amfitheatro-aei-foitites2
ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ/INTIME NEWS
Η ΠΟΣΔΕΠ αναφέρει πως με ανησυχία διαπιστώνει ότι οι προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης δεν φαίνονται να ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τις προτεραιότητες της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης

Την ανησυχία της εκφράζει η ΠΟΣΔΕΠ, αναφορικά με τις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης, καθώς όπως αναφέρει «δεν φαίνονται να ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τις προτεραιότητες της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης».

«Απειλή για το δημόσιο πανεπιστήμιο και για την οικονομική και κοινωνική ζωή του τόπου αποτελεί, ως αποτέλεσμα χρόνιας συστηματικής πολιτικής για την στήριξη των κολεγίων, η απόδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων, χωρίς ουσιαστικές διαδικασίες ελέγχου της επαγγελματικής επάρκειας πριν τη χορήγηση άδειας άσκησης επαγγέλματος, στα πτυχία των κολεγίων», όπως αναφέρει.

Αναλυτικά 

Οι προτεραιότητες για την τριτοβάθμια εκπαίδευση στις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης

Η ΕΓ της ΠΟΣΔΕΠ με ανησυχία διαπιστώνει ότι οι προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης δεν φαίνονται να ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τις προτεραιότητες της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. 

Ως προς τις οικονομικές διεκδικήσεις των πανεπιστημιακών, οι οποίες στηρίζονται στις αποφάσεις του ΣτΕ για αποδοχές ανάλογες του λειτουργήματος, οι διαρροές για «μπόνους» και αύξηση 5%, αντί για πλήρη συμμόρφωση με τις αποφάσεις του ΣτΕ, δεν μπορούν να εκληφθούν ως σοβαρές. Προσδοκούμε ότι ο υπουργός Οικονομικών θα αντιμετωπίσει με τη δέουσα σοβαρότητα το θέμα του ειδικού μισθολογίου των πανεπιστημιακών, και αναμένουμε σύντομα πρόσκληση για τη συνάντηση που έχουμε ζητήσει.  

Ως προς την κυβερνητική προτεραιότητα για αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος, που αναδεικνύεται κυρίαρχη στην επόμενη περίοδο, η ΕΓ της ΠΟΣΔΕΠ επισημαίνει ότι η ίδρυση ξένων ιδιωτικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα δεν απαντά στα κρίσιμα προβλήματα  της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Τα ελληνικά πανεπιστήμια δεν φοβούνται τη σύγκριση με ξένα πανεπιστήμια. Οι θέσεις που καταλαμβάνουν στις διεθνείς κατατάξεις τα ελληνικά πανεπιστήμια και τα τμήματά τους είναι υψηλές, συγκρίσιμες και ανώτερες με ξένα που διαθέτουν πολλαπλάσιους πόρους. 

Απειλή για το δημόσιο πανεπιστήμιο και για την οικονομική και κοινωνική ζωή του τόπου αποτελεί, ως αποτέλεσμα χρόνιας συστηματικής πολιτικής για την στήριξη των κολεγίων, η απόδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων, χωρίς ουσιαστικές διαδικασίες ελέγχου της επαγγελματικής επάρκειας πριν τη χορήγηση άδειας άσκησης επαγγέλματος, στα πτυχία των κολεγίων. Αυτοί οι τίτλοι σπουδών αποκτούνται με υψηλά δίδακτρα σε αδιαβάθμητους κερδοσκοπικούς φορείς μη τυπικής εκπαίδευσης (δηλαδή δεν ανήκουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση),  οι οποίοι δεν ελέγχονται ούτε αξιολογούνται ως προς την ποιότητα των σπουδών. Υπογραμμίζουμε ότι τα συνεργαζόμενα πανεπιστήμια της αλλοδαπής που παρέχουν τη χρήση του ονόματός τους βρίσκονται πολλές εκατοντάδες θέσεις πιο πίσω στις διεθνείς κατατάξεις από τα ελληνικά. 

Η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα, ελληνικών ή ξένων, με ή χωρίς την αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος, δεν αποτελεί προτεραιότητα για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Εξάλλου, πρόσφατα νομοθετήθηκε η δυνατότητα ίδρυσης Ξενόγλωσσων Προγραμμάτων Σπουδών σε συνεργασία με αναγνωρισμένα Ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης της αλλοδαπής (Ν.4957/2022, άρθρο 110).

Προτεραιότητες για την τριτοβάθμια εκπαίδευση αποτελούν

- η κάλυψη των αναγκών των δημόσιων ιδρυμάτων (αναλογία φοιτητών-διδασκόντων, διαπιστωμένη και από την ΕΘΑΑΕ, υποδομές, φοιτητική μέριμνα) και η αύξηση της χρηματοδότησής τους σε επίπεδα αντάξια των υψηλής ποιότητας παρεχόμενων ακαδημαϊκών υπηρεσιών, 
- η αξιολόγηση και ο έλεγχος της ποιότητας κάθε μορφής εκπαίδευσης που παρέχει επαγγελματική αναγνώριση με ενιαία, αυστηρά κριτήρια αξιολόγησης 
- η πλήρης και ουσιαστική αυτοδιοίκηση των δημόσιων πανεπιστημίων
- ο προσανατολισμός της ζήτησης σε επαγγέλματα και ειδικότητες με επαγγελματική προοπτική που έχει ανάγκη η ελληνική κοινωνία και όχι σε «πτυχία» που μπορεί να μη δίνουν προοπτικές και να οδηγούν σε ανεργία ή μετανάστευση,
- ο στρατηγικός σχεδιασμός της εκπαιδευτικής και αναπτυξιακής πολιτικής της χώρας.   

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Παγωτό φράουλα - μπανάνα
Απολαυστικό παγωτό μπανάνα – φράουλα με μέλι και κομματάκια σοκολάτας
Μια πανεύκολη συνταγή για να ετοιμάσετε σπιτικό παγωτό, με απλά υλικά, όπως είναι οι μπανάνες και οι φράουλες, το μέλι και την κρέμα γάλακτος
Απολαυστικό παγωτό μπανάνα – φράουλα με μέλι και κομματάκια σοκολάτας
kataskinoseis.jpg
Έρευνα: Mε λιγότερα συναισθηματικά προβλήματα τα παιδιά που ζουν κοντά σε χώρους πρασίνου
Η συσχέτιση παρέμεινε ακόμα και όταν οι ερευνητές συνυπολόγισαν το φύλο του παιδιού, την εκπαίδευση των γονέων, την ηλικία τους κατά τη γέννηση και...
Έρευνα: Mε λιγότερα συναισθηματικά προβλήματα τα παιδιά που ζουν κοντά σε χώρους πρασίνου