Εύλογα προσδοκά κανείς από τον εκάστοτε υπουργό παιδείας να χειρίζεται σωστά την ελληνική γλώσσα. Μόνο που δεν ισχύει το ίδιο για τη σημερινή υπουργό τη Ν. Κεραμέως που βέβαια λόγω της οικονομικής της ευρωστίας ή και της απευθείας της προς το δημόσιο δε φοίτησε στο ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο. Η υπουργός παιδείας με τα «έργα» της αλλάζει τα … φώτα της δημόσιας εκπαίδευσης και με τα λόγια της τα … φώτα της ελληνικής γλώσσας.
Πρόσφατα σε ανάρτησή της στα social media αναφέρει:
"Niki Kerameus
@nkerameus
Επόμενη στάση: το Γενικό Λύκειο Νάξου. Τα παιδιά συμμετείχαν σε σεμινάριο από Καθ. του Πολυτεχνείου στο πλαίσιο του Σχολ. Επαγ. Προσανατολισμού, συζητήσαμε για τις επαγ. τους προοπτικές ενώ είχαμε και μία εκ βάθρων και εξαιρετικά χρήσιμη συζήτηση με τους εκπαιδευτικούς."
Η έκφραση «είχαμε και μία εκ βάθρων και εξαιρετικά χρήσιμη συζήτηση με τους εκπαιδευτικούς» είναι λανθασμένη. Εκ βάθρων σημαίνει ριζικά, άρδην, εκ θεμελίων. Π.χ. Χρειάζεται εκ βάθρων αλλαγή της δημόσιας εκπαίδευσης. Προφανώς η σωτή έκφραση είναι «εκ βαθέων …» (από τα βάθη της ψυχής, με έντονο ενδιαφέρον και προθυμία)
Μα θα πει κανείς μια λεπτομέρεια. Ένα «μικρό» άνευ σημασίας λάθος που μπορεί να έγινε και εκ παραδρομής.
Δε θα είχαμε ασχοληθεί με το θέμα. Όμως το ίδιο λάθος εντοπίσαμε και στην παρακάτω ανακοίνωση του υπουργείου παιδείας:
«10-09-19 Επίσκεψη της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων στη Λέρο
Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως είχε σήμερα στη Λέρο συνάντηση με όλους τους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νησιού ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς.
Στη συνάντηση τέθηκαν ζητήματα που απασχολούν την εκπαιδευτική κοινότητα του νησιού και έγινε μια εκτενής ανταλλαγή απόψεων. Η Υπουργός δήλωσε σχετικά: «Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να καταγράφει κανείς ζητήματα εκπαίδευσης από το να συνομιλεί με τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς. Σε μια εκ βάθρων συζήτηση με όλους τους εκπαιδευτικούς του νησιού της Λέρου για τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να βελτιώσουμε την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης και την καθημερινότητά τους».
Και πάλι η συζήτηση της υπουργού ήταν «εκ βάθρων» αντί για το σωστό «εκ βαθέων».
Άλλαξε τα … φώτα και της δημόσιας εκπαίδευσης
Η Ν. Κεραμέως εφαρμόζοντας την πολιτική της κυβέρνησης έχει αλλάξει και τα … φώτα της δημόσιας εκπαίδευσης.
Ενδεικτικά:
- Θέσπισε ένα θεσμικό για ένα Λύκειο – εξεταστικό κέντρο με τράπεζα θυμάτων, Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής – PISA ώστε να εξοβελιστεί ένα μεγάλο τμήμα μαθητών που προέρχονται από τις φτωχότερες κοινωνικές τάξεις και στρώματα και τις απομακρυσμένες περιοχές της χώρας. Διαμορφώνει το σχολείο των δεξιοτήτων εξοβελίζοντας μαθήματα και συρρικνώνοντας τη γενική παιδεία.
- Εξίσωσε τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων των κολεγίων με εκείνα των πτυχιούχων των πανεπιστημιακών σχολών. Περίπου 40.000 υποψήφιοι των πανελληνίων εξετάσεων «κόβονται» για να γεμίσουν τις δεξαμενές των πελατών της ιδιωτικής μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
- Διαμορφώνει ένα ασφυκτικό θεσμικό πλαίσιο για την αυτοαξιολόγηση – αξιολόγηση –χειραγώγηση των εκπαιδευτικών και κατηγοριοποίηση των σχολείων. Διαμορφώνει ένα πανοπτικό σύστημα με αυστηρή ιεραρχία (Μέντορες – Συντονιστές) ελέγχου των εκπαιδευτικών. Εντατικοποιεί την εργασία των εκαπιδευτικών με γραφειοκρατικές και άλλες διαδικασίες σε βάρος του παιδαγωγικού τους ρόλου. Επιδιώκοντας και με την υποχρηματοδότηση της δημόσιας εκπαίδευσης να ανοίξει την πόρτα των σχολείων στους χορηγούς στο όνομα της αυτονομίας της σχολικής μονάδας.
-Κατάργησε το άσυλο, κατάκτηση και δικαίωμα δεκαετιών με αγώνες και αίμα!
- Δικαίωσε τη μετονομασία της σε Καμερέως μετατρέποντας την εκπαιδευτική διαδικασία σε ριάλιτι σόου, χωρίς να υπολογίζεται την προστασία των προσωπικών δεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών.
- Εξέδωσε την κατάπτυστη Υ.Α. υπ’ Αριθμ. 131451/ΓΔ4 του Υπουργείου Παιδείας για τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση για την καταστολή των μαθητικών καταλήψεων
- Αποδείχτηκε ιδανική Dealer για τις «δουλειές» που κάνει με την αμερικάνικη πολυεθνική CISCO τα ιδιωτικά σχολεία και άλλα ευαγή ιδρύματα.
- Με τον νόμο της αύξησε τον αριθμό των μαθητών ανά αίθουσα στα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά και μάλιστα εν μέσω πανδημίας με βάση το προσωπικό της δόγμα τι 5 τι 25 μαθητές στην τάξη το ίδιο είναι!
- Στοίβαξε 1 εκατομμύριο μαθητές σε υπερπληθή τμήματα. 100.000 παιδιά σε τάξεις από 26 έως και πάνω από 30 μαθητές εν μέσω πανδημίας.
- Με τις νομοθετικές της παρεμβάσεις έχει επιφέρει την απορρύθμιση της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης.
- Επιχειρεί να βάλει οριστική ταφόπλακα στα συνδικαλιστικά, αλλά και τα ευρύτερα δημοκρατικά δικαιώματα εφαρμόζοντας τον νόμο Χατζηδάκη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι ηλεκτρονικές εκλογές – παρωδία για τα υπηρεσιακά συμβούλια
- Αλλάζω τα φώτα σε κάποιον σημαίνει «τον ταλαιπωρώ, τον βασανίζω, τον εξουθενώνω
** Ο Γιώργος Κ. Καββαδίας είναι φιλόλογος στο 3ο ΓΕΛ Κερατσινίου, μέλος του ΔΣ της ΕΛΜΕ Πειραιά, μέλος της ΣΕ του περιοδικού «Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης» του Εκπαιδευτικού Ομίλου
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη