XARA_KEFALIDOU
H ύπαρξη ενός οικονομικού μαθήματος μόνο στη Γ’ Λυκείου και μόνο στην κατεύθυνση «Επιστήμες Οικονομίας & Πληροφορικής», δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας

Την ένταξη του μαθήματος «Αρχές Οικονομίας» στη Β’ Λυκείου, από το σχολικό έτος 2022 – 2023, ως μάθημα γενικής παιδείας, ζητούν με αναφορά που κατέθεσαν στην υπουργό Παιδείας οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής Χαρά Κεφαλίδου, βουλευτής Δράμας και Υπεύθυνη Τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων, μαζί με τους βουλευτές της Κ.Ο. Οδ.Κωνσταντινόπουλο, κ. Χ.Γκόκα και κ. Α.Πάνα

Οι βουλευτές επικαλούνται επιστολή του Οικονομικού Επιμελητηρίου, στην οποία τονίζεται ότι η ύπαρξη ενός οικονομικού μαθήματος μόνο στη Γ’ Λυκείου και μόνο στην κατεύθυνση «Επιστήμες Οικονομίας & Πληροφορικής», δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας και το αίτημά τους δεν είναι στενά κλαδικό, όπως κάποιος μπορεί να συμπεράνει από μία πρώτη ανάγνωση, αλλά ενισχύεται από τρία βασικά στοιχεία

Η αναφορά

Προς: Την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων κ. Νίκη Κεραμέως

Θέμα: «Αίτημα Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος για ένταξη του μαθήματος «Αρχές Οικονομίας» στη Β’ Λυκείου, από το σχολικό έτος 2022 – 2023, ως μάθημα γενικής παιδείας»

Με επιστολή του, προς την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος (Ο.Ε.Ε.) ζητά να επανεξεταστεί το αίτημά του για ένταξη του μαθήματος «Αρχές Οικονομίας» στη Β’ Λυκείου, από το σχολικό έτος 2022 – 2023, ως μάθημα γενικής παιδείας.

Στην επιστολή τονίζεται ότι η ύπαρξη ενός οικονομικού μαθήματος μόνο στη Γ’ Λυκείου και μόνο στην κατεύθυνση «Επιστήμες Οικονομίας & Πληροφορικής», δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας και το αίτημά τους δεν είναι στενά κλαδικό, όπως κάποιος μπορεί να συμπεράνει από μία πρώτη ανάγνωση, αλλά ενισχύεται από τρία βασικά στοιχεία:

  1. Με βάση το δελτίο τύπου που αναρτήθηκε από το Υπουργείο Οικονομικών στις 4 Δεκεμβρίου 2021: «η Ελληνική κυβέρνηση αναγνωρίζει ότι ο σχεδιασμός και η εφαρμογή μιας Εθνικής Στρατηγικής για τον χρηματοοικονομικό αλφαβητισμό είναι ένας από τους αποτελεσματικότερους τρόπους για την αύξηση των χρηματοοικονομικών γνώσεων των πολιτών στη χώρα μας».

  2. Ο αριθμός των μαθητών, που φοιτούν στο Ελληνικό Γενικό Λύκειο και έρχονται σε επαφή με τα οικονομικά είναι ένας στους τρεις, δηλαδή μόνο όσοι ακολουθούν την κατεύθυνση «Επιστήμες Οικονομίας & Πληροφορικής». Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δύο στους τρεις απόφοιτους δεν έρχονται ποτέ σε επαφή με την οικονομική επιστήμη, γεγονός που συνεπάγεται δυσμενείς επιπτώσεις τόσο για την προσωπική τους οικονομική συμπεριφορά, όσο και την κοινωνική ευημερία.

  3. Οι μαθητές, που λαμβάνουν μέρος στις Πανελλαδικές εξετάσεις, δεν εξετάζονται επί ίσοις όροις. Συγκεκριμένα, το μόνο επιστημονικό αντικείμενο που δεν έχει συνέχεια από τη Β’ προς τη Γ’ Λυκείου είναι τα οικονομικά. Το γεγονός αυτό δεν βοηθά τους μαθητές ούτε να επιλέξουν ορθολογικότερα κατεύθυνση σπουδών, αλλά ούτε τους δίνεται η δυνατότητα να εμβαθύνουν στην Οικονομική Επιστήμη και να σημειώσουν υψηλότερες επιδόσεις στις εξετάσεις.

Σε συνέχεια των ανωτέρω επισυνάπτεται η Επιστολή του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και ζητούμε να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες και να επανεξετάσετε το αίτημά του, αναφορικά με την ένταξη του μαθήματος «Αρχές Οικονομίας» στη Β’ Λυκείου, από το σχολικό έτος 2022 – 2023, ως μάθημα γενικής παιδείας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

εκπαιδευτικοσ
ΣΑΤΕΑ: «Αποκλεισμός των εκπαιδευτικών ΠΕ71 από την πρόσκληση του ΙΕΠ»
«Θα ήταν σοβαρή παράλειψη η μη συμμετοχή και εκπαιδευτικών ΠΕ71 οι οποίοι είναι εξειδικευμένοι σε θέματα προσαρμογής αναλυτικών προγραμμάτων όλων των...
ΣΑΤΕΑ: «Αποκλεισμός των εκπαιδευτικών ΠΕ71 από την πρόσκληση του ΙΕΠ»
eidiki_agogi_4.jpg
Σχετικά με την μετακίνηση εκπαιδευτικού από τη Γενική στην Ειδική Αγωγή
«Είναι η καλύτερη απόδειξη ότι είναι και η ΔΔΕ συνυπεύθυνη για το γεγονός ότι οι μαθητές, και μάλιστα της Ειδικής Αγωγής, δε διδάσκονται όλα τα...
Σχετικά με την μετακίνηση εκπαιδευτικού από τη Γενική στην Ειδική Αγωγή
papei_9.jpg
Ο ρόλος των εξ αποστάσεως μεταπτυχιακών προγραμμάτων στη δημιουργία ίσων ευκαιριών
Το μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων» του Πανεπιστημίου Πειραιώς
Ο ρόλος των εξ αποστάσεως μεταπτυχιακών προγραμμάτων στη δημιουργία ίσων ευκαιριών
Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης
ΑΣΕΠ 3Κ/2020: Τα προσωρινά αποτελέσματα για το υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
Οι πίνακες με τα προσωρινά αποτελέσματα για μόνιμη πρόσληψη στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
ΑΣΕΠ 3Κ/2020: Τα προσωρινά αποτελέσματα για το υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων