Νέο οδηγό για την έγκριση και υλοποίηση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων στα σχολεία συνέταξε το ΙΕΠ, μετά από το σάλο που ξέσπασε το προηγούμενο διάστημα με τα ακατάλληλα και σκοταδιστικά προγράμματα όπως της «Προγεννητικής αγωγής», αλλά και εγκρίσεις προγραμμάτων της Ελληνικής Αγωγής, συμφερόντων Αδωνι Γεωργιάδη.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΟ ΤΟΝ ΝΕΟ ΟΔΗΓΟ
Οι ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ
Στα εκπαιδευτικά προγράμματα περιλαμβάνονται δράσεις, διαγωνισμοί, εργαστήρια, ενημερωτικές παρουσιάσεις, εκπαιδευτικές παρεμβάσεις, που ενδέχεται -κατά περίπτωσηνα συνοδεύονται από κατάλληλο ενημερωτικό, εκπαιδευτικό ή/και επιμορφωτικό υλικό. Η θεματική των εκπαιδευτικών προγραμμάτων εμπίπτει και στοχεύει, ε ν δ ε ι κ τ ι κ ά , στα ακόλουθα : • προαγωγή της δημοκρατίας στο σχολείο, της δημοκρατικής διοίκησης και της πολιτειακής παιδείας • υπεράσπιση και προαγωγή των δικαιωμάτων του παιδιού και υπεράσπιση των δικαιωμάτων των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων • συμπεριληπτική σχολική κοινότητα • προώθηση του πολιτισμού, των τεχνών και του αθλητικού ιδεώδους • ευαισθητοποίηση σε σχέση με την κοινωνική προσφορά και τον εθελοντισμό • ενίσχυση της φιλαναγνωσίας • ευαισθητοποίηση σχετικά με την αειφορία • προαγωγή της δημόσιας και ατομικής ψυχικής και σωματικής υγείας, καθώς και του ευ ζην • προαγωγή της ιστορικής ενημερότητας ως προς την τοπική ιστορία (κ.λπ.) • κ.ά.
ΤΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ
Για να κριθούν κατάλληλα τα εκπαιδευτικά προγράμματα που υποβάλλονται για έγκριση ως προς την επιστημονική εγκυρότητα, καθώς και την παιδαγωγική σκοπιμότητα και καταλληλότητά τους, πρέπει να πληρούν τα ακόλουθα κριτήρια: • Να στοχεύουν στην επίτευξη προκαθορισμένου στόχου μέσα από οργανωμένες δράσεις. • Να προβάλλουν ουσιαστικές, επίκαιρες και επιστημονικά ακριβείς γνώσεις. • Να καλύπτουν συγκεκριμένες και υπαρκτές ανάγκες στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. • Να συνάδουν με τα Προγράμματα Σπουδών. • Να συμβάλλουν στον εμπλουτισμό των διδακτικών στόχων του Προγράμματος Σπουδών. • Να είναι παιδαγωγικά κατάλληλα για την ηλικιακή ομάδα στην οποία απευθύνονται και να αφορούν το σύνολο του μαθητικού πληθυσμού στον οποίο απευθύνονται. • Να σέβονται και να υποστηρίζουν τα διαφορετικά στυλ μάθησης και τις διαφορετικές δυνατότητες πρόσβασης στη γνώση. • Να προάγουν τη βιωματική προσέγγιση της γνώσης και την ανάπτυξη δεξιοτήτων. • Να ενθαρρύνουν την κριτική σκέψη και τη δημιουργικότητα. • Να συνδέονται με το κοινωνικό πλαίσιο των σχολείων και να προάγουν τη συγκρότηση και την αποδοχή κοινών αρχών (π.χ. μη βίαιη επίλυση συγκρούσεων, μη βίαιη γλώσσα και συμπεριφορά). • Να προάγουν τον σεβασμό στη διαφορετικότητα και να προωθούν την κατανόηση διαφορετικών πολιτισμών (να μην έχουν χαρακτήρα προπαγανδιστικό, προσηλυτιστικό, έμφυλων διακρίσεων, προώθησης αυταρχικών, ξενοφοβικών νοοτροπιών, κ.ά.)
• Nα μην έχουν ως αυτοσκοπό τη διαφήμιση και την άμεση προώθηση εμπορικών συμφερόντων. • Να πληρούν τους κανόνες προσβασιμότητας στην αναπηρία, καθώς και τους ισχύοντες κανόνες ασφάλειας και υγιεινής. • Να προβλέπουν συνεργασία με το εξατομικευμένο (Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό) ή εξειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό (Παράλληλη Στήριξη) όπου υπάρχει, για τις κατάλληλες μαθησιακές εξατομικεύσεις. • Να προβλέπουν διαδικασία αποτίμησης και να συνοδεύονται από υλικό αξιολόγησης, το οποίο θα συμπληρώνεται από τους/τις εκπαιδευτικούς του σχολείου ή/και τους/τις μαθητές/-ήτριες. Το σχετικό υλικό πρέπει να συνυποβάλλεται. Εφόσον το προτεινόμενο εκπαιδευτικό πρόγραμμα συνοδεύεται από υλικό, κρίνεται αναγκαίο το υλικό αυτό: • Να χαρακτηρίζεται από επιστημονική εγκυρότητα, αισθητική και τυπογραφική αρτιότητα, κατάλληλη δομή και οργάνωση. Επιπλέον, εφόσον πρόκειται για ψηφιακό υλικό, κρίνονται σκόπιμα τα εξής: • Να πληροί τις απαιτήσεις κατάλληλου εκπαιδευτικού λογισμικού (π.χ. να προβλέπει σε όλα τα στάδια τη λειτουργία της «ΒΟΗΘΕΙΑΣ» προς τον χρήστη, η χρήση του να έχει διαδραστικό χαρακτήρα και να παρέχει ανατροφοδότηση στον χρήστη, να προβλέπει δραστηριότητες συνεργατικής μάθησης, να χαρακτηρίζεται εν γένει ως «φιλικό προς τον χρήστη», κ.ά.). • Να πληροί τους κανόνες δεοντολογίας και ασφάλειας των χρηστών, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στην ισχύουσα νομοθεσία για την προστασία των προσωπικών δεδομένων (Νόμος 4624/2019, Γενικός Κανονισμός 2016/679 για την Προστασία Δεδομένων-GDPR). • Να μην απαιτείται σύνδεση-επικοινωνία των μαθητών/-τριών με άτομο εκτός σχολείου για την πρόσβαση στο εκπαιδευτικό υλικό και τη χρησιμοποίησή του. • Να προτιμώνται τα δωρεάν λογισμικά «ανοικτού κώδικα» (open source).
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη