Αποφάσεις για τα «μέτρα» κατά τη νέα σχολική χρονιά: οι εκπαιδευτικοί πού είναι;
«Η δική μας θέση είναι η επιλογή, σε σχέση με τη μάσκα τουλάχιστον, και όχι η υποχρεωτικότητα. Επιτέλους, οι άνθρωποι, ακόμη και αν δεν είναι ειδικοί, έχουν δικαίωμα λόγου και πράξης σε κάτι που ευθέως αφορά στο ίδιο τους το σώμα»

Αναμένοντας, όπως όλοι οι διδάσκοντες, μαθητές/τριες και γονείς, την απόφαση της επιτροπής ειδικών σχετικά με την επιβολή (ή όχι) νέων έκτακτων υγειονομικών μέτρων στα σχολεία για το σχολικό έτος 2022-23, αισθάνομαι ως εκπαιδευτικός υποχρεωμένος να καταθέσω την άποψή μου.

Ακριβώς μάλιστα νιώθω υποχρεωμένος, επειδή μέχρι στιγμής, ακολουθώντας τα νέα, πρωτοφανή, ήθη που εισήχθησαν στην κοινωνία μας την τελευταία διετία, παρατηρώ ότι από τον (ανύπαρκτο) διάλογο σχετικά με τις όποιες νέες αποφάσεις απουσιάζουν, σχεδόν παντελώς, οι εκπαιδευτικοί, όπως και οι άλλοι φορείς που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία. Αν δεν έχω ενημερωθεί σωστά, πράγμα που θα το ευχόμουν, παρακαλώ να με διορθώσετε.

Το σκεπτικό, φαντάζομαι, είναι ότι το ζήτημα είναι «καθαρά υγειονομικό» και επομένως εναποτίθεται στους ειδικούς. Έτσι, οι αποδέκτες των μέτρων παραμένουν βουβοί και αρνούμενοι πεισματικά να καταθέσουν την εμπειρία τους από τις τελευταίες 2-3 σχολικές χρονιές εφαρμογής πρωτάκουστων μέτρων, ειδικότερα σε σχέση με τις επιπτώσεις που έχουν προκαλέσει τα τελευταία σε μαθητές και εκπαιδευτικούς. Αλλά -αν βέβαια υποθέταμε ότι έχουμε απέναντί μας μια δημοκρατική κυβέρνηση που ακούει τις ανάγκες της κοινωνίας- πιστεύω ότι και το ίδιο το κράτος θα πρέπει πια να βρίσκεται σε αμηχανία από την παντελή απουσία ανατροφοδότησης εκ μέρους των αντίστοιχων κοινωνικών φορέων. Έτσι, πάμπολλα ζητήματα, που ανακύπτουν από την υποχρεωτική χρήση μάσκας και από άλλα σχετικά μέτρα στα σχολεία, συζητιούνται μεν ζωηρά εντός των σχολείων αλλά παραδόξως δεν «βγαίνουν προς τα έξω». Αυτό αφορά και τις λαλίστατες, σε άλλες περιπτώσεις, παρατάξεις των εκπαιδευτικών.

Για να συνοψίσω εν συντομία κάποια επιχειρήματα εναντίον της συνέχισης των υποχρεωτικών μέτρων, θα ανέφερα: την τεράστια δυσκολία των εκπαιδευτικών και των μαθητών να επικοινωνήσουν εντός της τάξης, τις δυσκολίες των μαθητών (σε συνδυασμό με το άγχος) κατά τη διάρκεια των εξετάσεων ή των διαγωνισμάτων, προβλήματα υγείας μαθητών ή εκπαιδευτικών που προκύπτουν από τον περιορισμό αυτόν για πολλές ώρες κάθε μέρα. Θα μπορούσαμε να προσθέσουμε το άσκοπο των μέτρων, εφόσον οι μαθητές ευτυχώς, με λίγες εξαιρέσεις που θα αναφέρουμε αμέσως παρακάτω, επικοινωνούν χωρίς περιορισμούς σε όλες τις υπόλοιπες φάσεις της μέρας τους, όπως και στα διαλείμματα, όποτε μπορούν.

Τέλος, μιας και μιλήσαμε ήδη περί ειδικών, ελπίζω πως οι σχολικοί ψυχολόγοι θα έχουν παρατηρήσει ότι υπάρχει ένα ποσοστό παιδιών, στα οποία η χρήση μάσκας έχει μετατραπεί σε νεύρωση: η πρώτη σκηνή που θα παρατηρήσει κανείς στην είσοδο πολλών σχολείων, προτού ανοίξουν το πρωί, είναι η μελαγχολική παρουσία μοναχικών παιδιών με τη μάσκα μέχρι τα μάτια και το κινητό στο χέρι.

Για να κλείσω το σύντομο αυτό άρθρο, προτρέπω έστω και την τελευταία στιγμή τους συναδέλφους, αλλά και τους γονείς, να πάρουν θέση. Η δική μας θέση είναι η επιλογή, σε σχέση με τη μάσκα τουλάχιστον, και όχι η υποχρεωτικότητα. Επιτέλους, οι άνθρωποι, ακόμη και αν δεν είναι ειδικοί, έχουν δικαίωμα λόγου και πράξης σε κάτι που ευθέως αφορά στο ίδιο τους το σώμα. Αν σε κάποιες περιπτώσεις είναι αναγκαία η ισχυρή σύσταση, κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει δεκτό, όπως και καθετί λογικό. Ο εξαναγκασμός, όμως -για τρίτη ή τέταρτη συνεχόμενη σχολική χρονιά-, ούτε λογικός είναι, ούτε θα πρέπει να γίνει δεκτός από τη σχολική κοινότητα.

Άρθρο του Θεοδόση Κοντάκη, εκπαιδευτικού

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

xrisoxoidis
Χρυσοχοΐδης για Νομική: «Μόνο η σύλληψη αξίζει στους κουκουλοφόρους»
Οργή Χρυσοχοΐδη για την επίθεση στη Νομική – Βολές κατά των πανεπιστημιακών αρχών για αδράνεια στην εφαρμογή του νόμου
Χρυσοχοΐδης για Νομική: «Μόνο η σύλληψη αξίζει στους κουκουλοφόρους»
pinakas_ekpaideutikoi
Στα 15 ευρώ το παράβολο για τους πίνακες ΑΣΕΠ – Οργή στους αναπληρωτές
Αντιδράσεις προκαλεί η απόφαση της κυβέρνησης να πενταπλασιάσει το κόστος εγγραφής, με το Αυτόνομο ΔΙΚΤΥΟ να καταγγέλλει ότι τα πλεονάσματα χτίζονται...
Στα 15 ευρώ το παράβολο για τους πίνακες ΑΣΕΠ – Οργή στους αναπληρωτές
protomagia 2025
Ολοκληρώθηκαν οι απεργιακές συγκεντρώσεις για την Εργατική Πρωτομαγιά στο κέντρο της Αθήνας -Δείτε εικόνες
Με γαρύφαλλα, υψωμένες γροθιές και συνθήματα στις συγκεντρώσεις για την Πρωτομαγιά
Ολοκληρώθηκαν οι απεργιακές συγκεντρώσεις για την Εργατική Πρωτομαγιά στο κέντρο της Αθήνας -Δείτε εικόνες
filologoi_1.jpg
Πόλεμοι, λιτότητα και ερείπια στο Δημόσιο Σχολείο: Οι φιλόλογοι καταγγέλλουν την πολιτική υποβάθμισης
Μόνο οι αγώνες θα φέρουν τη λύση, δηλώνει η Ένωση, καταγγέλλοντας την υποβάθμιση σχολείων, νοσοκομείων και την απουσία μέτρων ασφάλειας στους χώρους...
Πόλεμοι, λιτότητα και ερείπια στο Δημόσιο Σχολείο: Οι φιλόλογοι καταγγέλλουν την πολιτική υποβάθμισης