πώς μπορείς να μεθύσεις τρώγοντας μακαρόνια
ChemNoesis :Η Χημεία είναι παντού - Οι χημικές ενώσεις και οι χημικές διεργασίες είναι παρούσες σε κάθε οργανισμό, στο περιβάλλον και σε όλες τις ανθρώπινες κατασκευές.

«Μετά το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο ο Charles Swaat υπηρετούσε στο Τόκιο. Για τα επόμενα 20 χρόνια εισήχθε πολλές φορές στο νοσοκομείο σε κατάσταση βαριάς μέθης χωρίς να έχει πιει σταγόνα αλκοολούχου ποτό. Το συκώτι του καταστράφηκε.

Το 1964 έμαθε για έναν Ιάπωνα που είχε παλαιότερα τα ίδια συμπτώματα και είχε θεραπευτεί.

Μετά από 25 χρόνια οι παθολόγοι διέγνωσαν ότι η "ασθένειά" των δύο ανδρών ήταν κοινή. Στο γαστρεντερικό σωλήνα τους υπήρχε ένας μεταλλαγμένος κλώνος του ζυμομύκητα Candida albicans, o οποίος παρήγαγε ένζυμα που συνέθεταν οινόπνευμα από τους υδατάνθρακες που προσλάμβαναν από τροφές όπως τα μακαρόνια.

Μετά από μια μακρά θεραπεία με αντιβιοτικά, το 1975 όλα τα κύτταρα του μύκητα στο έντερο του Charles καταστράφηκαν και η ζωή του έγινε πάλι φυσιολογική».

Αυτή είναι μία από τις εκατοντάδες ιστορίες που μπορεί να διαβάσει κανείς στον ιστότοπο ChemNoesis https://chem.noesis.edu.gr/.

Θέματα που αφορούν τον άνθρωπο, το περιβάλλον, την ιστορία κ.ά παρουσιάζονται έτσι ώστε να καταδεικνύουν τον ρόλο της Χημείας στην καθημερινή μας ζωή. Γιατί η Χημεία είναι παντού!

Ο επιστημονικός υπεύθυνος του Έργου, καθηγητής Χημείας στο ΑΠΘ και μέχρι πρότινος Πρόεδρος του ΔΣ του ΝΟΗΣΙΣ Μιχάλης Σιγάλας μιλά για το ChemNoesis και τους ανθρώπους πίσω από αυτόν ιστοχώρο:

«Η ανάπτυξη του ChemNoesis, το οποίο απευθύνεται σε μαθητές Γυμνασίου αλλά και το ευρύ κοινό έχει στόχο τη μελέτη των δυνατοτήτων που παρέχουν η ψηφιακή τεχνολογία και η χρήση εικονικών εργαστηριακών περιβαλλόντων Χημείας στη διάδοση εννοιών και φαινομένων της Χημείας στα πλαίσια της τυπικής και της άτυπης εκπαίδευσης.

Το ChemNoesis αποτελεί προϊόν μετεξέλιξης, εκσυγχρονισμού, εμπλουτισμού και επικαιροποίησης του διαδικτυακού εκπαιδευτικού υλικού που έχει παραχθεί στο Τμήμα Χημείας τα τελευταία χρόνια, αλλά και πρωτογενούς εκπαιδευτικού υλικού. Κατά την ανάπτυξή του χρησιμοποιήθηκαν νέες τεχνολογίες και τεχνικές που βελτιστοποιούν την αποτελεσματικότητα της διάδοσης της γνώσης Χημείας, με ιδιαίτερη προσοχή στη ευχερή περιήγηση των χρηστών, την ποιότητα του πολυμεσικού υλικού και τη μεγιστοποίηση της διαδραστικότητας.

ΣτοChemNoesis ο επισκέπτης κάθε ηλικίας, ξεκινώντας από την παρουσίαση θεμάτων που αφορούν τον άνθρωπο, το περιβάλλον, την ιστορία κ.α., μπορεί να ανακαλύψει το ρόλο της Χημείας σε αυτά. Και αν το επιθυμεί, μπορεί μελετήσει συστηματικά ένα σύνολο βασικών γνώσεων Χημείας απαραίτητο για κάθε πολίτη. Να ανακαλύψει τη σχέση της Χημείας με την καθημερινή μας ζωή, να παρακολουθήσει και να εκτελέσει πειράματα Χημείας και πολλά άλλα.

Η ομάδα εργασίας ανάπτυξης του ChemNoesis, με πυρήνα την ομάδα μελών ΔΕΠ του Τμήματος Χημείας του Α.Π.Θ. η οποία ασχολείται εδώ και 25 χρόνια με την ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού Χημείας και ιδιαίτερα πολυμεσικού και διαδικτυακού υλικού, αποτελείται από τα μέλη ΔΕΠ του Τμήματος Χημείας Ανδρέα Γιαννακουδάκη, Παναγιώτη Γιαννακουδάκη, Μιχάλη Σιγάλα και Νικόλαο Χαριστό, τους καθηγητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Βασίλη Κουταλά (PhD), Νίκο Μπεκιάρη (MSc), Κώστα Ναλμπάντη (MSc) και Εύη Παρισοπούλου (PhD) και τις φοιτήτριες του Τμήματος Χημείας Θεόκλεια Γκατζιανίδου, Ευμορφίλη Γκόγκου, Μαρία Καρατζιοβαλή, Θάλεια Κωνσταντινίδου, Σοφία Μανωλοπούλου, Δήμητρα Μουρατίδου και Μαρία Μούρνου.

Με τη χρηματοδότηση του ερευνητικού προγράμματος ΚΡΗΠΙΣ της ΓΓΕΚ δόθηκε η δυνατότητα ανάπτυξης του ιστοχώρου ChemNoesis που εντάχθηκε στην ιστοσελίδα του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ (www.noesis.edu.gr).

Η ομάδα εργασίας θα συνεχίσει να εργάζεται τόσο για την ανάπτυξη και εμπλουτισμό του εκπαιδευτικού υλικού, όσο και για την ενσωμάτωση σε αυτό των όποιων αναδυόμενων τεχνολογιών κριθεί ότι συμβάλλουν στο εκπαιδευτικό αποτέλεσμα.

Τον Μάρτιο του 2022 υπογράφηκε Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ και του Τμήματος Χημείας του ΑΠΘ με στόχο την εδραίωση της συνεργασίας μεταξύ των δύο φορέων σε ότι αφορά τη συνεχή λειτουργία, εμπλουτισμό και αναβάθμιση του ChemNoesis.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΑΠΕΡΓΙΑ 1988
Τι έγινε στην απεργία των καθηγητών στις πανελλαδικές εξετάσεις το 1988
Τέτοιες μέρες πριν από 36 χρόνια, στις 7 Μάη 1988, άρχισε η μεγαλειώδης απεργία των καθηγητών στις πανελλαδικές εξετάσεις!
Τι έγινε στην απεργία των καθηγητών στις πανελλαδικές εξετάσεις το 1988
ypoyrgeio paideias
Λύκεια: 4 μέρες μαθημάτων και μετά εξετάσεις -Οι έλεγχοι προόδου και η έκδοση των αποτελεσμάτων
Η αξιολόγηση των μαθητών, οι έλεγχοι προόδου του δευτέρου τετραμήνου, το πρόγραμμα των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων, η εξεταστέα ύλη, η...
Λύκεια: 4 μέρες μαθημάτων και μετά εξετάσεις -Οι έλεγχοι προόδου και η έκδοση των αποτελεσμάτων
αρχαιοι
Είναι "αωρόλειος" και "γυναικοπίπης": Τι σημαίνουν αυτές οι παράξενες λέξεις που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι Έλληνες
Ποιος χαρακτηριζόταν στην αρχαιότητα «γυναικοπίπης» ή αωρόλειος;
Είναι "αωρόλειος" και "γυναικοπίπης": Τι σημαίνουν αυτές οι παράξενες λέξεις που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι Έλληνες