κεραμεως σκαι
Κεραμέως στον Σκάι: «Αξιολογούνται όλοι, ακόμα και οι διευθυντές και αν κριθεί ότι δεν είναι επαρκείς, μπορεί να απομακρυνθούν» 

Ακόμα μια συνέντευξη σε ελεγχόμενο, φιλικό περιβάλλον, έδωσε σήμερα η κ.Κεραμέως. Η υπουργός φιλοξενήθηκε στην  εκπομπή του Άρη Πορτοσάλτε στον ΣΚΑΪ 100,3 και, μεταξύ άλλων μίλησε για την αξιολόγηση που έχει ξεκινήσει στα σχολεία. 

Η κ.Κεραμέως, με έμμεσο τρόπο παραδέχθηκε ότι η αξιολόγηση θα έχει και μισθολογικές επιπτώσεις για τους εκπαιδευτικούς. Εφερε το θετικο παράδειγμα, λέγοντας ότι «αν κάποιος αξιολογηθεί θετικά παίρνει μόρια και μπορεί να ανέβει στη βαθμίδα, να γίνει διευθυντής σχολείου, διευθυντής εκπαίδευσης κλπ που σημαίνει και μισθολογική άνοδο. Αν κάποιος δεν αξιολογηθεί σωστά, προβλέπεται υποχρεωτική επιμόρφωση», είπε, αποκρύπτοντας έτσι αυτό που πραγματικά εννοεί, ότι δηλαδή τυχόν αρνητική αξιολόγηση θα οδηγεί σε μισθολογική καθήλωση τους εκπαιδευτικούς...

«Αυτοαξιολογούμαι»...

Εντύπωση επίσης έκανε η...αυτογνωσία της κ.Κεραμέως, η οποία στην ερώτηση αν και η ίδια αυτοαξιολογείται, απάντησε «αυτοαξιολογούμαι και αξιολογούμε επίσης .Επίσης θα αξιολογηθώ και από τους πολίτες». Βέβαια ξέχασε να πει ότι πέρα από τις επερχόμενες εκλογές, οι πολίτες την έχουν ήδη αξιολογήσει, κατατάσσοντάς την συστηματικά στις χαμηλότερες θέσεις δημοφιλίας των υπουργών της κυβέρνησης . 

Σύμφωνα με τον Σκάι τώρα, η υπουργός τόνισε ότι «εποπτεύουμε συνολικά τα σχολεία της χώρας. Η αξιολόγηση όπως την έχουμε ορίσει, είναι σε τρία επίπεδα:

1) Η αξιολόγηση σχολικής μονάδας. Ξεκίνησε πριν 1,5 χρόνο με σφοδρότατες αντιδράσεις. Κινηθήκαμε νομικά γιατί κήρυξαν οι συνδικαλιστικές ενώσεις αποχή διαρκείας, σαν να λένε «δεν μας αρέσει ο νόμος, δεν τον εφαρμόζουμε», αλλά αυτή η κυβέρνηση διακρίνεται γιατί ψηφίζει νόμους και τους εφαρμόζει. Φέτος είναι η 2η χρονιά. 

2) Αξιολόγηση εκπαιδευτικού συστήματος. Σαράντα χρόνια στη χώρα, χαράσσουμε εκπαιδευτική πολιτική χωρίς να ξέρουμε που πάμε καλά και που δεν πάμε καλά. Χωρίς να έχουμε δεδομένα. Είναι σαν να πηγαίνεις στον γιατρό και να του λες δε νιώθω καλά και να σου λέει θα σου γράψω φάρμακα. Θα σου γράψει φάρμακα χωρίς να σου κάνει την εξέταση; Πλέον κάθε χρόνο αξιολογούμε το σύστημα και βλέπουμε που τα πάμε καλά και που όχι. Και όπου δεν τα πάμε καλά επικεντρώνουμε για να υπάρξει βελτίωση. Και σε αυτό το επίπεδο το μέτρο εφαρμόζεται για 2ο χρόνο. Στο δημοτικό τα πάμε πολύ καλύτερα και στο γυμνάσιο έχουμε μια κάμψη. Άρα πρέπει να επικεντρώσουμε εκεί. Υπάρχει πρόβλημα και στην κατανόηση κειμένου, και στα μαθηματικά και στην ορθογραφία. 

3) Αξιολόγηση εκπαιδευτικών. Είχα πει ότι θα ξεκινήσει τον Ιανουάριο. Έχει να γίνει από 1982, δηλαδή 41 ολόκληρα χρόνια. Από τότε έγιναν προσπάθειες αλλά με οριζόντιο τρόπο δεν ξεκίνησε. Τι αξιολογούμε; Σε δύο βασικούς άξονες:

  Α) Το επιστημονικό κομμάτι. Δηλαδή για να το εξηγήσω απλά. Τα μαθηματικά που διδάσκω είναι σωστά; Είναι πλήρη; Φτάνει αυτό; Όχι. 

  Β) Μεταδοτικότητα. Μπορεί να είμαι το καλύτερο μυαλό αλλά να υπολίπομαι σε μεταδοτικότητα, να μην μπορώ να μεταλαμπαδεύσω γνώσεις και δεξιότητες. Γιατί ένας δάσκαλος πρέπει να τα κάνει και τα δύο.

Μισθολογική άνοδος

Αν κάποιος αξιολογηθεί θετικά παίρνει μόρια και μπορεί να ανέβει στη βαθμίδα, να γίνει διευθυντής σχολείου, διευθυντής εκπαίδευσης κλπ που σημαίνει και μισθολογική άνοδο. Αν κάποιος δεν αξιολογηθεί σωστά, προβλέπεται υποχρεωτική επιμόρφωση.

Αξιολογούνται όλοι, ακόμα και οι διευθυντές και αν κριθεί ότι δεν είναι επαρκείς, μπορεί να απομακρυνθούν. 

Στόχος της αξιολόγησης είναι η βελτίωση. Για την μονιμοποίηση είναι υποχρεωτική πλέον η αξιολόγηση

Για την ώρα έχει γίνει περίπου στα μισά σχολεία η αξιολόγηση, σε 6.000 από τα 13.000 που υπάρχουν. Η εξέταση γίνεται στο τέλος του δημοτικού και του γυμνασίου, οπότε βλέπεις την εξέλιξη των μαθητών. 

Γίνεται οριζοντίως και είναι η πρώτη φορά που έχουμε δεδομένα για το τι γίνεται στο σχολείο και δεν περιμένουμε τις πανελλαδικές στο τέλος του λυκείου. 

Είναι αναλυτικά και δημοσιευμένα ανά περιοχή στην ελληνική PISA και βλέπεις πως πάει κάθε περιοχή. Αυτό είναι η αφετηρία για να χαράξεις πολιτική. Για να δεις που υπάρχει πρόβλημα. 

Στα σχολεία που βλέπουμε ότι υπάρχει πρόβλημα μετά την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, ενσωματώνονται προγράμματα σπουδών σε όλα τα μαθήματα – νέα ύλη- μετά από 20 χρόνια και ενσωματώνουμε τις παρατηρήσεις αυτές από την ελληνική PISA. 

Σχεδόν 4 χρόνια μετά την έναρξη της θητείας μου, είμαι πολύ πιο αισιόδοξη για το ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης. Εργαστήρια δεξιοτήτων, νέο μάθημα που εστιάζει στη καλλιέργεια δεξιοτήτων, με θεματικές όπως η ρομποτική, η επιχειρηματικότητα, η κλιματική αλλαγή, ο σεβασμός στον άλλον κλπ.

Κάναμε επιμόρφωση τον Ιούλιο μετά από δύσκολη χρονιά covid και ήταν προαιρετική. Είχαμε συμμετοχή 99,7% σε έναν μήνα που υποτίθεται είναι μήνας διακοπών. 

Αυτό δείχνει ότι οι εκπαιδευτικοί μας είχαν δίψα για μάθηση. Είχαν ένα πάγιο αίτημα και είχαν δίκιο, ότι η πολιτεία δεν τους επιμορφώνει. Τώρα έρχεται η πολιτεία και τους επιμορφώνει. Αυτό είναι το καθήκον μας».

Ακούστε τη συνέντευξη

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει «νείρομαι»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα