Εκπαιδευτικά Προγράμματα: «Αποκέντρωση» στις... εγκρίσεις μετά το σάλο με προγεννητική αγωγή
Tο Ι.Ε.Π. πλέον γνωμοδοτεί και εγκρίνει αιτήματα που αφορούν εκπαιδευτικά προγράμματα και έρευνες που υλοποιούνται σε σχολικές μονάδες που υπάγονται σε περισσότερες από μία Περιφερειακές Διευθύνσεις

Νέο οδηγό για την έγκριση εκπαιδευτικών προγραμμάτων στα σχολεία κατάρτισε το ΙΕΠ, με μεγάλες αλλαγές ως προς το ποιος έχει την αρμοδιότητα έγκρισής τους.

Οι αλλαγές κρίθηκαν αναγκαίες μετά από τον σάλο που ξέσπασε στις αρχές του χρόνου, από την αποκάλυψη ότι είχαν εγκριθεί διάφορα «σκοταδιστικά» εκπαιδευτικά προγράμματα τύπου Προγεννητικής Αγωγής, αλλά και  πρόγραμμα της Ελληνικής Αγωγής ,  συμφερόντων του Αδωνι Γεωργιάδη που εγκρίθηκε για το σχολικό έτος 2020- 2021. 

Εξαιτίας εκείνων των περιπτώσεων, το ΙΕΠ άλλαξε πλήρως τη διαδικασία έγκρισης, καθώς τότε είχε προκύψει ζήτημα για το ποιος τα ενέκρινε και  αν την αρμοδιότητα έγκρισης την είχε το ίδιο το ΥΠΑΙΘ ή το ΙΕΠ, το οποίο γνωμοδοτεί σχετικά. Στον ανάλογο οδηγό έγκρισης του 2021, αναφερόταν ότι «ότι η αρμοδιότητα του Ι.Ε.Π. έγκειται στη γνωμοδότηση, ως προς την παιδαγωγική σκοπιμότητα και καταλληλότητα, καθώς και την επιστημονική εγκυρότητα των προτεινόμενων εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Η τελική έγκριση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων είναι αρμοδιότητα του Υ.ΠΑΙ.Θ». Τώρα αυτό αλλάζει.

Αποκέντρωση στην έγκριση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων

Οι αλλαγές που επέρχονται, έχουν ως εξής:

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) ως επιτελικός επιστημονικός φορέας του Υ.ΠΑΙ.Θ., εκ του θεσμικού του ρόλου, βάσει της παρ. 2 του άρθρου 87 του Ν.4823/2021, όπως ισχύει, ορίζει τα κριτήρια και τις προδιαγραφές που οφείλουν να πληρούν τα εκπαιδευτικά προγράμματα και οι έρευνες που υλοποιούνται σε σχολικές μονάδες και εγκρίνονται είτε από τον/τη Διευθυντή/ντρια ή τον/την Προϊστάμενο/μένη της σχολικής μονάδας, εφόσον αφορούν αποκλειστικά και μόνον την ίδια τη σχολική μονάδα, είτε από τον/την Επόπτη/τρια Ποιότητας της Εκπαίδευσης, εφόσον αφορούν περισσότερες από μία σχολικές μονάδες που υπάγονται στην ίδια Διεύθυνση Εκπαίδευσης, είτε από τον/την Περιφερειακό/ή Επόπτη/τρια Ποιότητας της Εκπαίδευσης, εφόσον αφορούν σχολικές μονάδες που υπάγονται σε περισσότερες από μία Διευθύνσεις Εκπαίδευσης εντός της αυτής Περιφερειακής Διεύθυνσης. Επίσης, βάσει της παρ. 3 του άρθρου 87 και της παρ. 1 του άρθρου 88 του Ν. 4823/2021, όπως ισχύει, το Ι.Ε.Π. γνωμοδοτεί και εγκρίνει αιτήματα που αφορούν εκπαιδευτικά προγράμματα και έρευνες που υλοποιούνται σε σχολικές μονάδες που υπάγονται σε περισσότερες από μία Περιφερειακές Διευθύνσεις.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ & ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗΣ

Προκειμένου να εξασφαλιστεί ο έγκαιρος προγραμματισμός για την υλοποίηση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, κάθε σχολικό έτος, μετά την έκδοση της σχετικής εγκυκλίου και ανακοίνωσης από το Υ.ΠΑΙ.Θ. με ετήσια ισχύ, ακολουθείται η εξής διαδικασία: o Αίτηση ενδιαφερόμενων φορέων στο Πρωτόκολλο, κατά περίπτωση:

της σχολικής μονάδας, για προγράμματα που αφορούν αποκλειστικά και μόνον την ίδια τη σχολική μονάδα, προκειμένου να εγκριθούν από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας,

της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, για προγράμματα που αφορούν περισσότερες από μία σχολικές μονάδες που υπάγονται στην ίδια Διεύθυνση Εκπαίδευσης, προκειμένου να εγκριθούν από τον Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης,

της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, για προγράμματα που αφορούν σχολικές μονάδες που υπάγονται σε περισσότερες από μία Διευθύνσεις Εκπαίδευσης εντός της αυτής Περιφερειακής Διεύθυνσης, προκειμένου να εγκριθούν από τον Περιφερειακό Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης,

του Υ.ΠΑΙ.Θ., για προγράμματα που αφορούν σχολικές μονάδες που υπάγονται σε περισσότερες από μία Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, προκειμένου να διαβιβαστούν αρμοδίως στο Ι.Ε.Π. προς γνωμοδότηση και έγκριση

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

Ως εκπαιδευτικό πρόγραμμα ορίζεται κάθε οργανωμένη στο σχολικό πλαίσιο δράση, με δομημένο σχέδιο υλοποίησης, επιστημονική εγκυρότητα, παιδαγωγική σκοπιμότητα και καταλληλότητα, η οποία στοχεύει στην ενημέρωση, την εκπαίδευση, την κατάρτιση, την ευαισθητοποίηση, την ενδυνάμωση, απευθύνεται στην εκπαιδευτική κοινότητα (μαθητές/- ήτριες, εκπαιδευτικούς και εκπαιδευτικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες) όλων των τύπων σχολικών μονάδων και δομών αρμοδιότητας του Υ.ΠΑΙ.Θ. (Σχολική Μονάδα ή Σχολικά Τμήματα, Δ.Υ.Ε.Π., Τ.Ε., Τ.Υ., Σχολεία Καταστημάτων Κράτησης, Σχολεία Νοσοκομείων, ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., κ.ά.) και δύναται, κατά περίπτωση, να συνοδεύεται από ψυχοπαιδαγωγικά κατάλληλο υλικό. Δεν εμπίπτουν στις αρμοδιότητες του ΙΕΠ εκπαιδευτικά προγράμματα που απευθύνονται μόνο σε εκπαιδευτικούς ή γονείς/κηδεμόνες. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα δύναται να απευθύνεται, εκτός των σχολικών μονάδων της χώρας, και σε Ελληνικά σχολεία του εξωτερικού, εφόσον ο σχεδιασμός και η υλοποίησή του προβλέπουν την αξιοποίηση εργαλείων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

Στα εκπαιδευτικά προγράμματα περιλαμβάνονται δράσεις, διαγωνισμοί, εργαστήρια, ενημερωτικές παρουσιάσεις, εκπαιδευτικές παρεμβάσεις, προσομοιώσεις, φεστιβάλ, συνέδρια που ενδέχεται -κατά περίπτωση- να συνοδεύονται από κατάλληλο ενημερωτικό, εκπαιδευτικό ή/και επιμορφωτικό υλικό. Η θεματική των εκπαιδευτικών προγραμμάτων εμπίπτει και στοχεύει, ε ν δ ε ι κ τ ι κ ά , στα ακόλουθα : • προαγωγή της δημοκρατίας στο σχολείο, της δημοκρατικής διοίκησης και της πολιτειακής παιδείας • υπεράσπιση και προαγωγή των δικαιωμάτων του παιδιού και υπεράσπιση των δικαιωμάτων των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων • συμπεριληπτική σχολική κοινότητα • προώθηση του πολιτισμού, των τεχνών και του αθλητικού ιδεώδους • ευαισθητοποίηση σε σχέση με την κοινωνική προσφορά και τον εθελοντισμό • ενίσχυση της φιλαναγνωσίας • ευαισθητοποίηση σχετικά με την αειφορία • προαγωγή της δημόσιας και ατομικής ψυχικής και σωματικής υγείας, καθώς και τουευ ζην • προαγωγή της ιστορικής ενημερότητας ως προς την τοπική ιστορία • κ.α

ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ ΦΟΡΕΙΣ

• Εκπαιδευτικοί και Πολιτιστικοί Φορείς • Σύλλογοι και Επιστημονικές Ενώσεις • Πανεπιστημιακά ιδρύματα • Μουσεία • Οργανισμοί • Κοινωφελή Ιδρύματα • Υπουργεία και εποπτευόμενοι φορείς τους • Ινστιτούτα και Ερευνητικά κέντρα (Ινστιτούτο Παστέρ, Δημόκριτος, Γενική Γραμματεία Προστασίας του Πολίτη, Αστεροσκοπείο, κ.ά.) • Δημόσιες Υπηρεσίες (Ελληνική Αστυνομία, Πυροσβεστική Υπηρεσία, κ.ά.) • Αθλητικές ομοσπονδίες • Νοσοκομεία (Ερευνητικά Κέντρα Νοσοκομείων) • Φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης • Φορείς που έχουν συνάψει μνημόνιο συνεργασίας με το Υ.ΠΑΙ.Θ. ή/και το Ι.Ε.Π. • Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (ΜΚΟ) /Διακυβερνητικές Οργανώσεις (ΔΚΟ) • Ιδιωτικοί φορείς με επιστημονική, ερευνητική, εκπαιδευτική δραστηριότητα. Κάθε ενδιαφερόμενος φορέας μπορεί να καταθέτει προς έγκριση μέχρι τέσσερα (4) εκπαιδευτικά προγράμματα στην ίδια αίτηση.

Δείτε όλο τον νέο οδηγό του ΙΕΠ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

THEODOROPOYLOS
Γιατί τον πνευματώδη κ. Τάκη Θεοδωρόπουλο τον εξοργίζουν οι δάσκαλοι που κάλεσαν την κόρη του Τσε Γκεβάρα
Η αλήθεια όμως είναι ότι η Αλέιδα Γκεβάρα μίλησε για τα παιδικά της χρόνια, αλλά και τα νεανικά του πατέρα της, περιέγραψε με συγκίνηση στους μαθητές...
Γιατί τον πνευματώδη κ. Τάκη Θεοδωρόπουλο τον εξοργίζουν οι δάσκαλοι που κάλεσαν την κόρη του Τσε Γκεβάρα