marasleio
Ανοιχτή επιστολή των γονέων των Μαράσλειων Πειραματικών Σχολείων του Πανεπιστημίου Αθηνών, με αφορμή την υπόθεση μετατροπής του 26ου Γυμνασίου Αθηνών σε πειραματικό

Επειδή, με αφορμή την εισήγηση της Δ/νσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τη μετατροπή του δημόσιου 26ου Γυμνασίου Αθηνών σε δημόσιο πειραματικό γυμνάσιο, έχουν εμφιλοχωρήσει στο δημόσιο διάλογο πληθώρα μυθευμάτων, χαρακτηρισμών αλλά ακόμη και σκόπιμων ψευδολογιών σε σχέση με την ταυτότητα των Μαράσλειων Πειραματικών Σχολείων, θα μας επιτρέψετε να επικαλεστούμε το αυτονόητο κατά τα άλλα δικαίωμά μας να καταθέσουμε και εμείς την άποψή μας για το σχολείο μας και τη ζωή μας.

ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΡΩΤΗ: Η διασύνδεση δεν είναι υποκειμενικό αίτημα αλλά αντικειμενική επιστημονική συνθήκη που εκπληρώθηκε πρόσκαιρα και διακόπηκε βίαια.

Πολλοί φωνασκούν και φαίνονται να είναι πλήρως εξοικειωμένοι με το όνομά μας αλλά όχι με την ιστορία μας και ούτε καν με το πρόσφατο παρελθόν μας. Έτος ιδρύσεως: 1905. Από το 1905 έπρεπε να φτάσουμε στο 2015, μετά από 110 χρόνια, προκειμένου να αποκατασταθεί, έστω και εν μέρει, η επιστημονική, εκπαιδευτική και παιδαγωγική τάξη, με τη διασύνδεση του Μαρασλείου, με το 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθήνας (Πλάκα).

Συνεπώς: Υπήρχε διασύνδεση (Ν. 4327/2015) και λειτουργούσε υποδειγματικά. Μόνο που αυτή διακόπηκε βίαια με το νόμο Ν.4610/2019 και παγιώθηκε έναν χρόνο μετά με το νόμο Ν. 4692/2020 και την μετατροπή του 1ου Πειραματικού Γυμνασίου στην Πλάκα σε Πρότυπο, παρότι η αιτιολογική έκθεση του τελευταίου τεκμηριώνει την αναγκαιότητά της και εξηγεί διεξοδικά ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ!

ΑΛΗΘΕΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗ: Το Μαράσλειο δεν είναι σχολείο γειτονιάς αλλά ΣΥΝΙΣΤΑ το ίδιο ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ως ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ.

Το γεγονός ότι ένα σχολείο είναι πειραματικό, δεν αναιρεί το γεγονός ότι είναι ΔΗΜΟΣΙΟ, ούτε ότι οι μαθητές του έχουν τις ίδιες ανάγκες και τα ίδια δικαιώματα με τους μαθητές των άλλων σχολείων. Τουναντίον, οι γονείς και οι μαθητές 350 παιδιών επιδίδονται καθημερινά σε έναν αγώνα δρόμου ώστε να προσεγγίσουν το Μαράσλειο, σε μία περιοχή η οποία είναι όντως κυκλοφοριακά επιβαρυμένη, καθώς ήδη διέρχεται μεγάλος αριθμός λεωφορείων, που ωστόσο δεν εξυπηρετούν μόνο το Μαράσλειο αλλά και το όμορο 26ο Γυμνάσιο!

Επιπροσθέτως, στο Μαράσλειο οι γονείς δεν δηλώνουν ψευδείς διευθύνσεις, καθώς η απόλυτα ΔΙΑΦΑΝΗΣ και ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ διαδικασία της κλήρωσης εγγυάται την ισότιμη αντιπροσώπευση του μαθητικού πληθυσμού του λεκανοπεδίου. Πέραν αυτού, σύμφωνα με τον ίδιο τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α’ Αθήνας  κ. Μάντζο, το ποσοστό των μαθητών το οποίο κατοικεί πράγματι στο Κολωνάκι και φοιτά στο 26ο Γυμνάσιο είναι πολύ μικρό σε σχέση με την συντριπτική πλειοψηφία. Παρά ταύτα κι όπως έχουμε ήδη επισημάνει, αναγνωρίζουμε το πρόβλημα αυτών των οικογενειών και το αναφαίρετο δικαίωμά τους να επιδιώκουν αμοιβαία αποδεκτή λύση, αλλά αυτό δε δικαιολογεί την υιοθέτηση πρακτικών διαπόμπευσης, συκοφάντησης και αποπροσανατολισμού από κανέναν γονέα. Εκτός αν ο σκοπός αγιάζει τα μέσα!

Συνεπώς: Και τα 350 παιδιά του Μαρασλείου θέλουν να συνεχίσουν να είναι με τους συμμαθητές και φίλους τους στο Γυμνάσιο, πολύ περισσότερο δε εφόσον το σχολείο είναι ο μοναδικός κοινός τόπος αναφοράς τους.

ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΡΙΤΗ: Το κτίριο του 26ου δεν ανήκει στο Δήμο Αθηναίων αλλά στο Πανεπιστήμιο.

Μετά από χρόνια αντιδικία μεταξύ του Δήμου Αθηναίων και του Πανεπιστημίου, η υπόθεση της διεκδίκησης του κτιρίου στο οποίο φιλοξενούνται τόσο το 26ο Γυμνάσιο, όσο και το αντίστοιχο Λύκειο, έχει τελεσιδικήσει υπέρ του Πανεπιστημίου. Πρακτικά αυτό συνεπάγεται ότι το Πανεπιστήμιο έχει κάθε δικαίωμα, στο πλαίσιο του θεσμικού του ρόλου και της εκπαιδευτικής του αποστολής, να επιδιώκει την διασύνδεση των πειραματικών του σχολείων με την επόμενη βαθμίδα, ώστε να έχει τη δυνατότητα να επιτελεί απρόσκοπτα το ερευνητικό του έργο.

ΣΥΝΕΠΩΣ: Για το Πανεπιστήμιο Αθηνών και την Παιδαγωγική Ακαδημία, η μετατροπή του 26ου Γυμνασίου σε Πειραματικό Γυμνάσιο αποτελεί φυσική εξέλιξη κι όχι απλώς οικειοθελή επιλογή.

ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΕΤΑΡΤΗ: Για λόγους αρχής και στοιχειώδους αυτοσεβασμού, οι γονείς του Μαρασλείου αρνούνται να αντιδικήσουν με άλλους γονείς και εξακολουθούν να διεκδικούν βιώσιμη λύση στο πρόβλημα της διασύνδεσης, με σεβασμό σε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη.

Κινηθήκαμε εξαρχής με ειλικρίνεια και διαφάνεια. Ποτέ δεν επιδιώξαμε μία λύση η οποία να αποβαίνει σε βάρος άλλων γονέων και ποτέ δε διστάσαμε να εκφράσουμε τον προβληματισμό μας για κάθε ένα από τα ενδεχόμενα σενάρια. Αυτό είναι υπεύθυνη στάση, αυτό είναι κοινωνικός πολιτισμός και αυτό αποδεικνύεται με δεδομένα, και όχι απλώς επειδή το ισχυριζόμαστε. Προτού λοιπόν μας κακολογήσουν πίσω από κλειστές πόρτες και μας διασύρουν με κάθε τρόπο ή μέσο, ας συμβουλευτούν τις επιστολές μας στο υπουργείο, στις οποίες έχουμε καταστήσει σαφές ότι είμαστε ανοιχτοί σε μία σειρά από λύσεις. Το εάν κρίνεται φρονιμότερο να αξιοποιηθεί το κτήριο του 26ου ώστε να φιλοξενούνται στο ίδιο κτηριακό συγκρότημα όλα τα πειραματικά σχολεία του Μαρασλείου, επαφίεται στη γνώμη των αρμοδίων. Σε κάθε περίπτωση, θεωρούσαμε και θεωρούμε ότι με την έκθεση των γεγονότων προς τους καθ’ ύλην αρμόδιους, εναπόκειται στην κρίση, στη γνώση των ζητημάτων την οποία διαθέτουν και στον θεσμικό τους ρόλο, να αναδείξουν και να πραγματώσουν την πλέον ενδεδειγμένη λύση, τόσο για τους μαθητές του Μαρασλείου, όσο και για τους μαθητές του γενικού γυμνασίου που θα φιλοξενήσει τους μαθητές που προέρχονται από τις γύρω περιοχές, δίπλα στους οποίους συντασσόμαστε για την εξεύρεση λύσης, είτε αξιοποιηθεί κάποιο από τα σχολεία της περιοχής που έχουν τεθεί εκτός λειτουργίας (π.χ. σχολείο στην οδό Σίνα) είτε απορροφηθούν κάπου αλλού.

Σημειωτέον ότι τα παιδιά που φοιτούν ήδη στο 26ο γυμνάσιο, φυσικά και δεν θα εκδιωχθούν από το σχολείο αυτό, αλλά θα συνεχίσουν και τελικώς θα αποφοιτήσουν από ένα πειραματικό γυμνάσιο!   

ΣΥΝΕΠΩΣ: Το μόνο το οποίο αναζητήσαμε μετ’ επιτάσεως από τότε που διακόπηκε η διασύνδεσή μας με το 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο και εκδιωχθήκαμε από την Πλάκα χωρίς καμία αιτιολόγηση ή πρόβλεψη για το μέλλον των παιδιών μας, είναι η αποκατάσταση της εκπαιδευτικής και ηθικής τάξης. Δεν ήμασταν και δεν είμαστε απορριπτικοί σε κανένα ενδεχόμενο, εφόσον εξασφαλίζει τη διασύνδεση.

Υπό το φως των παραπάνω, ευελπιστούμε ότι θα πρυτανεύσει η λογική και η σύνεση, χωρίς ιαχές, φωνασκίες και χαρακτηρισμούς, οι οποίοι υποβαθμίζουν συνολικά τη γονική κοινότητα, την εκπαιδευτική διαδικασία αλλά και το επίπεδο του δημόσιου διαλόγου. Σε ό,τι μας αφορά, παραμένουμε διαλλακτικοί και καταγράφουμε με κάθε λεπτομέρεια τις τοποθετήσεις και τις ενέργειες απάντων.

Με εκτίμηση,

Το Δ.Σ. Γονέων και Κηδεμόνων των Μαράσλειων Πειραματικών Σχολείων του Πανεπιστημίου Αθηνών

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

κνητοπ
Σοκ σε πανεπιστήμιο των ΗΠΑ: Βίαιη σύλληψη καθηγήτριας επειδή διαμαρτυρήθηκε για τις προσαγωγές φοιτητών (Vid)
Σοκαριστικό βίντεο με επίθεση της αστυνομίας σε καθηγήτρια πανεπιστημίου
Σοκ σε πανεπιστήμιο των ΗΠΑ: Βίαιη σύλληψη καθηγήτριας επειδή διαμαρτυρήθηκε για τις προσαγωγές φοιτητών (Vid)
eksetaseis
Ανατολική Μακεδονία-Θράκη: Ορισμός Εξεταστικού Κέντρου για την εισαγωγή μαθητών στα Εκκλησιαστικά Σχολεία
Ορισμός Εξεταστικού Κέντρου της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης για την εισαγωγή μαθητών/τριών στα Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής...
Ανατολική Μακεδονία-Θράκη: Ορισμός Εξεταστικού Κέντρου για την εισαγωγή μαθητών στα Εκκλησιαστικά Σχολεία