daskala
Θα ήθελα ένα σχολείο που να μην χρειάζεται να υπάρχουν οι βαθμοί σαν τρόπος και άσκηση πίεσης για να διαβάζουν οι μαθητές….

Κάθε χρόνο τέτοια εποχή στα σχολεία αρχίζουν οι συζητήσεις μεταξύ των συναδέλφων.. ‘’ Αξιολόγηση μαθητών. Τι κάνουμε; Τους περνάμε όλους;’’

Έρχονται οι ειδικοί, κοινωνιολόγοι και ψυχολόγοι και μας εφιστούν την προσοχή…. ‘’ τα παιδιά δεν πρέπει να βιώσουν αποτυχία γιατί τους επηρεάζει συναισθηματικά και μπορεί να εγκαταλείψουν το σχολείο.’’ Η γνωστή σε όλους μας ‘’σχολική διαρροή’’.

Οι ειδικοί παιδαγωγοί των τμημάτων ένταξης μας καλούν ‘’ να δείξουμε επιείκεια στους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες , γενικευμένες ή ειδικές, για να μην ματαιωθούν και αυτό λειτουργήσει αποτρεπτικά στην μετέπειτα πορεία τους.’’

Και κάπου εμείς πρέπει να τελειώσουμε την διδακτέα ύλη και να προετοιμάσουμε τους μαθητές για τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις. Να κάνουμε μάθημα και επαναλήψεις, σε μια απρόθυμη πλειοψηφία που της λείπει το κίνητρο για μάθηση. Οι μαθητές μας δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις μας, όχι γιατί ξαφνικά στερούνται της αντίληψης ή επειδή υπάρχει νοητική δυσλειτουργία , αλλά γιατί νιώθουν ότι δεν έχει νόημα να προσπαθήσουν. Το να μείνουν στην ίδια τάξη από μόνο του είναι ένα τραβηγμένο σενάριο.

‘’Εδώ δεν αφήνουμε για Σεπτέμβρη, θα αφήσουμε στην ίδια τάξη; ‘’

Η παιδαγωγική γραμμή που ακολουθούν τα σχολεία ακόμα και ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών το κάνει αυτό, ένα σχεδόν αδύνατο ενδεχόμενο.

Οι γονείς πάλι πολλές φορές, θεωρούν την αποτυχία των παιδιών τους, θέμα αποκλειστικά του εκπαιδευτικού και σπάνια δέχονται ότι η κακή βαθμολογία είναι αποτέλεσμα της ασυνέπειας των παιδιών τους. Ένας φαύλος κύκλος… Που ο μοναδικός ζημιωμένος είναι τελικά ο μαθητής.

Μήπως θα έπρεπε να βρούμε τι κάνουμε λάθος εμείς οι εκπαιδευτικοί; Μήπως θα πρέπει να αξιολογούμε τους μαθητές ανεξάρτητα από προσδοκίες και από παράπλευρες φωνές με πιο αντικειμενικό τρόπο; Τι νόημα εχουν οι βαθμοί όταν μπαίνουν για να είμαστε όλοι ευχαριστημένοι;

Τελικά αναρωτιέμαι ότι αυτό ίσως να ειναι και το βαθύτερο πρόβλημα της κοινωνίας αυτή την στιγμή. Επιτυχία ουτοπική, πλαστή, χωρίς κόπο. Δόξα και επιβράβευση χωρίς προσπάθεια. Δεν λέω ότι φταίνε οι μαθητές. Αυτή η τάση να ‘’ χρυσώνουμε το χάπι’’ και να βάφουμε την αδιαφορία των μαθητών με χρώματα για να μην ακούγεται ‘’άσχημη λέξη’’ είναι δυστυχώς μια καθιερωμένη τακτική.

Ένας απο τους λόγους της απαξίωσης του εκπαιδευτικού μας έργου είναι γιατί ο τρόπος που αξιολογούμε τον μαθητικό πληθυσμό δεν είναι ουσιαστικός και αποκλίνει κατά πολύ από την πραγματική εικόνα που έχουμε για τους μαθητές μας.

Το εκπαιδευτικό μας σύστημα είναι καιρός να αλλάξει νοοτροπία. Να εμπνέει ,να δίνει πρωτοβουλίες, να παρέχει ουσιαστική γνώση πρώτα απ όλα.. Να παρέχει περισσότερες κοινωνικές δεξιότητες που θα βοηθούν τα παιδιά να μπορούν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της μετέπειτα ενήλικης ζωής τους.

Θα ήθελα ενα σχολείο που να μην χρειάζεται να υπάρχουν οι βαθμοί σαν τρόπος και άσκηση πίεσης για να διαβάζουν οι μαθητές…. Θα ήθελα ένα σχολείο που οι μαθητές θα ασχολούνται με τα μαθήματά τους γιατί θα αντιλαμβάνονται την σημασία της γνώσης για την ολοκλήρωση της προσωπικότητάς τους.

Μέχρι τότε θα ρωτάω στην τάξη: ‘’Γιατί δεν στρώνεσαι παιδί μου έρχονται εξετάσεις. Και η απάντηση που θα παίρνω: ‘’ μα κυρία γιατι να διαβάσω; Αφού θα με περάσετε στο τέλος…’’

Πως να κρυφτείς απ τα παιδιά Έτσι κι αλλιώς τα ξέρουν όλα…..

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Έκτακτο επίδομα έως 1.700 ευρώ σε εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Μαρία Καρυστιανού
Καρυστιανού: «Χτίζουμε πολιτική εναλλακτική» - Προανήγγελλε τη δημιουργία κόμματος (vid)
Κατηγορηματικό «όχι» σε συνεργασίες με το παλιό πολιτικό σύστημα και με τον Αλέξη Τσίπρα – «Χρειαζόμαστε μια πραγματική εναλλακτική»
Καρυστιανού: «Χτίζουμε πολιτική εναλλακτική» - Προανήγγελλε τη δημιουργία κόμματος (vid)
αρχαιολογικοι χωροι
Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο: Στην τελική ευθεία η μεγαλύτερη επέκταση και αναβάθμιση της ιστορίας του
Ομόφωνο «πράσινο φως» από τα ανώτατα συμβούλια του ΥΠΠΟ – Νέοι εκθεσιακοί χώροι, δημόσιο πάρκο και πλήρης τεχνικός εκσυγχρονισμός
Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο: Στην τελική ευθεία η μεγαλύτερη επέκταση και αναβάθμιση της ιστορίας του
εργαζομενοι καθονται σε τραπέζι
Μπόνους παραγωγικότητας έως 2.000 ευρώ για περίπου 25.000 δημοσίους υπαλλήλους το 2025
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι ο σχεδιασμός των στόχων πραγματοποιήθηκε με τη συνδρομή της Τεχνητής Νοημοσύνης
Μπόνους παραγωγικότητας έως 2.000 ευρώ για περίπου 25.000 δημοσίους υπαλλήλους το 2025
κληρονομικο
Ποιοι κληρονομούν όταν δεν υπάρχει διαθήκη – Τι προβλέπει ο νόμος και ποια είναι η σειρά
Η «νόμιμη διαδοχή» του Αστικού Κώδικα καθορίζει με σαφήνεια ποιος παίρνει τι, ανάλογα με τον βαθμό συγγένειας
Ποιοι κληρονομούν όταν δεν υπάρχει διαθήκη – Τι προβλέπει ο νόμος και ποια είναι η σειρά