Μητέρα με παιδιά στην Ουκρανία
Η εκπαίδευση των Ουκρανόπαιδων και οι ΤΥ-ΖΕΠ

Παρακολουθούμε με αγωνία τα όσα συμβαίνουν στην Ουκρανία και ήδη η χώρα μας έχει δεχτεί τους πρώτους πρόσφυγες. Η ανθρωπιά μας μάς επιβάλλει να εργαστούμε για την επίλυση των προβλημάτων τους, τη διευκόλυνση της καθημερινότητάς τους και την απρόσκοπτη διαβίωσή τους. Ένα μέτρο για την ομαλή ένταξη των παιδιών των προσφυγικών οικογενειών στην κοινωνική ζωή της χώρας μας θα είναι η όσο το δυνατόν άμεση εισδοχή τους σε Τάξεις Υποδοχής στα σχολεία που ήδη λειτουργούν. Το σχολικό περιβάλλον, η αλληλεπίδραση με εκπαιδευτικούς και συμμαθητές θα επιδράσουν ωφέλιμα στον ψυχισμό των παιδιών.

Ωστόσο το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να μεριμνήσει άμεσα για τη διεύρυνση του ωραρίου των Τάξεων Υποδοχής: για το τρέχον σχολικό έτος -που η έναρξη των μαθημάτων τους έγινε μέσα Νοεμβρίου (αν και θα πρέπει να παγιωθεί η έναρξή τους από τον Σεπτέμβριο κάθε σχολικού έτους)- στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση οι ανάγκες καλύπτονται από εκπαιδευτικούς μειωμένου ωραρίου. Οι μαθητές (πρόσφυγες και μετανάστες) που εντάσσονται σε αυτές, έχουν ήδη μια τριβή με την καθημερινότητα της χώρας μας και την ελληνική γλώσσα, καθώς πολλοί από αυτούς ζουν ένα σεβαστό χρονικό διάστημα στην Ελλάδα. Ακόμη κι αν υπήρχαν αρχάριοι ανάμεσά τους, ήδη μετά από μήνες μαθημάτων τα ελληνικά τους έχουν βελτιωθεί και η πλειονότητα των μαθητών κινείται μεταξύ των γλωσσικών επιπέδων Α1 και Α2. Η μαζική εισδοχή Ουκρανοπαίδων σε υπάρχουσες Τάξεις Υποδοχής θα τις καταστήσει δυσλειτουργικές, διότι η διδασκαλία των υπόλοιπων μαθητών θα επιβραδυνθεί έως και θα μείνει στάσιμη.

Το Υπουργείο θα πρέπει να δημιουργήσει άμεσα νέες τάξεις υποδοχής στα σχολεία όπου λειτουργούν ΤΥ-ΖΕΠ και να μετατρέψει τους εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που εργάζονται σε αυτές από μειωμένου ωραρίου που είναι τώρα, σε πλήρους ωραρίου, ώστε να μπορούν να διδάσκουν στις επιπλέον ώρες του ωραρίου τους τους μαθητές από την Ουκρανία, οι οποίοι θα ξεκινούν την εκμάθηση της γλώσσας από τα βασικά στοιχεία της ελληνικής. Όπου οι εργαζόμενοι στη διαπολιτισμική εκπαίδευση είναι πλήρους ωραρίου (ΔΥΕΠ*), θα πρέπει να γίνουν επιπλέον προσλήψεις εκπαιδευτικών πλήρους ωραρίου για την κάλυψη των νέων αναγκών. Εφόσον οι εκπαιδευτικοί των ΤΥ-ΖΕΠ και ΔΥΕΠ επικεντρωθούν απερίσπαστοι στις παιδαγωγικές και διδακτικές ανάγκες της συγκεκριμένης ομάδας μαθητών, σε συνεργασία με τους ψυχολόγους και τους κοινωνικούς λειτουργούς των σχολείων τους θα μπορούν να συμβάλλουν αποδοτικότερα στην ψυχοσυναισθηματική στήριξη των μαθητών από την Ουκρανία.

Ζαρώτης Διονύσης, εκπαιδευτικός-φιλόλογος

*ΤΥ-ΖΕΠ: Τάξεις Υποδοχής-Ζώνη Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας

*ΔΥΕΠ: Δομές Υποδοχής και Εκπαίδευσης Προσφύγων

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;