kerameos-vouli
ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ / INTIME NEWS
Απαντήσεις για το λόγο που εγκρίθηκε η εισαγωγή των αντιεπιστημονικών προγραμμάτων της «Ελληνικής Αγωγής» του Άδωνι Γεωργιάδη ζητούν από τη Νίκη Κεραμέως 53 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ - «Σκοπεύει να ακυρώσει την απόφασή της μετά τις αντιδράσεις;»

Ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, με την οποία ζητούν απαντήσεις για το λόγο που ενέκρινε την εισαγωγή των αντιεπιστημονικών προγραμμάτων της «Ελληνικής Αγωγής» του Άδωνι Γεωργιάδη κατέθεσαν στη Βουλή 53 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, με πρωτοβουλία του Νίκου Φίλη και της Μερόπης Τζούφη.

Σκοπεύει η κ. Κεραμέως να ακυρώσει την απόφασή της μετά τις αντιδράσεις, διερωτώνται οι βουλευτές.

Μεταξύ άλλων οι βουλευτές της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης επισημαίνουν:

- Προκύπτουν σοβαρά νομικά, ηθικά και παιδαγωγικά ζητήματα από την απόφαση του υπουργείου Παιδείας να εγκρίνει, μέσω του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) κατόπιν εντολής της πολιτικής ηγεσίας, εκπαιδευτικά προγράμματα της «Ελληνικής Αγωγής» που διαδίδουν αντιεπιστημονικές και εθνικιστικές απόψεις για τη γλώσσα, την ιστορία και τον πολιτισμό.

- Η «Ελληνική Αγωγή», εταιρία συμφερόντων του υπουργού Ανάπτυξης & Επενδύσεων και αντιπροέδρου της Νέας Δημοκρατίας Άδωνη Γεωργιάδη έχει λάβει έγκριση υλοποίησης εκπαιδευτικών της προγραμμάτων στα δημόσια σχολεία κατά τα σχολικά έτη 2020-2021 και 2021-2022.

- Η συμμετοχή των μαθητών στα συγκεκριμένα προγράμματα είναι προαιρετική και δωρεάν. Ωστόσο, δε διευκρινίζεται αν τα προγράμματα προσφέρονται δωρεάν από την «Ελληνική Αγωγή» και αν προκύπτει επιβάρυνση για το Δημόσιο στην περίπτωση που μαθητές επιλέξουν να παρακολουθήσουν ένα τέτοιο πρόγραμμα.

- Επίσης, στην παράγραφο 5 της απόφασης με αριθ. Πρωτ: Φ1/ΓΜ/66271/10603/Δ7 ορίζεται ότι: «το πρόγραμμα υλοποιείται στους χώρους της Σχολής Ελληνική Αγωγή από εκπαιδευτές-παιδαγωγούς του φορέα».

- Η εισαγωγή των προγραμμάτων της «Ελληνικής Αγωγής» στο δημόσιο σχολείο, όπως και η υλοποίησή τους σε χώρους του φορέα, συνιστά άμεση διαφήμιση και προώθηση του εμπορικού προϊόντος της εταιρείας, προσελκύοντας τμήματα, τάξεις ή ολόκληρα σχολεία.

- Οι συγκεκριμένες εγκρίσεις είναι πρωτοφανείς και σκανδαλώδεις, καθώς τα μέλη της κυβέρνησης απαγορεύεται να συνάπτουν οποιαδήποτε μορφής σύμβαση με το Δημόσιο, από την οποία γεννάται οποιοδήποτε όφελος αυτών ή τρίτων.

- Οι πρόσφατες αποκαλύψεις για την έγκριση των προγραμμάτων της «Ελληνικής Αγωγής» από το υπουργείο Παιδείας φανερώνουν πως ιδιωτική εταιρία που συνδέεται με τον υπουργό Ανάπτυξης ασκεί εμπορική δραστηριότητα με άμεσο και έμμεσο όφελος, ενώ απολαμβάνει προβολή και διαφήμιση από κρατικό φορέα.

- Η «συνεργασία» του υπουργείου Παιδείας με την «Ελληνική Αγωγή» αποτυπώνεται και στα έγγραφα που έχουν αναρτηθεί στη Δι@υγεια. Επί των ημερών της Νίκης Κεραμέως, η «Ελληνική Αγωγή» έχει λάβει άδεια Φροντιστηρίου-Κέντρου Ξένων Γλωσσών και άδεια Κέντρου Δια Βίου Μάθησης, παρέχοντας βεβαιώσεις σπουδών χωρίς καμία πιστοποίηση της ύλης και του προγράμματος.

- Η «Ελληνική Αγωγή» διακινεί συστηματικά ψευδο-επιστημονικές θεωρίες για θέματα γλώσσας, ιστορίας και πολιτισμού, διαδίδοντας μύθους και αναληθή γεγονότα.

- Οι απόψεις της για τη σύγχρονη επιστήμη της Γλωσσολογίας έχουν τόση σχέση όσο έχουν οι αντι- εμβολιαστές και οι «ψεκασμένοι» με την Ιατρική. Επιπλέον, μέλη του εκπαιδευτικού προσωπικού ή συνεργάτες της εταιρίας διαθέτουν ακαδημαϊκούς τίτλους αμφιβόλου ποιότητας ή εκφράζουν δημόσια φιλοναζιστικές απόψεις.

Σύμφωνα με τα παραπάνω,

Ερωτάται η αρμόδια υπουργός:

1. Σκοπεύει να ακυρώσει την έγκριση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων της «Ελληνικής Αγωγής», συμφερόντων του υπουργού Ανάπτυξης & Επένδυσης;

2. Γιατί εγκρίθηκαν τα συγκεκριμένα εκπαιδευτικά προγράμματα, προσφέροντας προβολή και διαφήμιση των εμπορικών προϊόντων και υπηρεσιών της εν λόγω ιδιωτικής εταιρείας κατά παράβαση της νομοθεσίας και κάθε κανόνα δεοντολογίας;

3. Προκύπτει οικονομική επιβάρυνση για το Δημόσιο, ανεξάρτητα από τη δωρεάν συμμετοχή των μαθητών στα συγκεκριμένα προγράμματα;

4. Με ποια ακαδημαϊκά και παιδαγωγικά κριτήρια εγκρίθηκαν τα προγράμματα από το ΙΕΠ και το υπουργείο Παιδείας, δεδομένου ότι το περιεχόμενό τους στηρίζεται συστηματικά σε εθνικιστικές, ρατσιστικές και ξενοφοβικές απόψεις που στερούνται επιστημονικής τεκμηρίωσης, καλλιεργούν fake-news και διαδίδουν μύθους για τη γλώσσα, την ιστορία και τον πολιτισμό;

5. Υπουργείο Παιδείας και ΙΕΠ ζήτησαν τη γνώμη των Φιλολογικών Ενώσεων, των Φιλολογικών, Ιστορικών και Παιδαγωγικών Πανεπιστημιακών Τμημάτων για τα συγκεκριμένα προγράμματα; Αν όχι, σκοπεύουν να το πράξουν έστω και τώρα;

6. Η διοίκηση του ΙΕΠ που έχει μετατρέψει το Ινστιτούτο σε μηχανισμό διάχυσης ακροδεξιών, εθνικιστικών, ρατσιστικών και ανορθολογικών αντιλήψεων στην εκπαίδευση, εξακολουθεί να απολαμβάνει της εμπιστοσύνης της υπουργού Παιδείας;

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ζητούν από τη Νίκη Κεραμέως να καταθέσει, για την ενημέρωση της Βουλής και της εκπαιδευτικής κοινότητας, τα πρακτικά της συνεδρίασης του ΙΕΠ για την έγκριση των εν λόγω εκπαιδευτικών προγραμμάτων, το αίτημα ή τα αιτήματα που υπέβαλλε η «Ελληνική Αγωγή» για την έγκριση των εν λόγω προγραμμάτων και το περιεχόμενο τους, καθώς και τις αποφάσεις του ΙΕΠ για προγράμματα από τον Ιούλιο του 2019 μέχρι και σήμερα.

Το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ & ΑΚΕ

Προς την υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: Γιατί η υπουργός Παιδείας ενέκρινε την εισαγωγή των αντιεπιστημονικών προγραμμάτων της «Ελληνικής Αγωγής» του κ. Γεωργιάδη στα δημόσια σχολεία; Σκοπεύει να ακυρώσει την απόφασή της μετά τις αντιδράσεις;

Σοβαρά νομικά, ηθικά και παιδαγωγικά ζητήματα προκύπτουν από την απόφαση του υπουργείου Παιδείας να εγκρίνει, μέσω του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) κατόπιν εντολής της πολιτικής ηγεσίας, εκπαιδευτικά προγράμματα της «Ελληνικής Αγωγής» που διαδίδουν αντιεπιστημονικές και εθνικιστικές απόψεις για τη γλώσσα, την ιστορία και τον πολιτισμό.

Μετά την εκκωφαντική απόσυρση του προγράμματος της «Ελληνικής Εταιρίας Προγεννητικής Αγωγής», η οποία υποστηρίζει την ψευδο-επιστημονική και σκοταδιστική θεωρία περί «αγέννητου παιδιού», υπουργείο Παιδείας και ΙΕΠ βρίσκονται και πάλι υπόλογοι. Η «Ελληνική Αγωγή», εταιρία συμφερόντων του υπουργού Ανάπτυξης & Επενδύσεων και αντιπροέδρου της Νέας Δημοκρατίας Άδωνη Γεωργιάδη, στην ιστοσελίδα της οποίας εμφανίζεται ως ενεργός εκπαιδευτής της σχολής, έχει λάβει έγκριση υλοποίησης εκπαιδευτικών της προγραμμάτων στα δημόσια σχολεία κατά τα σχολικά έτη 2020-2021 και 2021-2022.

Όπως αναφέρεται στις αποφάσεις που είδαν το φως της δημοσιότητας1,2,3 και στην επίσημη ανακοίνωση του ΙΕΠ4, η συμμετοχή των μαθητών στα συγκεκριμένα προγράμματα είναι προαιρετική και δωρεάν. Ωστόσο, δε διευκρινίζεται αν τα προγράμματα προσφέρονται δωρεάν από την «Ελληνική Αγωγή» και αν προκύπτει επιβάρυνση για το Δημόσιο στην περίπτωση που μαθητές επιλέξουν να παρακολουθήσουν ένα τέτοιο πρόγραμμα. Επίσης, στην παράγραφο 5 της απόφασης με αριθ. Πρωτ: Φ1/ΓΜ/66271/10603/Δ7 ορίζεται ότι: «το πρόγραμμα υλοποιείται στους χώρους της Σχολής Ελληνική Αγωγή από εκπαιδευτές-παιδαγωγούς του φορέα».

Η εισαγωγή των προγραμμάτων της «Ελληνικής Αγωγής» στο δημόσιο σχολείο, όπως και η υλοποίησή τους σε χώρους του φορέα, συνιστά άμεση διαφήμιση και προώθηση του εμπορικού προϊόντος της εταιρείας, προσελκύοντας τμήματα, τάξεις ή ολόκληρα σχολεία. Οι συγκεκριμένες εγκρίσεις είναι πρωτοφανείς και σκανδαλώδεις, καθώς τα μέλη της κυβέρνησης απαγορεύεται να συνάπτουν οποιαδήποτε μορφής σύμβαση με το Δημόσιο, από την οποία γεννάται οποιοδήποτε όφελος αυτών ή τρίτων.

Σύμφωνα με το άρθρο 70 του Ν. 4622/2019, οι υπουργοί:

«δεν επιτρέπεται να συνάπτουν οποιασδήποτε μορφής σύμβαση με το Δημόσιο ή άλλα νομικά πρόσωπα του Δημοσίου Τομέα, από την οποία γεννάται οποιοδήποτε όφελος υπέρ αυτών ή τρίτων. Η ως άνω απαγόρευση ισχύει και για συζύγους ή συμβιούντες κατά την έννοια του άρθρου 1 του Ν. 4356/2015, καθώς και για τα προστατευόμενα τέκνα αυτών, για συμβάσεις που συνάπτονται με τον φορέα στον οποίο τα πρόσωπα του προηγούμενου εδαφίου ασκούν καθήκοντα, καθώς και με τους εποπτευόμενους από αυτόν φορείς του δημοσίου».

Οι πρόσφατες αποκαλύψεις για την έγκριση των προγραμμάτων της «Ελληνικής Αγωγής» από το υπουργείο Παιδείας φανερώνουν πως ιδιωτική εταιρία που συνδέεται με τον υπουργό Ανάπτυξης ασκεί εμπορική δραστηριότητα με άμεσο και έμμεσο όφελος, ενώ απολαμβάνει προβολή και διαφήμιση από κρατικό φορέα. Επίσης, η συγκατάθεση της υπουργού Παιδείας δημιουργεί μείζονα ζητήματα δεοντολογίας, διαπλοκής και εκφυλισμού των θεσμών κατά παράβαση του Συντάγματος και της νομοθεσίας.

Η «συνεργασία» του υπουργείου Παιδείας με την «Ελληνική Αγωγή» αποτυπώνεται και στα έγγραφα που έχουν αναρτηθεί στη Δι@υγεια. Επί των ημερών της Νίκης Κεραμέως, η «Ελληνική Αγωγή» έχει λάβει άδεια Φροντιστηρίου-Κέντρου Ξένων Γλωσσών5 και άδεια Κέντρου Δια Βίου Μάθησης6, παρέχοντας βεβαιώσεις σπουδών χωρίς καμία πιστοποίηση της ύλης και του προγράμματος.

Πέρα από τα οικονομικά οφέλη που αντλεί ή ευελπιστεί να αντλήσει η εταιρεία που συνδέεται και διαφημίζει συστηματικά ο υπουργός Ανάπτυξης, η έγκριση των προγραμμάτων από το υπουργείο Παιδείας διευκολύνει την ανάπτυξη και διάδοση της ακροδεξιάς ιδεολογίας που διέπει το φορέα, μεταφέροντας εθνικιστικά, ρατσιστικά και ξενοφοβικά μηνύματα στους μαθητές του Δημοτικού.

Η «Ελληνική Αγωγή» διακινεί συστηματικά ψευδο-επιστημονικές θεωρίες για θέματα γλώσσας, ιστορίας και πολιτισμού, διαδίδοντας μύθους και αναληθή γεγονότα. Οι απόψεις της για τη σύγχρονη επιστήμη της Γλωσσολογίας έχουν τόση σχέση όσο έχουν οι αντι- εμβολιαστές και οι «ψεκασμένοι» με την Ιατρική. Επιπλέον, μέλη του εκπαιδευτικού προσωπικού ή συνεργάτες της εταιρίας διαθέτουν ακαδημαϊκούς τίτλους αμφιβόλου ποιότητας ή εκφράζουν δημόσια φιλοναζιστικές απόψεις.

Σύμφωνα με τα παραπάνω,

Ερωτάται η αρμόδια υπουργός:

1. Σκοπεύει να ακυρώσει την έγκριση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων της «Ελληνικής Αγωγής», συμφερόντων του υπουργού Ανάπτυξης & Επένδυσης;

2. Γιατί εγκρίθηκαν τα συγκεκριμένα εκπαιδευτικά προγράμματα, προσφέροντας προβολή και διαφήμιση των εμπορικών προϊόντων και υπηρεσιών της εν λόγω ιδιωτικής εταιρείας κατά παράβαση της νομοθεσίας και κάθε κανόνα δεοντολογίας;

3. Προκύπτει οικονομική επιβάρυνση για το Δημόσιο, ανεξάρτητα από τη δωρεάν συμμετοχή των μαθητών στα συγκεκριμένα προγράμματα;

4. Με ποια ακαδημαϊκά και παιδαγωγικά κριτήρια εγκρίθηκαν τα προγράμματα από το ΙΕΠ και το υπουργείο Παιδείας, δεδομένου ότι το περιεχόμενό τους στηρίζεται συστηματικά σε εθνικιστικές, ρατσιστικές και ξενοφοβικές απόψεις που στερούνται επιστημονικής τεκμηρίωσης, καλλιεργούν fake-news και διαδίδουν μύθους για τη γλώσσα, την ιστορία και τον πολιτισμό;

5. Υπουργείο Παιδείας και ΙΕΠ ζήτησαν τη γνώμη των Φιλολογικών Ενώσεων, των Φιλολογικών, Ιστορικών και Παιδαγωγικών Πανεπιστημιακών Τμημάτων για τα συγκεκριμένα προγράμματα; Αν όχι, σκοπεύουν να το πράξουν έστω και τώρα;

6. Η διοίκηση του ΙΕΠ που έχει μετατρέψει το Ινστιτούτο σε μηχανισμό διάχυσης ακροδεξιών, εθνικιστικών, ρατσιστικών και ανορθολογικών αντιλήψεων στην εκπαίδευση, εξακολουθεί να απολαμβάνει της εμπιστοσύνης της υπουργού Παιδείας;

Ζητείται από την υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων να καταθέσει, για την ενημέρωση της Βουλής και της εκπαιδευτικής κοινότητας, τα πρακτικά της συνεδρίασης του ΙΕΠ για την έγκριση των εν λόγω εκπαιδευτικών προγραμμάτων, το αίτημα ή τα αιτήματα που υπέβαλλε η «Ελληνική Αγωγή» για την έγκριση των εν λόγω προγραμμάτων και το περιεχόμενο τους, καθώς και τις αποφάσεις του ΙΕΠ για προγράμματα από τον Ιούλιο του 2019 μέχρι και σήμερα.

Οι ερωτώντες & αιτούντες βουλευτές

  1. Φίλης Νίκος
  2. Τζούφη Μερόπη
  3. Αβραμάκης Λευτέρης
  4. Αγαθοπούλου Ειρήνη
  5. Αλεξιάδης Τρύφων
  6. Αναγνωστοπούλου Σία
  7. Αραχωβίτης Σταύρος
  8. Αυγέρη Δώρα
  9. Βαρδάκης Σωκράτης
  10. Βασιλικός Βασίλης
  11. Βερναρδάκης Χριστόφορος
  12. Βέττα Καλλιόπη
  13. Βίτσας Δημήτρης
  14. Γιαννούλης Χρήστος
  15. Γκιόλας Γιάννης
  16. Ελευθεριάδου Σουλτανα
  17. Ζαχαριάδης Κώστας
  18. Ζεϊμπέκ Χουσεΐν
  19. Ζουράρις Κώστας
  20. Ηγουμενίδης Νίκος
  21. Θραψανιώτης Μανόλης
  22. Καλαματιανός Διονύσης
  23. Κασιμάτη Νίνα
  24. Κάτσης Μάριος
  25. Καφαντάρη Χαρά
  26. Λάππας Σπύρος
  27. Μάλαμα Κυριακή
  28. Μαμουλάκης Χάρης
  29. Μάρκου Κώστας
  30. Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
  31. Μιχαηλίδης Ανδρέας
  32. Μπάρκας Κώστας
  33. Μωραΐτης Θάνος
  34. Νοτοπούλου Κατερίνα
  35. Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα
  36. Παπαδόπουλος Σάκης
  37. Παπαηλιού Γεώργιος
  38. Παππάς Νίκος
  39. Πολάκης Παύλος
  40. Πούλου Γιώτα
  41. Ραγκούσης Γιάννης
  42. Σαντορινιός Νεκτάριος
  43. Σαρακιώτης Γιάννης
  44. Σκουρλέτης Πάνος
  45. Σκουρολιάκος Πάνος
  46. Συρμαλένιος Νίκος
  47. Τόλκας Άγγελος
  48. Τσίπρας Γιώργος
  49. Φάμελλος Σωκράτης
  50. Φωτίου Θεανώ
  51. Χαρίτου Δημήτρης
  52. Χρηστίδου Ραλλία
  53. Ψυχογιός Γιώργος

​1 Φ1/ΔΝ/56002/28649/Δ7: Έγκριση αιτήματος για υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων, 11-Μαρ-2021
2 Φ1/ΓΜ/66224/3739/Δ2: Έγκριση αιτήματος για υλοποίηση εκπαιδευτικού προγράμματος, 13-Ιαν-2022
3 Φ1/ΓΜ/66271/10603/Δ7: Έγκριση αιτήματος για υλοποίηση εκπαιδευτικού προγράμματος, 02-Φεβ-2022
4 ΙΕΠ: Διευκρίνιση σχετικά με τα προγράμματα του φορέα Ελληνική Αγωγή, 05-Φεβ-2022
5 ΑΔΑ: 68Η6ΟΡΗΛ-Β4Φ (ΕΟΠΠΕΠ)
6 ΑΔΑ: ΩΦΞΙ46ΜΤΛΗ-ΕΥΘ (Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης & Δια Βίου Μάθησης)

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pada
Πανελλαδικές 2025: Ποια Τμήματα του ΠΑΔΑ έχουν ισοτιμηθεί μέχρι τώρα με τo Πολυτεχνείο
Οι φετινοί υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων που στοχεύουν την πρόσβαση σε Πολυτεχνικές Σχολές ας γνωρίζουν ότι σύμφωνα με σχετική ΚΥΑ τέσσερα...
Πανελλαδικές 2025: Ποια Τμήματα του ΠΑΔΑ έχουν ισοτιμηθεί μέχρι τώρα με τo Πολυτεχνείο