ekpaideusi
Τι προβλέπει η νομοθεσία σχετικά με τις τοποθετήσεις των νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών

Ένα ερώτημα που πλανάται ζητώντας απάντηση. Θα προσπαθήσουμε με την παρούσα ανάρτηση να αναδείξουμε με την νομοθεσία το τι ισχύει.

Οι νεοδιοριζόμενοι τοποθετούνται προσωρινά σε ανακοινωθέντα λειτουργικά κενά σχολικών μονάδων της Περιοχής Μετάθεσης της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης όπου έχουν διοριστεί, μετά τη διευθέτηση του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου των μονίμων εκπαιδευτικών που ανήκουν οργανικά στην ίδια με αυτούς Περιοχή Μετάθεσης της ίδιας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, πλήν των εκπαιδευτικών που αιτούνται απόσπαση είτε εντός του ιδίου ΠΥΣΔΕ είτε της τοποθέτησης των εκπαιδευτικών που έχουν αποσπαστεί από άλλο ΠΥΣΔΕ.

Τι εννοούμε Διευθέτηση υποχρεωτικού ωραρίου μονίμων εκπαιδευτικών:

  • Διάθεση των λειτουργικά υπεράριθμων εκπαιδευτικών (Θα ανακοινώσουμε σύντομα με νέα ανάρτησή μας πώς προκύπτουν τα λειτουργικά κενά και ποιοι εκπαιδευτικοί χαρακτηρίζονται λειτουργικά υπεράριθμοι)
  • Τοποθέτηση των εν διαθέσει εκπαιδευτικών

Τρόπος τοποθέτησης νεοδιοριζόμενων Εκπαιδευτικών. 

Η νομοθεσία που διέπει τις τοποθετήσεις των νεοδιοριζόμενων είναι η εξής:

Διατάξεις του άρθρου 3 του ΠΔ 154/1996 (ΦΕΚ Α’115), όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 2 του ΠΔ 144/1997 (ΦΕΚ Α`127),

“Άρθρο 3

Τοποθέτηση νεοδιοριζομένων

  1. Οι διοριζόμενοι τοποθετούνται προσωρινά σε σχολικές μονάδες της περιοχής διορισμού με απόφαση των προϊσταμένων των οικείων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης ύστερα από πρόταση του οικείου Περιφερειακού Συμβουλίου (άρθρο 46 παρ. 6 Ν. 2413/1996). Για το σκοπό αυτό οι προϊστάμενοι των Δ/νσεων ανακοινώνουν τις κενές θέσεις των σχολείων και καλούν τους νεοδιορισθέντες να υποβάλουν δήλωση προτίμησης προσωρινής τοποθέτησης σε ένα ή περισσότερα σχολεία της περιοχής διορισμού.
  2. Σε περίπτωση που οι ίδιες θέσεις ζητούνται από περισσότερους υποψήφιους προτιμώνται κατά σειρά όσοι έχουν τις περισσότερες μονάδες τοποθέτησης από
  • οικογενειακούς λόγους,
  • συνυπηρέτηση και
  • εντοπιότητα,

όπως αυτές καθορίζονται από τις διατάξεις που ισχύουν για τις μεταθέσεις και τοποθετήσεις εκπ/κών.

  1. Οι ανωτέρω εκπ/κοί τοποθετούνται οριστικά σύμφωνα με την διαδικασία των μεταθέσεων μέσα στην ίδια περιοχή και τις διατάξεις του άρθρου 46 παράγραφο 6 του Ν.2413/1996.”

Διατάξεις της παρ. 6 του άρθρου 46 του Νόμου 2413/1996

“6. Οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

  • διορίζονται στις περιοχές μετάθεσης,
  • τίθενται στη διάθεση των οικείων περιφερειακών συμβουλίων και
  • τοποθετούνται προσωρινά με απόφαση του προϊσταμένου της οικείας διεύθυνσης εκπαίδευσης,

ύστερα από πρόταση του οικείου περιφερειακού συμβουλίου σε κενές θέσεις σχολείων της περιοχής και

οριστικά κατά

  • τη διαδικασία των μεταθέσεων
  • εντός της ίδιας περιοχήςσυγκρινόμενοι με τους λοιπούς εκπαιδευτικούς.”

Τρόπος τοποθέτησης νεοδιοριζόμενων Εκπαιδευτικών. 

Διατάξεις της παρ. 3Α του άρθρου 16 του ν. 3699/08 (ΦΕΚ Α’199), όπως προστέθηκε με το άρθρο 48 του Ν. 4692/2020 (ΦΕΚ Α’111).

“3Α.

Οι τοποθετήσεις σε θέσεις των Τμημάτων Ένταξης

πραγματοποιούνται μετά την κάλυψη όλων των κενών στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε.) της οικείας περιοχής μετάθεσης.

Αν οι εκπαιδευτικοί δεν υποβάλλουν αίτηση προτίμησης για τις Σ.Μ.Ε.Α.Ε., κατατάσσονται σε σειρά με βάση τις λιγότερες μονάδες μετάθεσης.

Οι Σ.Μ.Ε.Α.Ε., στις οποίες υπάρχουν κενά, κατατάσσονται σε σειρά με βάση τις περισσότερες μονάδες συνθηκών διαβίωσης.

Κατόπιν αυτού, τοποθετούνται υποχρεωτικά οι εκπαιδευτικοί που έχουν τις λιγότερες μονάδες μετάθεσης στις Σ.Μ.Ε.Α.Ε. με τις περισσότερες μονάδες συνθηκών διαβίωσης. Στη συνέχεια εξετάζονται οι προτιμήσεις για τοποθέτηση σε θέσεις των Τμημάτων Ένταξης.”

 

Παράγραφος 5α του άρθρου 62 του νόμου 4589/2019 όπως έχει αντικατασταθεί με το άρθρο 42 του νόμου 4722/2020

“5α

Με την επιφύλαξη του τελευταίου εδαφίου, οι νεοδιοριζόμενοι υποχρεούνται να παραμείνουν στην περιοχή διορισμού τους για χρονικό διάστημα τουλάχιστον δύο (2) σχολικών ετών και

οποιαδήποτε υπηρεσιακή μεταβολή που επιφέρει μεταβολή της τοποθέτησης αυτής, όπως απόσπαση ή μετάθεση, βάσει γενικής ή ειδικής διάταξης κατά το ως άνω χρονικό διάστημα, δεν επιτρέπεται.”

 

Ένα θέμα που σίγουρα ανακύπτει είναι το εξής:

Οι νεοδιοριζόμενοι πότε τοποθετούνται;

Μαζί με τους εκπαιδευτικούς που είναι στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ ή αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία συμπλήρωσης του ωραρίου των μονίμων εκπαιδευτικών;

Αν ανατρέξουμε στην υπ’ αριθμ. 113706/Ε2/02-09-2020 εγκύκλιο της τότε Γ. Γραμματέας Γκίγκα θα δούμε ότι αναγράφονται τα εξής:

«…ακολούθως θα εξεταστεί η προσωρινή τοποθέτηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών από κοινού με την τοποθέτηση των ευρισκόμενων στη διάθεση του ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ εκπαιδευτικών και, τέλος, η τοποθέτηση των προς απόσπαση εντός ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ εκπαιδευτικών….»

Αν ανατρέξουμε στην υπ’ αριθμ. 137644/Ε1/03-09-2015 εγκύκλιο της υπηρεσιακής υπουργού Παιδείας Κιάου θα δούμε ότι αναγράφονται τα εξής:

“…

  1. Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 4 του Ν.3848/2010 (ΦΕΚ Α’ 71) ορίζεται ότι οι νεοδιοριζόμενοι τοποθετούνται σε κενή θέση σχολικής μονάδας. Ως εκ τούτου έπονται των ανωτέρω κατηγοριών.”

Παρ. 3 του άρθρου 4 του Ν.3848/2010 (ΦΕΚ Α’ 71)

“…

  1. Ο νεοδιοριζόμενος εκπαιδευτικός της πρωτοβάθμιας ή της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης τοποθετείται σε κενή θέση σχολικής μονάδας με απόφαση του οικείου διευθυντή εκπαίδευσης, ύστερα από πρόταση του οικείου περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου.

…”

Ολόκληρο το 4ο άρθρο του Νόμου 3848/2010 αναφέρεται στους διορισμούς των εκπαιδευτικών και σύμφωνα με αυτό διενεργούνται τον μήνα Ιούλιο, όταν έχουν ολοκληρωθεί οι υπηρεσιακές μεταβολές όχι μόνον των οριστικών τοποθετήσεων και των βελτιώσεων σε οργανικά κενά αλλά και εκείνων σε λειτουργικά κενά.

Πώς είναι άραγε δυνατόν να υπάρχει κενή θέση σχολικής μονάδας για να τοποθετηθεί ο νεοδιοριζόμενος εάν δεν έχει διευθετηθεί το υποχρεωτικό διδακτικό ωράριο των μονίμων εκπαιδευτικών που ανήκουν στην αυτή περιοχή μετάθεσης με τους νεοδιοριζόμενους;

Οι δε διατάξεις της παρ. 6 του άρθρου 46 του Νόμου 2413/1996 αναφέρουν τα εξής:

“…οριστικά κατά τη διαδικασία των μεταθέσεων

εντός της ίδιας περιοχήςσυγκρινόμενοι με τους λοιπούς εκπαιδευτικούς…”

Συνεπώς οι νεοδιοριζόμενοι τοποθετούνται προσωρινά, δηλαδή σε λειτουργικά κενά, μετά τις τοποθετήσεις των ανηκόντων εκπαιδευτικών της περιοχής μετάθεσης αυτών και οριστικά στα οργανικά κενά όπου συγκρίνονται και με τους μονίμους εκπαιδευτικούς της περιοχής μετάθεσής τους.

Πηγή εδώ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Τα 5 ιδιωτικά σχολεία που εξαγοράστηκαν από funds και τα 2 που επίκειται

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 16/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Έρωτας στην Αρχαία Ελλάδα
Αρχαία Ελλάδα: Πώς αντιμετωπιζόταν το έγκλημα σεξουαλικής κακοποίησης ανηλίκων
Η ιστορία των αρχαίων Αθηναίων λειτουργεί ως υπενθύμιση για τη σημασία μιας αυστηρής, αλλά και δίκαιης, προσέγγισης στην προστασία των ευάλωτων...
Αρχαία Ελλάδα: Πώς αντιμετωπιζόταν το έγκλημα σεξουαλικής κακοποίησης ανηλίκων
παιδάκια
Γρήγορη και λαχταριστή συνταγή για χοιρινά παϊδάκια με κρούστα από καρύδια και σύκα
Η κρούστα από κανέλα και καρύδια προσθέτει μια αρωματική πινελιά, ενώ η σάλτσα με σύκα συμπληρώνει τέλεια το πιάτο. Ιδανική επιλογή για γιορτινά...
Γρήγορη και λαχταριστή συνταγή για χοιρινά παϊδάκια με κρούστα από καρύδια και σύκα