ekpaideutikos
Ραντεβού στα τυφλά… για μια αξιολόγηση made by Κεραμέως!

Την ίδια ώρα που η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως συνεχίζει να προκαλεί τον εκπαιδευτικό κόσμο, δηλώνοντας ότι «ένα από τα μηνύματα που βγήκαν με ηχηρό τρόπο από την τραγωδία των Τεμπών είναι  αξιολόγηση παντού», από όλη την Ελλάδα καταφθάνουν πληροφορίες και καταγγελίες από τα εκπαιδευτικά σωματεία ότι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης – επίδοξοι επιθεωρητές παίρνουν σβάρνα τα σχολεία, αναζητώντας εθελοντές που θα συναινέσουν να αξιολογηθούν.

Σαν  τους κλέφτες εν κρυπτώ προετοιμάζουν συναντήσεις προσυνεννόησης, τηλεφωνούν απογεύματα και Κυριακές, καλούν τάχα για γνωριμία  τους εκπαιδευτικούς και όχι για αξιολόγηση, δίνουν ραντεβού έξω από το σχολείο, πολλές φορές εκτός νομού και νόμου.

Πληθαίνουν οι καταγγελίες για αστείες, αλλά και προσβλητικές τακτικές διαφόρων Συμβούλων, οι οποίοι στην προσπάθειά τους να εφαρμόσουν την αξιολόγηση χρησιμοποιούν ανορθόδοξες μεθόδους: άλλοι παριστάνουν τους γονείς, για να μπουν στα σχολεία, άλλοι προσπαθούν να κλείσουν «ραντεβού» νύχτα σα να ήταν ζευγαράκια με τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς, άλλοι τους απειλούν ευθέως αγνοώντας την απεργία-αποχή στην οποία οι εκπαιδευτικοι συμμετέχουν...

Με τηλέφωνα μέσα στη νύχτα -συνήθως μετά τις 9 μμ για να έχει τελειώσει η επιμόρφωση- με προσωπικά mail, αλλά και επιδιώκοντας συναντήσεις εκτός (!) σχολείου… για καφεδάκι! Το απόγευμα! Με στόχο πάντα, να εξασφαλίσουν το ποθητό ραντεβού. Ναι, ραντεβού ονομάζεται πλέον η υπηρεσιακή πράξη της αξιολόγησης!

Παρά τις υποκριτικές διαβεβαιώσεις τους και τη φιλική τους προσέγγιση, γεμάτη από εκφράσεις του τύπου « μαζί θα το περάσουμε», «θα σε βοηθήσω», «κοίτα την καριέρα σου», «δεν θα μπορείς να γίνεις διευθυντής» ή τις άλλες «θα έχεις μισθολογικές επιπτώσεις», κ.τ.λ., ένα μεγάλο μέρος των εκπαιδευτικών απαντούν ότι συμμετέχουν στην «απεργία – αποχή» που έχουν κηρύξει οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες (ΔΟΕ-ΟΛΜΕ).

Στα περισσότερα σχολεία με μεγάλες πλειοψηφίες μόνιμοι, νεοδιόριστοι, αναπληρωτές υπογράφουν το κείμενο που έχουν προωθήσει οι Εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες, παρά την προσπάθεια του Υπουργείου να εκφοβίσει τους εκπαιδευτικούς εκτοξεύοντας απειλές.

Είναι φανερό ότι σε όλες σχεδόν τις περιοχές, ο πρώτος γύρος αξιολόγησης των νεοδιόριστων (χρονοδιάγραμμα) όπως καθορίστηκε από το ΥΠΑΙΘ,  μάλλον έληξε άδοξα για τους εμπνευστές του.

Αδιανόητες καταστάσεις

Αδιανόητες καταστάσεις εξιστορούν οι εκπαιδευτικοί, περιγράφοντας τις κωμικοτραγικές προσπάθειες του Υπουργείου Παιδείας, ορισμένων Διευθυντών Εκπαίδευσης και  κάποιων «Συμβούλων Εκπαίδευσης» να επιβάλουν την ατομική αξιολόγηση.

Τις προηγούμενες μέρες επιχείρησαν να αξιολογήσουν εκπαιδευτικό που δε μπορεί να γνωρίζει ούτε τους μαθητές του, αφού τοποθετήθηκε επί τούτου σε σχολείο μόλις για...2 ώρες!

Η Δ/νση Δ/θμιας Εκπ/σης (ΔΔΕ) Κεφαλονιάς – Ιθάκης δε δίστασε να διαθέσει εκπαιδευτικό στα μέσα της σχολικής χρονιάς, σε σχολείο μόνο για δύο ώρες, προκειμένου να αξιολογηθεί, ενώ από την αρχή της σχολικής χρονιάς είχε διατεθεί καθ΄ ολοκληρία στις διοικητικές υπηρεσίες της Δ.Δ.Ε!

«Με την μεθόδευση αυτή, το συνδικαλιστικό μας επιχείρημα ότι «είναι αντιπαιδαγωγικό, παράδοξο και παράλογο ο αξιολογητής να μην γνωρίζει την σύνθεση και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της τάξης του εκπαιδευτικού που αξιολογείται», παίρνει εν τέλει κωμικοτραγική διάσταση, όταν, ούτε ο ίδιος ο καθηγητής, κατά την αξιολόγησή του, δεν γνωρίζει τους μαθητές της ίδιας του της τάξης», τόνισε η τοπική ΕΛΜΕ.

Πρωτοφανές; Όχι, βέβαια.

Μια ανάλογη καταγγελία έρχεται αυτή τη φορά από την ΕΛΜΕ Χαλκιδικής για σωρεία παρατυπιών και παραβίαση κάθε έννοιας ηθικής και δικαίου, προκειμένου να συμμετέχει στην ψευδεπίγραφη αντιεκπαιδευτική ατομική αξιολόγηση νεοδιόριστη του νομού Χαλκιδικής.

Η υπόθεση έχει ως εξής:

Στις 7 Μαρτίου του 2023 φιλόλογος  καθηγήτρια στη διάθεση της ΔΔΕ Χαλκιδικής με σχολείο οργανικής τοποθέτησης το γυμνάσιο Ιερισσού τοποθετήθηκε στο Εσπερινό Γυμνάσιο Πολυγύρου για 4 διδακτικές ώρες την εβδομάδα, ενώ δεν υπήρχαν στην πραγματικότητα κενές διδακτικές ώρες, προκειμένου να αξιολογηθεί άμεσα κατά διακαή επιθυμία της.

Πολύ σημαντική «λεπτομέρεια» που δεν μπορεί να αγνοηθεί, ότι το συγκεκριμένο σχολείο είχε ολόκληρο φιλολογικό κενό 21 ωρών μέχρι τις 9 Νοεμβρίου του 2023 και ως συνέπεια έως τότε οι μαθητές παρακολουθούσαν μαθήματα μόνο για τέσσερις ημέρες την εβδομάδα! Από τις 17 Οκτωβρίου το ΠΥΣΔΕ ανέθεσε δέκα (!) ώρες υπερωριών σε συναδέλφους για κάλυψη των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων, και μόνο την πρώτη Δεκεμβρίου 2022 αποκαταστάθηκε η ομαλότητα στο σχολείο, όταν τοποθετήθηκαν αναπληρώτριες φιλόλογοι για την κάλυψη όλων των κενών.

Η εν λόγω καθηγήτρια βρισκόταν όλο αυτό το διάστημα -και συνέχισε μετά από αυτό να βρίσκεται- στη διάθεση της ΔΔΕ και ασκούσε διοικητικά καθήκοντα, παρόλο που όχι μόνο στο Εσπερινό Γυμνάσιο Πολυγύρου, αλλά και σε άλλα σχολεία του νομού δεν είχαν καλυφθεί όλες οι φιλολογικές ώρες. Οι πραγματικές ανάγκες αγνοήθηκαν τότε, αλλά μόλις ορίστηκαν σύμβουλοι αξιολογητές  στην περιοχή μας και δήλωσε την επιθυμία της να αξιολογηθεί, αμέσως έλαβε προσχηματικά τέσσερις ώρες για να προχωρήσει με…συνοπτικές διαδικασίες στον στόχο της, ασκώντας -συγκυριακά- διδακτικά καθήκοντα σε τάξη που δεν γνωρίζει.

Η ΕΛΜΕ Χαλκιδικής καταγγέλλει τις απαράδεκτες μεθοδεύσεις της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χαλκιδικής για την αυθαίρετη τοποθέτηση, η οποία όχι απλά δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες του σχολείου, αλλά ούτε καν στους δηλωμένους στόχους της αξιολόγησης για την βελτίωση -υποτίθεται- της εκπαίδευσης. «Με ευθύνη όλων των εμπλεκομένων στην μεθόδευση μερών στήθηκε μια άθλια θεατρική παράσταση πάνω στις πλάτες των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στο σχολείο και των μαθητών».

Τα παραπάνω περιστατικά αποδεικνύουν περίτρανα, πέραν πάσης αμφιβολίας τι εστί αξιολόγηση και ποιοι κλήθηκαν να την φέρουν εις πέρας. «Σύμβουλοι» που αποποιήθηκαν την ουσία του ρόλου τους και έγιναν «αξιολογητές». Σύμβουλοι που στέλνουν πατροναριστικά ηλεκτρονικά μηνύματα ότι «είναι στη διάθεσή των εκπαιδευτικών για κάθε προβληματισμό και ανησυχία τους», που επιμένουν παρελκυστικά πως είναι «ένας από αυτούς», όσο και αν θέλουν να εμφανίζονται ως απλοί «διεκπεραιωτές», στην πραγματικότητα αποτελούν βασικό τροχό της αμάξης σε αντιδραστικές πολιτικές και έχουν ενστερνιστεί τη φιλοσοφία της υποταγής.  

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ποια είναι η ευχή της μάνας με 6 λέξεις και μόνο φωνήεντα

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 19/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αυτοκτονία
Η μεγαλύτερη ομαδική αυτοκτονία – Πως 200 άνθρωποι ακολούθησαν στον θάνατο τον ηγέτη τους
Σαν σήμερα, 19 Μαρτίου του 1644, περίπου 200 άνθρωποι, αυτοκτόνησαν ως ένδειξη αφοσίωσης στον αυτοκράτορα Τσόνγκζεν
Η μεγαλύτερη ομαδική αυτοκτονία – Πως 200 άνθρωποι ακολούθησαν στον θάνατο τον ηγέτη τους
pierrakakis
Υπουργείο Παιδείας: Τι θα γίνει την Πέμπτη 4 Απριλίου στα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια
Τι θα γίνει στα σχολεία στις 4 Απριλίου 2024, σύμφωνα με την Εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας που υπογράφει ο ΓΓ Γιάννης Κατσαρός
Υπουργείο Παιδείας: Τι θα γίνει την Πέμπτη 4 Απριλίου στα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια
naxos
Ο 14χρονος μαθητής που είναι και βοσκός και τα προλαβαίνει όλα!
Ξύπνημα τα ξημερώματα και δουλειά ως βοσκός στο πλευρό του πατέρα του για αρχή. Αμέσως μετά το σχολείο και στη συνέχεια διάβασμα για να είναι...
Ο 14χρονος μαθητής που είναι και βοσκός και τα προλαβαίνει όλα!