ΤΜΗΜΑΤΑ ΕΝΤΑΞΗΣ
Ενημέρωση από την Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) του Υπουργείου Παιδείας.

Για την πορεία ίδρυσης των Τμημάτων Ενταξης της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ενημέρωσε ο Διευθυντής Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) κ. Ιωάννης Μπουσδούνης κατά τη διάρκεια της πρόσφατης συνάντησης του με τα μέλη του Δ.Σ. της ΠΟΣΕΕΠΕΑ και τους Αιρετούς ΚΥΣΕΕΠ.

Σύμφωνα με την τοποθέτηση του Διευθυντή  ΕΑΕ του ΥΠΑΙΘ εδώ και λίγες ημέρες έφτασαν, με πολύ μεγάλη καθυστέρηση, από τους Δήμους της χώρας οι σχετικές βεβαιώσεις έγκρισης για τα υπό ίδρυση Τμήματα Ενταξης της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά σχολεία, όποτε αυτή τη στιγμή το ΥΠΑΙΘ βρίσκεται πολύ κοντά στο να περατώσει τη διαδικασία ίδρυσης τους.

Το ιστορικό (Εκκρεμότητα από τον Απρίλιο του 2021) 

Η διαδικασία ξεκίνησε τον  Απρίλιο του 2021 με την έκδοση της εγκυκλίου 48132 / Δ3/ 27-04-2021 με θέμα: «Υποβολή προτάσεων για ίδρυση Τμημάτων Ένταξης (Τ.Ε.) σε δημόσιες σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Γενικής και Επαγγελματικής Κατεύθυνσης.»

Σύμφωνα με την εγκύκλιο «το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων προκειμένου να προβεί σε ιδρύσεις Τμημάτων Ένταξης με στόχο την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών μαθητών/τριών της Α/θμιας και της Β/θμιας Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, προσκαλεί τους/τις Διευθυντές/ντριες Εκπαίδευσης σε συνεργασία με τους/τις Περιφερειακούς/ές Διευθυντές/ντριες Εκπαίδευσης, να συντάξουν και να απευθύνουν προτάσεις/εισηγήσεις για την ίδρυση Τμημάτων Ένταξης (T.E.) σε δημόσιες σχολικές μονάδες Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Γενικής και Επαγγελματικής Κατεύθυνσης

Για τις προϋποθέσεις ίδρυσης Τμημάτων Ένταξης ισχύουν οι εξής διατάξεις:

 Οι διατάξεις της παρ.1.γ.αα. του άρθρου 6 του ν.3699/2008 (Α΄199) «Για την ίδρυση Τ.Ε. απαραίτητη προϋπόθεση είναι να υπάρχουν κατ’ ελάχιστον τρεις (3) μαθητές και σχετική πρόταση από διαγνωστική υπηρεσία».

 Οι διατάξεις της παρ.1β του άρθ. 6 του ν. 3699/2008 (Α΄199): «1. Οι μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μπορούν να φοιτούν: α)……. β) Σε σχολική τάξη[…..]. Η παράλληλη στήριξη παρέχεται […….]σε μαθητές με σοβαρότερες εκπαιδευτικές ανάγκες όταν στην περιοχή τους δεν υπάρχει άλλο πλαίσιο ΕΑΕ (ειδικό σχολείο, τμήμα ένταξης) ή [………]εξαιτίας των ειδικών εκπαιδευτικών τους αναγκών…»

 Οι διατάξεις της παρ. 14 του άρθρου 28 του ν. 4186/2013 (Α΄199) «Τα ΚΕΔΔΥ έχουν την αποκλειστική αρμοδιότητα αναφορικά με την κατάταξη, εγγραφή, μετεγγραφή και φοίτηση στην κατάλληλη σχολική μονάδα ΕΑΕ, καθώς και για το κατάλληλο πλαίσιο υποστήριξης στο γενικό σχολείο….»

 Οι διατάξεις της παρ. 2.α.γγ.ααα του άρθρου 7 του ν.4547/2018 (Α΄ 102) σύμφωνα με την οποία αρμοδιότητα των ΚΕΣΥ είναι «η διερεύνηση και η εισήγηση για ζητήματα που αφορούν την εγγραφή, την κατάταξη και τη φοίτηση των μαθητών σε κατάλληλο σχολικό πλαίσιο».

 Οι διατάξεις της παρ. 5. του άρθρου 5 του ν. 3699/2008 όπως έχει τροποποιηθεί με την παρ. 5 του άρθρου 40 του ν. 4589/2019 (Α΄13) «Όταν υπάρχει διάσταση απόψεων μεταξύ των εκθέσεων αξιολόγησης - γνωματεύσεων των ΚΕΣΥ και των Κοινοτικών Κέντρων Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων για τον ίδιο μαθητή ή όταν οι γονείς και κηδεμόνες διαφωνούν με το αποτέλεσμα της έκθεσης αξιολόγησης -γνωμάτευσης του ΚΕΣΥ, οι γονείς ή κηδεμόνες έχουν δικαίωμα προσφυγής σε πενταμελή Δευτεροβάθμια Επιτροπή Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, που συγκροτείται με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης.»

Για την πρόταση για ίδρυση Τμήματος Ένταξης σε σχολική μονάδα, πρέπει να ληφθούν υπόψη:

a. η πλήρης αξιοποίηση των ήδη ιδρυμένων τμημάτων ένταξης που λειτουργούν σε σχολικές μονάδες της περιοχής εξαντλώντας τις δυνατότητες που έλκονται από την παρ. 1 του άρθρου 28 του ν.4638/2019 (Α΄181),

b. οι υφιστάμενες κτιριακές υποδομές των σχολικών μονάδων και οι μεταξύ τους χιλιομετρικές αποστάσεις,

c. ο αριθμός και η τάξη φοίτησης μαθητών/τριών με διαγνωσμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για τους/τις οποίους/ες προτείνεται υποστήριξη από Τμήμα Ένταξης από το οικείο Κέντρο Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (εφεξής ΚΕΣΥ) ή την Δευτεροβάθμια Επιτροπή Διεπιστημονικής Αξιολόγησης (εφεξής ΔΕΔΑ). Το οικείο ΚΕΣΥ δύναται, εφόσον κρίνει, να προτείνει την υποστήριξη μαθητών από Τμήμα Ένταξης και για μαθητές/τριες που διαθέτουν γνωμάτευση από Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο (εφεξής ΙΠΔ) ή από άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία έτερου υπουργείου.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσοχή! Σβήστε αμέσως αυτές τις εφαρμογές από το κινητό σας

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 4/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pierrakakis
Αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης προαναγγέλλει το Υπουργείο Παιδείας
Ενα από τα πρώτα ζητήματα με τα οποία θα ασχοληθεί μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου ο Υπουργός Παιδείας κ. Κυριάκος Πιερρακάκης είναι οι Πανελλαδικές...
Αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης προαναγγέλλει το Υπουργείο Παιδείας
μαθητριες
Χιλιάδες μαθήτριες στην Ελλάδα δεν πάνε σχολείο γιατί δεν έχουν να αγοράσουν σερβιέτες
Σοκαριστικά είναι τα στοιχεία με μία νέα έρευνα για τις μαθήτριες στην Ελλάδα, καθώς περισσότερα από 10.000 κορίτσια απουσιάζουν έως και μια εβδομάδα...
Χιλιάδες μαθήτριες στην Ελλάδα δεν πάνε σχολείο γιατί δεν έχουν να αγοράσουν σερβιέτες