noimatiki
Επιστήμονες από Ιδρύματα πέντε χωρών, μεταξύ των οποίων το Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο, ολοκλήρωσαν το πρόγραμμα Insign «Προώθηση της συμμετοχικής εκπαίδευσης μέσω της Διεθνούς Νοηματικής  Γλώσσας»

Το Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο μέσω του καθηγητή του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (ΗΜΜΥ) Γιώργου Παπαδουράκη, με σκοπό να βοηθήσει άτομα που αντιμετωπίζουν ακουστικά προβλήματα, παρουσιάζει μια καινοτόμα ιδέα, με τη βοήθεια ενός avatar, γίνεται μια συστηματική επιστημονική προσπάθεια άτομα που έχουν τέτοια προβλήματα να μπορούν να επικοινωνούν. 

Η νοηματική γλώσσα δεν είναι κοινή για όλους. Όπως συμβαίνει με τις γλώσσες που μιλούν οι άνθρωποι ανά τον κόσμο, έτσι και η νοηματική διαφέρει από χώρα σε χώρα και από πολιτισμό σε πολιτισμό. Η κοινότητα των ανθρώπων που αντιμετωπίζει προβλήματα ακοής έχει υπερβεί το συγκεκριμένο πρόβλημα, δημιουργώντας τη διεθνή νοηματική γλώσσα. Είναι μια γλώσσα όπως τα Αγγλικά για εμάς του ομιλούντες. Τη χρησιμοποιούν με σκοπό τη συνεννόηση. Το πρόβλημα εντοπίζεται στο γεγονός πως η συγκεκριμένη γλώσσα δεν έχει ευρεία απήχηση.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του neakriti.gr, στο πλαίσιο αυτό, το Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο καινοτομεί και επιχειρεί να λύσει το πρόβλημα, αξιοποιώντας ευρωπαϊκές συνεργασίας. Πώς το αντιμετώπισε; Μέσω του προγράμματος InSign, όπου στόχος είναι να δημιουργήσει μια καινοτόμο υποδομή μεταξύ κωφών και μη κωφών, καθώς και μεταξύ κωφών μαθητών από διαφορετικές χώρες που χρησιμοποιούν τη Διεθνή Νοηματική Γλώσσα (International Signh Language - ISL).

Επιστημονικός υπεύθυνος του προγράμματος είναι ο καθηγητής του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, κ. Γιώργος Παπαδουράκης, ο οποίος μιλώντας στη “Νέα Κρήτη” εξήγησε πως γίνεται μια συνολικότερη επιστημονική προσπάθεια, ώστε να συνεννοούνται άνθρωποι από διαφορετικά γλωσσικά υπόβαθρα.

Το avatar, μεταξύ άλλων, στοχεύει στην απόκτηση ψηφιακών δυνατότητων μέσω της μηχανικής μάθησης του ίδιου του επιμορφωμένου, ο οποίος καλείται σ’ ένα τεχνολογικό περιβάλλον να αποκτήσει διαδραστικότητα με άλλους ανθρώπους που αντιμετωπίζουν ακουστικά προβλήματα.

«Το InSign είναι ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα. Αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε είναι να βρούμε μια κοινή νοηματική γλώσσα μεταξύ των ατόμων από διαφορετικές χώρες. Όπως και ομιλουμένη ελληνική γλώσσα, έτσι και η νοηματική γλώσσα των Ελλήνων είναι διαφορετική από εκείνη των Γερμανών και των Πορτογάλων. Στο πλαίσιο αυτό, έχει βγει μια διεθνής γλώσσα η οποία δε χρησιμοποιείται από τους ανθρώπους που ομιλούν στη νοηματική. Εμείς προσπαθούμε να τη δώσουμε σε διάφορους οργανισμούς με τις χώρες που συνεργαζόμαστε, ώστε να έχουν ένα κοινό σημείο αφετηρίας για να μπορούν να συνεννοούνται οι άνθρωποι από διάφορες χώρες», είπε ο κ. Παπαδουράκης.

Είναι άξιο αναφοράς πως το συγκεκριμένο πρόγραμμα πραγματοποιείται σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ενώ συμμετέχουν πανεπιστήμια εγνωσμένου κύρους της Ευρώπης. Συγκεκριμένα, συμμετέχουν: το Πανεπιστήμιο του Siegen (Γερμανία), το Πανεπιστήμιο του Μάριμπορ (Σλοβενία), το EACG (Κύπρος) και το Instituto Politecnino Do Porto (Πορτογαλία). Ανάμεσά τους και το Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο, το οποίο πρωτοτυπεί και δείχνει εμπράκτως την αξία του στον ακαδημαϊκό και επιστημονικό χώρο, με τον κ. Παπαδουράκη να έχει καθοριστικό ρόλο στο εγχείρημα αυτό.

Το InSign πρόγραμμα

Ο κ. Παπαδουράκης ξεκαθαρίζει πως το πρόγραμμα είναι μέχρι στιγμής πιλοτικό. Ουσιαστικά, αναπτύσσεται μια σειρά μαθημάτων και ο εκάστοτε ομιλητής μπορεί να γράψει μια πρόταση η οποία ερμηνεύεται στη νοηματική. Σκοπός είναι η διάδοση της διεθνούς νοηματικής γλώσσας μ’ έναν εύληπτο, καινοτόμο και τεχνολογικά προχωρημένο τρόπο.

«Αυτό που έχουμε κάνει είναι να αναπτύξουμε μια σειρά μαθημάτων. Μέσα στον υπολογιστή έχουμε avatar. Μπορείς να γράψεις μια πρόταση και αυτό το avatar αυτόματα να μπει στη νοηματική. Το έχουμε σε διάφορες γλώσσες. Και το έχουμε στην International Sign Language. Έχουμε φτιάξει μια σειρά μαθημάτων με σκοπό να μαθευτεί η διεθνής νοηματική γλώσσα. Θέλουμε να τη μάθουν, μεταξύ άλλων, και επιμορφωτές. Θέλουμε να τη φτιάξουμε για τις πέντε χώρες που υπάρχουν στο πρόγραμμα. Πιλοτικά τις έχουμε δοκιμάσει. Δεν ξέρουμε σε τι στάδιο βρίσκεται η απήχησή τους», υποστήριξε ο κ. Παπαδουράκης, ενώ συνέχισε: «Είναι μια σειρά ευρωπαϊκών προγραμμάτων, όπου συμμετέχουν, μεταξύ άλλων, Γερμανία, Σλοβενία, Πορτογαλία και Κύπρος. Είναι το δεύτερο πρόγραμμα που εφαρμόζεται. Η Ευρωπαϊκή Ένωση υποστηρίζει τέτοια προγράμματα».

Το avatar, μεταξύ άλλων, στοχεύει στην απόκτηση ψηφιακών δυνατότητων μέσω της μηχανικής μάθησης του ίδιου του επιμορφωμένου, ο οποίος καλείται σ’ ένα τεχνολογικό περιβάλλον να αποκτήσει διαδραστικότητα με άλλους ανθρώπους που αντιμετωπίζουν ακουστικά προβλήματα.

«Τα Erasmus προγράμματα έχουν ερευνητικό σκέλος μέσω avatar, χρήσης μηχανικής μάθησης με σκοπό να διαβάσουμε τα χείλη. Έχει όμως και το στοιχείο της εκπαίδευσης και της τεχνολογίας που έχει προχωρήσει όσον αφορά στη βοήθεια στα άτομα με ακουστικά προβλήματα», είπε ο κ. Παπαδουράκης.

Το συγκεκριμένο ερευνητικό πρόγραμμα παρουσιάστηκε πριν λίγες ημέρες, ενώ η κοινωνία του Ηρακλείου είναι ιδιαιτέρως δεκτική σε αυτήν την ψηφιακή επανάσταση που λαμβάνει χώρα προς όφελος ατόμων με ακουστικά προβλήματα.

Πηγή: neakriti.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

κινητοποιηση
Κινητοποίηση φοιτητών/τριών στην Σύνοδο Πρυτάνεων – «Να μη διαγραφεί κανένας φοιτητής» (Φώτο)
«Η υπεράσπιση του δημόσιου πανεπιστημίου είναι υπόθεση όλης της κοινωνίας»
Κινητοποίηση φοιτητών/τριών στην Σύνοδο Πρυτάνεων – «Να μη διαγραφεί κανένας φοιτητής» (Φώτο)
ασλανιδης
Τέμπη: Ο ανακριτής απέρριψε το αίτημα του κ. Ασλανίδη για την εκταφή του παιδιού του
Ασλανίδης και Καρυστιανού είχαν ζητήσει προ ημερών την αντικατάσταση του ανακριτή Μπαϊκάμη για παράβαση καθήκοντος
Τέμπη: Ο ανακριτής απέρριψε το αίτημα του κ. Ασλανίδη για την εκταφή του παιδιού του
αλκοολ
Συνελήφθη o καθηγητής επειδή οι μαθητές αγόρασαν αλκοόλ σε σχολική εκδρομή
Ο υπεύθυνος του μαγαζιού συνελήφθη με την κατηγορία της έκθεσης, ενώ ανάλογες κατηγορίες αντιμετωπίζει και ο καθηγητής
Συνελήφθη o καθηγητής επειδή οι μαθητές αγόρασαν αλκοόλ σε σχολική εκδρομή
σχολειο
Επιστολή Γονέων για τα εκπαιδευτικά κενά στο 1ο Γυμνάσιο Χολαργού – «Αναγκαζόμαστε να ζητάμε τα αυτονόητα»
«Η υπομονή γονέων και μαθητών έχει εξαντληθεί»
Επιστολή Γονέων για τα εκπαιδευτικά κενά στο 1ο Γυμνάσιο Χολαργού – «Αναγκαζόμαστε να ζητάμε τα αυτονόητα»