Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
INTIME NEWS/ΒΟΛΙΤΑΚΗΣ ΣΤΕΛΙΟΣ
Voucher 200 ευρώ σε 160.000 εκπαιδευτικούς, μόνιμους και αναπληρωτές - Τι θα περιλαμβάνει η νομοθετική ρύθμιση που παρουσιάζεται αύριο στη Βουλή

Στη Βουλή παρουσιάζεται αύριο από την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως η νέα νομοθετική ρύθμιση για την «Ψηφιακή Μέριμνα», σύμφωνα με την οποία 160.000 εκπαιδευτικοί που διδάσκουν σε δημόσια σχολεία πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής, μόνιμοι και αναπληρωτές, δικαιούνται voucher 200 ευρώ για αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού.

Το Πρόγραμμα «Ψηφιακή Μέριμνα» ύψους 140 εκ. ευρώ, που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης, έχει ήδη εξασφαλίσει voucher για τον ίδιο σκοπό σε 560.000 νέους ηλικίας 4-24 ετών. Τα voucher θα δοθούν στους εκπαιδευτικούς χωρίς κοινωνικά ή άλλα κριτήρια.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Διευκρινίστηκε από το ΥΠΑΙΘ, ότι η παροχή αφορά μόνο στους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στα Δημόσια σχολεία και δεν περιλαμβάνονται οι εκπαιδευτικοί των ιδιωτικών σχολείων.

Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, στόχος του προγράμματος είναι η περαιτέρω προώθηση του ψηφιακού μετασχηματισμού της εκπαίδευσης. 

1. Ψηφιακή Μέριμνα: στοιχεία για την εφαρμογή του προγράμματος ως σήμερα

Δικαιούχοι των πρώτων τριών κύκλων: 

  • 560.000 νέοι ηλικίας 4-24 ετών, οι οποίοι φοιτούσαν σε δημόσια εκπαιδευτική δομή το σχολικό έτος 2020-2021.
  • A’ και Β’ κύκλος: οικογένειες με ισοδύναμο οικογενειακό εισόδημα έως 6.000 ευρώ (Σημείωση: Για μια οικογένεια με δύο γονείς και δύο παιδιά, το ισοδύναμο οικογενειακό εισόδημα των 6.000 ευρώ αντιστοιχεί σε μεικτό οικογενειακό εισόδημα 12.000 ευρώ). 
  • Γ’ κύκλος: οικογένειες με ισοδύναμο οικογενειακό εισόδημα από 6.000 έως 15.000 ευρώ, οι οποίες είχαν τρία ή περισσότερα εξαρτώμενα τέκνα, ή είχαν εξαρτώμενο τέκνο με αναπηρία.

Προϋπολογισμός: 140 εκ. συνολικά για την «Ψηφιακή Μέριμνα» και την «Ψηφιακή Μέριμνα ΙΙ»

Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης: 

Η Ψηφιακή Μέριμνα αποτελεί ένα από τα πρώτα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας που έχουν ήδη υλοποιηθεί. Πρόκειται για πρόγραμμα που σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, πολύ γρηγορότερα από τη μεγάλη πλειονότητα των έργων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, τόσο σε εθνικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. 

Καινοτομίες:

  • Η ανάπτυξη μεγάλου αριθμού ψηφιακών διαλειτουργιών, ώστε οι πολλαπλοί και σύνθετοι έλεγχοι επιλεξιμότητας που ήταν απαραίτητοι να πραγματοποιούνται ψηφιακά: άμεσα, με ασφάλεια και χωρίς υποβολή δικαιολογητικών. Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, η πλατφόρμα της Ψηφιακής Μέριμνας διαλειτούργησε με 8 ψηφιακές υπηρεσίες του Δημοσίου. 
     
  • Η δυνατότητα άμεσης χρήσης του voucher μέσω barcode που αποστελλόταν στο κινητό, επιτρέποντας τη διεξαγωγή σε πραγματικό χρόνο των απαραίτητων ελέγχων σε επίπεδο καταστήματος.
     
  • Μεγάλο εύρος επιλογών για τους ωφελούμενους, οι οποίοι μπορούσαν να επιλέξουν τόσο τον προμηθευτή όσο και το είδος εξοπλισμού που ταίριαζε καλύτερα στις ανάγκες τους. 

Σε αριθμούς:

  • Εκδόθηκαν 506.143 επιταγές
  • Πάνω από 1.000 προμηθευτές συμμετείχαν στο πρόγραμμα
  • Οι ωφελούμενοι προμηθεύτηκαν 262.031 tablets, 105.127 laptops και 18.265 desktops.

2. Ψηφιακή Μέριμνα ΙΙ: Επέκταση του voucher στους εκπαιδευτικούς

Δικαιούχοι: 

  • 60.000 εκπαιδευτικοί που διδάσκουν σε δημόσια σχολεία πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής το σχολικό έτος 2021-2022 (μόνιμοι και αναπληρωτές). 
  • Στους δικαιούχους του προγράμματος «Ψηφιακή Μέριμνα ΙΙ» εντάσσονται και τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας που επλήγησαν από τις πυρκαγιές του Ιουλίου-Αυγούστου 2021.

Γιατί επεκτείνεται το voucher και στους εκπαιδευτικούς;

  • Επειδή η εξασφάλιση πρόσβασης κάθε εκπαιδευτικού στον δικό του τεχνολογικό εξοπλισμό είναι ένα επιπλέον βήμα που θα συμβάλλει στον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης, τον οποίο προωθούμε συστηματικά από το 2019, με ένα ολοκληρωμένο πλέγμα επενδύσεων. Με την ολοκλήρωση του συνόλου των έργων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, οι εκπαιδευτικοί πλέον θα έχουν περαιτέρω δυνατότητα να χρησιμοποιούν σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό, να αξιοποιούν και να συνδημιουργούν επιπλέον ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό συμβατό με τα νέα προγράμματα σπουδών, καθώς και να επικοινωνούν με μαθητές και γονείς μέσω νέων και ανανεωμένων ψηφιακών υπηρεσιών. Η πρόσβαση σε ατομικό τεχνολογικό εξοπλισμό θα διευκολύνει το κομβικής σημασίας έργο των εκπαιδευτικών και θα ενισχύσει το θετικό αποτέλεσμα αυτών των μεγάλων επενδύσεων για το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας.
  • Επειδή αναζητούμε συνεχώς νέους τρόπους υποστήριξης των εκπαιδευτικών, οι οποίοι έχουν συμβάλλει τα μέγιστα στην επιτυχή αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας στην εκπαίδευση και αποτελούν το κλειδί για την εφαρμογή κάθε μεγάλης μεταρρύθμισης στην εκπαίδευση. 

Τι είδους εξοπλισμό θα μπορούν να προμηθευτούν οι εκπαιδευτικοί με το voucher;

Οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να αποκτήσουν tablet, laptop ή desktop από τον προμηθευτή της επιλογής τους.  

Πώς θα αποκτήσουν και θα χρησιμοποιήσουν οι εκπαιδευτικοί το voucher;

Οι εκπαιδευτικοί θα εισέρχονται στην πλατφόρμα του προγράμματος με τους προσωπικούς κωδικούς taxisnet και θα συμπληρώνουν τα στοιχεία που απαιτούνται για την αυτόματη ταυτοποίησή τους με ψηφιακά μέσα. Κατόπιν, θα λαμβάνουν την επιταγή που δικαιούνται στο κινητό τους τηλέφωνο, και θα μπορούν άμεσα να την χρησιμοποιήσουν, επιδεικνύοντας το barcode που θα τους έχει αποσταλεί, σε κατάστημα της επιλογής τους. 

Ποια είναι τα επόμενα βήματα;

Μετά την ψήφιση της διάταξης που έχει κατατεθεί στη Βουλή, θα ακολουθήσουν οι απαιτούμενες διαδικασίες θεσμικού χαρακτήρα, καθώς και η θέση σε λειτουργία της πλατφόρμας.

3. Άλλες δράσεις του Υ.ΠΑΙ.Θ. για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης

Ήδη έχουν ήδη υλοποιηθεί και υλοποιούνται: 

  • Δυνατότητα δωρεάν χρήσης διεθνούς πλατφόρμας τηλεδιασκέψεων για το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας, που αριθμεί 1,6 εκ. μέλη (το καλοκαίρι του 2019 οι πλατφόρμες του Υ.ΠΑΙ.Θ. μπορούσαν να υποστηρίξουν τηλεδιασκέψεις μόνο για έως 500 ταυτόχρονους χρήστες σε όλη την Ελλάδα). 
  • Εξασφάλιση μηδενικής χρέωσης δεδομένων (data) για πρόσβαση σε όλες τις εκπαιδευτικές πλατφόρμες του Υ.ΠΑΙ.Θ. από τους παρόχους τηλεπικοινωνιών. 
  • Πρόγραμμα «ταχύρρυθμης επιμόρφωσης εκπαιδευτικών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση» (Ιαν-Ιούνιος 2021), με συμμετοχή σχεδόν 83.000 εκπαιδευτικών – Το μεγαλύτερο σε συμμετοχή επιμορφωτικό πρόγραμμα που έχει υλοποιηθεί ποτέ στη χώρα. 
  • Πρόγραμμα «Μαθαίνουμε Ψηφιακά – Διδάσκουμε Ψηφιακά» μέσω της πλατφόρμας mooc.edu.gr (Οκτ. 2020 – Απρ. 2021).  
  • Ολοκλήρωση του νέου «Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Υποστήριξης Επιμορφωτικών Δράσεων» του Ι.Ε.Π., μέσω του οποίου έχουν αρχίσει να υλοποιούνται επιμορφώσεις για 166.500 εκπαιδευτικούς στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, τα Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο, τα Νέα Προγράμματα Σπουδών, τη διαφοροποιημένη διδασκαλία καθώς και εισαγωγικές επιμορφώσεις νεοδιόριστων εκπαιδευτικών. 
  • Προμήθεια άνω των 90.000 tablet και laptop σε σχολεία μέσω κονδυλίων ΕΣΠΑ και δωρεών (από 4.500 που υπήρχαν στα σχολεία το καλοκαίρι του 2019). 
  • Συνέχιση αναβάθμισης ηλεκτρονικού εξοπλισμού (H/Y, Εκτυπωτές, Διαδραστικοί βιντεοπροβολείς κλπ) στα εργαστήρια των σχολικών μονάδων της Επικράτειας
  • Προμήθεια κατάλληλου εξοπλισμού και ψηφιακών εργαλείων για σχολεία Ειδικής Αγωγής και για σχολεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
  • Μαζική αναβάθμιση των συνδέσεων των σχολείων σε VDSL και δίκτυα οπτικών ινών.
  • Ψηφιοποίηση διαδικασιών: e-εγγραφές, e-apolytirio, e-Diplomas, ηλεκτρονική ανάληψη υπηρεσίας αναπληρωτών εκπαιδευτικών, αποστολή αποτελεσμάτων Πανελλαδικών μέσω SMS, e-μητρώο εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης των δημόσιων ΙΕΚ.

Έργα του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης (συνολικός προϋπολογισμός 453 εκ. ευρώ) – ενδεικτικά:

 

  • Εγκατάσταση διαδραστικών συστημάτων μάθησης σε σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (120 εκ. ευρώ)
  • Δημιουργία ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου σε διαδραστικό, προσβάσιμο ψηφιακό περιβάλλον, που ενισχύει τα 453 νέα προγράμματα σπουδών (45.7 εκ. ευρώ)
  • Ψηφιακά εργαλεία για μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (8.7 εκ. ευρώ)
  • Επιμόρφωση 120.000 εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση των νέων ψηφιακών εργαλείων και του εκτενούς ψηφιακού υλικού (20.3 εκ. ευρώ)
  • Εργαστήρια Ρομποτικής και STEM στα σχολεία (31 εκ. ευρώ)
  • Δημιουργία Πληροφοριακού συστήματος σχολικής επαγγελματικής καθοδήγησης με χρήση τεχνολογιών μηχανικής μάθησης-machine learning (3 εκ ευρώ) 
  • Ανάπτυξη Κέντρων Καινοτομίας σε 13 Περιφερειακές Διευθύνσεις με στόχο να ενθαρρύνουν τους νέους να ενδιαφέρονται και να συνεχίσουν μελλοντικές σπουδές και επαγγελματική σταδιοδρομία στο STEM (5.8 εκ. ευρώ)
  • Αναβάθμιση/Οργάνωση και δημιουργία νέων ψηφιακών υπηρεσιών σε όλες τις Βαθμίδες Εκπαίδευσης  - Εμπλουτισμός της δια ζώσης εκπαίδευσης με σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία, Ψηφιακή Αναβάθμιση διοικητικών διαδικασιών, Επικοινωνία Σχολείου & Εκπαιδευτικού με μαθητές και γονείς, Ψηφιακά Εργαλεία για τη βέλτιστη και στρατηγική διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού (12 εκ. ευρώ).

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

emvolio
Ξεκίνησε η χορήγησή του «έξυπνου» εμβόλιοΥ για τη θεραπεία του μελανώματος- Είναι προσαρμοσμένο σε κάθε ασθενή
Ειδικοί δοκιμάζουν νέα εμβόλια που είναι ειδικά κατασκευασμένα για κάθε ασθενή και λένε στο σώμα του να κυνηγήσει καρκινικά κύτταρα για να αποτρέψει...
Ξεκίνησε η χορήγησή του «έξυπνου» εμβόλιοΥ για τη θεραπεία του μελανώματος- Είναι προσαρμοσμένο σε κάθε ασθενή
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ
Πανελλαδικές 2024: Από ποιο πεδίο συμφέρει να δηλώσουν οι υποψήφιοι τις κοινές σχολές;
Αυτό είναι ένα ερώτημα που απασχολεί αρκετούς υποψηφίους όταν καλούνται να επιλέξουν Πεδίο
Πανελλαδικές 2024: Από ποιο πεδίο συμφέρει να δηλώσουν οι υποψήφιοι τις κοινές σχολές;