χημεια
Πολλά τα παράπονα των χημικών: Μόλις μία ώρα μάθημα τη βδομάδα στο γυμνάσιο και ανομοιογενώς κατανεμημένη ύλη στο λύκειο

Υποβαθμισμένο είναι το μάθημα της Χημείας στο γυμνάσιο και άνισα κατανεμημένη η ύλη του μαθήματος στο λύκειο, όπως υποστηρίζει εκπρόσωπος της Ένωσης Ελλήνων Χημικών. Η σπουδαιότητα του μαθήματος, όπως τονίζουν εκπαιδευτικοί του κλάδου, δεν έχει αναγνωριστεί από το υπουργείο Παιδείας.

Εκπαιδευτικοί που διδάσκουν το συγκεκριμένο μάθημα σε μεγάλα σχολεία, βρίσκονται σε καθεστώς υπερεντατικοποίησης, καθώς υποχρεούνται να κάνουν σε όλες τις τάξεις του γυμνασίου και, εάν διδάσκουν σε μικρά σχολεία, αναγκάζονται να κάνουν και άλλα μαθήματα για να συμπληρώσουν ώρα. Το πρόβλημα είναι διαχρονικό και πρέπει η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να μεριμνήσει για τους εκπαιδευτικούς του συγκεκριμένου κλάδου.

Ειδικότερα, σε απαξίωση βρίσκεται το μάθημα της Χημείας στο γυμνάσιο. Οι ώρες είναι ελάχιστες και πιο συγκεκριμένα μόνο 2 ώρες υπάρχουν στο πρόγραμμα, 1 στη Β’ γυμνασίου και 1 στη Γ’ γυμνασίου. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως ο καθηγητής Χημείας έχει ελάχιστες ώρες να κάνει ένα ουσιώδες μάθημα, καθώς οι πειραματικές εφαρμογές του μαθήματος εξαιτίας του ελάχιστου χρόνου είναι ελάχιστες ή ακόμη και επουσιώδεις.

Όσον αφορά στο λύκειο, το μάθημα είναι άνισα κατανεμημένο, καθώς οι μαθητές του δευτέρου και τρίτου Πεδίου στη Γ’ λυκείου, που οδηγούν στις Πολυτεχνικές και Ιατρικές Σχολές αντίστοιχα, κάνουν 6 ώρες μάθημα την εβδομάδα. Κάτι τέτοιο δε συμβαίνει με τις προηγούμενες τάξεις του λυκείου, όπου οι ώρες είναι 2 σε Α’ και Β’ λυκείου και το μάθημα είναι γενικής παιδείας.

Ο πρόεδρος του Περιφερειακού Τμήματος Κρήτης της Ένωσης Ελλήνων Χημικών και μέλος ΕΔΙΠ του Πανεπιστημίου Κρήτης, Αντώνης Κουβαράκης, μίλησε στη “Νέα Κρήτη” για τη λανθασμένη διάρθρωση του μαθήματος.

χημεία

«Το μάθημα της Χημείας είναι υποβαθμισμένο στο γυμνάσιο. Οι μαθητές κάνουν μία ώρα μάθημα στη Β’ και μία ώρα στη Γ’ γυμνασίου. Αυτό σημαίνει πως οι ώρες είναι ελάχιστες και ο καθηγητής δεν έχει την πολυτέλεια του χρόνου να προχωρήσει σε πειραματικές εφαρμογές του μαθήματος. Η Χημεία είναι μία πειραματική επιστήμη, που μένει στη θεωρία, καθώς ο καθηγητής αναγκάζεται να δαπανήσει την ώρα στο θεωρητικό μέρος. Επίσης, η σχολική ύλη είναι ανομοιογενώς κατανεμημένη στο λύκειο. Στην A’ και στη Β’ λυκείου οι μαθητές παρακολουθούν ανά τάξη 2 ώρες το μάθημα της Χημείας. Είναι γενικής παιδείας.

Ειδικά στη Β’ λυκείου, το μάθημα διδασκόταν και ως μάθημα κατεύθυνσης στη Θετική Κατεύθυνση. Πλέον δεν υφίσταται. Και οι μαθητές που επιθυμούν να μπουν σε πολυτεχνικές σχολές ή στην Ιατρική αναγκάζονται να κάνουν 6 ώρες μάθημα στη Γ’ λυκείου. Είναι ασύμφορη και απίστευτα μεγάλη», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Κουβαράκης.

“Γολγοθάς”

Την ίδια στιγμή, τίθεται ένα μεγάλο ερώτημα όσον αφορά στους χημικούς που διδάσκουν στο σχολείο. Και πιο συγκεκριμένα, πώς συμπληρώνουν ώρες; Αυτό σχετίζεται σε μεγάλο βαθμό, όπως υποστηρίζει ο κ. Κουβαράκης, από το μέγεθος των σχολικών τμημάτων.

«Εάν τα σχολεία είναι μεγάλα και έχουν περισσότερα τμήματα, τότε υπάρχουν καθηγητές Χημείας που θα κάνουν το μάθημα και στη Β’ και στη Γ’ γυμνασίου. Αυτό σημαίνει πως υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός μαθητών και τμημάτων που ο καθηγητής Χημείας πρέπει να ανταποκριθεί. Ας αναλογιστούμε έναν καθηγητή να κάνει μάθημα σε 6 τμήματα της Β’ γυμνασίου και σε άλλα 6 τμήματα της Γ’ γυμνασίου από μία ώρα σε κάθε τάξη. Ο όγκος δουλειάς είναι μεγάλος. Όταν έχουμε μικρότερα σχολεία, τότε ο χημικός αναγκάζεται να κάνει μαθήματα δεύτερης ανάθεσης, όπως Φυσική, Βιολογία και Γεωγραφία», είπε ο κ. Κουβαράκης.

Ζητούν μέριμνα από το υπουργείο Παιδείας

Την αναγκαιότητα να αναδειχτεί το μάθημα της Χημείας ως μείζονος σημασίας για την ομαλή λειτουργία της εκπαιδευτικής διαδικασίας σημείωσε ο κ. Κουβαράκης. Υπενθυμίζεται πως πριν από εβδομάδες υπήρξε ανακοίνωση από χημικούς να καταδειχθεί η σπουδαιότητα του μαθήματος.

«Εμείς ζητάμε σε πρώτη φάση να γίνει το μάθημα της Χημείας 2ωρο στη Γ’ γυμνασίου - έτσι κι αλλιώς, τα οργανικά κενά στους χημικούς είναι λίγα - και να υπάρξει καλύτερη εμπέδωση της ύλης. Οι μαθητές πάνε στο λύκειο και ουσιαστικά είναι σαν να μην έχουν κάνει Χημεία στο γυμνάσιο. Επίσης, οι 6 ώρες είναι πάρα πολλές στη Γ’ λυκείου και θα μπορούσε η Χημεία να γίνει μάθημα κατεύθυνσης στη Β’ λυκείου. Εμείς στείλαμε μια ανακοίνωση με σκοπό να μαζευτούν 5.000 υπογραφές, ώστε το μάθημα να αναδειχτεί. Είμαστε σε επικοινωνία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Εύχομαι να ακουστούμε και όχι να επικρατεί αυτή η κατάσταση», υπογράμμισε ο κ. Κουβαράκης.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

«Κανόνι» σε μεγάλη ασφαλιστική στην Ελλάδα - Χιλιάδες οδηγοί χωρίς κάλυψη από 1η Ιουλίου!

Εθνικό Απολυτήριο: Τέλος στις Πανελλαδικές όπως τις ξέραμε – Τι προβλέπει το σχέδιο για την εκπαίδευση το 2025

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αστυν
Μακελειό σε φεστιβάλ στη Γιούτα: Τρεις νεκροί και δύο τραυματίες από πυροβολισμούς
Ένα βρέφος, μια 41χρονη και ένας 18χρονος μεταξύ των θυμάτων σε αιματηρή συμπλοκή κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ Westfest στο Σολτ Λέικ Σίτι
Μακελειό σε φεστιβάλ στη Γιούτα: Τρεις νεκροί και δύο τραυματίες από πυροβολισμούς
taksi
Ένωση Γονέων Καλαμαριάς κατά του «χαρατσιού» στη θερινή απασχόληση 2025
Οι γονείς καλούνται να πληρώσουν για πρώτη φορά συμμετοχή στο πρόγραμμα, ενώ η Ένωση ζητά άμεση κατάργηση της εισφοράς και διεύρυνση των θέσεων
Ένωση Γονέων Καλαμαριάς κατά του «χαρατσιού» στη θερινή απασχόληση 2025
Μια γιορτή για όλους
«Μια γιορτή για όλους» – Διήμερες εκδηλώσεις στην Πλαζ Αρετσούς με επίκεντρο τα δικαιώματα όλων των παιδιών
Η Ένωση Συλλόγων Γονέων Καλαμαριάς και ο «Ηλιάτορας» ενώνουν δυνάμεις για ένα διήμερο δράσεων, τέχνης και συζητήσεων με στόχο την ευαισθητοποίηση και...
«Μια γιορτή για όλους» – Διήμερες εκδηλώσεις στην Πλαζ Αρετσούς με επίκεντρο τα δικαιώματα όλων των παιδιών