Σχολεία: Eξαναγκάζονται οι εκπαιδευτικοί να «διδάσκουν για τις εξετάσεις;
Η Διδασκαλία για τις Εξετάσεις είναι η διαστρέβλωση της διδασκαλίας

Μια κριτική η οποία απευθύνεται συχνά στις εξετάσεις που χρησιμοποιούνται στη λήψη κρίσιμων αποφάσεων, είναι ότι διαστρεβλώνουν τη διδασκαλία και εξαναγκάζουν τους εκπαιδευτικούς να «διδάσκουν για τις εξετάσεις».

Η κριτική αυτή δεν είναι αστήρικτη. Σύμφωνα με την Έκθεση του Stephen Ball και της Deborah Youdell του Ινστιτούτου της Εκπαίδευσης του Πανεπιστήμιο του Λονδίνου ("Η Κρυφή Ιδιωτικοποίηση στη Δημόσια Εκπαίδευση"), η δημόσια πίεση στους μαθητές, στους εκπαιδευτικούς, στους διευθυντές των σχολείων και στους προϊστάμενους να αυξηθούν οι βαθμολογίες στις κρίσιμες εξετάσεις είναι τεράστια και ο πειρασμός να προσαρμοστεί και να περιοριστεί η διδασκαλία αποκλειστικά στην ύλη η οποία πρόκειται να εξεταστεί είναι σχεδόν ακαταμάχητος.

Αν και πολλοί θεωρούν ότι η διδασκαλία για τις εξετάσεις είναι κάτι που είτε συμβαίνει σε απόλυτο βαθμό είτε καθόλου, στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα συνεχές.

Στο ένα άκρο, ορισμένοι εκπαιδευτικοί μελετούν τους προς επίτευξη στόχους όπως περιγράφονται στο επίσημο αναλυτικό πρόγραμμα και, κατόπιν, σχεδιάζουν διδακτικές δραστηριότητες γύρω από τους συγκεκριμένους στόχους.

Αυτό γίνεται χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ένα συγκεκριμένο είδος εξετάσεων. Στο άλλο άκρο, βρίσκεται η ανούσια και, απλώς, ανέντιμη πρακτική της εξάσκησης των μαθητών στα ίδια τα θέματα που θα τεθούν στις εξετάσεις. Εκτός του ότι προσβάλλει την αίσθηση της ηθικής μας, η διδασκαλία των θεμάτων τα οποία πρόκειται να περιληφθούν σε μια εξέταση (εκείνο που ο James Popham ονομάζει «διδασκαλία θεμάτων») είναι αντιπαραγωγική, για τον πολύ πρακτικό λόγο ότι καθιστά αδύνατη οποιαδήποτε εξαγωγή αξιόπιστων συμπερασμάτων σχετικών με την επιτυχία των μαθητών.

Δεν υπάρχει τίποτε το ιδιαίτερο σε ένα σύνολο λέξεων το οποίο τυχαίνει να εμφανίζεται σε μια δεδομένη εξέταση λεξιλογίου. Υποθέτουμε ότι οι λέξεις αποτελούν δείγμα ενός ευρύτερου πλήθους λέξεων και θέλουμε να εξαγάγουμε κάποιο συμπέρασμα για τη γνώση αυτού του μεγαλύτερου συνόλου που κατέχουν οι μαθητές, το γενικό τους λεξιλόγιο. Με παρόμοιο τρόπο, θέλουμε να συμπεράνουμε ότι οι μαθητές μπορούν να επιλύσουν όχι μόνο το συγκεκριμένο σύνολο μαθηματικών προβλημάτων σε μια εξέταση, αλλά ότι μπορούν να λύσουν μια ολόκληρη κατηγορία προβλημάτων. Η εξάσκηση των μαθητών σε ένα συγκεκριμένο σύνολο εξεταστικών θεμάτων καταστρέφει την ικανότητά μας να γενικεύσουμε σε αυτόν τον ευρύτερο τομέα. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Έκτακτο επίδομα έως 1.700 ευρώ σε εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 10/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Βοσκοτόπια και πρόβατα
«Ήταν οικογένειά μου»: Συγκινεί ο 80χρονος κτηνοτρόφος που έχασε το κοπάδι του από ευλογιά
Η θανάτωση 110 ζώων της αυτόχθονης φυλής Σερρών αφήνει πίσω κενό, πόνο και ανησυχία για το μέλλον της ελληνικής κτηνοτροφίας
«Ήταν οικογένειά μου»: Συγκινεί ο 80χρονος κτηνοτρόφος που έχασε το κοπάδι του από ευλογιά
ΑΠΘ
ΑΠΘ: Κατασκευή επεξεργαστή Τεχνητής Νοημοσύνης με τη μεγαλύτερη παγκοσμίως υπολογιστική ισχύ
Tο Τμήμα Πληροφορικής του Αριστοτελείου κατασκευάζει φωτονικό επεξεργαστή Τεχνητής Νοημοσύνης με τη μεγαλύτερη παγκοσμίως Υπολογιστική Ισχύ 
ΑΠΘ: Κατασκευή επεξεργαστή Τεχνητής Νοημοσύνης με τη μεγαλύτερη παγκοσμίως υπολογιστική ισχύ
Ακαδημία Αθηνών
Ακαδημία Αθηνών: Νέος Ξένος Εταίρος ο καθηγητής Ευρωπαϊκού Δικαίου κ. Koen Lenaerts
Η Ακαδημία Αθηνών εξέλεξε ως Ξένο Εταίρο της τον Προέδρο του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης και Καθηγητή Ευρωπαϊκού Δικαίου κ. Koen Lenaerts
Ακαδημία Αθηνών: Νέος Ξένος Εταίρος ο καθηγητής Ευρωπαϊκού Δικαίου κ. Koen Lenaerts
Τεχνητή νοημοσύνη
Τεχνητή Νοημοσύνη: Δανειζόμαστε χρόνο, χρωστάμε σκέψη; Το φαινόμενο του "Γνωστικού Χρέους".
Η ΤΝ πρέπει να αντιμετωπίζεται όπως το κομπιουτεράκι στα μαθηματικά: πρώτα μαθαίνεις την πράξη με το μυαλό για να χτίσεις τη νευρωνική υποδομή, και...
Τεχνητή Νοημοσύνη: Δανειζόμαστε χρόνο, χρωστάμε σκέψη; Το φαινόμενο του "Γνωστικού Χρέους".