kavala
Τα παιδιά έστησαν πάγκους στην αρχαία αγορά των Φιλίππων και χάριζαν αγαπημένα βιβλία, στην Καβάλα

Σε έναν ανοικτό, ιστορικό χώρο, όπως αυτός της αρχαίας αγοράς των Φιλίππων, απόλυτα ταυτισμένο με την κοινωνική ζωή, επίκεντρο της εμπορικής δραστηριότητας, αλλά και χώρο όπου διαδραματίστηκαν σημαντικά γεγονότα της εποχής, μαθητές δημοτικών σχολείων της Καβάλας συμμετείχαν σε μια δράση που υλοποίησε το Κέντρο Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (ΚΕΠΕΑ) Φιλίππων.

Στόχος της δράσης ήταν να αναδειχθεί η σπουδαιότητα της προσφοράς, της αυθεντικής διάδρασης και της αχρήματης σχέσης μεταξύ των ανθρώπων. Μάλιστα, όπως επισημαίνει σε δήλωσή της η προϊσταμένη του ΚΕΠΑ Φίλιππων Δρ. Ελένη Αντωνάρα «σε μια εποχή όπου η κοινωνική συνοχή δοκιμάζεται και η ανάγκη για επαφή, επικοινωνία, ανάπτυξη κοινωνικών δικτύων είναι μεγάλη, η καλλιέργεια της αχρήματης ανταλλαγής κρίνεται πολύ σημαντική».

Στο πλαίσιο της δράσης μαθητές και μαθήτριες περιηγήθηκαν στον χώρο της αγοράς της αρχαίας πόλης των Φιλίππων και αναβίωσαν την αρχαία εμπορική οδό στήνοντας μαγαζάκια και πάγκους, όχι όμως για να πουλήσουν, αλλά για να χαρίσουν δικά τους αγαπημένα βιβλία.

Επίσης, κοντά στον χώρο όπου σύμφωνα με τις ανασκαφές βρισκόταν η βιβλιοθήκη, στην ανατολική πλευρά της αρχαίας αγοράς των Φιλίππων, υλοποιήθηκαν εργαστήρια φιλαναγνωσίας με τίτλο «Περπατώ περπατώ στην αρχαία αγορά, βιβλίο βιβλίο είσαι εδώ;» με δραστηριότητες εμπνευσμένες και βασισμένες στα βιβλία του Αντώνη Παπαθεοδούλου «Αμάλια», και των Αντώνη Παπαθεοδούλου και Δικαίου Χατζηπλή «Χαριστική βιβλιοθήκη».

Η δράση πρόσφερε στα παιδιά έμπνευση για το πώς να «διαλαλούν» όμορφα και ποιητικά τα βιβλία τους, αλλά και πώς να χαρίζουν βιβλία με την καρδιά τους. Δημιούργησαν αφίσα κάνοντας κολάζ με τους αγαπημένους ήρωες να περιδιαβαίνουν την αρχαία αγορά και έκαναν επίκληση στη… θεά τύχη, την προστάτιδα της αρχαίας πόλης, να τους φέρει το καλύτερο δυνατό βιβλίο, διαφορετικό για τον καθένα, μιας και καθένας είναι μοναδικός.

Με το τέλος της δράσης τα παιδιά φεύγοντας, πήραν μαζί τους νέους χάρτινους φίλους και ήρωες, όπως την Αμάλια και τον Σοφοκλή, ενώ το βιβλίο που τους… διάλεξε θα συνοδεύει εμπειρίες, γνώσεις, συναισθήματα από ένα φανταστικό ταξίδι σε μια άλλη εποχή, από ένα αλλιώτικο παζάρι για παιδιά.

Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε με τη συνεργασία του Περιφερειακού Κέντρου Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ΠΕΚΕΣ ΑΜΘ) και της Εφορείας αρχαιοτήτων Καβάλας - Θάσου, με θέμα «ανταλλακτικό - χαριστικό παζάρι βιβλίου στην αρχαία αγορά».

Στη δράση που υλοποιήθηκε στις αρχές και τα τέλη Δεκεμβρίου συμμετείχαν το 9ο και 11ο δημοτικά σχολεία Δράμας, το δημοτικό σχολείο Παληού Καβάλας, το δημοτικό σχολείο Φιλίππων, το δημοτικό σχολείο Αμυγδαλεώνα, το δημοτικό σχολείο Μελισσοκομείου του δήμου Παγγαίου και το 24ο δημοτικό σχολείο Καβάλας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ολτεε
ΕΠΑΛ: Επανεξετάζεται ο τρόπος των εγγραφών - Πιστοποίηση αποφοίτων μαθητείας δυό φορές το χρόνο
Τι συζήτησε το ΔΣ της ΟΛΤΕΕ με την υφυπουργό Παιδείας κ.I.Λυτρίβη
ΕΠΑΛ: Επανεξετάζεται ο τρόπος των εγγραφών - Πιστοποίηση αποφοίτων μαθητείας δυό φορές το χρόνο
τεχν
Ανάγκη για αντιμετώπιση των 300.000 κενών θέσεων εργασίας σε τεχνικές ειδικότητες
Ο Υφυπουργός Εργασίας, Κωνσταντίνος Καραγκούνης, ανέφερε ότι στην Ελλάδα υπάρχουν πάνω από 300.000 κενές θέσεις σε τεχνικές ειδικότητες,...
Ανάγκη για αντιμετώπιση των 300.000 κενών θέσεων εργασίας σε τεχνικές ειδικότητες