Ενημερωτική Διαδικτυακή Συνάντηση της ΠΔΕ Αττικής: "Συμπερίληψη παιδιών με νοητική αναπηρία στην προσχολική εκπαίδευση"
Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής διοργανώνει διαδικτυακή επιμορφωτική εκδήλωση, με θέμα: «Συμπερίληψη παιδιών με νοητική αναπηρία στην Προσχολική Εκπαίδευση», η οποία θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 27 Ιουνίου 2022 και ώρες 18:00-21:00.

Πιο συγκεκριμένα:

"Απευθύνεται σε στελέχη εκπαίδευσης και στο εκπαιδευτικό, ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Νηπιαγωγεία Γενικής και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης). Η εν λόγω συνάντηση αποσκοπεί στην αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης και φροντίδας στην πρώιμη ηλικία και την προώθηση της ένταξης των παιδιών με νοητική αναπηρία. Επιδιώκει τον διάλογο ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας και την ανταλλαγή σκέψεων και εμπειριών για ζητήματα της εκπαιδευτικής καθημερινότητας. Με βάση το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+ “EMBRACE”, στο οποίο μετέχει η ΠΔΕ Αττικής ως εταίρος, διερευνώνται οι εκπαιδευτικές ανάγκες των Νηπιαγωγών και αναδεικνύονται πρακτικές συμπερίληψης παιδιών με νοητική αναπηρία στο σύγχρονο σχολείο.

Στο πλαίσιο αυτό, δημιουργήσαμε ηλεκτρονική φόρμα εγγραφής και υποβολής ερωτημάτων, στην οποία μπορείτε: α) να πραγματοποιήσετε την εγγραφή σας μέχρι τη Δευτέρα 27-6-2022 και ώρα 18:00 και β) να υποβάλετε σχετικά ερωτήματα προς τις εισηγήτριες μέχρι το Σάββατο 25-6-2022 και ώρα 13:00, επιλέγοντας τον παρακάτω σύνδεσμο:
https://forms.gle/AJssyscyUQK6MuKD6

Τα ερωτήματα θα απαντηθούν από τις προσκεκλημένες ομιλήτριες.
Οι εγγεγραμμένοι εκπαιδευτικοί και τα στελέχη εκπαίδευσης που επιθυμούν βεβαίωση παρακολούθησης (σας ενημερώνουμε ότι η βεβαίωση δεν αποστέλλεται στο email του ενδιαφερομένου, αλλά ανακτάται από την ειδική εφαρμογή στη σελίδα της ΠΔΕ Αττικής στον σύνδεσμο: https://pdeattikis.gr/vevaioseis/index.php και θα είναι διαθέσιμη λίγες ημέρες μετά την εκδήλωση) θα πρέπει να επιβεβαιώσουν την παρουσία τους κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης στη φόρμα επιβεβαίωσης παρακολούθησης:
https://forms.gle/QfYWq3CAYh8J4N3p7

χρησιμοποιώντας το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (e-mail) της εγγραφής τους. Η φόρμα αυτή θα ενεργοποιηθεί κατά τη διάρκεια της ενημερωτικής συνάντησης.


Η εκδήλωση θα προβάλλεται απευθείας, σε ζωντανή μετάδοση (live-streaming) από το YouTube. Για να την παρακολουθήσετε δεν έχετε παρά να επιλέξετε το κανάλι της ΠΔΕ Αττικής στο YouTube :
https://www.youtube.com/c/ΠΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Η συμμετοχή είναι προαιρετική.
Συνημμένα : Το πρόγραμμα, οι περιλήψεις των εισηγήσεων και η αφίσα.
 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

 

katagrafi.jpg

Σύντομη περίληψη των εισηγήσεων


Εισήγηση: «Η Συμπερίληψη στο σύγχρονο σχολείο».
Ασπασία Φραγκούλη, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης  του 1ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ Αττικής.

Από τις αρχές της δεκαετίας του ΄90 άρχισε να αναπτύσσεται η φιλοσοφία της Συμπερίληψης σε πολλά οικονομικά αναπτυγμένα μέρη του κόσμου. Πρόκειται για την εκπαιδευτική προσέγγιση που αποσκοπεί στην άρση των φραγμών στη μάθηση διασφαλίζοντας την πρόσβαση στο εκπαιδευτικό αγαθό όλων των μαθητών/τριών, συμπεριλαμβανομένων εκείνων με αναπηρία. Στο πλαίσιο αυτό ο/η εκπαιδευτικός του γενικού σχολείου αναλαμβάνει την εκπαίδευση και των μαθητών/τριών με δυσκολίες, προσφέροντάς τους σε ισότιμη βάση τη δυνατότητα να αλληλεπιδράσουν στην ομάδα της τάξης τους με τους συμμαθητές και τις συμμαθήτριές τους, καθώς και να προοδεύσουν μαζί τους σε ένα σχολείο για όλους.

Εισήγηση: «Συμπερίληψη παιδιών με νοητική αναπηρία στο Νηπιαγωγείο: Προσαρμογή στρατηγικών διδασκαλίας».
Ευθυμία Γουργιώτου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Κρήτης. Διδάσκουσα Πανεπιστημίου Λευκωσίας.

Τα παιδιά με νοητική αναπηρία εκδηλώνουν δυσκολίες στην απόκτηση ακαδημαϊκών δεξιοτήτων, την επικοινωνία, την αυτορρύθμιση και τη μεταγνώση. Η συμπερίληψη και η στήριξη αυτών των παιδιών στο συνηθισμένο Νηπιαγωγείο εστιάζει στην προσαρμογή των διδακτικών στρατηγικών, ώστε να εξυπηρετούν τη μάθηση όλων. Η παρουσίαση εστιάζει στη χρήση της πολυαισθητηριακής προσέγγισης και της γνωστικής μαθητείας, ως κατάλληλων στρατηγικών διδασκαλίας, σε νηπιαγωγεία όπου συμπεριλαμβάνονται παιδιά με νοητική αναπηρία.  

Εισήγηση: «Αξιολόγηση εκπαιδευτικών αναγκών νηπίων με νοητική αναπηρία και σχεδιασμός προγράμματος παρέμβασης».
Ζωή Καραμπατζάκη, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Προσχολικής Εκπαίδευσης του 1ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ Αττικής.

Οι στόχοι των εκπαιδευτικών προγραμμάτων παρέμβασης στη διδασκαλία μας σε νήπια με νοητική αναπηρία διαφοροποιούνται ανάλογα με τον βαθμό της νοητικής αναπηρίας του παιδιού ή τον βαθμό της υποστήριξης που χρειάζεται. Προκειμένου όμως να σχεδιαστούν οι στόχοι και τα κατάλληλα προγράμματα παρέμβασης για κάθε παιδί που εντάσσεται στη γενική τάξη ενός Νηπιαγωγείου είναι απαραίτητο να αξιολογηθούν οι εκπαιδευτικές του ανάγκες. Στη διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτικών αναγκών των νηπίων με νοητική αναπηρία μπορούν να αξιοποιηθούν εναλλακτικοί τρόποι αξιολόγησης, όπως ο φάκελος εργασιών του παιδιού και η συστηματική παρατήρηση. Στην εισήγηση προτείνονται περιοχές της συμπεριφοράς που μπορούν να παρατηρούν και να αξιολογούν οι Νηπιαγωγοί. Η αξιολόγηση θα πρέπει να συμβαίνει τόσο στο επίπεδο του παιδιού όσο και στο επίπεδο του περιβάλλοντος. Κατά τον σχεδιασμό των προγραμμάτων παρέμβασης θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη όλα τα παραπάνω.

Εισήγηση: «Το Πρόγραμμα EMBRACE: Προώθηση της Συμπερίληψης των παιδιών με νοητική αναπηρία στην Προσχολική Εκπαίδευση».
Ελένη Τρίγκα, Προϊσταμένη 1ου ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Γ΄ Αθήνας.

Το έργο “EMBRACE”: Προώθηση της συμπερίληψης των παιδιών με νοητική αναπηρία στην Προσχολική Εκπαίδευση και φροντίδα, πηγάζει από την ανάγκη να υποστηριχθεί η συνεχής επαγγελματική ανάπτυξη του προσωπικού και των υπευθύνων της Προσχολικής Εκπαίδευσης στην εργασία τους με παιδιά με νοητική αναπηρία, καθώς και στην οικοδόμηση αγαστών συνεργασιών αφενός μεταξύ τους και αφετέρου με παιδιά, γονείς και μέλη της κοινότητας. Στο έργο μετέχει η ΠΔΕ Αττικής ως εταίρος, χρηματοδοτείται στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ και εφαρμόζεται σε πέντε χώρες, Πολωνία (Συντονίστρια χώρα), Ελλάδα, Κύπρο, Β. Μακεδονία και Βέλγιο.

Εισήγηση: «Διερεύνηση πρακτικών Συμπερίληψης νηπίων με νοητική αναπηρία στο Νηπιαγωγείο».
Μαρίνα Σαλβαρά, Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΠΕ28), 1ο ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Β’ Αθήνας.

Η παρουσίαση, αξιοποιώντας δεδομένα  συνεντεύξεων, εστιάζεται στις εκπαιδευτικές ανάγκες των Νηπιαγωγών. Ειδικότερα, επικεντρώνεται στην αξιολόγηση της ποιότητας των προγραμμάτων και διερευνά πρακτικές και μεθοδολογίες των προγραμμάτων προσχολικής εκπαίδευσης, που αποσκοπούν στην ενίσχυση της συμπερίληψης παιδιών με νοητική αναπηρία."

poster_afisa_comp_1-page-0.jpg

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Απόλυτος θρίαμβος για μαθήτρια πολύτεκνης οικογένειας – 20 σε όλα τα μαθήματα στις Πανελλαδικές

750 ευρώ  σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 25/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Ακρόπολη
Δεκάδες προσλήψεις και χωρίς πτυχίο σε Δήμους της Αττικής: Δείτε τις 152 θέσεις εργασίας
Οι διαθέσιμες θέσεις καλύπτουν ευρύ φάσμα ειδικοτήτων και προσόντων, προσφέροντας δυνατότητες απασχόλησης τόσο σε πτυχιούχους όσο και σε υποψήφιους...
Δεκάδες προσλήψεις και χωρίς πτυχίο σε Δήμους της Αττικής: Δείτε τις 152 θέσεις εργασίας
Παύλος Μαρινάκης
Μαρινάκης για ΟΠΕΚΕΠΕ: «Ο πρωθυπουργός έχει καταλάβει ότι αυτά δεν είναι ανεχτά» – Έναρξη μίνι ανασχηματισμού, αποκλεισμός πρόωρων εκλογών
Παύλος Μαρινάκης: Δεν προβλέπονται πρόωρες εκλογές — στόχος η τετραετία
Μαρινάκης για ΟΠΕΚΕΠΕ: «Ο πρωθυπουργός έχει καταλάβει ότι αυτά δεν είναι ανεχτά» – Έναρξη μίνι ανασχηματισμού, αποκλεισμός πρόωρων εκλογών
rebithia
Ρεβίθια στη φριτέζα αέρος: Το τραγανό και υγιεινό σνακ που θα αγαπήσετε
Όταν η λιγούρα για κάτι αλμυρό και τραγανό χτυπάει την πόρτα, η εύκολη λύση δεν είναι απαραίτητα και ανθυγιεινή.
Ρεβίθια στη φριτέζα αέρος: Το τραγανό και υγιεινό σνακ που θα αγαπήσετε
vaseiseisagogis2.jpg
Πανελλαδικές 2025: Η κίνηση των βάσεων εισαγωγής, ανοδική ή καθοδική, προβλέπεται να είναι στην πλειονότητα τους της τάξεως των 100-200 μορίων
Πανελλαδικές 2025: Οριακές μεταβολές στις βάσεις εισαγωγής – Πού αναμένονται άνοδος και πτώση
Πανελλαδικές 2025: Η κίνηση των βάσεων εισαγωγής, ανοδική ή καθοδική, προβλέπεται να είναι στην πλειονότητα τους της τάξεως των 100-200 μορίων