XARA_KEFALIDOU
H ύπαρξη ενός οικονομικού μαθήματος μόνο στη Γ’ Λυκείου και μόνο στην κατεύθυνση «Επιστήμες Οικονομίας & Πληροφορικής», δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας

Την ένταξη του μαθήματος «Αρχές Οικονομίας» στη Β’ Λυκείου, από το σχολικό έτος 2022 – 2023, ως μάθημα γενικής παιδείας, ζητούν με αναφορά που κατέθεσαν στην υπουργό Παιδείας οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής Χαρά Κεφαλίδου, βουλευτής Δράμας και Υπεύθυνη Τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων, μαζί με τους βουλευτές της Κ.Ο. Οδ.Κωνσταντινόπουλο, κ. Χ.Γκόκα και κ. Α.Πάνα

Οι βουλευτές επικαλούνται επιστολή του Οικονομικού Επιμελητηρίου, στην οποία τονίζεται ότι η ύπαρξη ενός οικονομικού μαθήματος μόνο στη Γ’ Λυκείου και μόνο στην κατεύθυνση «Επιστήμες Οικονομίας & Πληροφορικής», δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας και το αίτημά τους δεν είναι στενά κλαδικό, όπως κάποιος μπορεί να συμπεράνει από μία πρώτη ανάγνωση, αλλά ενισχύεται από τρία βασικά στοιχεία

Η αναφορά

Προς: Την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων κ. Νίκη Κεραμέως

Θέμα: «Αίτημα Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος για ένταξη του μαθήματος «Αρχές Οικονομίας» στη Β’ Λυκείου, από το σχολικό έτος 2022 – 2023, ως μάθημα γενικής παιδείας»

Με επιστολή του, προς την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος (Ο.Ε.Ε.) ζητά να επανεξεταστεί το αίτημά του για ένταξη του μαθήματος «Αρχές Οικονομίας» στη Β’ Λυκείου, από το σχολικό έτος 2022 – 2023, ως μάθημα γενικής παιδείας.

Στην επιστολή τονίζεται ότι η ύπαρξη ενός οικονομικού μαθήματος μόνο στη Γ’ Λυκείου και μόνο στην κατεύθυνση «Επιστήμες Οικονομίας & Πληροφορικής», δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας και το αίτημά τους δεν είναι στενά κλαδικό, όπως κάποιος μπορεί να συμπεράνει από μία πρώτη ανάγνωση, αλλά ενισχύεται από τρία βασικά στοιχεία:

  1. Με βάση το δελτίο τύπου που αναρτήθηκε από το Υπουργείο Οικονομικών στις 4 Δεκεμβρίου 2021: «η Ελληνική κυβέρνηση αναγνωρίζει ότι ο σχεδιασμός και η εφαρμογή μιας Εθνικής Στρατηγικής για τον χρηματοοικονομικό αλφαβητισμό είναι ένας από τους αποτελεσματικότερους τρόπους για την αύξηση των χρηματοοικονομικών γνώσεων των πολιτών στη χώρα μας».

  2. Ο αριθμός των μαθητών, που φοιτούν στο Ελληνικό Γενικό Λύκειο και έρχονται σε επαφή με τα οικονομικά είναι ένας στους τρεις, δηλαδή μόνο όσοι ακολουθούν την κατεύθυνση «Επιστήμες Οικονομίας & Πληροφορικής». Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δύο στους τρεις απόφοιτους δεν έρχονται ποτέ σε επαφή με την οικονομική επιστήμη, γεγονός που συνεπάγεται δυσμενείς επιπτώσεις τόσο για την προσωπική τους οικονομική συμπεριφορά, όσο και την κοινωνική ευημερία.

  3. Οι μαθητές, που λαμβάνουν μέρος στις Πανελλαδικές εξετάσεις, δεν εξετάζονται επί ίσοις όροις. Συγκεκριμένα, το μόνο επιστημονικό αντικείμενο που δεν έχει συνέχεια από τη Β’ προς τη Γ’ Λυκείου είναι τα οικονομικά. Το γεγονός αυτό δεν βοηθά τους μαθητές ούτε να επιλέξουν ορθολογικότερα κατεύθυνση σπουδών, αλλά ούτε τους δίνεται η δυνατότητα να εμβαθύνουν στην Οικονομική Επιστήμη και να σημειώσουν υψηλότερες επιδόσεις στις εξετάσεις.

Σε συνέχεια των ανωτέρω επισυνάπτεται η Επιστολή του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και ζητούμε να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες και να επανεξετάσετε το αίτημά του, αναφορικά με την ένταξη του μαθήματος «Αρχές Οικονομίας» στη Β’ Λυκείου, από το σχολικό έτος 2022 – 2023, ως μάθημα γενικής παιδείας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ποιοι οδηγούν τα «ΑΟ» αυτοκίνητα στην Ελλάδα - Τι σημαίνουν οι μυστηριώδεις πινακίδες

Voucher 2250 ευρώ σε ανέργους με ΚΑΥΑΣ DYPAHS - ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΑΜΕΣΑ ΣΤΟ ΕΚΕΚ ΕΔΩ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 1/8

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

biskota
Μπισκότα ολικής άλεσης χωρίς ζάχαρη
Αν αναζητάτε ένα υγιεινό σνακ χωρίς προσθήκη ζάχαρης αλλά με φυσική γλύκα και πλούσια θρεπτικά συστατικά, τότε αυτά τα μπισκότα είναι ό,τι πρέπει.
Μπισκότα ολικής άλεσης χωρίς ζάχαρη
ζαχαρακη
Ζαχαράκη: Στα ζητήματα Παιδείας, η Ελλάδα του 2025 δεν έχει καμία σχέση με όσα παραλάβαμε το 2019
Από 9.882 εκπαιδευτικούς Παράλληλης Στήριξης που βρήκαμε το σχολικό έτος 2019-2020, φτάσαμε στους 16.284 το 2023-2024 – αύξηση της τάξης του 65% μέσα...
Ζαχαράκη: Στα ζητήματα Παιδείας, η Ελλάδα του 2025 δεν έχει καμία σχέση με όσα παραλάβαμε το 2019