sxoleio aithousa
Nikos Libertas / SOOC
Να μη μετατραπεί το 2ο ΕΠΑΛ Κέρκυρας σε πρότυπο ζητούν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου - Η επιλογή της διοίκησης «διαχωρίζει τους μαθητές/τριες»

Να μη μετατραπεί το 2ο ΕΠΑΛ Κέρκυρας σε πρότυπο ζητούν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, καθώς «ένας μεγάλος αριθμός μαθητών/τριών θα αποκλειστεί από την πρόσβαση του σε ειδικότητες των ΕΠΑΛ».

Όπως τονίζουν σε ψήφισμά τους «η επιδιωκόμενη λειτουργία του 2ου ΕΠΑΛ, ως πρότυπο, αποτελεί μια πρόταση που διαχωρίζει τους μαθητές/τριες που επιθυμούν να εκπαιδευτούν και να αποκτήσουν πτυχίο για κάποιο επάγγελμα της αρεσκείας τους, εμποδίζοντας τα όνειρά τους και το όραμα για το επαγγελματικό μέλλον τους».

Αναλυτικά το ψήφισμα εκπαιδευτικών του 2ου ΕΠΑΛ για την πρόταση μετατροπής του σχολείου μας σε πρότυπο:

Οι εκπαιδευτικού του 2ου ΕΠΑΛ διαφωνούμε με την μετατροπή του σχολείου μας σε πρότυπο, γιατί  πιστεύουμε ότι θα δυσκολέψει τους όρους φοίτησης των μαθητών/τριών μας, αλλά και θα αποκλείσει πολλούς άλλους/ες από την επιλογή φοίτησης τους στο σχολείο μας. 

Συγκεκριμένα ένας μεγάλος αριθμός μαθητών/τριών θα αποκλειστεί από την πρόσβαση του σε ειδικότητες των ΕΠΑΛ καθώς το κριτήριο εισαγωγής θα είναι η βαθμολογία του απολυτηρίου γυμνασίου. Είμαστε μια νησιωτική περιφέρεια, οι τομείς και οι ειδικότητες των ΕΠΑΛ είναι ως επί το πλείστον μοναδικές σε κάθε ένα από αυτά.

Κατά συνέπεια μαθητές/τριες θα αποκλείονται από τη φοίτησή τους σε ειδικότητες της επιλογής τους, εάν δεν καταφέρουν να πιάσουν την εκάστοτε βαθμολογική βάση εισαγωγής που θα απαιτείται για την πρόσβασή τους στις μοναδικές ειδικότητες του 2ου (Πρότυπου) ΕΠΑΛ.

Οι επιλογές που θα υπάρξουν σε αυτή την περίπτωση είναι είτε να μετακομίσουν σε κάποια μεγάλη πόλη, που προσφέρεται η ειδικότητα που επιθυμούν σε δημόσιο ή/και ιδιωτικό ΕΠΑΛ, είτε η αναγκαστική επιλογή μιας άλλης ειδικότητας που δεν επιθυμούν και υπάρχει στα μη πρότυπα ΕΠΑΛ του νησιού. 

Ως εκ τούτου η επιδιωκόμενη λειτουργία του 2ου ΕΠΑΛ, ως πρότυπο, αποτελεί μια πρόταση που διαχωρίζει τους μαθητές/τριες που επιθυμούν να εκπαιδευτούν και να αποκτήσουν πτυχίο για κάποιο επάγγελμα της αρεσκείας τους, εμποδίζοντας τα όνειρά τους και το όραμα για το επαγγελματικό μέλλον τους. 

Πιστεύουμε ότι η εκπαιδευτική διαδικασία θα πρέπει να απευθύνεται σε όλους τους μαθητές/τριες ανεξαιρέτως.  

Στα πρότυπα ΕΠΑΛ προβλέπεται μια μέρα την εβδομάδα πρακτική άσκηση σε χώρους εργασίας, δηλαδή εργασία χωρίς αμοιβή στα 15-16 χρόνια. Δεν μπορούμε να δεχτούμε οι μαθητές/τριες μας, να δουλεύουν δωρεάν σε επιχειρήσεις και φορείς με πρόσχημα την πρακτική άσκηση, υιοθετώντας την «ανήλικη εργασία». Οι μαθητές/τριες μας πρέπει να είναι στην τάξη και στα εργαστήρια μας και να καλλιεργούν ένα στέρεο υπόβαθρο που θα τους/τις βοηθήσει να αποκτήσουν τις απαραίτητες γνώσεις για να ενταχθούν στην αγορά εργασίας μετά την ενηλικίωσή τους. 

Τέλος αξίζει να τονίσουμε πως για τη βελτίωση της κατάστασης στα Επαγγελματικά Λύκεια όπως και στο δικό μας, είναι απαραίτητη η γενναία χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε (κτηριακά, ελλείψεις στα εργαστήρια, κενές θέσεις εκπαιδευτικών αναχρονιστικά διδακτικά εγχειρίδια κ.τ.λ.) και όχι να παλεύουμε για την επιβίωση του σχολείου μας με χορηγίες και δωρεές.  

Ακολουθούν 23 υπογραφές εκπαιδευτικών του 2ου ΕΠΑΛ που βρίσκονται στη διάθεση της ΕΛΜΕ Κέρκυρας 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

35.000 στην ουρά: Τελευταία ευκαιρία για το online εύκολο Proficiency ΧΩΡΙΣ προφορικά, έκθεση έως 26 Ιουνίου

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 20/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πιερρακακησ
Πιερρακάκης: 400.000€ στο ΙΤΥΕ-Διόφαντος για μελέτες Ψηφιακού Μετασχηματισμού της εκπαίδευσης
Στόχος  είναι η παροχή προς το Υπουργείο Παιδείας νέων καινοτόμων τεχνολογικών προτάσεων ανάπτυξης υποδομών και υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένων...
Πιερρακάκης: 400.000€ στο ΙΤΥΕ-Διόφαντος για μελέτες Ψηφιακού Μετασχηματισμού της εκπαίδευσης
istoriki ereuna
ΠΟΣΔΕΠ: Ζητά παράταση στην υποβολή αιτήσεων χρηματοδότησης για τη Δράση «Ερευνώ - Καινοτομώ»
ΠΟΣΔΕΠ: Αποδεδειγμένα οι ΕΛΚΕ των ΑΕΙ αδυνατούν να ανταπεξέλθουν εγκαίρως στις αυξημένες ανάγκες που δημιουργούν η πληθώρα των προς υποβολή προτάσεων...
ΠΟΣΔΕΠ: Ζητά παράταση στην υποβολή αιτήσεων χρηματοδότησης για τη Δράση «Ερευνώ - Καινοτομώ»