοι Γιώργος Καββαδίας και Νεκτάριος Χατζηανδρέου που παραπέμπονται για πολλοστή φορά στο πειθαρχικό, γιατί «τόλμησαν» να σχολιάσουν  σε κείμενά τους  την εκπαιδευτική πολιτική.

Διαβάστε, για τί κατηγορείται ο εκπαιδευτικός Γ. Καββαδίας, σύμφωνα με το «κατηγορητήριο» του ΔΙΔΕ Πειραιά με τις υπογραμμίσεις δικές του:

«Κυριάκος Πιερρακάκης: Συνεχίζουμε στον δρόμο της Κεραμέως βάζοντας ταφόπλακα στον δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης(…) Πίσω από τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα του νέου υπουργού Παιδείας Κυριάκου Πιερρακάκη κρύβεται η σκληρή πολιτική παραπέρα συρρίκνωσης του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης προς όφελος της ιδιωτικής εκπαίδευσης(…) Με την αξιολόγηση, τους μειωμένους διορισμούς και τις αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις με αναπληρωτές και ελαστικά εργαζόμενους εκπαιδευτικούς τα σχολεία μετατρέπονται σε κέντρα διερχομένων, χωρίς σταθερό προσωπικό που πλημμυρίζουν από τον τοξικό ανταγωνισμό, τον χαφιεδισμό και την τρομοκρατία (…) Με την πολιτική τους ενισχύουν την αναπαραγωγή του φαύλου κύκλου της ενδοσχολικής βίας και αναπαράγονται σε καθημερινή βάση άγρια επεισόδια μεταξύ μαθητών, αλλά και μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών (…) Αυτό σημαίνει για τους γονείς ότι το παιδί τους να μην μπορεί να φοιτήσει στο σχολείο της γειτονιάς του και να βρίσκεται σε έναν αγώνα δρόμου ανεύρεσης σχολείου. Ο ανταγωνισμός για ένα «πρότυπο» σχολείο σημαίνει ότι τα υπόλοιπα να παραμένουν απαξιωμένα, με ελλιπή χρηματοδότηση, με ελλείψεις σε δομές και εκπαιδευτικούς».

Από πότε οι απόψεις και η κριτική συνιστούν ποινικό αδίκημα και θεωρούνται «κακόβουλη κριτική στις πράξεις της προϊσταμένης αρχής».

Από πού και ως πού η κριτική στην εκπαιδευτική πολιτική, όπως για «ελλιπή χρηματοδότηση, με ελλείψεις σε δομές και εκπαιδευτικούς» κ.α. αποτελούν «απαξιωτικούς και προσβλητικούς χαρακτηρισμούς» κατά του υπουργού Παιδείας;

Βαδίζουμε σε άλλες εποχές; Η περίπτωση της δίωξης του εκπαιδευτικού Νεκτάριου Χατζηανδρέου

Ο φιλόλογος Νεκτάριος Χατζηανδρέου που υπηρετεί σε σχολείο του Πειραιά  σε ηλεκτρονικό του μήνυμα προς τους συναδέλφους του σχολείου του σχολίασε την εγκύκλιο του -πρώην- ΓΓ του ΥΠΑΙΘ Κόπτση, μία μέρα μετά την κατάρρευση της Τράπεζας Θεμάτων!
Μία μέρα πριν κλείσουν τα σχολεία, ο εκπαιδευτικός  ειδοποιήθηκε από το αρμόδιο τμήμα της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της περιοχής ότι πρόκειται να περάσει πειθαρχικό.

Ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά τον κατηγόρησε για “αναξιοπρεπή ή ανάρμοστη συμπεριφορά”  και του χρέωσε … «κακόβουλη άσκηση κριτικής των πράξεων της προϊστάμενης αρχής» και προχώρησε στη δίωξή του.

Λίγες μέρες μετά το συμβάν ο εκπαιδευτικός κλήθηκε από ΜΜΕ που είχαν δημοσιοποιήσει το γεγονός να σχολιάσει τη δίωξή του. Ο Νεκτάριος Χατζηανδρέου δήλωσε θαρρετά : «Παραπέμπομαι στο πειθαρχικό διότι σχολίασα δηκτικά την εγκύκλιο Κόπτση, την επομένη της κατάρρευσης της Τράπεζας Θεμάτων, “άσκησα κακόβουλη κριτική” στο πρόσωπο του –σ.σ. πρώην, πλέον– γενικού γραμματέα και επέδειξα “ανάρμοστη, αναξιοπρεπή και ανάξια για υπάλληλο συμπεριφορά”. Ασκησα πολεμική στη στάση του Α. Κόπτση που, ως εφαρμοστής της πολιτικής του υπουργείου, απηύθυνε επιτακτικό λόγο στις σχολικές μονάδες, χωρίς να δείχνει ότι αναγνωρίζει τις ευθύνες τής διοίκησης για έλλειψη σχεδίου σε περίπτωση δυσλειτουργίας του συστήματος. Μέμφθηκα τον αυταρχικό και απειλητικό τρόπο, όπως έχει φανεί από τα κατά καιρούς έγγραφά του, με τον οποίο απευθύνεται στην εκπαιδευτική κοινότητα. Θεωρώ, πάντως, απαράγραπτη την ελευθερία λόγου και άσκησης κριτικής προς την προϊσταμένη πολιτική ηγεσία. Πέρα απ’ αυτό, φρονώ ότι όσα μου καταμαρτυρούνται έχουν προσχηματικό χαρακτήρα, με σκοπό τη φίμωση κάθε φωνής που δεν εγγράφεται στο κυβερνητικό αφήγημα και στο αυταρχικό - κατασταλτικό στιλ διοίκησης».

Η δήλωσή του αυτή του στοίχισε νέα δίωξη.  Ο ΔΔΕ Πειραιά Διονύσιος Αναστασόπουλος παραπέμπει για δεύτερη φορά τον φιλόλογο Νεκτάριο Χατζηανδρέου στο Πειθαρχικό  για  το διευκρινιστικό του σημείωμα στο alfavita.gr όπου εξηγεί γιατί παραπέμπεται!

Θυμίζουμε ότι στις 29 Ιουνίου (μία μέρα πριν κλείσουν τα σχολεία), μαζί με τον Γιώργο Καββαδία και τον Νεκτάριο Χατζηανδρέου άλλοι 5 εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε σχολεία του Πειραιά, κλήθηκαν να πάρουν παραπεμπτικό σε πειθαρχικό. Τρεις με αφορμή την κινητοποίηση της ΕΛΜΕ Πειραιά για τις εξετάσεις PISA και δυο με αφορμή τη δίκη τους για συμμετοχή τους σε προσπάθεια κινητοποίησης στις 6-12-20 .

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

«Κανόνι» σε μεγάλη ασφαλιστική στην Ελλάδα - Χιλιάδες οδηγοί χωρίς κάλυψη από 1η Ιουλίου!

Εθνικό Απολυτήριο: Τέλος στις Πανελλαδικές όπως τις ξέραμε – Τι προβλέπει το σχέδιο για την εκπαίδευση το 2025

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ελμε κερκυρας
Ασύλληπτο! Καταδικαστική απόφαση για καθηγητές, μέλη του ΔΣ ΕΛΜΕ – Θα ασκήσουν έφεση (ΒΙΝΤΕΟ)
«Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΛΜΕ Κέρκυρας έπραξε το αυτονόητο, παρεμβαίνοντας μετά από αλλεπάλληλα καλέσματα εκπαιδευτικών, για να αντιμετωπίσει...
Ασύλληπτο! Καταδικαστική απόφαση για καθηγητές, μέλη του ΔΣ ΕΛΜΕ – Θα ασκήσουν έφεση (ΒΙΝΤΕΟ)
skianis
Κωνσταντίνος Σκιάνης: Ο καθηγητής που φέρνει την AI στην τάξη και εντοπίζει όσους κάνουν εργασίες με ChatGPT
Το ChatGPT ως διπλό εργαλείο: Βοήθεια και κίνδυνος για την κριτική σκέψη - «Τα παιδιά πάνε εύκολα στο ChatGPT, πιστεύοντας οτιδήποτε τους πει και το...
Κωνσταντίνος Σκιάνης: Ο καθηγητής που φέρνει την AI στην τάξη και εντοπίζει όσους κάνουν εργασίες με ChatGPT
mixanografiko14_638631239.jpg
Μηχανογραφικό 2025: Σπουδές με χαμηλή βάση και υψηλές προοπτικές — Οι κρυφές ευκαιρίες στα ΑΕΙ
Τάσεις αγοράς: Ποια επαγγέλματα υγείας "εκτοξεύονται" - Γιατί δεν είναι μόνο οι υψηλές βάσεις το κλειδί για επαγγελματική επιτυχία
Μηχανογραφικό 2025: Σπουδές με χαμηλή βάση και υψηλές προοπτικές — Οι κρυφές ευκαιρίες στα ΑΕΙ