panelladikes
George Vitsaras / SOOC
Μια ακόμη επιστολή μαθητή της Γ΄Λυκείου για την τεράστια εξεταστέα ύλη των πανελλαδικών εξετάσεων. Το υπουργείο Παιδείας ακούει;

To alfavita.gr έλαβε και δημοσιεύει μια ακόμη επιστολή μαθητή - υποψήφιου των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2022, και τη δημοσιεύει

Η επιστολή του μαθητή

Προς την αξιότιμη κ. Κεραμέως

Είμαι ένας από τους κοντά εκατό χιλιάδες μαθητές που προετοιμάζονται για Πανελλήνιες φέτος. Αυτές τις ημέρες έχουμε χάσει 130.000 ώρες μαθημάτων στα σχολεία, μεταξύ άλλων και στο τμήμα θεωρητικής που φοιτώ, λόγω κρουσμάτων. Κάθε εβδομάδα έχουμε πολλούς θετικούς μαθητές Γ' Λυκείου στο σχολείο μας, με ότι αυτό συνεπάγεται για την προετοιμασία τους στις εξετάσεις και την ίση κάλυψη της ύλης ανά μαθητή. Συνεχώς έχουμε απόντες στα μαθήματα που εξεταζόμαστε και επομένως αυτό δημιουργεί κενά στους μαθητές.

Φέτος δίνουμε εξετάσεις σε μια τεράστια ύλη των μαθημάτων. Τριάντα πέντε κείμενα στα λατινικά για ένα εξαιρετικά χρήσιμο μάθημα, το οποίο καλύπτεται και από στείρα αποστήθιση της σύνταξης του κειμένου και μια ακόμη πιο χρήσιμη εισαγωγή αφού αν δεν ξέρουμε τόσα έργα που δεν έχουν μεταφραστεί καν στα ελληνικά δεν θα μπορούμε να πορευτούμε στην ζωή μας, επειδή έτσι είπαν οι φιλόλογοι των πανεπιστημίων.

Στην ιστορία έχουμε να αποστηθίσουμε ένα τεράστιο πακέτο από ύλη σε μαθήματα που είχαν βγει εδώ και χρόνια, σε βαθμό που στις πρώτες εκατό σελίδες αφαιρέθηκε μόνο ένα μάθημα για να μην ενοχληθούν ορισμένοι υποστηρικτές της κυβέρνησης.

Οι μαθητές των επιστημονικών κατευθύνσεων έχουν ακόμη μεγαλύτερη πίεση. Πώς θα καλύψουν με τόσα κενά από τηλεκπαίδευση και απουσίες ένα σωρό τύπους και θεωρίες που οι περισσότερες χώρες τα διδάσκουν στο πανεπιστήμιο.

Οι μαθητές δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν σε μια τόσο τεράστια ύλη. Μέχρι και οι μαθητές του 19 αγχώνονται και αυτό επηρεάζει ψυχολογικά. Για μαθήματα που δεν θα χρησιμεύσουν ποτέ στην ζωή τους (π.χ. λατινικά) μετά τις πανελλήνιες, που δεν κρίνουν σε καμία περίπτωση το μέλλον του ατόμου (αστάθμητοι παράγοντες που επηρεάζουν την επίδοση την ημέρα των εξετάσεων, π.χ. άγχος).

Δεν είναι λογικό να δίνει με την τεράστια ύλη εξετάσεις η τάξη που έκανε τηλεκπαίδευση στις δύο κρίσιμες πρώτες τάξεις του Λυκείου (μεμονωμένα ανά καθηγητή στην Α' Λυκείου και συχνά χωρίς φροντιστήριο εκείνη την περίοδο) και δεν έδωσε εξετάσεις στο τέλος της χρονιάς. Που έχει πληγεί αφάνταστα ψυχολογικά από τον εγκλεισμό και την νόσηση συγγενών ή και των ίδιων. Βλέπεις παιδιά της Γ' Λυκείου να έχουν κενά σε σημαντική ύλη της Α' και της Β' Λυκείου που είναι απαραίτητη για την κατανόηση της φετινής ύλης. Η ψυχολογία των μαθητών μετά από τόση τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να αντέξει τόση ύλη και είναι σε οριακό σημείο, προκαλώντας ψυχολογικά προβλήματα στους μαθητές. Αυτή η κατάσταση καταφέρνει μόνο να απωθεί ακόμη πιο πολύ τους νέους μας από το βιβλίο μετά τις πανελλήνιες. 

Δεν είναι επιχείρημα ότι η φετινή Γ' Λυκείου δεν χρειάζεται περικοπή ύλης γιατί δεν έκλεισαν τα σχολεία. Και καταλήψεις έγιναν και πάνω από 15.000 μαθητές Γ' Λυκείου έχουν νοσήσει από τον Σεπτέμβριο και έπειτα χάνοντας εκατομμύρια ώρες διδασκαλίας, με το μακροπρόθεσμης διάρκειας κορονοϊό (Long COVID) να προκαλεί επιπλέον ζημιά σε κάποιους μαθητές. Και χιλιάδες καθηγητές. Όλα αυτά δημιουργούν μαθητές δύο και τριών ταχυτήτων στην κάλυψη της ύλης. Αυτό θα συμβαίνει για καιρό και η αυτοαπομόνωση μαθητών λόγω κρουσμάτων στο περιβάλλον τους προσθέτει ακόμη πιο πολλές απουσίες μαθητών. 

Και μην ξεχνάμε φυσικά την ζημιά που άφησε η πεντάμηνη τηλεκπαίδευση στη Β'Λυκείου σε παιδιά που δεν είχαν εξοπλισμό ή σύνδεση στο διαδίκτυο για να παρακολουθήσουν τα μαθήματα της τηλεκπαίδευσης ή του φροντιστηρίου. 

Τέλος, γενικότερα όλα τα χρόνια τα φροντιστήρια δεν καταφέρνουν να καλύψουν πλήρως την ύλη μερικές φορές λόγω της έκτασης της. Η μόνιμη μείωση της ύλης θα αυξήσει τους βαθμούς των μαθητών, θα βελτιώσει τη ψυχολογία τους και θα μπορούν να εξασκηθούν περισσότερο σε δύσκολα θέματα.

Ζητούμε την περικοπή της ύλης κατά 25% με 30%, ρύθμιση που θα ισχύει όχι μόνο φέτος αλλά και τα υπόλοιπα χρόνια, καθώς και άλλα μέτρα όπως την κατάργηση του ελληνικού Pisa, των ενδοσχολικών εξετάσεων στο Γυμνάσιο, της Τράπεζας Θεμάτων, της ΕΒΕ. Επίσης, ζητούμε την κατάργηση των λατινικών και την αντικατάσταση τους με την κοινωνιολογία (και της χρησιμότατης εισαγωγής), ή εφόσον κάνει τα παιδιά αριστερά, με την φιλοσοφία που αποτελεί από μόνη της μάθημα με τόσο υλικό για να γίνει ξεχωριστό μάθημα. 

Νίκος Λυκομήτρος, τελειόφοιτος Λυκείου στο Άργος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;