ΔΥΕΠ: Προγραμματισμός λειτουργίας για το σχολικό έτος 2023-2024
Τι προβλέπει η απόφαση του υπουργείου Παιδείας για τη λειτουργία των ΔΥΕΠ

Δημοσιεύθηκε από το υπουργείο Παιδείας η απόφαση που αφορά τη λειτουργία των ΔΥΕΠ για το σχολικό έτος 2023-2024. 

Στο πλαίσιο του αποτελεσματικότερου προγραμματισμού της παρεχόμενης εκπαίδευσης των Προσφυγοπαίδων για το επόμενο σχολικό έτος 2023-2024, καλούνται οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης να αποστείλουν έως 10-05-2023, με βάση τις προτάσεις των Διευθυντών/-ντριών Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης και σε συνεργασία με τους/τις ΣΕΠ, τις εισηγήσεις τους για τις σχολικές μονάδες, οι οποίες βρίσκονται σε εγγύτητα με τα Κέντρα ή και τις Δομές Φιλοξενίας (πίνακας 1) και στις οποίες θα λειτουργήσουν ΔΥΕΠ.

ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ - Άρθρο 72, του Ν.4547/2018 (102Α ), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 66, του Ν.4559/2018 (142Α ). - Άρθρο 74, του Ν.4547/2018 (102Α ).

Ειδικότερα:

«1. Η εκπαίδευση των ανηλίκων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 71, παρέχεται από τις σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ενταγμένες στο τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα με τους όρους, τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία της κείμενης νομοθεσίας.

2. Κατ’ εξαίρεση, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες ανάγκες του προσφυγικού πληθυσμού που προκύπτουν από την κινητικότητα, το χρόνο άφιξης και τη χρονική διάρκεια παραμονής στη δομή φιλοξενίας, καθώς και το μέγεθος του μαθητικού πληθυσμού, μπορεί να ιδρύονται Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφυγοπαίδων (Δ.Υ.Ε.Π.), που λειτουργούν στο πλαίσιο του τυπικού εκπαιδευτικού συστήματος και εφαρμόζουν εξειδικευμένα προγράμματα σπουδών, περιορισμένης χρονικής διάρκειας.

3. Οι κατά τα ανωτέρω ιδρυόμενες Δ.Υ.Ε.Π. λειτουργούν: α) σε σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, των Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, μέσα στα όρια των οποίων υφίστανται κέντρα φιλοξενίας προσφύγων ή και κάθε είδους κατάλυμα, όπως ξενώνας φιλοξενίας, διαμέρισμα και δωμάτιο ξενοδοχείου, που χρησιμοποιείται από το Ελληνικό Κράτος ή την Ύπατη Αρμοστεία του Ο.Η.Ε. ή άλλους διεθνείς φορείς για τη διαμονή προσφύγων (εφεξής «δομές φιλοξενίας»), β) στα κέντρα φιλοξενίας προσφύγων, ως παραρτήματα όμορων νηπιαγωγείων, στα οποία φοιτούν τα παιδιά ηλικίας τεσσάρων (4) έως πέντε (5) ετών που διαμένουν στα κέντρα φιλοξενίας.»

Σύμφωνα με τα ανωτέρω, παρακαλούνται οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης, προκειμένου να εισηγηθούν την ίδρυση ΔΥΕΠ στην περιοχή ευθύνης τους, όπως συνυπολογίσουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του προσφυγικού πληθυσμού (κινητικότητα, χρόνος άφιξης, χρονική διάρκεια παραμονής στη δομή φιλοξενίας, μέγεθος μαθητικού πληθυσμού), καθώς επίσης και το ότι οι ΔΥΕΠ στοχεύουν στην εκπαίδευση και ομαλή προσαρμογή των παιδιών προσφύγων, μέσω της παροχής εξειδικευμένων προγραμμάτων σπουδών περιορισμένης χρονικής διάρκειας, προκειμένου στη συνέχεια αυτά να εγγραφούν σε τάξη πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

Επισημαίνεται ότι για την ορθότερη επιλογή των σχολικών μονάδων εντός των οποίων θα λειτουργήσουν ΔΥΕΠ πρέπει να ληφθούν υπόψη τα εξής:

- Η απόσταση των σχολικών μονάδων από το Κέντρο/Δομή φιλοξενίας.
- Η κατά το δυνατόν ευρύτερη κατανομή των μαθητών σε όμορους δήμους.
- Οι νέες αφίξεις παιδιών στα Κέντρα/Δομές Φιλοξενίας.
- Η ύπαρξη διαθέσιμων και κατάλληλων αιθουσών στις σχολικές μονάδες.
- Οι δραστηριότητες που πραγματοποιούνται κατά τις απογευματινές ώρες εντός των σχολικών μονάδων.
- Η εξασφάλιση των όρων και των προϋποθέσεων που θα επιτρέπουν την ομαλή λειτουργία των ΔΥΕΠ, δίνοντας βαρύτητα στην ενημέρωση και τη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων γύρω από τη σχολική κοινότητα (Διευθυντές σχολείων, Συλλόγους Διδασκόντων, Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων, Τοπική Αυτοδιοίκηση)
- Η συνεργασία με τους Συντονιστές Εκπαίδευσης Προσφύγων των Κέντρων ή Δομών Φιλοξενίας, προκειμένου να γίνει επικαιροποίηση του αριθμού των νέων αφίξεων παιδιών προσφύγων.

Επίσης, καλούνται οι Περιφερειακοί Διευθυντές, κατά το ίδιο χρονικό διάστημα, όπως προτείνουν Νηπιαγωγεία με τη μέγιστη δυνατή εγγύτητα στα αντίστοιχα Κέντρα Φιλοξενίας προκειμένου να οριστούν, εντός των Κέντρων, Παραρτήματα Νηπιαγωγείων . Συνημμένα: Ένας (1) πίνακας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

βιβλία τσάι, φλυτζάνι, λουλούδια, μωβ
Η σημασία της λέξης "νοτερός"
Η ελληνική γλώσσα διαθέτει λέξεις που αποτυπώνουν με μοναδικό τρόπο τις πιο λεπτές αποχρώσεις της ανθρώπινης εμπειρίας και των συναισθημάτων.
Η σημασία της λέξης "νοτερός"
skilos
Πώς να σταματήσει ο σκύλος σας να γαβγίζει όσο τρώτε
Είναι συνηθισμένο σενάριο: κάθεστε να φάτε μετά από μια κουραστική μέρα και ο σκύλος σας γαβγίζει ασταμάτητα δίπλα στο τραπέζι, ζητώντας το φαγητό...
Πώς να σταματήσει ο σκύλος σας να γαβγίζει όσο τρώτε
Psonia-sintagma-katastimata
Ανοιχτά τα καταστήματα τις Κυριακές 21 και 28 Δεκεμβρίου – Ενισχύονται τα δρομολόγια του Μετρό
Η ενίσχυση των δημόσιων συγκοινωνιών εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο μέτρων για μια πιο βιώσιμη και λειτουργική πόλη τις ημέρες αυξημένης κατανάλωσης...
Ανοιχτά τα καταστήματα τις Κυριακές 21 και 28 Δεκεμβρίου – Ενισχύονται τα δρομολόγια του Μετρό
βιβλια
Η πραγματική σημασία της λέξης "κλύδων"
Η ελληνική γλώσσα, πλούσια και ζωντανή από την αρχαιότητα έως σήμερα, διατηρεί λέξεις που αποτυπώνουν με μοναδικό τρόπο συναισθήματα, σκέψεις και...
Η πραγματική σημασία της λέξης "κλύδων"