κεραμέως-μητσοτάκης
Menelaos Myrillas / SOOC
Αναλγησία: 1.000 μαθητές με αναπηρία παραμένουν εκτός σχολείων μόνο στην Αττική-Μεγάλη κινητοποίηση για την κατάσταση που επικρατεί στην Ειδική Αγωγή

«Προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι η ενίσχυση της Ειδικής Αγωγής» δήλωσε πριν από λίγες ημέρες από τα Τρίκαλα η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, η οποία εγκαινίασε το νέο κτήριο του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου- Λυκείου.

Οι διορισμοί εκπαιδευτικών μετά από 12χρόνια στην Ειδική Αγωγή -που φαίνεται ότι δεν επαρκούν για να καλύψουν τις υπάρχουσες ανάγκες- ανέδειξαν τις σοβαρές ελλείψεις που καταγράφονται στον τομέα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στη χώρα μας, αλλά και την αδυναμία της Πολιτείας να στηρίξει εμπράκτως τα παιδιά και τις οικογένειές τους. 

«Το παζλ της ντροπής»

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το πόρισμα που εξέδωσε πριν λίγους μήνες ο Συνήγορος του Πολίτη, σύμφωνα με τον οποίο κάθε χρόνο αφήνονται στη τύχη τους εκατοντάδες παιδιά με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που χρήζουν παράλληλης στήριξης ή παιδιά με σοβαρά προβλήματα υγείας που χρήζουν νοσηλευτικής φροντίδας και το κράτος αδυνατεί να παρέχει σχολικούς νοσηλευτές.

Ακατάλληλα και επικίνδυνα κτίρια, σχολεία-conteiners, ελλείψεις και κενά σε εκπαιδευτικούς και κρίσιμες ειδικότητες (νοσηλευτές, εργοθεραπευτές κ.ά.), μεταφορές με σχολικά δρομολόγια που δεν πραγματοποιούνται ή σταμάτησαν γιατί «δεν συμφέρει το μεταφορέα».

Αυτά είναι μερικά μόνο από τα κομμάτια που συνθέτουν «το παζλ της ντροπής» για την κατάσταση που επικρατεί στα ειδικά σχολεία στη χώρα μας.

1.000 παιδιά με αναπηρία εκτός σχολείων

sxoliko.jpg

Εδώ και 40 ημέρες ξεκίνησε η σχολική χρονιά και μόνο στην Αττική 1.000 παιδιά με αναπηρίες δεν έχουν περάσει ακόμα την πόρτα του σχολείου τους.

Οι λόγοι;

  • Μεταφορές των παιδιών με σχολικά δρομολόγια που δεν πραγματοποιούνται.
  • Δρομολόγια που ξεκίνησαν αλλά δε συνεχίζονται γιατί δε συμφέρει στον μεταφορέα.
  • Κενά στο εκπαιδευτικό προσωπικό που ακόμα καλύπτεται, κυρίως με αναπληρωτές
  • Κενά που δεν πρόκειται ποτέ να καλυφθούν. 
  • Σχολικά κτίρια για παιδιά με αναπηρία ακατάλληλα κατά κανόνα μέχρι και επικίνδυνα.

    Τα παραδείγματα που αναφέρουν τα εκπαιδευτικά σωματεία είναι ενδεικτικά της κατάστασης που επικρατεί στο χώρο της Ειδικής Αγωγής: 

    «Το ΕΝΕΕΓΥΛ στο Περιστέρι εκτός ορίων, γονείς, παιδιά, εκπαιδευτικοί σε απόγνωση από τους τυχοδιωκτισμούς κυβέρνησης και δήμου, 17 νήπια στο φάσμα του αυτισμού στην Αθήνα στο 6ο Ειδικό Νηπιαγωγείο χωρίς σχολείο λόγω κορεσμού του υπάρχοντος σχολείου και μη εύρεσης άλλης στέγης έως σήμερα. Την ίδια στιγμή μια σειρά σχολείων συνεχίζουν να μένουν στα χαρτιά όπως το ΕΕΕΕΚ Αθηνών και Περιστερίου, ειδικά δημοτικά του Βύρωνα και της Νέας Φιλαδέλφειας και όχι μόνο. Και για να μην ξεχνιόμαστε έχουμε και ειδικά σχολεία σε container, ενώ αρκετά ειδικά σχολεία και τα περισσότερα γενικά μένουν χωρίς νοσηλευτές.

    Στο ίδιο μήκος κύματος, ο σύλλογος εκπαιδευτικών «Ο Αριστοτέλης» αναφέρει περιπτώσεις όπου τα παιδιά είτε δεν χωράνε στα τμήματα, χωρίς πρόβλεψη για μεταφορά με τους γονείς να πληρώνουν ταξί ή στέγαση σε ακατάλληλα κτίρια: 

    • Το 6ο Ειδικό Νηπιαγωγείο το οποίο έχει 17 παιδιά εγγεγραμμένα σ’ αυτό και τα οποία δεν χωράνε στα τμήματα του σχολείου και η πρόταση του δήμου και της Δ/νσης Εκπ/σης είναι να στεαγστούν σε κοντέινερ γενικού νηπιαγωγείου χωρίς καμία πρόβλεψη για την ολόπλευρη εκπαίδευσή τους. Μάλιστα έχουν μείνει χωρίς δεύτερο λεωφορείο εδώ και ένα μήνα με αποτέλεσμα κάποιοι γονείς ακόμα και να πληρώνουν ταξί για την μετακίνησή τους σχεδόν καθημερινά.
       
    • Στο 4ο Ειδικο Δημοτικό φοιτούν περισσότερα παιδιά από όσα μπορεί να χωρέσει, ενώ την ίδια στιγμή μέχρι χθες, περνούσε την 2η εβδομάδα που περνάει χωρίς ρεύμα, γιατί τα καλώδια του σχολείου εκλάπησαν
       
    • Το 6ο Ειδικό Δημοτικό στεγάζεται σε ένα κτίριο ακατάλληλο για σχολείο.
       
    • Αντίστοιχα παραμένει το διαχρονικό και οξυμένο το πρόβλημα με τα σχολικά κτίρια των ειδικών σχολείων και νηπιαγωγείων σε όλο τον Δήμο. Χαρακτηριστικά των κτηρίων είναι η ακαταλληλότητα,  η υποσυντήρηση. Η ασφάλεια των παιδιών και των εργαζόμενων μπαίνει σε κίνδυνο, ενώ καταπατούνται τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών αφού δεν υπάρχουν, σε πολλές περιπτώσεις  κατάλληλοι και διαθέσιμοι χώροι για την πραγματοποίηση των αναγκαίων επιστημονικών παρεμβάσεων.
       
    • Το κτιριακό πρόβλημα έρχεται να συνδυαστεί με το γεγονός ότι υπάρχουν εδώ και δεκαετίες  ιδρυμένα ειδικά σχολεία που δεν έχουν λειτουργήσει (ΕΕΕΕΚ Περιστερίου και Αθήνας, Ειδικό Δημοτικό Φιλαδέλφειας και Βύρωνα), με αποτέλεσμα τα υπάρχοντα να μη μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες, και στην κυριολεξία, να στοιβάζονται οι μαθητές.

    Για αυτούς τους λόγους, διοργανώνεται μεγάλη κινητοποίηση σήμερα στις 18:00 στη Βουλή από εκπαιδευτικά σωματεία, το γονεϊκό και αναπηρικό κίνημα με κεντρικό σύθημα «κανένα παιδί έξω από τα σχολεία».

    Προβλήματα και στη διάγνωση

    Τα προβλήματα όμως δεν αφορούν μόνο την συμμετοχή των παιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Υπάρχουν και στον τομέα της διάγνωσης και της αξιολόγησης των μαθητών. Όπως εξηγεί ο σύλλογος Αριστοτέλης «τα ΚΕΔΑΣΥ είναι υποστελεχωμένα καθώς δεν έχουν γίνει οι επαρκείς μόνιμοι διορισμοί και οι αναπληρωτές/τριες προσλαμβάνονται με το σταγονόμετρο.

    Αποτέλεσμα είναι να υπάρχουν πολύμηνες αναμονές. Επίσης,  πολλά από τα κτίρια είναι ακατάλληλα. Μόνο στην Αθήνα προβλήματα στέγασης αντιμετωπίζει το ΚΕΔΑΣΥ Δυτικής Αττικής, Β’ Αθηνών, 1ο Γ΄ Αθήνας. Την ίδια στιγμή δεν καλύπτονται πλήρως, για όλους τους εργαζόμενους η επιμόρφωση στα επιστημονικά εργαλεία που απαιτούνται για την αξιολόγηση, ενώ πολλά από τα ΚΕΔΑΣΥ δε διαθέτουν τα αναγκαία σύγχρονα και προηγμένα εργαλεία.

    Την ίδια στιγμή καταγγέλλεται από γονείς και εκπαιδευτικούς η απαράδεκτη 'καταληκτική' ημερομηνία μέχρι την οποία μπορεί να ζητηθεί παράλληλη στήριξη/ΕΒΠ, η οποία εμποδίζει την πρόσληψη και στήριξη από ειδικό προσωπικό μέσα στην μέση της χρονιάς. Αν δεν την πάρεις μέχρι 21/10, την έχασες» αναφέρουν χαρακτηριστικά οι εκπαιδευτικοί. 

    Στην κινητοποίηση σήμερα στη Βουλή καλούν μεταξύ άλλων: 

    ΕΝΙΑΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΑΜΕΑ ΑΤΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΝΗΣΩΝ

    ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ 6ου ΕΙΔΙΚΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ & 6ου ΕΙΔΙΚΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ

    ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ 10ου  ΕΙΔΙΚΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΑΘΗΝΩΝ

    ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΕΕΕΕΚ ΑΙΓΑΛΕΩ

    ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΕΕΕΕΚ ΤΥΦΛΩΝ-ΠΟΛΥΑΝΑΠΗΡΩΝ ΑΙΓΑΛΕΩ

    ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΚΕΑΤ

    ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

    ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ «ΡΟΖΑ ΙΜΒΡΙΩΤΗ»

    ΣΥΛΛΟΓΟ ΕΚΠ/ΚΩΝ Π.Ε. ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ «Μ. ΠΑΠΑΜΑΥΡΟΣ»

    ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. «Γ.ΣΕΦΕΡΗΣ»

    ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΑΝΑΠΗΡΩΝ

    Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

    Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

    Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

    Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

    2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

    Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

    ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

    Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

    σχετικά άρθρα

    pikantika-fagita.jpg
    National Geographic: «Μαγειρέψτε σαν Έλληνες» - Ποιο σημείο της Ελλάδας ξεχωρίζει γαστρονομικά
    Μαγειρέψτε σαν Έλληνες στην πατρίδα του Τσελεμεντέ - Ποιο σημείο της Ελλάδας ξεχώρισε γαστρονομικά το βρετανικό περιοδικό National Geographic
    National Geographic: «Μαγειρέψτε σαν Έλληνες» - Ποιο σημείο της Ελλάδας ξεχωρίζει γαστρονομικά